![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Burgemeester
|
Voor mij is het allemaal veel te moeilijk geworden. Ik volg het niet meer.
Het land is volledig onbestuurbaar geworden, was het toch? En omdat het nu zo onbestuurbaar geworden is, maken we geen definitieve regering. Zo dat die toch al zeker niet kan besturen. Maar als oplossing voor onbestuurbaarheid begrijp ik dat dan weer niet helemaal. |
|
|
|
|
#22 |
|
Burgemeester
|
Geef toe, het is niet simpel.
De Voka voorzitter besluit na een bezoek aan de Franstalige partijvoorzitters (Zevende dag zo 17/04/2011) dat de kloof heel groot is geworden. Dat er een NVA fobie in Wallonië heerst. Dus ik probeer. De kloof is heel groot, men is in Wallonië geen voorstander van de NVA. En dus ook niet van splitsen. Dus moeten we splitsen. Omdat ze niet voor splitsen zijn. Als dat geen reden is om te splitsen. Je ziet het is voor mij heel moeilijk. Ik volg het dan ook echt nog amper. |
|
|
|
|
#23 |
|
Burgemeester
|
Nog een kleine poging.
Stel dat B-H-V was gestemd had kunnen worden. Zouden we dan nu een regering hebben? Die, zoals vroeger, de staatshervorming zou afhandelen terwijl ze gewoon verder regeert. Ik snap het weer niet. Vlaanderen eiste een stemming zonder akkoord hierover. Eiste zijn zin zonder toegevingen. Wallonië antwoordde nee. De regering zou vallen voordat gestemd werd. Maar is dat antwoord nu die hele crisis waard. 45% van de Vlamingen schijnen te vinden van wel. Maar ik snap het weer niet. Zijn we dan, na heel dit nummer, tenminste zeker dat B-H-V zal gesplitst worden zonder compensaties? En dat tenminste er minder geld naar Wallonië zal getransfereerd worden? Anders zal het voor mij nog veel moeilijker worden om het allemaal te begrijpen. Snap overigens ook niks over heel de splitsing van B-H-V, met zo weinig overblijvende Vlamingen in Brussel dan. Maar alles met ne keer. |
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ik ben niet zeker dat velen er zullen van wakker liggen... |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het is heel moeilijk om aan iemand die de politiek niet volgt uit te leggen waarom er maximaal veel bevoegdheden aan de "gewesten en gemeenschappen" moeten gegeven worden en er zo weinig mogelijk "federaal" moeten blijven. vooral als men bedenkt dat er steeds meer bevoegdheden vanuit alle 27 lidstaten van de EU naar "Brussel" overgeheveld worden.
Indien men dat al moeilijk kan vatten is er niemand van die mensen die zich kunnen voorstellen wat een "grote staatshervorming" in feite voor meerwaarde zou hebben voor de gewone burger.. Laat ik het nog anders stellen : zou "een grote staatshervorming" de penibele toestand van de schatkisten in Portugal, Griekenland.... verbeteren ? Japan en de USA ook geen kleine economieën hebben intussen een staatsschuld per capita hoger dan de belgische, lost men die daar eventjes op met een "grote staatshervorming" ?? Men krijgt toch de indruk dat "dit probleem" er vooral is om mensen een politieke carrière te bezorgen en die van anderen te breken. Indien de protagonisten van een "grote staatshervorming" inderdaad daadwerkelijk politieke beslissingen moeten nemen worden ze volgens eigen zeggen "niet herverkozen".
|
|
#26 |
|
Banneling
|
Ik vrees dat ook Roger het nog altijd niet begrepen heeft...
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 mei 2011 om 13:55. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geef toe, een unicum in de Belgische politiek.
|
|
|
|
#32 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
zelfs ik snap wat ze willen en de enige partij (naast de pvda
|
|
|
#33 | ||
|
Minister
|
Citaat:
ik zou graag de partij waarop ik gestemd heb uit de onderhandelingen zien vliegen waarna er dit zal gebeuren (en ik quote de gucht nu): Citaat:
de typische PVV-reactie!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 21 mei 2011 om 14:18. |
||
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan daarna kan je dan zeggen, we zijn bedrogen, er is geen staatshervorming en BHV is niet gesplitst.
|
|
|
|
#35 | |
|
Minister
|
Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
#37 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#38 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De FRs blokkeren alles omdat ze angstig en laf zijn. De keuze die er dan overblijft is simpel: Toegeven aan die chantage en plat op de buik gaan, of splitsen. Wat jij ook kiest ik weet wat de meerderheid van Vlamingen zal kiezen (eerder vroeg dan laat).
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wij hebben al ettelijke voorstellen gedaan. Wij doen een voorstel, PS zegt nee. Dan proberen we constructief te zijn en stellen iets anders voor - dan zeggen jullie hypocriete en moreel bankroete politici "wat willen ze nu, ze veranderen steeds van gedacht". Laffe politiek van de angsthazen die geen verantwoordelijkheid durven nemen. Gelukkig is hun taktiek even doorzichtig als verwerpelijk.