Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2011, 12:07   #21
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
trek maar weg naar je belastingsparadijs voor ze het sluiten
Dat is wel een beetje een verzuurde reactie; Sfax heeft namelijk gelijk dat zolang er belastingparadijzen bestaan en het voor welgegoeden heel sumpel is om hun vermogen daarheen te verkassen, het altijd een dunne lijn is tussen de rijken meer belasten maar ze toch niet wegjagen.

Zolang die mogelijkheid bestaat, moet die dus serieus onderkend worden en rekening mee worden gehouden ipv sloganesk te roepen "we pakken het geld bij de rijken!" en iedereen die daar een kanttekening bij maakt af te kakken.
Tot nader order laten die dat nog altijd niet zomaar van hun afpakken, en zolang dat wettelijk in orde is kunde der ook niks aan doen (we pretenderen toch van in een rechtsstaat te leven?)
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 12:07   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
trek maar weg naar je belastingsparadijs voor ze het sluiten
Sluiten?

Dromen zijn bedrog, weet je wel Er is geen één belastingsparadijs dat de deuren dicht zal moeten doen. Soevereine staten en zo...

Laatst gewijzigd door Sfax : 4 juni 2011 om 12:09.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 12:16   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Als het gedwongen is, is het geen solidariteit. Dan is het gewoon ordinaire diefstal.

Als je werkt, moet je rijk kunnen worden. En ook voor jezelf en je familie alle mogelijke verzekeringen kunnen financieren.

Als je werkloos wordt, kan je een hele tijd teren op de vele centjes die je opzij gezet hebt terwijl je nog wel werk had. Als je niet opnieuw werk vindt binnen 1-2 jaar is de maatschappij beter af zonder jou.

En NOOIT, NOOOIIIT, zou iemand meer uit de SZ mogen krijgen dan hij/zij er in gestoken heeft.

En wat met de sukkelaars dan ? Genoeg bruggen in dit land.
Dat lijkt me wiskundig-statistisch de kwadratuur van de cirkel.
Ofwel gegarandeerde dikke winsten voor de schatbewaarder van de SZ.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 17:10   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Sluiten?

Dromen zijn bedrog, weet je wel Er is geen één belastingsparadijs dat de deuren dicht zal moeten doen. Soevereine staten en zo...
ik betwijfel sterk of je kleinkinderen nog van je financiëel paradijs zullen kunnen meegenieten
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 17:15   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Dat is wel een beetje een verzuurde reactie; Sfax heeft namelijk gelijk dat zolang er belastingparadijzen bestaan en het voor welgegoeden heel sumpel is om hun vermogen daarheen te verkassen, het altijd een dunne lijn is tussen de rijken meer belasten maar ze toch niet wegjagen.

Zolang die mogelijkheid bestaat, moet die dus serieus onderkend worden en rekening mee worden gehouden ipv sloganesk te roepen "we pakken het geld bij de rijken!" en iedereen die daar een kanttekening bij maakt af te kakken.
Tot nader order laten die dat nog altijd niet zomaar van hun afpakken, en zolang dat wettelijk in orde is kunde der ook niks aan doen (we pretenderen toch van in een rechtsstaat te leven?)
verzuurd of niet dat zal me een zorg wezen

we praten hier wel met een zelf-uitgeroepen witte-boord-crimineel

ik vind dat daar niet erg voorzichtig mee moet omgesprongen worden en ook niet erg voorzichtig mee gediscussieerd

of ze gemakkelijk hun criminele opbrengsten laten afpakken of niet, dat doet er niet toe

ze moeten opgespoord en bestraft worden, en de middelen daartoe moeten verhoogd worden

dat zal de staat vele miljarden opbrengen die absoluut nodig zijn voor de (instandhouding van de) sociale zekerheid
Oud 4 juni 2011, 17:20   #26
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ik betwijfel sterk of je kleinkinderen nog van je financiëel paradijs zullen kunnen meegenieten
Feel free to elaborate

Of ga je staten zoals pakweg Monaco gaan verplichten bepaalde belastingen te heffen, terwijl ze dat helemaal niet nodig hebben
Oud 4 juni 2011, 19:16   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Feel free to elaborate

Of ga je staten zoals pakweg Monaco gaan verplichten bepaalde belastingen te heffen, terwijl ze dat helemaal niet nodig hebben
de internationale consensus groeit snel bij zij die er toe doen en de power hebben om er een slotje op te zetten

Zwitserland heeft ook al zwaar over de vloer moeten kruipen met mijn, pardon, zijnbankgeheim

waarom zou de rest dan niet volgen

en natuurlijk heb je ook altijd de dreiging en het gevaar van de lekken in deze tijd

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2011 om 19:18.
Oud 4 juni 2011, 20:36   #28
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de internationale consensus groeit snel bij zij die er toe doen en de power hebben om er een slotje op te zetten

Zwitserland heeft ook al zwaar over de vloer moeten kruipen met mijn, pardon, zijnbankgeheim

en natuurlijk heb je ook altijd de dreiging en het gevaar van de lekken in deze tijd

Er zijn nog ZO veel manieren om kapitaal onzichtbaar te maken voor de fiscus. Bankgeheim of niet.

En maar goed ook.
Oud 4 juni 2011, 21:00   #29
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, dream on...
Het enige waar internationaal debat over bestaat is het benkgeheim, that's it. Er is geen enkel debat over het verplichten van deze of gene staten om al dan niet bepaalde belastingsniveau's te gaan hanteren. Als welk land dan ook zijn financiën op orde heeft en kan houden door geen directe belastingen te heffen, dan is dat hun volste recht en dan is er geen enkel ander land dat daar ook maar iets aan doet.

Citaat:

Bankgeheim, dat is niet hetzelfde als fiscale bepalingen van een soevereine staat.

Citaat:
Lol, waar moet ik schrik voor hebben dat ze zouden lekken als ik pakweg naar Monaco verkas? Dat de grote boze stoute eno die zijn levensvisie op de hele wereld wil opleggen, gaat klikken bij de Belgische staat?
Wees gerust, de eerste die her hoort als je inkomen uit België weggaat, hoort de staat te zijn. Al was het maar om hen met de neus op de feiten te duwen dat ze weer eens inkomsten kwijt zijn .

Vrij verkeer van personen en keuzevrijheid noemen ze dat. You just gotta love it
Oud 4 juni 2011, 21:03   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrij verkeer van personen en keuzevrijheid noemen ze dat. You just gotta love it
Spijtig dat je er niet helemaal voorstander van bent.

Spijtig, ook, dat het waarschijnlijk niet te lang gaat duren als de huidige trend zich doorzet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 21:36   #31
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Spijtig dat je er niet helemaal voorstander van bent.
?
Oud 4 juni 2011, 23:09   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
sfax
welk land dan ook zijn financiën op orde heeft
welk land heeft nog zijn financiën op orde?
Duitsland?

De budgettaire ingrepen waren en zijn schering en inslag, wat oa ook zal resulteren in verhoogde opsporing van ontduikers

De homogenisering van het financieel beleid van de deelstaten in de EU staat nog nauwelijks in de kinderschoenen, dat geef ik je toe, maar kinderen worden gauw volwassen
Oud 5 juni 2011, 12:07   #33
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melissa83 Bekijk bericht
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met interessante, maar vooral haalbare ideeën omtrent maatregelen om de sociale zekerheid in België veilig te stellen...
Ofwel werken we met alle landen samen en richten we een bestuurlijk wereldniveau in dat alle mensen omvat en ze eender waar ze wonen, werken en leven hetzelfde belast, ofwel kunnen we geen sociaal beleid voeren, toch niet duurzaam.

Natuurlijk zijn er belastingsparadijzen die op hun soevereiniteit zullen staan, maar die soevereiniteit kunnen we niet toestaan op dat vlak, als we een sociale zekerheid willen behouden. Als een meerderheid van de mensen beslist dat ook de mensen die daar wonen belastingen moeten betalen, dan is dat democratisch gelegitimeerd.

Dit of geld kan altijd ontsnappen en dan wordt sociale zekerheid percentueel veel meer betaald door de mensen die al weinig krijgen en zij die zelfs na belastingen het meest van de samenwerking der mensen profiteren dragen dan zelf niets bij.

Meer uitgaven dan inkomsten hoeft niet te leiden tot minder uitgaven. Meer inkomsten kan ook, maar dat kan niet op een regionaal niveau, helaas, voor wie dat graag zou willen.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 juni 2011 om 12:10.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 12:15   #34
freelancer
Banneling

Standaard

<Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met interessante, maar vooral haalbare ideeën omtrent maatregelen om de sociale zekerheid in België veilig te stellen...>

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ofwel werken we met alle landen samen en richten we een bestuurlijk wereldniveau in dat alle mensen omvat en ze eender waar ze wonen, werken en leven hetzelfde belast, ofwel kunnen we geen sociaal beleid voeren, toch niet duurzaam.
Dat is inderdaad een haalbaar idee...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 12:22   #35
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
<Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met interessante, maar vooral haalbare ideeën omtrent maatregelen om de sociale zekerheid in België veilig te stellen...>

Dat is inderdaad een haalbaar idee...
Of het haalbaar is, dat weet ik niet, maar het is het enige dat effect heeft. Als we een sociale zekerheid willen behouden, dan zullen we toch daarvoor moeten gaan, of het nu haalbaar lijkt of niet.
Oud 5 juni 2011, 12:23   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Robinus V;5492156]Ofwel werken we met alle landen samen en richten we een bestuurlijk wereldniveau in dat alle mensen omvat en ze eender waar ze wonen, werken en leven hetzelfde belast, ofwel kunnen we geen sociaal beleid voeren, toch niet duurzaam./QUOTE]

Fout. Valse dichotomie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 5 juni 2011, 12:59   #37
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Fout. Valse dichotomie.
Als je argumentatie aanbracht, dan zou ik je eventueel geloven.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 juni 2011 om 12:59.
Oud 5 juni 2011, 13:33   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Er zijn nog ZO veel manieren om kapitaal onzichtbaar te maken voor de fiscus. Bankgeheim of niet.

En maar goed ook.
En dat zijn dan dezelfden die mordicus volhouden dat "een free lunch niet bestaat"
Oud 5 juni 2011, 14:00   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je argumentatie aanbracht, dan zou ik je eventueel geloven.
Je snapt niet dat 'ofwel regering, ofwel geen sociale zekerheid' een valse dichotomie is? Lol. Serieus?
Oud 5 juni 2011, 15:05   #40
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zijn er belastingsparadijzen die op hun soevereiniteit zullen staan, maar die soevereiniteit kunnen we niet toestaan op dat vlak, als we een sociale zekerheid willen behouden. Als een meerderheid van de mensen beslist dat ook de mensen die daar wonen belastingen moeten betalen, dan is dat democratisch gelegitimeerd.

Dit of geld kan altijd ontsnappen en dan wordt sociale zekerheid percentueel veel meer betaald door de mensen die al weinig krijgen en zij die zelfs na belastingen het meest van de samenwerking der mensen profiteren dragen dan zelf niets bij.

Meer uitgaven dan inkomsten hoeft niet te leiden tot minder uitgaven. Meer inkomsten kan ook, maar dat kan niet op een regionaal niveau, helaas, voor wie dat graag zou willen.
Dus omdat er hier wat idioten voor één systeem kiezen en omdat dat syeteem niet houdbaar is wanneer iedereen daarvoor kiest, moet iedereen volgen? Ferme respect voor meningen, opvattingen en democratie is dat. Beter nog, jij vindt dat mensen uit één land democratisch mogen beslissen wat anderen in andere landen moeten doen? Wil je datzelfde principe hanteren wanneer pakweg China hier de wet wil komen dicteren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be