Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 april 2011, 19:28   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
carolien, hilde, freya allemaal AAA op examen slikken

dat waren tijden

nu...wat blijft er over?
Havanna? Oostende? pfff
Misschien ben je rijk als je JVDL pijpt? Altijd goed voor een zitje in een of andere raad van bestuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 april 2011, 19:36   #22
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Misschien ben je rijk als je JVDL pijpt? Altijd goed voor een zitje in een of andere raad van bestuur.
ben je rijk als je VDL pijpt?

of

als je JVDL pijpt ben je rijk?

kweeni

stief verniet, willy agusta en freddy wilcockx zullen ook wel iets in de pap te brokken hebben.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 april 2011 om 19:39.
born2bewild is offline  
Oud 19 april 2011, 23:29   #23
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén van de redenen waarom het Weverke onze leider is, is omdat hij een slimme jongen is. Een andere reden is, dat hij zich omringt met andere slimme meisjes en jongens.

Bovendien is hij niet alleen erg slim, hij kent ook zijn eigen lichaam goed. Dus kent hij perfect zijn slikvermogen.

Daarnaast is hij ook erg actief. Zodoende heeft hij als geen ander door, wanneer men hem iets te slikken aanbiedt dat vergif is.

Afijn, ik besluit: als hij zal slikken, is het omdat het best is dat er geslikt wordt; als hij niet zal slikken, dan is het omdat het best is dat er niet geslikt wordt. En er is maar één team, onder leiding van één man, die gans het dossier beheerst.
Van mij heeft die man alle vertrouwen.
Allez, nog efkes en het grote woord gaat ook eens vallen: onze Fürher.
Het taaltje dat hier door sommigen gespuid wordt, begint er in elk geval op te gelijken....
Ik begin zowaar te huiveren ooit terecht te komen in een Vlaanderen geregeerd door N-VA. Tenzij Bart sterk genoeg staat om zijn stilaan op hol slaande achterban in toom te houden.
Want ik denk dat BDW wel een man is waar mee te praten valt, maar hij wordt afgestraft als hij het zou aandurven om ook maar het minste compromis te sluiten.

Laatst gewijzigd door nete : 19 april 2011 om 23:31.
nete is offline  
Oud 20 april 2011, 08:31   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Allez, nog efkes en het grote woord gaat ook eens vallen: onze Fürher.
Het taaltje dat hier door sommigen gespuid wordt, begint er in elk geval op te gelijken....
Ik begin zowaar te huiveren ooit terecht te komen in een Vlaanderen geregeerd door N-VA. Tenzij Bart sterk genoeg staat om zijn stilaan op hol slaande achterban in toom te houden.
Want ik denk dat BDW wel een man is waar mee te praten valt, maar hij wordt afgestraft als hij het zou aandurven om ook maar het minste compromis te sluiten.
Ik kan jouw redenering niet volgen hoor !

Op mijn stelling dat het Weverke een slimme jongen is, die geruggesteund wordt door slimme partijgenoten, die op de hoogte is van gans het dossier .... ga jij de goegemeente waarschuwen dat hij bijna de fuhrer zou zijn.

Wat wil jij nu feitelijk: dat je politieke tegenstrevers hun domste partijgenoot zouden kiezen als voorzitter en boegbeeld ?

Nog een voorbeeldje:
NVA-kiezers laten eensgestemd horen dat zij op de nva gestemd hebben, omdat het gedaan moet zijn met toegevingen zoals die in het verleden door andere partijen gedaan werden.
En dan ga jij lamenteren dat het Weverke afgestraft zou worden, mocht hij oneerbare (in onze ogen oneerbare) compromissen afsluiten.

Ja, wat wil jij nu eigenlijk?
Dat ik eerst mijn stem geef aan de partij die best beantwoord aan mijn politieke gedachte, en daarna mijn stem geef aan diegene die mijn politieke gedachte verkracht ?

Besef jij eigenlijk wel dat jij het begrip democratie omdraait?
Democratie wil dus niet zeggen dat alles moet beslist worden in functie van hoe forumlid nete het ziet, of het vreest, of het voorspelt, of het grote gelijk aan zijn/haar kant denkt te hebben ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 april 2011, 10:23   #25
nete
Partijlid

Standaard

Wat ik bedoel: ik vrees dat BDW, als hij ook maar "iets" zou toegeven op één of ander vlak, door een (superfanatiek) deel van zijn eigen achterban direct afgestraft zal worden.
Waarom zou hij dan in godsnaam een inspanning doen ? Hij wordt er alleen slechter van.

Ik besef ook wel dat een staatshervorming nodig is hoor.
Maar ik denk wel dat veel BDW-ers er licht overheen gaan wat er bij een splitsing zal gebeuren: je zal ongetwijfeld Vlaanderen krijgen en België (dat zal voortbestaan als Belgique / Belgium). En wij kunnen van 0 beginnen. Mooi vooruitzicht.
nete is offline  
Oud 20 april 2011, 10:32   #26
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wij kunnen van 0 beginnen. Mooi vooruitzicht.
Inderdaad, prima vooruitzicht. Starten met een schone lei, zonder schulden en transferverplichtingen. En dat alles dankzij de verlichte staatsmannen van 'La Belgique nous appartient'.
fcal is offline  
Oud 20 april 2011, 10:35   #27
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel: ik vrees dat BDW, als hij ook maar "iets" zou toegeven op één of ander vlak, door een (superfanatiek) deel van zijn eigen achterban direct afgestraft zal worden.
Waarom zou hij dan in godsnaam een inspanning doen ? Hij wordt er alleen slechter van.

Maar ik denk wel dat veel BDW-ers er licht overheen gaan wat er bij een splitsing zal gebeuren: je zal ongetwijfeld Vlaanderen krijgen en België (dat zal voortbestaan als Belgique / Belgium). En wij kunnen van 0 beginnen. Mooi vooruitzicht.
Vermits iedereen het er over eens is dat N-VA het probleem is, waarom gedraagt dan iedereen zich onverantwoordelijk door geen regering zonder N-VA te vormen?

Defoort: "Un gouvernement sans la N-VA? Allez-y!".

Het is niet de N-VA die persé ten koste van alles in een regering wil!
fonne is offline  
Oud 20 april 2011, 10:42   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe zou je het democratisch rond kunnen krijgen, dat 'wij' van 0 zouden moeten beginnen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 april 2011, 10:51   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vermits iedereen het er over eens is dat N-VA het probleem is, waarom gedraagt dan iedereen zich onverantwoordelijk door geen regering zonder N-VA te vormen?

Defoort: "Un gouvernement sans la N-VA? Allez-y!".

Het is niet de N-VA die persé ten koste van alles in een regering wil!
Tiens, N-VA heeft ook een oude krokodil !

Kopieert N-VA hier niet de communicatiestrategie van CD&V ( Martens & Eyskens) en SP.a ( oude Tobback) en PS ( Moureaux) en Open VLD ( De Gucht, Matthias als poulain van Verhofstadt) ?

Men werpt oude afgeschreven krokodillen in de communicatiestrijd. Als deze oude krokodillen zich verbranden dan is er toch niet veel verloren. Bovendien kan de communicatie altijd tegengesproken worden door de partijtop ( tja, we moeten toch respect hebben voor de grijze haren maar het is geen partijstandpunt).
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 april 2011, 11:08   #30
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Kopieert N-VA hier niet de communicatiestrategie van CD&V ( Martens & Eyskens) en SP.a ( oude Tobback) en PS ( Moureaux) en Open VLD ( De Gucht, Matthias als poulain van Verhofstadt) ?
Je vergeet Carl Devos nog als woordvoorder van SP.A, en Sinardet als woordvoorder voor 0-VLD.

Citaat:
Men werpt oude afgeschreven krokodillen in de communicatiestrijd. Als deze oude krokodillen zich verbranden dan is er toch niet veel verloren. Bovendien kan de communicatie altijd tegengesproken worden door de partijtop ( tja, we moeten toch respect hebben voor de grijze haren maar het is geen partijstandpunt).
In ieder geval is hij nog door niemand binnen zijn eigen partij teruggefloten. Net zo min als Tobback natuurlijk, maar dat de SP.A al 11 maanden een vuil dubbelzinnig politiek spelletje aan het spelen is wisten we al wel langer dan vandaag.
fonne is offline  
Oud 20 april 2011, 12:05   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je vergeet Carl Devos nog als woordvoorder van SP.A, en Sinardet als woordvoorder voor 0-VLD.
Carl Devos is in ieder geval van mening dat er grote staatshervormingen moeten komen, hoewel hij natuurlijk neutraal wil blijven. Hij komt me qua 'links' of 'rechts' zijnde toch neutraal over. Vanwaar de link met SP.a ?

De link tussen Sinardet en Open VLD zie ookik niet direct.

Citaat:
In ieder geval is hij nog door niemand binnen zijn eigen partij teruggefloten. Net zo min als Tobback natuurlijk, maar dat de SP.A al 11 maanden een vuil dubbelzinnig politiek spelletje aan het spelen is wisten we al wel langer dan vandaag.
Welk spel is SP.a dan juist aan het spelen ? Ik heb eerder de indruk dat ze zich laten bespelen.

Denk je dat door het uitblijven van het terugfluiten Defoort we een grote communicatie gaan krijgen van de N-VA waar ze aankondigen er uit te stappen ? ( Omdat ze niet mogen van de anderen natuurlijk).
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 april 2011, 12:27   #32
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe zou je het democratisch rond kunnen krijgen, dat 'wij' van 0 zouden moeten beginnen ?
Ha, Belgique / Belgium bestaat al overal ter wereld als staat, en daar hebben buitenlanders meestal wel al eens van gehoord, Flanders, tja, daar hebben ze nog nooit over gehoord.
nete is offline  
Oud 20 april 2011, 18:51   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha, Belgique / Belgium bestaat al overal ter wereld als staat, en daar hebben buitenlanders meestal wel al eens van gehoord, Flanders, tja, daar hebben ze nog nooit over gehoord.
"België, is dat niet de hoofdstad van Antwerpen ?"

De schoofzak is offline  
Oud 20 april 2011, 19:43   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Carl Devos is in ieder geval van mening dat er grote staatshervormingen moeten komen, hoewel hij natuurlijk neutraal wil blijven. Hij komt me qua 'links' of 'rechts' zijnde toch neutraal over. Vanwaar de link met SP.a ?
Man, jij bent wel heel erg wereldvreemd. Carl Devos en Johan Vandelanotte zijn beiden prof aan de RUG en de beste vrienden, Carl Devos is al jaren gewoon de spreekbuis van Vandelanotte. Van een eigen origineel idee is hij nog nooit bevallen.
Citaat:
De link tussen Sinardet en Open VLD zie ookik niet direct.
Sinardet is een typisch vrijzinnig liberaal VUB product. Gaf o.a. les aan de zomeruniversiteit van 0-VLD. Daarnaast is Sinardet ook lid van de belgicystische Pavia-groep. Vlaming is hij zeker niet, Sinardet en Di Rupo: één strijd
Citaat:
Welk spel is SP.a dan juist aan het spelen ? Ik heb eerder de indruk dat ze zich laten bespelen.
Telkens als er een beetje vooruitgang zit in de besprekingen sturen ze iemand uit om via gerichte lekken, laag-bij-de-grondse beledigingen en/of ongevraagde "openingen" naar de Franstaligen de zaak te saboteren.
Er waren de vele lekken uit de hoek van Merrie Karolien in de aanvangsfaze. Er was het onbesproken hoofdstuk Brussel in de nota Vandelanotte dat de bedoeling had de N-VA te dwingen om de onderhandelingen te verlaten (dat finaal in zijn eigen gezicht uiteenspatte toen bleek dat hij Kris Peeters genegeerd had), er waren de haatcampagnes opgezet telkens als de onderhandelingen over werkgelegenheid gingen (splitsing RVA, responsabilisering via schorsing van werklozen).
Als de Franstaligen aankondigen in de loopgraven te kruipen dan komt SP.A hen via Louis Statler het gevoel geven dat dat op termijn wel een goede strategie zal zijn. Kortom: SP.A zit nu al 11 maanden lang de onderhandelingen te saboteren, met de idee dat ze N-VA daarmee electoraal schade kunnen toebrengen door te bewijzen dat Bart de Wever het "niet kan" (wat logisch is als er elke dag stokken in de wielen gestoken worden).
Citaat:
Denk je dat door het uitblijven van het terugfluiten Defoort we een grote communicatie gaan krijgen van de N-VA waar ze aankondigen er uit te stappen ? ( Omdat ze niet mogen van de anderen natuurlijk).
Ik denk dat Bart de Wever het slimmer gaat spelen: de collaborateurspartijen dwingen positie te kiezen voor of tegen de Octopus-nota en te beloven vanaf nu constructief mee te werken. SP.A zal dat gegarandeerd niet doen
fonne is offline  
Oud 20 april 2011, 20:31   #35
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsssssssssss, jij hebt er een probleem mee dat de "Fuhrer" zoals je BDW noemt wordt afgestraft. Ofwel ben je voor de de "Fûhrer" ofwel mag het je geen barst schelen dat hij "afgestraft wordt". Probeer eens een lijn in je redeneringen te steken. Dat zou al een goed begin zijn.

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 april 2011 om 20:39.
Bokkenreyder is offline  
Oud 20 april 2011, 20:36   #36
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Kjk jij dan niet naar Controverse??? Jij moet zien dat je genoeg francofone propaganda slikt, hé!

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 april 2011 om 20:36.
Bokkenreyder is offline  
Oud 20 april 2011, 20:38   #37
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad, prima vooruitzicht. Starten met een schone lei, zonder schulden en transferverplichtingen. En dat alles dankzij de verlichte staatsmannen van 'La Belgique nous appartient'.
Eigenlijk is den Elio nog de 'contraarste' niet,hé?
Bokkenreyder is offline  
Oud 20 april 2011, 20:43   #38
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Bart De Wever gaat door voor een verstandig mens. "Onze leider" slikt dus.
Slikken Jan, Ben, Frieda en Valère De Scherp?
Zoals dat breezermeisje schreef: "Doorslikken is beter dan uitspuwen, dan proef ik 't niet zo lang."
filosoof is offline  
Oud 20 april 2011, 20:51   #39
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaddyD Bekijk bericht
zo"n 4 grote wafels achter elkaar gepropt en slikken maar als vieruurtje. Dat zal er altijd ingaan.
Met dank voor je stereotiepe en dus afgezaagde ( 'biaisé' pour vous )francofiele reactie. Het nest waaruit je komt is daarmee klaar en duidelijk.
Bokkenreyder is offline  
Oud 20 april 2011, 20:59   #40
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaddyD Bekijk bericht
geboren en getogen in vlaanderen, kameraad.
Noem mij vooral niet 'kameraad'. Dat is uit de mond van zo een 'bekrompen' persoon (op velerlei manieren) een belediging.
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be