Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2011, 11:51   #21
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Moet dat nog gevraagd worden? De Nederlandskundige winkeleigenaar geniet altijd voorrang. Altijd. De echte bezetter is die franco en niet die Marokkaanse vrouw.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 12:15   #22
Groentje-18

Standaard

LOL. Dit bericht waarin door allochtonen vervaardigde croissants werden bejubeld heb ik jaren geleden al eens gelezen hier. Ik geloof ook dat het van u kwam, Doki.
Ik hoop dat er inmiddels toch ook andere dingen zijn waarin ze uitblinken dan goedkope croissants ... (Nogal wiedes dat die goedkoper zijn gezien het zwartwerk/de kinderarbeid en de producten die allicht afkomstig zijn uit het land van herkomst, tegen daar geldende prijzen...).

Ik ben iets minder tevreden over de vele vreemdelingen die hier (tijdelijk) frituurszaken overnemen (en waar iedere maand een ander instaat). Niets Belgische frieten, gewoon diepvriesfrieten (zak en merk zichtbaar ). Toch aangerekend al ware ze ter plekke vervaardigd. Een zak openknippen en in 't frietvet gooien kan ik thuis echter ook. Alleen iets goedkoper...
Oud 27 april 2011, 12:36   #23
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
LOL. Dit bericht waarin door allochtonen vervaardigde croissants werden bejubeld heb ik jaren geleden al eens gelezen hier. Ik geloof ook dat het van u kwam, Doki.
Ik hoop dat er inmiddels toch ook andere dingen zijn waarin ze uitblinken dan goedkope croissants ... (Nogal wiedes dat die goedkoper zijn gezien het zwartwerk/de kinderarbeid en de producten die allicht afkomstig zijn uit het land van herkomst, tegen daar geldende prijzen...).
...
dus die croissants worden ter plaatse gemaakt door kinderen, en dan naar hier getransporteerd (hoe?) om hier in het zwart te verkopen aan naïve knuffelaars. Bedoel je dat?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 12:40   #24
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dus die croissants worden ter plaatse gemaakt door kinderen, en dan naar hier getransporteerd (hoe?) om hier in het zwart te verkopen aan naïve knuffelaars. Bedoel je dat?
bah neenk! dat zijn van die voorgeprepareerde dingen uit die buskes hoor. Beetje overtijd waarschijnlijk.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 19:49   #25
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Ik ben iets minder tevreden over de vele vreemdelingen die hier (tijdelijk) frituurszaken overnemen (en waar iedere maand een ander instaat). Niets Belgische frieten, gewoon diepvriesfrieten (zak en merk zichtbaar ). Toch aangerekend al ware ze ter plekke vervaardigd. Een zak openknippen en in 't frietvet gooien kan ik thuis echter ook. Alleen iets goedkoper...
Ja frieten zijn natuurlijk een heel streekeigen product, de frieten die je in het buitenland koopt zijn doorgaans ook niet echt om over naar huis te schrijven. Nochtans, ik ken hier een frietkot dat sinds enkele jaren is overgenomen door twee slovaken, en die doen dat al bij al niet slecht.

De reden waarom ik dit berichtje wilde posten is omdat dit subforum over migratie stilaan zo'n karikaturale proporties begint aan te nemen dat alle nuance weg is. Een beetje tegengas geven kan dus geen kwaad: er zijn wel degelijk heel wat voorbeelden te vinden van migranten of mensen die van migranten afstammen en die zich voorbeeldig hebben geïntegreerd in onze maatschappij. Dat mag zo nu en dan wel eens gezegd worden.
Oud 27 april 2011, 20:01   #26
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Halal of niet, zich gaan voeden bij de verdringer van ons eigen Vlaamse Volk, is ons met Hard en Ziel overgeven aan de 'Islamieten'.

Neen, dank U! niets voor mij!
Amai, en jij woont in Brussel? Een zwaar leven moet jij hebben met al die ingebeelde vijanden overal!

De islamieten in Brussel hebben trouwens niemand verdrongen, het is het "Vlaamse Volk" dat al jaren wegtrekt uit de hoofdstad voor allerlei soms begrijpelijke en soms veel minder begrijpelijke redenen. Het vacuüm dat zo gevormd werd door al die wegtrekkende middeninkomens is vervolgens opgevuld door weinig verdienende migranten, en nu heb je daardoor ghettowijken waar de armoe en de criminaliteit welig tiert. Ik zou het "Vlaamse Volk" van harte willen uitnodigen om hier terug te komen wonen, en voor de broodnodige variatie te komen zorgen.
Oud 27 april 2011, 20:10   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ja frieten zijn natuurlijk een heel streekeigen product, de frieten die je in het buitenland koopt zijn doorgaans ook niet echt om over naar huis te schrijven. Nochtans, ik ken hier een frietkot dat sinds enkele jaren is overgenomen door twee slovaken, en die doen dat al bij al niet slecht.

De reden waarom ik dit berichtje wilde posten is omdat dit subforum over migratie stilaan zo'n karikaturale proporties begint aan te nemen dat alle nuance weg is. Een beetje tegengas geven kan dus geen kwaad: er zijn wel degelijk heel wat voorbeelden te vinden van migranten of mensen die van migranten afstammen en die zich voorbeeldig hebben geïntegreerd in onze maatschappij. Dat mag zo nu en dan wel eens gezegd worden.
Ohja, natuurlijk mag dat gezegd worden, over die 'Slovaken' die goed geïntegreerd zijn, zo ken ik er ook 'n hoop, Italianen, Spanjaarden, Polen, Chinezen, Grieken...over Grieken gesproken, vroeger was er in de Stalenstraat in Waterschei, 'n frituur uitgebaat door 'n Griek, de beste fritten van heel Genk!

Croissants van mohamedanen eet ik niet, dan maak ik ze liever zelf, ik eet niets wat aangeraakt/ontheiligd is door 'n mohamedaan, zal wel racisme zijn zeker, maar soit, daar veeg ik mn voeten aan.
Andersom is 't natuurlijk géén racisme.

Bovendien - en dat is pas grappig - kennen ze de oorsprong van die croissantjes niet misschien?

Laatst gewijzigd door SDX : 27 april 2011 om 20:12.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 20:28   #28
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ohja, natuurlijk mag dat gezegd worden, over die 'Slovaken' die goed geïntegreerd zijn, zo ken ik er ook 'n hoop, Italianen, Spanjaarden, Polen, Chinezen, Grieken...over Grieken gesproken, vroeger was er in de Stalenstraat in Waterschei, 'n frituur uitgebaat door 'n Griek, de beste fritten van heel Genk!

Croissants van mohamedanen eet ik niet, dan maak ik ze liever zelf, ik eet niets wat aangeraakt/ontheiligd is door 'n mohamedaan, zal wel racisme zijn zeker, maar soit, daar veeg ik mn voeten aan.
Andersom is 't natuurlijk géén racisme.

Bovendien - en dat is pas grappig - kennen ze de oorsprong van die croissantjes niet misschien?
Ja dat is inderdaad racisme, maar bon ik denk niet dat we daar in dit subforum erg van opkijken is het niet?
Oud 27 april 2011, 20:30   #29
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn buurt zijn twee bakkers.

De ene is van belgische origine. Hij heeft een mooie zaak, werkt met veel personeel. Granieten toog en zo. Zijn croissants kosten stukken van mensen, maar ze zijn aan de droge kant. Hij spreekt geen woord Nederlands (alleen Frans). Zijn taarten zijn super-lekker.

De andere is van marokkaanse origine. Zij heeft een onooglijk rommelig winkeltje waar je naast de gebruikelijke producten ook nog vanalles en nog wat kunt krijgen. Haar croissants kosten 30 cent, en het zijn de lekkerste die ik in deze buurt heb gevonden in al de jaren dat ik er al woon. Zij spreekt een woordje Nederlands. Haar taarten trekken op niet veel.

Waar denken jullie dat ik liefst ga de zondagmorgen?
Naar de hoogmis en daarna naar 't café zoals iedere Vlaming?
Oud 27 april 2011, 20:36   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn buurt zijn twee bakkers.

De ene is van belgische origine. Hij heeft een mooie zaak, werkt met veel personeel. Granieten toog en zo. Zijn croissants kosten stukken van mensen, maar ze zijn aan de droge kant. Hij spreekt geen woord Nederlands (alleen Frans). Zijn taarten zijn super-lekker.

De andere is van marokkaanse origine. Zij heeft een onooglijk rommelig winkeltje waar je naast de gebruikelijke producten ook nog vanalles en nog wat kunt krijgen. Haar croissants kosten 30 cent, en het zijn de lekkerste die ik in deze buurt heb gevonden in al de jaren dat ik er al woon. Zij spreekt een woordje Nederlands. Haar taarten trekken op niet veel.

Waar denken jullie dat ik liefst ga de zondagmorgen?
De Marokkaan voor de croissants, de Belg voor de taart natuurlijk.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 20:37   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat is inderdaad racisme, maar bon ik denk niet dat we daar in dit subforum erg van opkijken is het niet?
Over welk ras hebben we 't dan?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 20:39   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Naar de hoogmis en daarna naar 't café zoals iedere Vlaming?
Hoogmis? Wat is dat?
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4876927869.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 20:44   #33
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Marokkaan voor de croissants, de Belg voor de taart natuurlijk.
Mijn gedacht!
Oud 27 april 2011, 20:44   #34
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Verkeerde link eigenlijk. Beter een artikel over de modernisering van de Katholieke Kerk. Er zijn maar een paar hoogmissen in België.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 20:48   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom maar eens mee op een zondag maar daarna ook een goede pot gaan pakken, hé!
Oh en luister eens naar dat liedje van Louis Neefs : "'t Was altijd zo".

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 27 april 2011 om 20:49.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 06:54   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Over welk ras hebben we 't dan?
Citaat:
Zelf hanteren wij deze vuistregels:
A. 'Ik haat moslims' = Niet fijnzinnig maar geen racisme. Het gaat om een groep gelovigen, in dezelfde lijn als katholieken, joden, protestanten;
B. 'Ik haat Marokkanen/Joden/Turken/Walen/Hollanders' = Wel racisme maar niet strafbaar.
C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
D. 'Ze moeten Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders deporteren/niet toelaten op de bus/hoofddoekjes van de kop trekken/anders behandelen/doden/bombarderen' = Strafbaar racisme (gekoppeld aan een oproep tot discriminatie of geweld).
http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 07:39   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

nuance? hier?

nu vraag je wel héél veel hé.
Oud 28 april 2011, 08:16   #38
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zelfde als frieturen die overgenomen worden door de chinezen...sorry, ik niet. Ik ga naar een Belgische frituur. Ik ga ook geen chinees halen bij een Belg.
De 'Fastfood sector' lijkt resoluut voor 'Multiculti' te gaan.
Naar verluidt schakelden sommigen al over naar 'halal' , waarschijnlijk om geen kruimels te laten liggen. (marktaandeelbehoud)

Alleszins, bevestigt de oorsprong van het personeel deze tendens.

Dat de 'werkmensch' of de 'middenstander' zich niet meer goed voelt in zijn eigen streek, stad of wijk is trouwens niet het punt waar het werkelijk om draait:

Het 'gemondialiseerde Kapitalistische Economische tool' werkend en productief te houden is goed voor iedereen. Incluis: de Allochtenen'

'Geestesstaten' (états-d’âmes) van de inheemse zijn dan wel van secondair belang.

Van het ogenblik dat onze 'Top-managers', 'Traders', 'multi-mandatarissen' en allerlei uitbuiters van het menselijk leed en zweet het naar hun willen en zeggen hebben, is er geen vuiltje aan de lucht.

Terloops: Het is niet voor de mooie ogen van het potentieel klantenbestand dat (merendeels) de 'Moslim' prijzen concurrentieel zijn ten opzichte van de eerlijke ethische Autochtone handelaars; hun 'leidmotief' is onveranderlijk: het doel heiligt de middelen.

Geloof me vrij: Om hun doelstellingen te kunnen bereiken zijn ze nog tot andere en straffere 'stunten' is staat dan. . ., hun 'Croissants' aan 'dumpingprijzen' te verkopen.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 08:27   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik koop voorgebakken croissants die ik dan zelf afbak.
Lekker vers en goedkoop.
Oud 28 april 2011, 09:04   #40
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Amai, en jij woont in Brussel? Een zwaar leven moet jij hebben met al die ingebeelde vijanden overal!

De islamieten in Brussel hebben trouwens niemand verdrongen, het is het "Vlaamse Volk" dat al jaren wegtrekt uit de hoofdstad voor allerlei soms begrijpelijke en soms veel minder begrijpelijke redenen. Het vacuüm dat zo gevormd werd door al die wegtrekkende middeninkomens is vervolgens opgevuld door weinig verdienende migranten, en nu heb je daardoor ghettowijken waar de armoe en de criminaliteit welig tiert. Ik zou het "Vlaamse Volk" van harte willen uitnodigen om hier terug te komen wonen, en voor de broodnodige variatie te komen zorgen.
Lol, ik werd onlangs na een nachtje stappen met enkele vrienden tegengehouden door enkele marokkanen op de grote markt : "donne moi cigarette, donne moi votre argent, c'est notre place ici, ..."

Hun nog proberen uit te leggen dat ze 14 jaar waren ofzo, dat ze beter in hun mande konden kruipen, dat wij met 10 waren en zij met twee.

Dan had één ervan blijkbaar vriendjes gebeld en zagen we plots 15 marokkanen aangerend komen.

Ghettowijken? T was verdorie de grote markt van brussel rond een uur of 5 s morgens en op 100 meter van het politiecommisariaat.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be