![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Maakt Ron Paul een reële kans om verkozen te worden in 2012? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 14,13% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
52 | 56,52% |
Obama zal winnen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 20,65% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
8 | 8,70% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Inderdaad. Barack Obama mag op beide oren slapen. Het zijn maar enkele gekken die voor Palin of Bachmann stemmen. De invloed van de Tea Party beweging in de Verenigde Staten is niet zo groot. De Amerikaanse middenklasse is zich ook wel bewust van de huidige situatie in de Verenigde Staten en Obama is toch de man die met voorsprong het beste programma heeft.
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat Obama zal winnen, o.a. wegens Osama, maar ook omdat de meeste Republikeinse kandidaten ofwel oude gezichten (Gingrich was een ster in de jaren '90, maar in 2011?), ofwel narren zijn.
Jon Huntsman lijkt een ernstige kerel, maar te weinig bekend bij een groot publiek en wellicht te braaf - zelfs Obama prees hem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Huckabee doet alvast niet mee. Hij heeft veel bible fans, vooral Paul, Pawlenty en Cain zullen daarvan profiteren.
Als paul de republikeinse nominatie wint is de overwinning zo goed als beet. Obama heeft hard gefaald op economisch gebied en op het gebied van de oorlogen. No way dat hij het haalt tegen iemand die op beide vakken een hedendaagse nostradamus is: Voor zij die hem nog niet echt zwaar gevolgd hebben en hun enkel laten baseren op nederlandstalige media gecombineerd met CNN dan raad ik je het volgende filmpje zeker aan: http://ronpaulflix.com/2011/05/ron-p...ncy-and-truth/ Gewoon ongeloofelijk. Niet enkel voorspelt hij 911, hij voorspelt ook de economische crash. En dat allemaal terwijl Obama change zat te roepen. Laatst gewijzigd door fatjohn : 15 mei 2011 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mja, Ron Paul zal dan 77 jaar zijn leeftijd en Obama is dan nog maar een prille vijftiger. Zijn hoge leeftijd speelt toch in zijn nadeel.
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat kan Obama daartegen doen? Hij kan niet voorspellen dat het slecht gaat aflopen, toch? Ook al is het beleid van Bush en Greenspan niet zijn schuld, hij zet het samen met Bernanke voort. Bin Laden gaan doodschieten: het lijkt me een soort wanhoopsdaad: geen tijd voor een proces tegen Bin Laden, geen tijd om de Pakistani's erbij te betrekken, geen risico's nemen met uitspraken die Bin Laden zou kunnen doen, onthullingen. Nee, nee, gauw doodschieten, wegwezen en feest vieren. En hopen dat het electoraal rendeert. Het zou echter contraproductief kunnen blijken, want na verloop van tijd gaan de mensen nadenken, zoals ze ook over Bushs betrokkenheid bij 9/11 zijn gaan nadenken. Ik geef Ron Paul dus veel kans. Tenslotte kan hij ook wel wat linkse kiezers aantrekken met zijn anti-militarisme en gedogen van drugs.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In ieder geval mag Ron Paul z'n beveiliging zeer serieus nemen. Het MIC-complex wil nog wel eens hardhandig afrekenen met voor-de-voeten-lopers.
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Precies wat ik telkens weer denk als ik die man z'n standpunten lees. Kennedy is ook omgebracht zodra hij de FED wilde aanpakken. Volgens mij overleeft Ron Paul dit niet.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is in ieder geval een plezante deelnemer. Ik kan soms goed lachen met zijn onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Ron Paul zou alleszins een veel betere zaak voor de wereld zijn (inclusief de VS zelf) dan Obama of Bush. Een einde stellen aan de macht van het militair complex en de banksector is broodnodig in deze wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
welke toekomst kan je dan verzekeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Zing!
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Ron Paul? De zotte libertarier? Laat me niet lachen. Als ze zelfs bij Fox News hun wenkbrauw moeten fronsen met wat hij er soms uitbrabbeld...
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geef hem een reële kans.
- zijn tegenstand in de rep nominaties lijkt me zwak - hij is duidelijk geen establishment figuur en heeft de meest gedreven achterban van de republikeinen. - wat hij al 30 jaar zegt gebeurt nu. - in Europa is men zich volgens mij niet bewust van de verandering in culturele onderstroom in de VS. - de situatie zal dan op RP thema's nog een stuk slechter zijn in 2012 dan nu. - Hij is een veel geloofwaardiger change dan Obama nog kan zijn. - Obama heeft veel van zijn kiezers ontgoocheld. Ik zie niet in hoe hij terug een zelfde grassroots enthusiasm op de been zal kunnen brengen. Het grassroots enthusiasm zal wel gecompenseerd worden door de corporate en establishment $$$, maar dat kan volgens mij in het huidige klimaat als een boemerang in het gezicht terug keren. Zijn grootste handicaps zijn: - doordat hij steevast openlijk praat en vaak over vrij moeilijke topics, is het makkelijk voor zijn tegenstanders om zaken uit de context te rukken en hem als eender wat voor te stellen. - Hij is de enige echte bedreiging voor het establishment dat ik tot zowat alles in staat acht als het erop aan komt. - Zijn leeftijd. De keuze van een enorm sterke running mate is voor Ron Paul van heel groot belang als hij een kans wil maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Ron Paul is een reëel gevaar voor het militaire industriële complex en voor de financiële dictatuur waar zowel Bush als Obama marionetten van zijn.
Vandaag zullen de imperialisten van het genre "Christian Broadcasting Network" zijn kritiek nog afdoen als "onzin" maar zodra de macht van het neoconservatisme binnen die partij echt in gevaar komt mag je je verwachten aan zeer agressieve reacties. Ik zou persoonlijk liever een 'linkse' tea-party zien onder leiding van een Ralph Nader (die heel wat kritiek deelt met Paul!), maar de strekking Ron Paul is voor de wereld alvast een betere zaak dan de strekking Bush of Obama. |
![]() |
![]() |