Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2011, 14:06   #21
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
In de 7de dag van verleden zondag zagen we een verbeten N-VA -er in debat gaan en verstrikt geraken in de tegenstrijdigheden van de eigen voorstellen,
met als klap op de vuurpijl dat ook het centrum voor raceismebestrijding te kennen gaf voorstander te zijn van een efficiënt "terugkeerbeleid" middels een zo snel mogelijke beslissing over de asielaanvraag.
Ik zag hem nochtans niet verstrikt geraken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:10   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Die man heeft het eens goed uitgelegd .
Maar ?
Is genezing mogelijk ?
Of blijft de patiënt tot in het absurde ontkennen dat hij ziek is.
De man weet niet waarover hij spreekt :
"linksen" willen helemaal geen "sterke staat" - dat is het vaarwater van fascisten.
"linksen" willen helemaal geen sociale onrechtvaardigheden onder de tafel vegen:
ze zijn voorstanders van een klassestrijd.

"linksen" willen al helemaal niet onderworpen zijn aan een eigen volk of een religie - het zijn in wezen de enige grootste voorstanders van individuele vrijheden zoals gedefinieerd in "de rechten van de mens" . In wezen zijn ze tegen voorrechten van elite's en voorstanders van gelijkberechtiging.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:17   #23
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik zag hem nochtans niet verstrikt geraken.
Weet u wat het gevolg is van de wet die hij met bombarie als "oplossing" aandroeg ? Ik zal het u verklaren :

"gezinshereniging" is nu een beetje moeilijker :
een Nederlander van Marokkaanse afkomst gaat gewoon in België wonen,
dan is hij EU burger in België en mag dus zonder enige hinderpaal zijn marokkaanse bruid importeren !

De enige manier op werkelijk iets te doen aan het probleem van de migratie
waarvan de "gezinshereniging" een klein deel is, is op EU vlak het probleem
met inbegrip van de sociale uitkeringskant ervan uniformizeren:

Maak menswaardige opvangkampen voor mensen die asiel zoeken, wijs mensen zonder papieren onmiddelijk uit, voer een immigratiepolitiek in, waarbij de EU zelf aangeeft waar de immigrant zich in functie van zijn/haar kwalificaties kan vestigen. Bevorder de scholing en de arbeidsgelegenheid in de landen met economische problemen (op een andere dan de huidige versnipperde wijze).

Wetten opstellen die met ogen en haken ineengeflanst zijn en bij de eerste klacht voor het europees hof in Straatsburg zullen omvallen is gewoon geknoei. wij hebben geen knoeiers nodig in de politiek, maar bekwame bestuurders.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:35   #24
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Weet u wat het gevolg is van de wet die hij met bombarie als "oplossing" aandroeg ? Ik zal het u verklaren :

dan is hij EU burger in België en mag dus zonder enige hinderpaal zijn marokkaanse bruid importeren !

Maak menswaardige opvangkampen voor mensen die asiel zoeken, wijs mensen zonder papieren onmiddelijk uit, voer een immigratiepolitiek in, waarbij de EU zelf aangeeft waar de immigrant zich in functie van zijn/haar kwalificaties kan vestigen. Bevorder de scholing en de arbeidsgelegenheid in de landen met economische problemen (op een andere dan de huidige versnipperde wijze).

Wetten opstellen die met ogen en haken ineengeflanst zijn en bij de eerste klacht voor het europees hof in Straatsburg zullen omvallen is gewoon geknoei. wij hebben geen knoeiers nodig in de politiek, maar bekwame bestuurders.
De mensen die bij de EU aan de touwtjes trekken, zijn er alleszins bij gebaat dat er juist wel wetten opgesteld worden die met haken en ogen aan elkaar geflanst zijn, dat er juist wel zoveel mogelijk achterpoortjes opengelaten worden en dat de immigratiepolitiek een rommeltje blijft. Dat is, samen met de vuile economische spelletjes die ze spelen, de enige manier voor hen om ook in de toekomst aan de touwtjes te kunnen blijven trekken.
Op die manier kunnen ze stukje bij beetje steeds meer draconischer wordende wetten invoeren die de bevolking meer en meer knevelen. Alle officiële mooipraterij in Brussel en Straatsburg ten spijt, maar wanneer ze daar het ene zeggen, bedoelen ze eigenlijk het tegenovergestelde en proberen ze dat tegenovergestelde ook ten uitvoer te brengen. Kritiek uit eigen gelederen op zulke zaken wordt vakkundig onder de mat geveegd of met een zak geld en mooie beloftes afgekocht, en geen haan die er vervolgens nog naar kraait.
Oud 19 mei 2011, 09:28   #25
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Het probleem is dat we ze allemaal eerst laten binnenkomen, en dan moeten wij (pakweg europeanen) tonnen geld en programmas opstellen om dat volk 'op te vangen'. Als asielzoeker is dat een ideaal uitgangspunt: ik ga naar europa, en dan moeten zij mijn toekomst maar veiligstellen. Ja hallo!
Veronderstel dat heel de wereld in brand staat en iedereen vlucht naar europa, laat staan België, dan ga ik mij niet verplicht voelen om dat allemaal op te vangen (te betalen enz). Waarom zou ik? Moet ik mij verplicht voelen een Moeder Theresa te zijn?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be