![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is een topic over op dit forum " België is geen democratie".
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn probleem is dat het verworpen is. Ik ben er niet zo'n expert in. Hoe meer je er over leert hoe meer je snapt dat het vooral een probleem is waar veel politieke belangen spelen.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus (zonder de situatie te willen gelijkstellen) de wens voor gelijkheid van de zwarte meerderheid in Zuid-Afrika kon perfect legitiem worden verworpen door de blanke minderheid, omdat het in hun nadeel was? Dus de regering mag niets doen zonder de wensen van het Vlaams Belang te respecteren? Het is niet altijd een kwestie van z'n wil opleggen, he. De inhoud primeert. Ik had graag nog van de eerste franstalige gehoord wat er nu precies verkeerd is met die inhoud. Zo ver geraakt echter niemand. Men lijkt er zelfs niet in geinteresseerd. Zeer tribaal, vind ik dat. Citaat:
Zo je voorstander zijn van een dergelijk voorstel, of tegenstander? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Minister-President
|
![]() Dit is reeds toegepast op Belgie, concreet BHV. Een minderheid wil een grondwettelijke discriminatie in stand houden, of vervangen door andere privileges. Een meerderheid wil de privileges afschaffen.
Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Blok/Belang was een tijdlang de grootste partij van Vlaanderen, waarmee het zeker voldoet aan "een relevante minderheid". Jouw stelling is dus dat het ondemocratisch is om welke beslissing dan ook te nemen, zonder akkoord van het Vlaams Belang. Het kan ook algemener, uiteraard. Mag om het even welke regering (ie. democratische meerderheid) beslissingen nemen waar de oppositie (ie. democratische minderheid) het niet mee eens is? Daar kan je toch geen algemene stelling over innemen? Laat het ons dus over de inhoud hebben. Citaat:
Citaat:
Als je leest wat ik had geschreven gaat het natuurlijk over niets anders dan een absoluut basisprincipe van elke rechtsstaat, het gelijkheidsbeginsel, dat om die reden in zowat elke grondwet is ingeschreven (zo ook de onze). Je kan dat niet verwerpen, zonder ook de rechtsstaat te verwerpen. Als je ervaart dat je eigen communautaire opvattingen onmogelijk te verzoenen zijn met de rechtsstaat, dan is het misschien een gepast ogenblik voor een kleine bezinning en zelfs her-evaluatie. Wat denk je? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iets wat we blijkbaar goed kunnen; eerst iemand de hemel in prijzen en nadien nog harder laten vallen voor welke reden dan ook.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Ik bedoelde niet dat de twee vormen van kritiek die ik in het beginbericht aanhaaldde de enige vormen van kritiek zijn die mogelijk zijn. Dat heb ik misschien niet voldoende genuanceerd geformuleerd. Wat ik bedoelde is dat ik die twee specifieke vormen van kritiek erg vaak terug kan vinden en ik vroeg me af hoe je de combinatie van die twee vormen van kritiek kan maken omdat die - naar mijn aanvoelen - elkaar uitsluiten.
Daarom startte ik deze draad op. Vergis ik me en zijn de twee vormen van kritiek die ik aanhaaldde WEL combineerbaar ? Zo ja, hoe ? Allez, je kan toch niet tegelijkertijd enerzijds van mening zijn dat BDW te veel toegeeft en anderzijds volhouden dat hij te weinig toegevingen doet ? Ik geloof gerust dat sommigen de ene mening hebben en andere mensen de andere. Het lijkt me wel moeilijk voor één persoon om beide meningen tegelijk te hebben. Allez, misschien kan dat wel, ik snap gewoon niet goed hoe. ( please explain ? ) Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 10 mei 2011 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() ViveLaBelgique, zou je alsnog willen antwoorden op de vragen? Ik ben erg geinteresseerd in de antwoorden, en we zaten bijna op het punt waar we het over de inhoud zouden hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |