Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2011, 13:08   #21
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waarom doet U alle moeite van de wereld om de uitslag van het onderzoek te negeren?
Wat is uw belang in deze?
Moet ik een persoonlijk belang hebben om een standpunt in te nemen?
Ik uit mijn twijfels over de uitslag, en de interpretatie van dit onderzoek met gebruik van argumenten. Mag dat?
Ik probeer aan te tonen dat er achter deze, en andere, statistieken politieke invloeden zitten om de burgers te beïnvloeden bij hun keuzes in het stemhokje.

Zo je dat graag wil is mijn belang: de toekomst en welvaart van onze kinderen en onze medemensen ongeacht de plaats waar ze wonen, geboren zijn of de taal die ze spreken. Maar dat is voor Flamingante navelstaarders waarschijnlijk moeilijk te begrijpen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 07:21   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Aangezien het gaat om de staatsschuld is er geen enkele garantie dat het na een splitsing ook beter zal gaan. Die staattschuld is immers aangegaan in naam van de Belgische staat, door de Belgische staat en voor de Belgische staat in parlementen en regeringen waar de Vlamingen een meerderheid hadden en de premier leverden. Studies over de verdeling van die staattschuld of het toekennen van die staattschuld zijn zeer betwistbaar. Vandaar dat die in de meeste nationalistisch kringen niet worden gebruikt, behalve VB maar de nood van de Vlaamse kleinburgerij is blijkbaar hoog dus past een "respectabelele" instelling als Vives een methodologie toe die al sinds jaar en dag ook wordt gebruikt door VB.
Naast VB en Vives ook Abafim...ook betwistbaar ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 11:20   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaams-Waalse transfers bedragen meer dan 11 miljard euro en geen 5,7 miljard euro zoals algemeen wordt aangenomen. Dat leert een nieuw Vives-onderzoek dat Trends exclusief kon inkijken.

Hier te lezen
[freelancer mode] Rechtse stemmingmakerij [/freelancer mode]

Edit: nog vergeten:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 30 april 2011 om 11:22.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 11:47   #24
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Oud nieuws, maar de bevestiging is leuk.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 12:20   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En wie vinden we terug bij de oprichters en financiers van Vives? Toch wel voormalig en huidig hoofdredacteur van Trends Frans Crols en Johan Van Overtveldt zeker! Even de feiten op een rijtje: deze heren financieren mee een "denktank" met als uitdrukkelijke doelstelling de bevordering van het Vlaams-nationalisme (door het met een academisch sausje te overgieten) en vervolgens presenteren ze de conclusies van de "onderzoeken" van hun "denktank" (die uiteraard geheel toevallig in het Vlaams-nationale kraam passen) in hun blad als de objectieve cijfers van een "onafhankelijk onderzoekscentrum verbonden aan de K.U.Leuven." (Waarom de KUL zich zo prostitueert is mij een raadsel. )
De KUL prostitueert zich helemaal niet voor niemand. Ze hebben gewoon een onderzoek gedaan naar de transfers met Wallonië, een berekening opgesteld o.b.v. heel conservatieve cijfers om de transfers te becijferen. Daarbij komen ze uit op 11 miljard euro. Het is niet meer dan logisch dat ze de rentelasten mee in rekening brengen aangezien dit een reële kost is.
In plaats van dit af te doen als een complot van stoute Vlaams nationalisten zou je beter inhoudelijk kritiek proberen aan te brengen.

Citaat:
Hier stinkt iets en nog geen klein beetje ook, maar laat ik het er beleefdheidshalve maar op houden dat ze op z'n minst de schijn wekken dat ze de conclusies die ze willen publiceren op voorhand bestellen. In een normaal land met een zichzelf respecterende pers zou een hoofdredacteur die zoiets lapt of nog maar die schijn wekt 1) afgemaakt door alle andere kranten en bladen en 2) op staande voet ontslagen worden door zijn werkgever. Niet zo in Vlaanderen blijkbaar...
Ja jonge, het is een hoax tegen België van de Vlaams nationalisten ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 12:43   #26
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Naast VB en Vives ook Abafim...ook betwistbaar ?

Van de website van het OVV:
Citaat:
Volgens het rapport van ABAFIM veroorzaken ook de overheidsschuld en de interestlasten een "impliciete herverdeling in de Belgische overheidsfinanciën", waarvan de regionale impact belangrijk is maar moeilijk te kwantificeren. Daarom wordt er in de analyse van Abafim geen rekening mee gehouden.

Bart De Wever berekende dat via dit kanaal nog eens 4,72 miljard euro transfers worden in stand gehouden.
In totaal bedragen de transfers dus 11,3 miljard.
Bron.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja jonge, het is een hoax tegen België van de Vlaams nationalisten ..
Dat heb ik niet gezegd, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Maar vindt gij het normaal dat een paar hoofdredacteurs mee een politieke denktank financieren met als uitdrukkelijke doel de bevordering van het Vlaams-nationalistische gedachtegoed en vervolgens in hun eigen bladen met geen woord reppen over het Vlaams-nationale karakter van die denktank en het enkel hebben over een "onderzoekscentrum verbonden aan de KUL"? Ik noem dat volksverlakkerij. Als de cijfers voor zich spreken is er geen reden waarom ze zich moeten verbergen achter de KUL.

Maar ja, om één of andere reden strijden onze vrienden Vlaams-nationalisten liever niet met open vizier...
Citaat:
De KUL prostitueert zich helemaal niet voor niemand.
De KUL staat toe dat een politieke denktank zich achter haar merknaam verschuilt om haar ideologie te propageren.

Laatst gewijzigd door Geert C : 30 april 2011 om 12:49.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 12:49   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
(I.p.v. "scoop" mag je ook gewoon zeggen "een nieuwtje")

Een scoop is een schep volgens translate

Je zou eigenlijk moeten zeggen: een belangrijk nieuwtje

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 april 2011 om 12:50. Reden: dubbel punt ipv punt
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 12:51   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zo je dat graag wil is mijn belang: de toekomst en welvaart van onze kinderen en onze medemensen ongeacht de plaats waar ze wonen, geboren zijn of de taal die ze spreken. Maar dat is voor Flamingante navelstaarders waarschijnlijk moeilijk te begrijpen.
Bah nee ik ben ook zo
Oud 30 april 2011, 12:54   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Savatage:
De KUL prostitueert zich helemaal niet voor niemand. Ze hebben gewoon een onderzoek gedaan naar de transfers met Wallonië, een berekening opgesteld o.b.v. heel conservatieve cijfers om de transfers te becijferen. Daarbij komen ze uit op 11 miljard euro. Het is niet meer dan logisch dat ze de rentelasten mee in rekening brengen aangezien dit een reële kost is.
In plaats van dit af te doen als een complot van stoute Vlaams nationalisten zou je beter inhoudelijk kritiek proberen aan te brengen.

Hoe kan een normaal mens zulke onderzoeken evalueren?

Mijn huiseconoom is even boodschappen gaan doen. Op krediet.
Oud 30 april 2011, 13:09   #30
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
[freelancer mode] Rechtse stemmingmakerij [/freelancer mode]

[Raf mode] Geeuw... [/Raf mode]

freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 13:31   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Raf mode] Geeuw... [/Raf mode]

Origineel... NOT!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 17:19   #32
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
? Ik noem dat volksverlakkerij. Als de cijfers voor zich spreken is er geen reden waarom ze zich moeten verbergen achter de KUL.
De KUL is geen Vlaams-nationale instelling, wat belet de KUL zich te distanciëren van "ze"? Trouwens, indien de transferscijfers niet kloppen, waarom weerlegt de belgische regering ze niet? Ze beschikt toch ook over mensen die kunnen rekenen? Of is het Rekenhof ook al een Vlaams-nationale instelling?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 19:36   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van de website van het OVV:

Bron.

Dat heb ik niet gezegd, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Maar vindt gij het normaal dat een paar hoofdredacteurs mee een politieke denktank financieren met als uitdrukkelijke doel de bevordering van het Vlaams-nationalistische gedachtegoed en vervolgens in hun eigen bladen met geen woord reppen over het Vlaams-nationale karakter van die denktank en het enkel hebben over een "onderzoekscentrum verbonden aan de KUL"? Ik noem dat volksverlakkerij. Als de cijfers voor zich spreken is er geen reden waarom ze zich moeten verbergen achter de KUL.

Maar ja, om één of andere reden strijden onze vrienden Vlaams-nationalisten liever niet met open vizier...

De KUL staat toe dat een politieke denktank zich achter haar merknaam verschuilt om haar ideologie te propageren.
Overheidsschuld en interestlasten is NIET hetzelfde als "interesten op OVERDRACHTEN"
Die bedroegen in het rapport van Abafim 1.600.000.000 € !
Daarmee kan je (ieder jaar !) al 't een en 't ander doen...

Laatst gewijzigd door Boduo : 30 april 2011 om 19:38.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 23:06   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja nogal een spectaculair aankondiging voor een boekhoudkundige interpretatie van de feiten die al jaaaaaaaaaaaren door VB wordt gebruikt.
Blij dat je het feiten noemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be