![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de juiste vraag.
En het antwoord is 'bijna' neen. Want mij wordt niet gevraagd of een stuk van mijn belastingen wel goed besteed worden in die openbare dienst. (allez, fatsoenlijk gezegd: de vrt behoort zich objectiever en ernstiger te gedragen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Feitelijk zou BDW nu gewoon moeten blijven onderhandelen zolang Beke zelf nog mogelijkheden ziet en af en toe eens een koffiekletske met de partijvoorzitters houden, als hun agenda het toelaat. Ik denk dat zij er al te gemakkelijk van uitgaan dat BDW het zelf voor bekeken houdt en helpen hem dus een handje. Waarde collega's, die deadline was maar om er de druk op te houden, niet om mij onder druk te zetten, om het vooruit te laten gaan, zelfs Di Rupo had dat gesnopen alhoewel zijn Nederlands toch niet van dat is (hij zat daar de laatste week enkel met een grote smile op zijn gezicht en als er al iets uitkwam had hij het over Vlaamse kiekens en begon te schateren). Ik dacht dat jullie slimmer waren? En welke held wil mij nu nog buiten? Laatst gewijzigd door Jakko : 19 april 2011 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Volgens Leterme is het standpunt van zijn partij dat de N-VA deel moet uitmaken van de volgende federale regering. Ook minister-president Kris Peeters is het niet eens met de uitspraken van Eyskens.
Bron Men zou toch kunnen verwachten dat de vrt het standpunt van de twee belangrijkse personen van de CD&V zou vermelden op tv... Neen dus... niets van te horen, te zien op het nieuws van 18 en 19 uur. Evenmin op terzake (wel Vervotte)... Objectief? Mijn botten ja... ![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() kankeren en verzuurdheid
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ziet U nu dat de globale media niet objectief zijn?!
![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 19 april 2011 om 19:42. |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]()
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez man! Nu ben ik eens positief.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat argument was tot zes maanden geleden in de mode, sindsdien zijn er andere hippe bewoordingen .. gelieve een beetje moeite te doen om mee te zijn met je geestesgenoten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 19 april 2011 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmja ... Dat is natuurlijk een zéér zwaarwegend argument van de kant van de Belgicisten. We zijn diep onder de indruk.
#36 |
Minister
|
![]() "Vindt u zoals wij dat het nu al veel te lang duurt?"
(interview met Wilfried Martens) |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oei, sorry ik was vergeten dat we moesten zwijgen met een glimlach terwijl onze pensioenen verkwist worden in het zuiden
![]() Dat is een Belgicist: Zwijgen en betalen belachelijke Vlaam. Liefst nog meer van dat, het brengt jullie nachtmerrie alleen maar dichterbij.
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn maar twee partijen in Vlaanderen die geen interne stribbelingen kennen en dat zijn de N-VA en Groen (het is geen toeval dat beide een heel duidelijke communautaire standpunt hebben). CD&V is bezig met een strijd voor de ziel van de partij (Peeters vs Leterme en Vanackere), die wel eens tot een splitsing zou kunnen leiden. OVLD; jochie DeCroo werd zo vaak tegengesproken door de verliezers van de voorzittersverkiezing, Trutte en It is I De Clerq, dat hij nu koud en warm tegelijk blaast als hij een interview geeft. Benieuwd hoe het daar zal aflopen. Zelfs bij de sp.a is er een groep ron Frank VDB die beseft dat sp.a door hun slaafse onderdanigheid tov de PS ons sociaal model in gevaar brengt. En het VB, tja als ge dat verhaal niet kent, hoort ge niet thuis op dit forum. Dus droom maar verder (of rook maar verder, misschien).
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 april 2011 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() De N-VA blijft sterk als ze vasthoudt aan de redenen van haar verkiezingsoverwinning: meer Vlaanderen en meer efficientie.
|
![]() |