Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 april 2011, 16:20   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Ik erger me al gedurende lange tijd aan de arrogantie van deze minderheidsregering van kapotlopende zaken. Meer en meer gedragen ze zich alsof ze een volledig mandaat hebben, doen ze doodleuk alsof er geen verkiezingen zijn geweest! Een beetje nederigheid zou onze premier en andere "vlaamse" politici in "de regering van kapotlopende zaken" niet misstaan, hebben zij niet net een zware pandoering gehad van de kiezer?

2/3 van de bevolking (de vlamingen) van dit land wordt met moeite vertegenwoordigd in de federale regering, CD&V en VLD in die regering hebben SAMEN met moeite 1/3 van de Vlaamse kiezers kunnen overtuigen.

Dan nog dat ergerlijke gezeik van Belgicistische CD&V kopstukken (vanackere, leterme, ...) over verantwoordelijkheid, ze hebben het over staatsmanschap: Moet de staat het volk niet vertegenwoordigen?

Staatsmanschap voor een staat die het volk niet vertegenwoordigd, daar hebben ze een naam voor: Vraag dat maar eens aan de Lybiërs, egyptenaren, Tunesiërs die nu naar hartelust worden afgeslacht door mensen die staatsmanschap hoog in het vaandel dragen!!!

Ik en vele anderen hebben het schijt aan dat staatsmanschap, waarom denk je dat de NVA zoveel stemmen heeft? Omdat de mensen staatsmanschap willen zien?

En wij Vlamingen, wij geven dit zonder slag of stoot op. In een tijd waar hele families zichzelf opofferen om hun stem te laten horen zijn wij onverschillig geworden voor de manier waarop onze democratische stem ons stelselmatig meer en meer wordt ontnomen: wij zouden beschaamd moeten zijn!
De ergsten in die ploeg vind ik de Brusselse blaaskaak Van Hengel. Maar Van Acker is al evenzeer een typetje dat veeleer "Bruxellois" dan Vlaming is.

Laatst gewijzigd door quercus : 24 april 2011 om 16:25.
quercus is offline  
Oud 25 april 2011, 19:33   #22
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De ergsten in die ploeg vind ik de Brusselse blaaskaak Van Hengel. Maar Van Acker is al evenzeer een typetje dat veeleer "Bruxellois" dan Vlaming is.
Het lijkt alsof die mannen zich koste wat kost willen vasthouden aan de macht ... bijna zielig eigenlijk. Alhoewel ik Khadaffi eigenlijk ook niet zielig zou mogen noemen, misschien is zielig het verkeerde woord: ziekelijk is wss een beter betere beschrijving.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 25 april 2011 om 19:34.
Europese Vlaming is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be