![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind de bewering van Jozef Ostyn dus erg logisch klinken en zou dus eerder bewijzen van het omgekeerde zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Over dit onderwerp bestaat weinig twijfel, martelen, los van het feit dat het NOOIT zou moeten worden gebruikt, professioneel toegepast of niet, geeft onbetrouwbare informatie. En ik hoop dat diegenen die argumenteren dat het wel gebruikt moet worden beseffen dat ze verstandelijk nog in de middeleeuwen leven. Citaat:
http://www.livescience.com/4651-tort...y-working.html http://www.alternet.org/rights/28585/ http://www.pacificviews.org/weblog/archives/000847.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Ik verwijs naar het feit dat ik duidelijk aangegeven heb dat het gaat om oordeelkundig en professioneel martelene. Zoiets gebeurt niet in isolement maar samen met andere verifieerbare informatiemethodes. Oordeelkundig toegepast levert martelen dus wel degelijk zeer bruikbare informatie op, en dat is ook het geval geweest in de strijd tegen Al qaeda. Dat verandert niets aan het feit dat ik echte fysieke marteling moreel verwerpelijk en juridisch niet geoorloofd acht. Maar het is bijzonder dwaas hier emotioneel over te doen en het verstand op nul te zetten, zoals u doet. Als hier iemand verstandelijk in de Middeleeuwen zit dan zijn het wel diegenen die dit zoals u zuiver dogmatisch-deologisch benaderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Waterboarding is een techniek die al tamelijk oud is. De meeste marteltechnieken zijn uitgevonden door de paters van de Inquisitie en die hebben daar behoorlijk over geschreven en gedocumenteerd.
Na de Inquisitie kwam de SS en die verfijnde de technieken nog iets. De SS werd opgevolgd door o.a. KGB en CIA die met chemicaliën en opiaten experimenteerden maar uiteraard ook met meer fysieke middelen zoals electroshock en het blootleggen van bepaalde zenuweinden. De mensen die ze toepassen verdienen maar een ding: tegen de muur en de kogel.
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hallo, moderatie? En als het kan, meteen ook elke quorn-reclame. die argumenteren wel, maar verkeerd. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 mei 2011 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() U hebt geen enkele verklaring terzake van de CIA om de nogal éénvoudige reden dat de CIA dar geen verklaringen over aflegt. U hebt totaal geen besef van bronnenkritiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik verbloem hele maal niets. U moet leren lezen. Mensen die hun verstand automatisch op nul zetten moeten niet proberen discussiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In dit scenario ga ik er van uit dat ik wel degelijk iets te vertellen heb. Hoe men dat kan weten? Geen idee, ik vermoed wel niet dat iedereen zomaar in Guantanamo komt en als er aanwijzingen zijn... Hiermee keur ik het zeker niet goed, verre van. Het zijn middeleeuwse praktijken, maar geen middeleeuwse betrachtingen. Ik ga er van uit dat de Amerikanen er niets aan hebben als iemand bekend dat hij een heks is, of in het moderne equivalent: een zware terrorist, als ze daardoor niet meer te weten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel....AQ speelt in geen enkele van de huidige "oprispingen" in de Arabische wereld een rol.Elders komen hun fans al eens in beeld....niet veel soeps.als ze met die bende sukkels ,idioten en opa's moeten voortdoen...Er komt meer volk naar Clouseau kijken in het Sportpaleis
![]() De "disconnect" is kompleet,het is nog veelzeggender dat in gans de Arabische wereld enkel Yemen wat schuilmogelijkheden lijkt te bieden voor delen van de organisatie. Overal elders in de Arabische wereld zijn ze opgejaagd wild....hoogstens capabel eens een bommeke af te doen gaan (ferme mannen zeg,bommekes doen ontploffen en stoere communicés verspreiden.) Het ziet ernaar uit dat de beste "operatives" van AQ tien jaar geleden in die vliegtuigen zaten....ze konden echter hun carriere wegens technische omstandigheden niet verder zetten ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2011 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik dacht ook - maar het is een wetenschap die geen wakkere basis heeft - dat AQ min of meer een uitdovend vuur was en dat Taliban eigenlijk een wat stevigere basis heeft en min of meer de enige georganiseerde groepering is die zich goed staande kan houden tegen de militaire overkill van ome Yank c.s.
Obama kraamde hedenavond weer de grootst mogelijke onzin uit door te verklaren dat AQ door of vanuit Pakistan geholpen wordt maar ze weten niet door wie. Een grotere kolder dan dat is bijna niet mogelijk. Als ik persoonlijk over een budget zou beschikken dat Ome Yank te besteden heeft dan zou ik de afkomst van enige Pakistaanse hulp al lang hebben getraceerd. Ook als het gaat om desinformatie en het verspreiden van opzettelijk foutieve informatie dan gebeurt dit op een uitermate kinderachtige en amateuristische wijze. Hou dan liever je mond in plaats van het lozen van dit soort kul. Pakistan, bij monde van een van hun regeringsleden reageerde nogal furieus en bepaald vriendelijk ware zijn kwallificaties voor de Yanken niet. Nee, dat hale je de duivel. Als Pakistan Ome Yank inruilt voor Oom Wei dan doet het misschien niet zo'n slechte ruil.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Als ik wil kan ik, mits een beetje voorbereiding en wat hulp van de plaatselijke bevolking, ook jarenlang in het niets verdwijnen. Dus, hoe zou jij mij opsporen, wetende dat een groot deel van het land je zal tegenwerken en je de andere kant zal opsturen ? Het klinkt allemaal gemakkelijk vanuit je luie zetel - ik zou dit en ik zou dat - maar de realiteit is gruwelijk ingewikkeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Grappig: de man die grote claims maakt zonder enige bron te vermelden doet zijn beklag over de eenzijdigheid van een ander zijn bronnen. Aangezien de effectiviteit van martelen toch "de onprettige waarheid" is, dan kan het vast geen probleem zijn een paar voorbeelden te geven uit het ongetwijfeld overweldigende aanbod aan wetenschappelijke studies die dat standpunt bevestigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle7092435.ece http://www.chron.com/disp/story.mpl/...e/4407132.html Ik snap niet goed waar u naar toe wil, ik heb de verklaring toch gepost of niet soms? Als u niets zinnig te zeggen hebt is dit de laatste keer geweest dat ik reageer op uw knee-jerk reacties. Laatst gewijzigd door Capsula : 9 mei 2011 om 22:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |