Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2011, 12:19   #21

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Gratis? Onzin . Voorbeeldje:

Als je bij Dexia een Visa of Mastercard aanvraagt zetten ze je rekening om in een zogenaamde Red, Gold of Platinum rekening. Als consument betaal je natuurlijk wat meer beheerskosten. Op een paar grootbanken moet je als consument betalen voor het beheer van je rekeningen. Dat zijn geen grote bedragen, maar het is toch schandalig?
Zo weinig is dat ook weer niet. Dexia is reeds een aantal jaar veranderd van strategie en rekent nu maandelijks de "onkosten" zodat het niet zo opvalt. Op jaarbasis is dat echter wel een behoorlijk bedrag.

Maar als je goed doorspaart geraak je er van af want vanaf 200.000 euro (als je getrouwd bent mag je dat samen tellen met het spaargeld van je vrouw bij Dexia) zijn alle verrichtingen gratis. Sparen maar dus ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 12:29   #22

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb al 6 jaar lang een VISA kaart en heb daar nog nooit 1 cent voor betaald (Argenta). Ben ook niet van plan om dat te doen.
Die beheerskosten komen voor bij elke grootbank hier in België, vandaar dat ik ook een kleinere bank aanraad om je geld bij te zetten.
Ik raad eigenlijk aan om je geld te spreiden over meerdere banken zodat de staatsgarantie van (ondertussen terug) 50.000 euro van toepassing is op al je geld. Zolang je minder hebt dan bovenvermeld bedrag raad ik aan om de "goedkoopste" bank te nemen die toch gemakkellijk bereikbaar is van waar je woont.
"Service" is voor mij ook een bepalende factor. Ik heb zo ooit (lang geleden) eens een accident met de auto gehad toen ik in het zuiden van Frankrijk gelogeerd was en heb op dat moment heel veel gehad aan mijn bankkantoor in het Gentse die ik ten allen tijden kon contacteren (vanuit de locatie waar ik op dat moment zat). Da's eigenlijk de enige reden waarom ik nog steeds een zichtrekening heb bij Dexia.
Oud 31 mei 2011, 12:29   #23
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Amai wat een geste zeg. Na de aankoop van onze woning een 5-tal jaar geleden alles bij de Belgische grootbanken opgezegd. Toch zeer tevreden over. Beheerskosten, openingskosten, afsluitkosten als consument lijkt het niet veel maar reken een simpele berekening volstaat al om te weten welk extraatje ze daar van krijgen aangezien het gros van de Belgische burgers klant is bij een grootbank.
Oud 31 mei 2011, 12:37   #24
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Argenta vraagt daar niks voor. De enige grootbank waar wij klant zijn is Deutsche Bank maar die rekenen ook geen kosten aan. Op verzekeringen en beleggingen na (Axa, Ethias) zijn wij klant bij kleinere banken. Omwille van de betere service en voorwaarden.
Bij KBC betaal ik ook niets voor die kosten (vroger bij Fortis trouwens ook niet)..
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 12:54   #25
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij moet je bij die banken nog altijd betalen voor die kosten. Volledige overzichten te vinden op:

http://www.spaargids.be
Oud 31 mei 2011, 14:28   #26
Nunt
Burgemeester

Standaard

Ik heb geen idee wat de openingsuren van mijn bank zijn, noch hoeveel mensen achter het loket zitten, noch of er wachtrijen zijn.

Dat zegt al genoeg over de vraag naar loketten in een bank. Met tal van alternatieve mogelijkheden: homebanking en selfbanking is er minder behoefte aan loketten. De bank reageert hier gewoon op.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 14:29   #27
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij moet je bij die banken nog altijd betalen voor die kosten. Volledige overzichten te vinden op:

http://www.spaargids.be
Nog nooit gehoord van 'onderhandelen'?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 16:51   #28

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Nog nooit gehoord van 'onderhandelen'?
Je maakt me nieuwschierig ... onderhandel jij dan in een bank?
Oud 31 mei 2011, 17:01   #29
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Je maakt me nieuwschierig ... onderhandel jij dan in een bank?
Jij niet? Ik doe dat zelfs met Telenet en Electrabel.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be