![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tja,een platte waal is ook een waal hé... ![]() ![]() Het schijnt dat de franstaligen deze zomer gratis op reis naar australië kunnen gaan,ze hoeven alléén maar in die financiële put te springen om zó aan de andere kant van de wereld te geraken... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou raden: de hogere kaderleden van het ACW; de lagere kaderleden en de gewone leden trekken bij hun politieke keuze zich daar geen bal van aan. Maar ik zou me graag laten overtuigen van een andere mening, vb. die van jou, beste Azert.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ps, gij zijt echt naïef om te geloven dat ik 2285 onzin berichten ga nalezen. zorg maar voor uw ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in de politiek zijn er naar mijn mening slechts halfgoden; uw echtgenote daarentegen, lijkt mij tot de goden zelf te behoren. Ik zou dus zeggen: als zij maar niet in snel dalende lijn naar een afgrond gaat, dan ben ik al erg tevreden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den échte legt nochtans op tijd en stond een dossierke aan om zijn tegenstrever naderhand het zwijgen te kunnen opleggen...
|
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, den deze zoekt zich te pletter en vind niks... maar wil niet toegeven... lekker laag. Jammer voor hem weet de gehele politics genootschap hoe ver hij er naast zit... rood worden en wegkruipen is al wat hem rest, want voor niets zal hij nog ernstig worden genomen, als dat daarvoor al het geval zou zijn geweest.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is er alléén maar ene die denkt dat zijn nick hem voordeel verschaft... Nu moet hem nog leren om plateauzolen te dragen zonder dat hij op zijn gezicht dreigt te belanden... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 juni 2011 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij krijgt een beetje last van hoogtevrees... En dan maken de hersenen (voor zoveel hij er heeft) rare kronkels... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Tot voor kort was het niet zo duidelijk wat BDW juist wilde voor de gewone mensen; maar nu heeft hij het heel duidelijk benoemd. Men moet met die mensen alleen maar afwachten tot ze zelf spreken (en ze doen dat graag zegedronken als ze zijn) en dan komt hun ware aard naar boven. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik ben ten zeerste benieuwd naar de reacties op de uitspraken van Ben Weyts. Tot hiertoe géén commentaar van niemand. Op de 7de dag zal er toch wel naar gepolst worden denk ik. En wat op RTL of RTBF?
Volgens mij is dit inderdaad doorgesproken met CD&V en VLD, want niet één van die twee haast zich om er zich van te distaciëren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
omdat blijkt dat de te behalen besparingen/nieuwe inkomsten ferm aan het zakken is, dank zij de goede invloed van ... het Duitse model. Je kan natuurljk profiteren van het buurland met zijn Duitse model, en ondertussen het varken gelijk Griekenland uithangen .... Zal het niet best zijn om de scherpe kanten van het Duits model wat bij te schaven (aan de ene kant: de sluitingspremies van de hoogte van VW-Vorst wat verlagen ... aan de andere kant: de minumumlonen wat verhogen enz. ... zoals we ook al gesleuteld hebben aan de index ...) en laten blijken aan de Duitsers dat ze op die manier een poepje kunnen ruiken ? (maar dan gaan we wel eerst fatsoenlijk orde op zaken moeten stellen in de boekhouding van onze staat, te beginnen met een grondige reorganisatie van die staat ... of Griekenland gaat ons nog uitlachen).
|
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
en mensen na 1 of 2 jaar geen dop meer geven; is ook geen oplossing want dan komen ze zoals in Ned in een ander statuut en moet de staat toch betalen. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Klopt! Wat denk je ervan om te beginnen met de ambtenarenpensioenen te verlagen naar een wenselijk niveau? Geef toe dat uitgesteld loon dat is wel een punt maar kom ze kregen ook een deftig loon en konden ook sparen hé... Wat denk je?
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() och, verhofstadt ("guy fantastique" - la onkelinx) heeft de financieen van dit land en zichzelf finaal de gracht ingereden (dank daarvoor)
Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 juni 2011 om 09:55. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Ge kunt mij daar dan ook niet mee plagen. (zelfs al kan ik grappen over ambtenaren wel smaken hoor)
|
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Tijdens de voorbije economisch crisis zijn er toch weer die de voordelen van het statuut hebben ingezien en zo ambtenaar zijn geworden. een goed werkende staat, heeft ook goede ambtenaren nodig. Liefst ook ambtenaren en leerkrachten die enige jobzekerheid hebben en wat onafhankelijk kunnen staan tegenover de regeringsleiders omdat ze niet om de haverklap kunnen vervangen worden door de vriendjes van de nieuwe regering. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
![]() Citaat:
Ook responsabilisering is erg leuk maar laat ons niet vergeten dat die responsabilisering in ons land heeft gezorgd voor een TOENAME aan ambtenaren. http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4853649335.htm Citaat:
![]() |