Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2004, 10:10   #21
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Je kan veel zeggen van Dehaene en je kan er nog meer over verzinnen, dat zie ik hier duidelijk. Maar ik vraag mij wel iets af: in dat lijstje staan mensen die bewezen hebbe dat ze a) ofwel niets van politiek kennen of b) mensen die met de huidige regering het volk voor de gek aan het houden zijn.

Je mag zeggen van Dehaene wat je wil, maar als premier heeft hij beter werk geleverd dan Guy Verhofstadt en heel paars (groen) tesamen.
Ik schat daarbij Jean-Luc Dehaene toch nog hoger in als
Steve Stevaert
Freya Vdb
Guy Verhofstad
en ZEKER bert anciaux (misschien wel de minst bekwame politicus van het land).
Dus ik vraag mij af waarom er hier zo gefixeerd wordt op Jean-Luc Dehaene, uit schrik? Of uit jaloezie omdat er geeneen Blokker in de top 10 staat?
Oud 5 juni 2004, 10:14   #22
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Je kan veel zeggen van Dehaene en je kan er nog meer over verzinnen, dat zie ik hier duidelijk. Maar ik vraag mij wel iets af: in dat lijstje staan mensen die bewezen hebbe dat ze a) ofwel niets van politiek kennen of b) mensen die met de huidige regering het volk voor de gek aan het houden zijn.

Je mag zeggen van Dehaene wat je wil, maar als premier heeft hij beter werk geleverd dan Guy Verhofstadt en heel paars (groen) tesamen.
Ik schat daarbij Jean-Luc Dehaene toch nog hoger in als
Steve Stevaert
Freya Vdb
Guy Verhofstad
en ZEKER bert anciaux (misschien wel de minst bekwame politicus van het land).
Dus ik vraag mij af waarom er hier zo gefixeerd wordt op Jean-Luc Dehaene, uit schrik? Of uit jaloezie omdat er geeneen Blokker in de top 10 staat?
Oppassen, fixatie op Dehaene komt niet hoofdzakelijk uit Vlaams Blok middens.
Of schiet je liever rechts dan links

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 10:19   #23
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Neen hoor, bekijk maar eens al mijn reacties dan zul je wel zien dat ik ook graag op links schiet

Maar je moet toegeven dat er toch wel andere figuren in die lijst staan die ietsje discutabeler zijn dan dehaene (zie bovenvermelde) en dan heb ik nog niet gesproken over de geldverbrander!
Oud 5 juni 2004, 10:25   #24
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eerst en vooral eens willen weten wat de bron van deze cijfers is...? iemand enig idee ?
Oud 5 juni 2004, 10:38   #25
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Ik zou eerst en vooral eens willen weten wat de bron van deze cijfers is...? iemand enig idee ?
ik veronderstel diezelfde enquete van de vrt
poptest

vooral 6e fotoke is wel interessant. blok heeft maar 2 mensen die algemeen gekend zijn, op nr 3 bij de blokstemmers staat dehaene

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 11:25   #26
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Vreemd toch dat ons zwijntje de lijst lijdt zonder een bal te hebben uitgevoerd in de laatste 8 jaar
De arrogante zak is nog geen haar veranderd , zijn we allen zijn 'geen commentaar' politiek vergeten..waar hij nog zelf toegaf dat communicatie naar het volk zijn zwakke punt was , na de teleurgang van de CD&V ? Zijn we ook zijn nonchalante aanpak vergeten tijdens zijn regeerperiode wat betreft justitie ??
Ik begrijp niet dat de Vlaming dit niet heeft begrepen en eerder zijn kop verkiest dan het beleid van de CD&V , die man heeft alleen maar zijn zakken gevuld op privé , Vlaams en Europees niveau , onvoorstelbaar toch.
Grotendeels van de top 11 politici zitten in het huidig beleid dus wat betekent dat de mensen het vertrouwen zeker niet verloren hebben !
De CD&V / NVA combinatie is gewoonweg kiezersbedrog daar deze twee partijen zeer ver uit elkander zitten ! [size=7]Laat u niet vangen!!! [/size]
Het is inderdaad onvoorstelbaar en geeft weer het korte termijn gehuegen van de meesten. Is men al vergeten dat de CVP ( of welke naam er men er dan wel mag aan geven) hoofdverantwoordelijk is voor de staatsschuld en geen reserves heeft aangelegd voor de toekomstige, in grote getale, gepensioneerden.

En dan is het nog Dehaene die het populairst is. Ik kan er niet meer bij. Zo te zien is die alles gepermiteerd; en hoe hautainer je gedraagt, hoe beter. Hij was het toch ook die zetelde in L&H en in Interbrew, een is gaan lopen met de centen en de andere wil geen belastingen meer betalen. En zo n persoon is dan populair.

En geen dan nog geen nieuwe politici die opkomen bij de CD&V, maar de oude gedienden. Die het oude systeem weer zullen invoeren. ( en de samensmelting met N-VA belooft ook al niet veel goeds. Je moet kiezen, ofwel tegen ofwel voor Vlaanderen. Nu geeft men de indruk meer voor Vlaanderen te willen doen, maar men mag het niet te uitdrukkelijk naar voren brengen. Men denkt zo meer resultaat te bekomen)

Kan er iemand mij dit alles eens uitleggen? Ik versta de Belgen niet meer.
ben jij toevallig geen jong VLD'er????

anyway, Interbrew heeft enkel besloten een studie te bestellen omtrent een mogelijk verhuis vand e maatschappelijke zetel (dus helemaal niet van de prodcutie). Reden genoeg natuurlijk voor onze jongens van de VLD �* la Bart Somers om te komen verkondigen dat dat tochwel een "ongelukkige" stap is. Er is enkel eens tudie besteld, en de productie blijft sowieso hier, weer eens te meer bedrog van de VLD, maar dat zijn we ondertussen wel gewoon
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 11:30   #27
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

anyway, Interbrew heeft enkel besloten een studie te bestellen omtrent een mogelijk verhuis vand e maatschappelijke zetel (dus helemaal niet van de prodcutie). Reden genoeg natuurlijk voor onze jongens van de VLD �* la Bart Somers om te komen verkondigen dat dat tochwel een "ongelukkige" stap is. Er is enkel eens tudie besteld, en de productie blijft sowieso hier, weer eens te meer bedrog van de VLD, maar dat zijn we ondertussen wel gewoon
productie blijft hier, maar als economisch centrum van dergelijk bedrijf vertrekt uit belgie, is dat heel wat verlies aan belastingen. dat is het hekele punt

Oud 5 juni 2004, 11:38   #28
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
Citaat:
ik veronderstel diezelfde enquete van de vrt
poptest

vooral 6e fotoke is wel interessant. blok heeft maar 2 mensen die algemeen gekend zijn, op nr 3 bij de blokstemmers staat dehaene
Dat Van Den Bossche op 4 staat bij de blokstemmers vind ik nog straffer. En aan wat heeft Verhofstadt die plotse sprong vooruit (van 14 naar 5!) te danken bij diezelfde stemmers?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 11:48   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zakkenvuller Dehaene lijdt
Aan welke ziekte lijdt hij?
Oud 5 juni 2004, 11:59   #30
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

productie blijft hier, maar als economisch centrum van dergelijk bedrijf vertrekt uit belgie, is dat heel wat verlies aan belastingen. dat is het hekele punt
Wacht maar , het Interbrew verhaal is nog niet voorbij...voorlopig blijft productie hier...ik zal tegen dan diene Dehaene zijne kop eens willen zien...en wat de CD&V betreft zie ik dat ze voornamelijk op de oude conservatieve garde rekenen (back to basics ) en als ultieme reddingsmiddel de NVA erbij en dit tegen al hun idealisme in om die ocharme 4%centjes erbij te krijgen...jong , jong waar zijn we eigenlijk mee bezig...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 12:02   #31
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja lap... nie moeilijk dat er niemand van het Vlaams Blok bijstaat... haha.. niet alleen ongeloofwaardig maar nu bezig het zelfs grappig te worden...
Oud 5 juni 2004, 12:42   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Begrotingen in evenwicht gehouden, ons hierdoor de EU binnengeloodst, geen luchtkastelen proberen te verkopen aan de kiezers, de werkloosheid doen dalen tijdens z'n regeerperiode,....

Ik was zelf ook geschrokken van z'n enorme populariteit, het is vooral de no-nonsense aanpak die het hem doet denk ik.
Hj kon meer gedaan hebben voor Vlaanderen, maar een feit is dat hij MINDER slecht is dan de Spleet
Daar zeg je zoiets.
Dehaene is minder slecht.

De kiezer wordt nochtans nog altijd te dom gehouden door Dehaene om rechtstreekse democratie te krijgen. Enkel de parlementaire vertegenwoordiging wordt daarvoor goed genoeg geacht door Dehaene.

Feit is dat de burger heel goed doorheeft dat er met Dehaene een dictatoriaal beleid gevoerd werd, maar er w�*s er tenminste een. Wat niet echt gezegd kan worden van paars.
De burger wéét dus dat er dringend moet gaan bestuurd én ingeleverd worden! Hij gaat daar nog liever mee akkoord dan met het nonbeleid en de leugens van paars.

Er ZIJN nu eenmaal problemen, hoezeer paars dat ook blijft ontkennen. Ook de communautaire probelem hebben zich intussen weer vijf jaar lang opgehoopt. Ze zijn zelfs voor een belangrijk deel schuld aan de huidige toestand in dit land.
Of de kiezer echter met Dehaene uit die problemen zal geraken is zeer betwistbaar. Ook Dehaene liet en l�*�*t BHV, om maar één voorbeeld te geven, niet splitsen.

We zullen ons dus blauw gaan betalen met de CD&V aan de macht, maar of de torenhoge tranfers zullen 'bekeken' worden of de voornaamste bevoegdheden gesplitst die tot deze transfers leiden, is zelfs geen vraag als je het mij vraagt.
Oud 5 juni 2004, 13:11   #33
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ja lap... nie moeilijk dat er niemand van het Vlaams Blok bijstaat... haha.. niet alleen ongeloofwaardig maar nu bezig het zelfs grappig te worden...
wat me dan ook opvalt is dat FDW ruim dubbel zoveel stemmen heeft als FVH
misschien toch een gebrek aan boegbeelden bij het blok?

Oud 5 juni 2004, 13:53   #34
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wacht maar , het Interbrew verhaal is nog niet voorbij...voorlopig blijft productie hier...ik zal tegen dan diene Dehaene zijne kop eens willen zien...en wat de CD&V betreft zie ik dat ze voornamelijk op de oude conservatieve garde rekenen (back to basics ) en als ultieme reddingsmiddel de NVA erbij en dit tegen al hun idealisme in om die ocharme 4%centjes erbij te krijgen...jong , jong waar zijn we eigenlijk mee bezig...
inderdaad, het Interbrew-verhaal is nog niet af, wat bevestigt dat jouw insinuaties niets anders zijn dan dat: leugens en insinuaties.

idem dito voor je mening omtrent het kartel
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 17:39   #35
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
inderdaad, het Interbrew-verhaal is nog niet af, wat bevestigt dat jouw insinuaties niets anders zijn dan dat: leugens en insinuaties.

idem dito voor je mening omtrent het kartel
Zwak argument...zeer zwak... ge kunt toch beter als dat , niet ?
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 17:44   #36
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daar zeg je zoiets.
Democratie is de keuze van het minst slechtste, nietwaar?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 17:51   #37
PAJOT
Banneling

Standaard

De politieke partijen moeten opgeruimd worden. Het organische karakter van de volksgemeenschap miskennende, streven ze elk voor zich naar de macht in de staat, laten zich in dat streven slafelijk gebruiken en misbruiken door de tirannie van het geld. De partijen zijn de wettige organisatie van het verraad aan en van de uitplundering van het volk.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 17:54   #38
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daar zeg je zoiets.
Democratie is de keuze van het minst slechtste, nietwaar?
De tegenwoordige democratie is een keuze tussen politieke betweters en knoeiers en eigenbelang-najagende konkelaars.
Oud 5 juni 2004, 18:20   #39
Oussaka, Malik
Vreemdeling

Standaard

Jammer dat Steve Stevaert niet als populairste uit de poll komt. En Bert Anciaux zit zo ver naar achter !!! Freya VDB zit goed, veel kan ze niet meer stijgen, maar waar zitten de andere babes van de SP-A-Spirit ? Waar zit om maar iemand te noemen, Els Van Weer(d?t?) ? En Mia Devits ? Onze premier zit veel te ver naar achter.
De poll moet totaal vervalst zijn. Als het over *populaire* politici gaat, dan hoort Dehaene daar totaal niet in thuis. (Veel) teveel no-nonsens. Persoonlijk zou ik Bert Anciaux (telkens opnieuw zeer originele voorstellen (hebben we geen minister van ideetjes-om-in-de-pers-te-komen ?)) op 1 hebben willen zien, indien Steve Stevaert daar niet meer kon staan
Oussaka, Malik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2004, 18:29   #40
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oussaka, Malik
Jammer dat Steve Stevaert niet als populairste uit de poll komt. En Bert Anciaux zit zo ver naar achter !!! Freya VDB zit goed, veel kan ze niet meer stijgen, maar waar zitten de andere babes van de SP-A-Spirit ? Waar zit om maar iemand te noemen, Els Van Weer(d?t?) ? En Mia Devits ? Onze premier zit veel te ver naar achter.
De poll moet totaal vervalst zijn. Als het over *populaire* politici gaat, dan hoort Dehaene daar totaal niet in thuis. (Veel) teveel no-nonsens. Persoonlijk zou ik Bert Anciaux (telkens opnieuw zeer originele voorstellen (hebben we geen minister van ideetjes-om-in-de-pers-te-komen ?)) op 1 hebben willen zien, indien Steve Stevaert daar niet meer kon staan
Neen, onze voorzitter Frank Vanhecke moet bovenaan staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be