Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 april 2011, 18:19   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
ok, maar je kan misschien 10% van de werklozen aan een job helpen. en dan?
Net daarvoor dient de profielopmaak.
Oud 13 april 2011, 18:21   #22
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
de VDAB is degene die MOET zorgen dat de werkloze een job bekomt.
Nu is de VDAB degene die de werkloze geen job AANBIED ook degene die gaat schorsen.
of gooi de VDAB ambtenaren op straat, en geef de werkloze zijn job.
De VDAB moet er inderdaad voor zorgen dat de werkloze een job krijgt.
De VDAB staat er (in de huidige situatie) bij en kijkt ernaar.
Geef ze gvd de middelen om ook sancties op te leggen.
Oud 13 april 2011, 18:22   #23
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De werkloze moet zelf in de eerste plaats actief op zoek gaan naar werk.
Je kan het moeilijk laten afhangen van de VDAB.
In de eerste plaats moet ie dat inderdaad.
Oud 13 april 2011, 18:26   #24
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De werkloze moet zelf in de eerste plaats actief op zoek gaan naar werk.
Je kan het moeilijk laten afhangen van de VDAB.
VDAB is de dienst die moet zorgen dat de werkloze aan werk geraakt. Vlaamse Dienst voor Arbeids Bemiddeling. en niet dienst voor het schrappen. die heren verzetten hun kont niet om iemand aan het werk te helpen. ook al loopt men hun deur plat. antwoord van de gasten. u kan inlichtingen halen op de pc van uw gemeente over werk. amen, en ze slapen rustig verder.
ook als er hun onregelmatigheden worden gemeld, slapen ze rustig verder.
U moet er zelf eens mee in contact komen. allen met nen cravatt die hun nek blokkeert.
fernand is offline  
Oud 13 april 2011, 18:53   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
de VDAB is degene die MOET zorgen dat de werkloze een job bekomt.
Nu is de VDAB degene die de werkloze geen job AANBIED ook degene die gaat schorsen.
of gooi de VDAB ambtenaren op straat, en geef de werkloze zijn job.
Dat is teveel gevraagd van een overheid; van eenderwelke overheid.
Als je zo begint, dan weet je waar je begint, maar ook waar je binnen de kortste keren verzeild: in een kommunistisch systeem waar iedereen zogezegd werk heeft, maar niemand echt werkt, bijvoorbeeld in winkels met bediening die het zich geen teelbal aantrekken dat je voor een brood een half uur in de rij moet gaan staan ....

Ge moet een oude aap geen muilen leren trekken.

Het is duidelijk dat iemand die werkloos wordt, zeer goed moet geholpen worden. De vdab moet hem inderdaad daarbij helpen, en de maatschappij mag verantwoordelijk zijn om hem/haar iets van een overbrugging aan te bieden (maar niet te genereus, want anders gaan ze maar al te graag drie maanden verlof pakken, voor een 'wereldreis', met het dopgeld als zakgeld, en bij terugkomst gauw terug gaan werken.
en zeker niet levenslang; de mens kan daar psychologisch niet tegen; je maakt hem verslaafd aan het armmoedige maar luie leven ....)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 april 2011, 19:09   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat gezever over het slechte imago van die bonussen omtrent schrappingen van werklozen:

beseft er hier iemand dat de huidige situatie de volgende is:

Als Vlaanderen een werkloze schrapt, ingevolge de geldende regelen dus voornamelijk omdat hij niet wil werken, dan krijgt het federaal niveau een mooie bonus .... die voornamelijk opgesoupeerd wordt door de andere regio die niet wil bijdragen en die liever straks derde generatie-werklozen ziet, dan de huidige tweede generatie eindelijk uit de armoede te halen.

Beseft iemand dat hier ???
Tiens, uwe God de Frietsjeik wil de vlamingen hun dop- en andere steun afpakken ....

Hoe reageert U ?
Door de Walen af te kakken.

Preoficiat, het niveau van N-VA daalt met de dag.
Henri1 is offline  
Oud 13 april 2011, 20:55   #27
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tiens, uwe God de Frietsjeik wil de vlamingen hun dop- en andere steun afpakken ....

Hoe reageert U ?

Preoficiat aan u ook! U bent nog steeds de zieligheid zelve! Uw dierbaar Belgie verdraagt geen democratie en is daarom ten dode opgeschreven. Ga liever de politici die daarvoor verantwoordelijk zijn afkakken!
den ambetantsten is offline  
Oud 13 april 2011, 22:34   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, eerst zou ik natuurlijk wel het dopgeld van Laurent willen afpakken.
26.000 € per maand, dat is begot toch wel veel.

Hoeveel vindt jouw partij dat hij zou mogen hebben?

Citaat:
Hoe reageert U ?

Ik kak de Walen niet af.
Ik kak systemen, die ik politiek onaanvaardbaar vind, af.

Daarbij ga ik wel 'democratisch' te werk: de partij op dewelke ik mijn stem uitgebracht heb, legt zich neer bij de meerderheid (in afwachting dat die meerderheid gebroken kan worden ...):
dit betekent onder andere: maak gerust een regering zonder ons (maar zeg het ons liefst nu, zodat niet gij uw tijd, en niet wij onze tijd zitten te verprutsen). De kiezer zal er over oordelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 april 2011, 08:48   #29
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik loop helemaal niet achter.

De zogenaamde goed-nieuws-show van de Franstaligen, moet je echt doorprikken.

Vergelijk: vorig jaar was ik de 98° van de 100 renners in onze kermiskoers. Dit jaar was ik 95° ... ik ben de eerste aan het inhalen !!

Vergelijk: vorig jaar gaf ik met mijn gezin nog 2500 € meer uit dan ik verdiende. Die telde ik bij mijn andere schulden, nu totaal 25.000€.
Maar dit jaar maak ik slechts 2000 € extra schuld; ik ga er dus 500 op vooruit !!
Ge zou beter eens kijken naar de cijfers van de RVA, ipv te zeveren
spherelike is offline  
Oud 14 april 2011, 08:56   #30
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De VDAB moet er inderdaad voor zorgen dat de werkloze een job krijgt.
De VDAB staat er (in de huidige situatie) bij en kijkt ernaar.
Geef ze gvd de middelen om ook sancties op te leggen.
volgens mij geven zij de personen die in aanmerking komen voor sanctiesaan de RVA. dus hebben ze de middelen. Of heb ik het verkeerd voor?
spherelike is offline  
Oud 14 april 2011, 08:58   #31
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
In de meeste gevallen niets. Ik ken iemand die na 5 jaar werkloosheid geschrapt werd. Volgens de brief die ze kreeg was de gemiddelde werkloosheidsduur in haar streek 2,5 jaar en omdat ze nu al het dubbele werkloos was werd ze geschrapt.

De enige optie om een inkomen te krijgen was terug gaan werken.

En als je suggereert dat die personen dan een leefloon krijgen, wel dat kan misschien wel waar zijn voor gezinshoofden zonder andere vorm van inkomen, maar het eerste dat het OCMW zal doen is deze persoon verplichten zich terug in te schrijven bij de VDAB en werk zoeken. Indien uiteindelijk blijkt dat die persoon echt werkonwillig is, dan kan men ook zijn leefloon schrappen...
Ik dacht dat de werkeloosheidsvergoedingen onbeperkt in de tijd werden uitbetaald. Is de regel van 2x de gemiddelde werkeloosheidstermijn = geschrapt officieel?
Indien dit zo is vindt ik dat al een goed begin want onbeperkt werkeloosheidsuitkeringen betalen creëert alleen maar een hangmatcultuur.
speurneus is offline  
Oud 14 april 2011, 09:03   #32
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar heb jij gelezen dat ambtenaren een bonus krijgen?

Kijk het zit eigenlijk zo in elkaar:

Moest Vlaanderen een deelstaat zijn bevoegd voor:
- Belastingen
- Tewerkstelling
- Sociale zekerheid
- ....

En datzelfde Vlaanderen zou ervoor zorgen dat er één werkloze minder zou zijn, hetzij door hem aan het werk te brengen, hetzij door hem te schorsen, dan zou datzelfde Vlaanderen hier de vruchten van plukken.

De realitijd is zoals de topicstarter het aangegeven heeft.
Ik begrijp dat wel maar dat is toch geen reden om de niet betaler (gewesten) een bonus te geven? Als de gewesten hun job niet naar behoren doen moet de federale staat hun dotatie maar verminderen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 14 april 2011 om 09:04.
speurneus is offline  
Oud 14 april 2011, 09:28   #33

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat krijgt die werkloze als zijn vergoeding geschrapt wordt en wie betaalt dat?
Wat krijgt de werkende die niet werkloos is geweest?
Karma is offline  
Oud 14 april 2011, 09:35   #34

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en nee.
Indien men willekeurig begint te schorsen ...

Misschien beginnen met veel meer controle uit te oefenen op de adressen waar men "apart" gedomicilieerd is. Ik ken menige koppels die zogezegd uit elkaar zijn en hun domicilie op twee aparte adressen zetten om het maximale van het dopgeld te kunnen krijgen (zowel zij als hij). En dat komt een pak meer voor dan men denkt.
Karma is offline  
Oud 14 april 2011, 09:41   #35
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Net daarvoor dient de profielopmaak.
ha, en door dat profiel kunnen we ineens 1000000 mensen aan het werk zetten?
frank1234 is offline  
Oud 14 april 2011, 09:47   #36

Karma's schermafbeelding

Standaard

Rond dat dopgeld zit er toch heel wat oneerlijkheden in ... eerst die oplossen zou ik zeggen.

Mijn vrouw en ik bijvoorbeeld hebben er voor gekozen half time te gaan werken (allebei 50+). Dit is een bewuste keuze maar het wringt wel een beetje dat wij, als halftime werkenden minder verdienen dan een koppel die beide dopgeld trekken (en zich apart laten domiciliëren ondanks dat ze gewoon samen leven).
Karma is offline  
Oud 14 april 2011, 09:51   #37
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als we beginnen met strengere normen te stellen voor de Belgische nationaliteit dan hebben we dat miljoen mensen direct aan het werk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand...demography.svg

Kijk eens naar de laatste jaren. De groei van de bevolking zal waarschijnlijk komen door de oorspronkelijke inwoners? Je ziet er anders wel in de jaren 80 een serieus vlakke curve,.... het komt er dus op neer dat er door migratie 2 milj Belgen bijgekomen zijn,.....
alfa16vjtd is offline  
Oud 14 april 2011, 11:57   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Wat krijgt de werkende die niet werkloos is geweest?
De rekening natuurlijk.

De schoofzak is offline  
Oud 14 april 2011, 12:00   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mochten we zovele mensen aan het werk kunnen zetten, dan zouden we de facto de werkloosheidsbescherming moeten/kunnen afschaffen.
Maar dat doen we dus niet.

Dus moet het iets anders zijn dan jouw opwerping.

(maar ik kan me wel inbeelden, dat als ge op een tafeltje in het volkshuis gaat staan, en ge slaakt die kreet, dat de aanwezigen zonder nadenken meegaan om wat te gaan rellen in de stad)

De schoofzak is offline  
Oud 15 april 2011, 09:00   #40
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Rond dat dopgeld zit er toch heel wat oneerlijkheden in ... eerst die oplossen zou ik zeggen.

Mijn vrouw en ik bijvoorbeeld hebben er voor gekozen half time te gaan werken (allebei 50+). Dit is een bewuste keuze maar het wringt wel een beetje dat wij, als halftime werkenden minder verdienen dan een koppel die beide dopgeld trekken (en zich apart laten domiciliëren ondanks dat ze gewoon samen leven).
Mijn vrouw en ik hebben er in het verleden voor gekozen dat zij parttime ging werken op het ogenblik dat onze kinderen klein waren. Zonder dat zij een parttime werklosheidsvergoeding ontving. Wij vonden dat het onze vrije keuze was en dat andere mensen daar niet voor moesten opdraaien.
Vandaag zijn we beiden 55+ers met een fulltime job. Het wringt toch een beetje als je dan leeftijdsgenoten al jaren ziet rondfietsen op kosten van de gemeenschap, terwijl wij tot ons 65 zullen moeten werken om daarna een pensioen te krijgen dat lager is (in tegenstelling tot jarenlange doppers) dan het wettelijk minimumpensioen (wegens geen volledige loopbaan van 45 jaren)
Maar eerlijk gezegd, Ik zal er echt niet ongelukkig door worden. Zolang wij kunnen leven zonder ons echt financiële zorgen te moeten maken.
Echt logisch kan je die ongelijkheid niet noemen. Mara ik erger mij aan het feit dat men altijd de Franstaligen wil blameren, terwijl er evenveel Vlamingen gebruik en/of misbruik maken van de bestaande wetgeving. Voor een paar statistische procenten verschil die een uitkering krijgen kan je toch geen ganse bevolking afkeuren. Omdat ze toevallig een zelfde standaardtaal (moeten) spreken en binnen door politici kunstmatig getrokken taalgrenzen wonen.
Hoe idioot kunnen mensen zijn?
pajoske is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be