Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 mei 2011, 20:44   #21
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20110515_071
http://www.destandaard.be/artikel/de...&word=Maingain

Met name deze uitspraak valt me op:

Blijkbaar zijn alle N-VA'ers en CD&V'ers retroactief collaborateurs met de Gestapo? Indien men zo'n hekel heeft aan de extreem-rechtse Vlamingen, wil men dan echt nog een land vormen met ons?

Trouwens, wat anders hebben de Vlamingen gedaan, dan toelaten dat er een debat komt over een wetsvoorstel, in elke normale democratie een zuiver formulaire aangelegenheid die niets zegt over het voor of tegen een wetvoorstel zijn? Ik heb trouwens zelf twijfels over het al dan niet verlenen van amnestie, maar kunnen we 70 jaar na de feiten daar nog steeds niet over PRATEN? Hoe kan elk debat weigeren de 'democratische manier van denken' zijn, zoals Maingain beweert?
Ochgottekes, het buzzt weer op politics.be: een vooruitzicht op een mogelijk amnestiedebat. Ijdele hoop voor de zwartzakken altegaar : Er komt geen debat over, laat staan, amnestie. Leer ermee leven.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 mei 2011 om 20:47.
4x10E6 is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:44   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

en maar doorbraken voorspellen

�* la Xenophone: dit komt nooit meer goed
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:44   #23
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
niet vergeten dat niet Dolfje Snorremans, maar Jefke Stalin degene is die de meeste doden gemaakt heeft van heel de twintigste eeuw.
Die mocht dat! het waren immers zijn eigen 'onderdanen' die niet helemaal in zijn communistisch paske liepen of wilden lopen. Een echte held, die Jef! Jawatte!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:45   #24
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ochgottekes, het buzzt weer op politics.be: een vooruitzicht op een mogelijk amnestiedebat. Ijdele hoop voor de zwartzakken altegaar : Er komt geen amnestie. Leer ermee leven.
and ZOOOOOOOOFFFF the point went right over his head...
Oud 15 mei 2011, 20:46   #25
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ochgottekes, het buzzt weer op politics.be: een vooruitzicht op een mogelijk amnestiedebat. Ijdele hoop voor de zwartzakken altegaar : Er komt geen dabt over, laat staan, amnestie. Leer ermee leven.
Ja, want daar ging het over.

Zucht.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:48   #26
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Ochgottekes, het buzzt weer op politics.be: een vooruitzicht op een mogelijk amnestiedebat. Ijdele hoop voor de zwartzakken altegaar : Er komt geen debat over, laat staan, amnestie. Leer ermee leven.
Weet eerst waarover je spreekt, kom dan met de grote mensen discussiëren. Dit topic gaat niet eens over voor of tegen amnestie zijn, het gaat over voor of tegen EEN DEBAT over amnestie zijn.
respublica is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:50   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Interessant...bron?
die vind ik niet meer. Ik zeg het: vier �* vijf jaar geleden, misschien zelfs langer. Stond wel in de krant hoor (kleine lettertjes).
Als je het écht wil op papier (online) hebben, kan ik wel aan een vriend vragen of hijzelf nog meer info heeft bijgehouden. Was voor die persoon een hele schok, jood zijnde.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 mei 2011 om 20:51.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:50   #28
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
and ZOOOOOOOOFFFF the point went right over his head...
Alsof het amnestie debat al een punt zou hebben. Haal een leven.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 mei 2011 om 20:50.
4x10E6 is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:56   #29
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
In een democratie is elk debat nuttig, zeker als het door volksvertegenwoordigers wordt voorgesteld. Wanneer lieden als u en uw Franstalige medestanders gaan beslissen waarover gediscussieerd mag worden en waarover niet, afhangende van de 'relevantie', dan leven we officieel in een dictatuur.
respublica is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:56   #30
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weet eerst waarover je spreekt, kom dan met de grote mensen discussiëren. Dit topic gaat niet eens over voor of tegen amnestie zijn, het gaat over voor of tegen EEN DEBAT over amnestie zijn.
Mijn beste Res, ik kan perfect aannemen dat het vooruitzicht op een mogelijk amnestiedebat uw leesvaardigheden beïnvloedt. Nogmaals aan alle zwartzakken altegaar en jou in het biezonder: er komt geen debat, laat staan amnestie.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 mei 2011 om 20:57.
4x10E6 is offline  
Oud 15 mei 2011, 20:58   #31
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onbegrijpelijk hoe sommige Vlamingen collaboratie blijven verdedigen en vergoelijken. Draai het plaatje om en het land zou op zijn kop staan.
er is geen land ventje
born2bewild is offline  
Oud 15 mei 2011, 21:00   #32
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn beste Res, ik kan perfect aannemen dat het vooruitzicht op een mogelijk amnestiedebat uw leesvaardigheden beïnvloedt. Nogmaals aan alle zwartzakken altegaar en jou in het biezonder: er komt geen debat, laat staan amnestie.

wanneer gaan we het nu eindelijk eens over de inhoud hebben in plaats van over de poppetjes...wij zijn daar niet mee bezig
wanneer gaan we het nu eindelijk eens over de inhoud hebben in plaats van over de poppetjes...wij zijn daar niet mee bezig

ad infinitum

het paard in opdracht van den baard

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 mei 2011 om 21:07.
born2bewild is offline  
Oud 15 mei 2011, 21:05   #33
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Mijn beste 4x10, aan het gebruik van woorden als 'altegaar', 'biezonder' en 'zwartzak' te zien veronderstel ik dat je minstens tachtig jaar bent en de desbetreffende periode persoonlijk hebt meegemaakt. Ik snap dus dat deze zaak gevoelig voor je ligt, en je achterlijkheid is bij deze vergeven.
Oud 15 mei 2011, 21:06   #34
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Als je zou weten waarover je spreekt, in plaats van hol te schelden op mensen die tien keer betere democraten zijn dan jij, zou je beseffen dat de Senaat het wetsvoorstel in overweging genomen heeft en er dus wel degelijk een debat komt.
respublica is offline  
Oud 15 mei 2011, 21:08   #35
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Als je zou weten waarover je spreekt, in plaats van hol te schelden op mensen die tien keer betere democraten zijn dan jij, zou je beseffen dat de Senaat het wetsvoorstel in overweging genomen heeft en er dus wel degelijk een debat komt.
Zwijgt gij snoodschen zwartzak!

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 15 mei 2011 om 21:08.
Oud 15 mei 2011, 21:09   #36
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In een democratie is elk debat nuttig, zeker als het door volksvertegenwoordigers wordt voorgesteld. Wanneer lieden als u en uw Franstalige medestanders gaan beslissen waarover gediscussieerd mag worden en waarover niet, afhangende van de 'relevantie', dan leven we officieel in een dictatuur.
Reske, begin maart werd door Jan Jambon het debat over de meerjarenbegroting gepromoveerd tot de moeder aller debatten. Het niet doorgaan van dit debat zou een aanfluiting van de democratische beginselen zijn. Dit debat ging nooit door. Ik hoorde toen niemand piepen dat we sindsdien onder een dictatoriaal regime leven zouden. Indien u mij toestaat: de gemoedstoestand van een paar zwartzakken weegt niet op tegen het financiële welzijn van alle Belgen. Als zelfs de grootste partij van België, dit laatste geen debat meer waard vindt, kan ik alleen maar schamperen met uw bewering als zouden we 'officieel in een dicatuur leven'. Maak je niet sappel, er komt geen debat, er komt geen amnestie. Zo hoort het.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 mei 2011 om 21:10.
4x10E6 is offline  
Oud 15 mei 2011, 21:11   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onbegrijpelijk hoe sommige Vlamingen collaboratie blijven verdedigen en vergoelijken. Draai het plaatje om en het land zou op zijn kop staan.
Men moet in het buitenland maar eens gaan uitleggen dat alle Vlaamse partijen (op Groen! na) een wetsvoorstel van een partij die de collaboratie en collaborateurs verdedigt als basis willen gebruiken om een discussie te openen over amnestie. Met als toppunt van absurditeit De Clerck die zegt dat het misschien tijd is om die tweede wereldoorlog te vergeten........... Dan verschiet men dat Vlaanderen een slecht imago heeft in het buitenland.
solidarnosc is offline  
Oud 15 mei 2011, 21:11   #38
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zegt de persoon die op het amnestie thread komt posten
Oud 15 mei 2011, 21:13   #39
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Reske, begin maart werd door Jan Jambon het debat over de meerjarenbegroting gepromoveerd tot de moeder aller debatten. Het niet doorgaan van dit debat zou een aanfluiting van de democratische beginselen zijn. Dit debat ging nooit door. Ik hoorde toen niemand piepen dat we sindsdien onder een dictatoriaal regime leven zouden. Indien u mij toestaat: de gemoedstoestand van een paar zwartzakken weegt niet op tegen het financiële welzijn van alle Belgen. Als zelfs de grootste partij van België, dit laatste geen debat meer waard vindt, kan ik alleen maar schamperen met uw bewering als zouden we 'officieel in een dicatuur leven'. Maak je niet sappel, er komt geen debat, er komt geen amnestie. Zo hoort het.
PS: Ik heb niet gezegd dat we officieel in een dictatuur leven, aan die zin was een voorwaardelijke bijzin verbonden. We leven officieel in een dictatuur indien lieden als u mogen beslissen waarover gedebatteerd wordt en waarover niet.

Laatst gewijzigd door respublica : 15 mei 2011 om 21:14.
respublica is offline  
Oud 15 mei 2011, 21:14   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Na 66 jaar mag Belgie zich wereldrecordhouder in onverzoenbaarheid noemen. In geen enkel ander Europees land werd er nog geen amnestie verleend. De krant die nu nog het hardst tegen amnestie fulmineert (Le Swaar) heeft zelf boter op haar hoofd en collaboreerde duchtig. Ze hebben alleen tijdig hun kazak gedraaid, maar pleit hen dat vrij van collaboratie? Natuurlijk niet!
Waarom zou men amnestie moeten verlenen aan mensen die nooit enige spijt hebben getoond voor hun daden tijdens de tweede wereldoorlog.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be