![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zolang die mogelijkheid bestaat, moet die dus serieus onderkend worden en rekening mee worden gehouden ipv sloganesk te roepen "we pakken het geld bij de rijken!" en iedereen die daar een kanttekening bij maakt af te kakken. Tot nader order laten die dat nog altijd niet zomaar van hun afpakken, en zolang dat wettelijk in orde is kunde der ook niks aan doen (we pretenderen toch van in een rechtsstaat te leven?)
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dromen zijn bedrog, weet je wel ![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 4 juni 2011 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel gegarandeerde dikke winsten voor de schatbewaarder van de SZ.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we praten hier wel met een zelf-uitgeroepen witte-boord-crimineel ik vind dat daar niet erg voorzichtig mee moet omgesprongen worden en ook niet erg voorzichtig mee gediscussieerd of ze gemakkelijk hun criminele opbrengsten laten afpakken of niet, dat doet er niet toe ze moeten opgespoord en bestraft worden, en de middelen daartoe moeten verhoogd worden dat zal de staat vele miljarden opbrengen die absoluut nodig zijn voor de (instandhouding van de) sociale zekerheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwitserland heeft ook al zwaar over de vloer moeten kruipen met mijn, pardon, zijn ![]() waarom zou de rest dan niet volgen en natuurlijk heb je ook altijd de dreiging en het gevaar van de lekken in deze tijd Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2011 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn nog ZO veel manieren om kapitaal onzichtbaar te maken voor de fiscus. Bankgeheim of niet. En maar goed ook.
![]() |
![]() |
#29 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige waar internationaal debat over bestaat is het benkgeheim, that's it. Er is geen enkel debat over het verplichten van deze of gene staten om al dan niet bepaalde belastingsniveau's te gaan hanteren. Als welk land dan ook zijn financiën op orde heeft en kan houden door geen directe belastingen te heffen, dan is dat hun volste recht en dan is er geen enkel ander land dat daar ook maar iets aan doet. Citaat:
Citaat:
![]() Wees gerust, de eerste die her hoort als je inkomen uit België weggaat, hoort de staat te zijn. Al was het maar om hen met de neus op de feiten te duwen dat ze weer eens inkomsten kwijt zijn ![]() Vrij verkeer van personen en keuzevrijheid noemen ze dat. You just gotta love it ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig, ook, dat het waarschijnlijk niet te lang gaat duren als de huidige trend zich doorzet.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Duitsland? De budgettaire ingrepen waren en zijn schering en inslag, wat oa ook zal resulteren in verhoogde opsporing van ontduikers De homogenisering van het financieel beleid van de deelstaten in de EU staat nog nauwelijks in de kinderschoenen, dat geef ik je toe, maar kinderen worden gauw volwassen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er belastingsparadijzen die op hun soevereiniteit zullen staan, maar die soevereiniteit kunnen we niet toestaan op dat vlak, als we een sociale zekerheid willen behouden. Als een meerderheid van de mensen beslist dat ook de mensen die daar wonen belastingen moeten betalen, dan is dat democratisch gelegitimeerd. Dit of geld kan altijd ontsnappen en dan wordt sociale zekerheid percentueel veel meer betaald door de mensen die al weinig krijgen en zij die zelfs na belastingen het meest van de samenwerking der mensen profiteren dragen dan zelf niets bij. Meer uitgaven dan inkomsten hoeft niet te leiden tot minder uitgaven. Meer inkomsten kan ook, maar dat kan niet op een regionaal niveau, helaas, voor wie dat graag zou willen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 juni 2011 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() <Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met interessante, maar vooral haalbare ideeën omtrent maatregelen om de sociale zekerheid in België veilig te stellen...> Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Of het haalbaar is, dat weet ik niet, maar het is het enige dat effect heeft. Als we een sociale zekerheid willen behouden, dan zullen we toch daarvoor moeten gaan, of het nu haalbaar lijkt of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Robinus V;5492156]Ofwel werken we met alle landen samen en richten we een bestuurlijk wereldniveau in dat alle mensen omvat en ze eender waar ze wonen, werken en leven hetzelfde belast, ofwel kunnen we geen sociaal beleid voeren, toch niet duurzaam./QUOTE]
Fout. Valse dichotomie.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je argumentatie aanbracht, dan zou ik je eventueel geloven.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 juni 2011 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je snapt niet dat 'ofwel regering, ofwel geen sociale zekerheid' een valse dichotomie is? Lol. Serieus?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |