![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, laten we het eens omdraaien: wat is er precies zo schadelijk aan het niet uit laten lekken van het geslacht van een baby'tje? Wordt er iemand mee tekort gedaan? Krijgt dat kind later trauma's omdat de buren niet wisten of hij een piemeltje had? Zeker als de opvoeding er toch niks mee te maken heeft en een kind zich vanzelf als jongetje of meisje gaat gedragen (iets wat alle mensen die de ouders voor gevaarlijke gekken uitmaken als argument aanhalen) is er toch helemaal niks mis mee? Of mis ik hier iets?
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 mei 2011 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht ik "opnieuw beginnen" (met kinderen, god beware mij voor al die mizerie, op mijn leeftijd), dan zou ik het gewicht van de baby niet verklappen.
Want er is al genoeg probleem met overgewicht, en nog meer probleem met het gezaag daarover, met dieet van hier en van zus en van zo. Afijn, als we genoeg verzwijgen over onze pasgeborenen, dan gaan we alle maatschappelijke problemen nog opgelost zien worden. ps. mochten we nu eens verzwijgen bij het eerste overlijden van een van onze ouders, of het onze vader of ons moeder is ... dan dan op den duur de discriminatie dat vrouwen gemiddeld ouder worden dan venten, ook niet stop gezet worden ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
En ik denk dat het dat is waar die mensen een verschil denken te maken. Citaat:
Ik drukte me verkeerd uit. Op 6 jaar is er zeker al een deel van je persoonlijkheid gevormd. Ik niet, ik herinner me bewustzijn, denkprocessen, niet alleen beelden. En dat heeft zeker iets te maken met de vorming van de persoonlijkheid.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerst zeg je dat ballen determinerend zijn voor de geslachtsbepaling ( dat is ook ergens zo ... denk aan de vele ingrepen bij pasgeborenen ) ... vervolgens kom je te zeggen dat onafhankelijk hun latere lot het weer niks met het geslacht te maken zou hebben ? Eens een ambtenaar die M of die V op dat blad papier heeft gezet is het dan weer die letter die bepalend is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf een bepaalde leeftijd willen kinderen namelijk de omgang met het andere geslacht juist beperken, omdat jongens meisjes dan flauw vinden en meisjes jongens brutten vinden. En dit heeft niets te maken met opvoeding, maar is een natuurlijk gedrag. De natuurlijke verschillen tussen man en vrouw, zijn ook nog eens groter dan enkel de geslachtsorganen. Er zit zelfs een verschil tussen het gezichtsveld van man en vrouw, het gezichtveld van een vrouw is namelijk veel breder dan dat van een man, waardoor zij sneller zaken naast zich opmerkt , doch het gezichtveld van een man is scherper, waardoor deze sneller zaken op grotere afstand opmerkt. Je kan dus reeds vanaf de leeftijd van 3 maanden enkel door een gezichtveld test nagaan of een baby mannelijk of vrouwelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat kinderen hun gang gaan, en ze voeren op eigen houtje wel de jaren vijftig van de vorige eeuw in, niet stelselmatig, maar overwegend. Dat heet: instinct.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() U niet dan? Ik dacht dat u het over een gezin met twaalf kinderen had?
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 30 mei 2011 om 05:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Nee echt, wat is hier nou het probleem mensen?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een baby heeft namelijk nood aan omgang met een veelzijdigheid van mensen en niet alleen met de moeder en vader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens verkondigd dat de rest van die buurt dat niet doet. Ik heb zelfs een eenvoudige manier gegeven waarbij iedereen zelfs zonder de pamper uit te doen kan nagaan of het een jongen of een meisje is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
als de buren het geslacht niet wensen te zeggen van hun eigen baby is dat hun goed recht en keuze, ik vind het persoonlijk een belachelijke keuze die geen enkel nut heeft want voor het kind goed en wel zelf kan beslissen zal het geslacht sowieso bekend zijn of gaan de ouders 24h/24h op hun kind passen en op school??? zoals andere hier al zeiden, een belachelijk en idioot gedoe om de aandacht te trekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Weet je wat ik denk? Dat mensen bang en boos worden omdat het vreemd is. Er is een echtpaar dat niet mee in de pas loopt, dat zich apart gedraagt. Zoals die moslmvrouwen die in 2011 nog een hoofddoekje dragen, en zoals van die punkers, gabbers en metalheads, die er ook al zo vreemd bij lopen. Dat moet wel gespuis zijn. Laat die mensen gewoon lekker hun kind opvoeden. Die baby heeft er echt geen last van dat zijn oom en tante gezellig zitten te raden wat het nou zou zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |