Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2011, 13:26   #21
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Reactie Franstaligen: "non"

Zelfs vandaag vinden ze het leger al "te Vlaams"...

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 13:58   #22
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Luc De Vos : een Beneluxleger zegt het gezond verstand

Sorry, het kwam in me op

Laatst gewijzigd door captain jack : 17 juni 2011 om 13:58.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 13:59   #23
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook de gezamelijke verdediging van ons luchtruim met Nederland -sinds 1947- is een succesverhaal.
Er is inderdaad sindsdien geen enkele luchtaanval op ons grondgebied meer geweest. Knap werk.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 14:14   #24
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Lees eens de tekst in het vet.
Hertogdom Limburg=/=provincie Limburg. Laat me hopen dat je d�*t tenminste weet.
Prinsbisdom Luik waartoe land van Loon hoorde maakte géén deel uit.
Wat betreft de taal: Ik wist niet dat Duitsland tot aan Keulen tot het Nederlandse taalgebied hoort. Want daar spreekt men hetzelfde dialect als in (Bel.Ned.)Limburg en het noord-Oosten van de provincie Luik (vroegere hertogdom Limburg.) waarvan sommige gebieden tegenwoordig officieel Duitstalig zijn
zoals ik zei: het is een tweesnijdend zwaard. Dan kan je ook niet gaan zeggen dat "België al bestaat sinds Caesar"
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 15:32   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Er is inderdaad sindsdien geen enkele luchtaanval op ons grondgebied meer geweest. Knap werk.

bwoafff....

Iets meer dan 20 jaar geleden moest een Sovjet-piloot ergens boven het toenmalige Oost-Duitsland zijn MIG-23 op onregelmatige wijze verlaten.Het toestel zelf vloog verder,het Ijzeren Gordijn over en werd met rust gelaten door de Luftwaffe,de Nederlandse Luchtmacht,én de Belgische Luchtmacht en stortte neer op een huis iets te zuiden van Kortrijk.Een jongeman die in bed lag kwam daarbij om het leven(!!!)

Het was een knap staaltje NATO-luchtverdediging....zelfs een onbemand toestel moest uiteindelijk dan maar zelf naar beneden komen....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 juni 2011 om 15:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 16:01   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
zoals ik zei: het is een tweesnijdend zwaard. Dan kan je ook niet gaan zeggen dat "België al bestaat sinds Caesar"
Volledig akkoord.
Maar dat van één (afgelijnde, begrensde) nederlandse cultuur en taal is ook zever in pakskes.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 16:07   #27
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Volledig akkoord.
Maar dat van één (afgelijnde, begrensde) nederlandse cultuur en taal is ook zever in pakskes.
cultuur kan je ook niet scherp aflijnen. Maar je kan niet ontkennen dat als je bvb in Vlaanderen & Nederland op straat gaat en vraagt "Wie is Bart Peeters of Paul De Leeuw", er misschien 80% zal kunnen zeggen wie dat is, en in Wallonië & Frankrijk waarschijnlijk 0,08%

Vraag je in wallonië en frankrijk "wie is julien Lepers?" Dan haal je ook 80% of meer. En hoeveel denk je te halen in vlaanderen en nederland?

De gezamelijke cultuur tussen Vlaanderen en Wallonie is gewoon zeer mager. Veel magerder dan tussen bvb VL en NL onderling en WAL en FR onderling. Ik denk dat het Everytime is die dat ook steeds zegt: in WAL kijkt men zeer veel naar de FR televisie bvb
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 16:14   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

In sommige Belgische eenheden is de instructietaal Engels.
Probleem Nederlands/Frans opgelost.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 16:25   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cultuur kan je ook niet scherp aflijnen. Maar je kan niet ontkennen dat als je bvb in Vlaanderen & Nederland op straat gaat en vraagt "Wie is Bart Peeters of Paul De Leeuw", er misschien 80% zal kunnen zeggen wie dat is, en in Wallonië & Frankrijk waarschijnlijk 0,08%

Vraag je in wallonië en frankrijk "wie is julien Lepers?" Dan haal je ook 80% of meer. En hoeveel denk je te halen in vlaanderen en nederland?

De gezamelijke cultuur tussen Vlaanderen en Wallonie is gewoon zeer mager. Veel magerder dan tussen bvb VL en NL onderling en WAL en FR onderling. Ik denk dat het Everytime is die dat ook steeds zegt: in WAL kijkt men zeer veel naar de FR televisie bvb
In een onbewaakt moment heb ik eens de DVD box 100 mooiste Nederlandstalige nummers gekocht. Daar zat voor zover ik me kan herinneren één Vlaamse nummer tussen "Je veux l'amour" Van RVHGW. Er staan wellicht meer nummers van Vlaamse artiesten op de Franse top 100.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 16:36   #30
pajoske

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar dat is iets van de laatste tientallen jaren. Ik herinner mij dat wij in onze jeugd heel veel naar de Duitse Tv-zenders keken en de Duitse zangers bv zeer goed kenden. Iets dat vandaag de dag nog uiterst zelden gebeurt. Het gebrek aan gezamenlijke cultuur is een gevolg van 'de politiek'.
Maar de gezamenlijke cultuur van Nederland en Vlaanderen is ook maar mager. Ik kan bv niet naar de Nederlandse regionale tv zenders kijken ten gevolge van 'de politiek'. Alhoewel beide Limburgen een gezamenlijke cultuur hebben wordt daardoor een rem gezet op het in stand houden van die gezamenlijke cultuur. Ik denk dan bv over verslagen van activiteiten van schutterijen, harmonies en fanfares.
Oud 18 juni 2011, 11:00   #31
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een Beneluxleger, ok, maar wat als die mensen geel zwarte platen willen gebruiken?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 12:50   #32
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In een onbewaakt moment heb ik eens de DVD box 100 mooiste Nederlandstalige nummers gekocht.
Wat bedoelt u met "onbewaakt moment"?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 12:51   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de rubriek "De Gedachte" van "De Morgen" van vandaag breekt deze hoogleraar aan de Kon.Militaire School een lans voor de éénmaking van de Beneluxlegers. Hij doet dit met o.m. de volgende argumenten :

"In afawachting van de oprichting van een Europees leger is de samensmelting van de Beneluxlegers een second best option"

"De marine heeft getoond dat dit een een bijzonder goede optie is. Ook de gezamelijke verdediging van ons luchtruim met Nederland -sinds 1947- is een succesverhaal.

De andere kant van de medaille is politiek : een leger gehoorzaamt in principe aan een politieke overheid : een minister van defensie, een minister van buitenlandse zaken, een minister van economie, onderwijs... & ga zo maar door:
het is niet zo dat onze legers onverdeeld onder Navo of US commando staan
(of zijn we dan toch vazalstaten?). De rol van onze respectieve legers is hoe langer hoe internationaler om ons engagement ten voordele van de UNO,
Humanitaire acties en laten we elkaar geen mietjje noemen : onze eigen economische belangen incljusief de veiligheid van onze staatsburgers te verdedigen.

Militaire acties hebben behoefte aan éénduidigheid van commandostructuur =
de creatie van een federaal bestuur van een nieuwe staat "de Verenigde Lage Landen" dringt zich op in het geval men werkelijk zijn heil ziet in een ééngemaakt leger.

Dat de toekomstige generaals uit het noordelijk gedeelte van deze Lage Landen staat eerst in Bruxelles frans zullen moeten leren is een pittig detail in de plannen van Luc De Vos !
Alles wat je wil, maat liefst geen Ollanders in ons leger.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:40   #34
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Oud 18 juni 2011, 13:40   #35
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De reden trouwens waarom de Vlaamstalige burgers van Brabant met de steun van de Limburgers en de toestemming van de gouw Vlaanderen, de Hollanders er in 1830 hebben buiten geklopt.
Terwijl een Hollander een bezetter is, is de Belg een pacifist.
Jantje, mag ik je in dit overigens stereotiepe verhaal betrappen op een discrepantie?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:42   #36
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alles wat je wil, maar liefst geen Luikenaars in ons leger ...

(vrij naar: Henri1)
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:58   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom is een kaart nodig?
Gewoon het gebied op basis van taal en cultuur bekijken bewijst dat Nederland en Vlaanderen een volksgemeenschap is.
Wat doe we dan met Frans-Vlaanderen, waar Franstalige Vlamingen wonen.
Wat met Brussel waar Franstalige Vlamingen moelijk doen.
Wat met de vele Vlamingen die in de Waalse steenkoolmijnen zijn gaan werken en Franstalig zijn geworden.
Wat met de huidige prinses van Luik, een Franstalige Vlaamse vrouw.
Wat met de graaf van Vlaanderen, die zelfs geen woord Vlaams kende.
Gewoon op basis van cultuur en taal kijken en je ziet direct dat Vlaanderen en Holland vijanden zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 14:03   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Alles wat je wil, maar liefst geen Luikenaars in ons leger ...

(vrij naar: Henri1)
Volgens mij kan iemand uit Apeldoorn niet het verschil zien tussen een Luikenaar en pakweg een Bordelees...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 14:21   #39
Koevoet
Burger

Koevoet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat doe we dan met Frans-Vlaanderen, waar Franstalige Vlamingen wonen.
Wat met Brussel waar Franstalige Vlamingen moelijk doen.
Wat met de vele Vlamingen die in de Waalse steenkoolmijnen zijn gaan werken en Franstalig zijn geworden.
Wat met de huidige prinses van Luik, een Franstalige Vlaamse vrouw.
Wat met de graaf van Vlaanderen, die zelfs geen woord Vlaams kende.
Gewoon op basis van cultuur en taal kijken en je ziet direct dat Vlaanderen en Holland vijanden zijn.
Juist ja. Jouw tirade geeft aan wat er verkeerd is met het woord Vlaanderen en Vlaams. "Walen" en "Vlamingen" dat is onzin, er zijn enkel "Nederlandstaligen" en "Franstaligen" (en nog wat "Duitstaligen"). Een "Vlaming" is iemand die woont in wat nu Oost- en West-Vlaanderen is."Vlaanderen" maakt het zichzelf gewoon belachelijk moeilijk met verkeerde keuzes qua namen , etc. "Zuidelijke Nederlanden" was veel beter geweest. Dan was er ook geen probleem met die zogenaamde Vlamingen die toevallig even Franstalig zijn en zo meer.
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 16:19   #40
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Volgens mij kan iemand uit Apeldoorn niet het verschil zien tussen een Luikenaar en pakweg een Bordelees...
Jij wel dan?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be