Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2011, 21:36   #21
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tnog/1.1038875
en uw god heeft vandaag op zijn hoogtepunt van zijn goddelijkheid geweest, vanaf nu gaat het in zeer snel dalende lijn naar de afgrond.
Pas maar op dat u niet verplettert wordt door onze nederdalende god daar hélemaal onderin die afgrond...

Maar tja,een platte waal is ook een waal hé...

Het schijnt dat de franstaligen deze zomer gratis op reis naar australië kunnen gaan,ze hoeven alléén maar in die financiële put te springen om zó aan de andere kant van de wereld te geraken...
Svennies is offline  
Oud 4 juni 2011, 22:15   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
de cd&v heeft de ACW-kiezers nodig; voka brengt niet veel kiezers mee.
BDW heeft zich serieus vergist door het Duitse model aan te prijzen.
Een open doelkans voor ACW die nu duidelijk aan de leden kan zeggen wat BDW in de regering zal betekenen.
Wat in hemelsnaam zijn ACW-kiezers?

Ik zou raden: de hogere kaderleden van het ACW; de lagere kaderleden en de gewone leden trekken bij hun politieke keuze zich daar geen bal van aan.

Maar ik zou me graag laten overtuigen van een andere mening, vb. die van jou, beste Azert.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 juni 2011, 22:20   #23
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Heb je al die quote gevonden waar ik beweerde een 'arme student' te zijn? Ah nee, want die bestaat niet natuurlijk.

Klaar om uw excuses aan te bieden?
excuses aan u ???
ps, gij zijt echt naïef om te geloven dat ik 2285 onzin berichten ga nalezen.
zorg maar voor uw , ge zult u er zelf wel in lullen. ik ben een geduldig iemand.
hollande is offline  
Oud 4 juni 2011, 22:22   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tnog/1.1038875
en uw god heeft vandaag op zijn hoogtepunt van zijn goddelijkheid geweest, vanaf nu gaat het in zeer snel dalende lijn naar de afgrond.
Beste meneer Sarkozy,
in de politiek zijn er naar mijn mening slechts halfgoden;
uw echtgenote daarentegen, lijkt mij tot de goden zelf te behoren.
Ik zou dus zeggen: als zij maar niet in snel dalende lijn naar een afgrond gaat, dan ben ik al erg tevreden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 juni 2011, 22:59   #25
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
excuses aan u ???
zorg maar voor uw , ge zult u er zelf wel in lullen. ik ben een geduldig iemand.
Den échte legt nochtans op tijd en stond een dossierke aan om zijn tegenstrever naderhand het zwijgen te kunnen opleggen...
Svennies is offline  
Oud 4 juni 2011, 23:03   #26
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Den échte legt nochtans op tijd en stond een dossierke aan om zijn tegenstrever naderhand het zwijgen te kunnen opleggen...
Tja, den deze zoekt zich te pletter en vind niks... maar wil niet toegeven... lekker laag. Jammer voor hem weet de gehele politics genootschap hoe ver hij er naast zit... rood worden en wegkruipen is al wat hem rest, want voor niets zal hij nog ernstig worden genomen, als dat daarvoor al het geval zou zijn geweest.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 23:15   #27
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Tja, den deze zoekt zich te pletter en vind niks... maar wil niet toegeven... lekker laag. Jammer voor hem weet de gehele politics genootschap hoe ver hij er naast zit... rood worden en wegkruipen is al wat hem rest, want voor niets zal hij nog ernstig worden genomen, als dat daarvoor al het geval zou zijn geweest.
Het is dan ook den échte niet hé Eddy...

Het is er alléén maar ene die denkt dat zijn nick hem voordeel verschaft...

Nu moet hem nog leren om plateauzolen te dragen zonder dat hij op zijn gezicht dreigt te belanden...
Svennies is offline  
Oud 4 juni 2011, 23:34   #28
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
excuses aan u ???
Hij heeft het echt niet, hé, onze would-be francofone dwerg! Hij wil meepraten, maar het ontbreekt hem aan 'bagage'!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 juni 2011 om 23:37.
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 juni 2011, 23:41   #29
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hij heeft het echt niet, hé, onze would-be francofone dwerg! Hij wil meepraten, maar het ontbreekt hem aan 'bagage'!
Hehe,volgens mij ligt dat toch écht aan die plateauzolen...

hij krijgt een beetje last van hoogtevrees...

En dan maken de hersenen (voor zoveel hij er heeft) rare kronkels...
Svennies is offline  
Oud 5 juni 2011, 08:39   #30
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat in hemelsnaam zijn ACW-kiezers?

Ik zou raden: de hogere kaderleden van het ACW; de lagere kaderleden en de gewone leden trekken bij hun politieke keuze zich daar geen bal van aan.

Maar ik zou me graag laten overtuigen van een andere mening, vb. die van jou, beste Azert.
als men aan de ACW-leden het duits model zullen uitleggen; zullen ze wel schrikken.
Tot voor kort was het niet zo duidelijk wat BDW juist wilde voor de gewone mensen; maar nu heeft hij het heel duidelijk benoemd.
Men moet met die mensen alleen maar afwachten tot ze zelf spreken (en ze doen dat graag zegedronken als ze zijn) en dan komt hun ware aard naar boven.
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:05   #31
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ten zeerste benieuwd naar de reacties op de uitspraken van Ben Weyts. Tot hiertoe géén commentaar van niemand. Op de 7de dag zal er toch wel naar gepolst worden denk ik. En wat op RTL of RTBF?

Volgens mij is dit inderdaad doorgesproken met CD&V en VLD, want niet één van die twee haast zich om er zich van te distaciëren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:42   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als men aan de ACW-leden het duits model zullen uitleggen; zullen ze wel schrikken.
Tot voor kort was het niet zo duidelijk wat BDW juist wilde voor de gewone mensen; maar nu heeft hij het heel duidelijk benoemd.
Men moet met die mensen alleen maar afwachten tot ze zelf spreken (en ze doen dat graag zegedronken als ze zijn) en dan komt hun ware aard naar boven.
Ze zijn nu al aan het schrikken,
omdat blijkt dat de te behalen besparingen/nieuwe inkomsten ferm aan het zakken is, dank zij de goede invloed van ... het Duitse model.

Je kan natuurljk profiteren van het buurland met zijn Duitse model, en ondertussen het varken gelijk Griekenland uithangen ....

Zal het niet best zijn om de scherpe kanten van het Duits model wat bij te schaven (aan de ene kant: de sluitingspremies van de hoogte van VW-Vorst wat verlagen ... aan de andere kant: de minumumlonen wat verhogen enz. ... zoals we ook al gesleuteld hebben aan de index ...) en laten blijken aan de Duitsers dat ze op die manier een poepje kunnen ruiken ?
(maar dan gaan we wel eerst fatsoenlijk orde op zaken moeten stellen in de boekhouding van onze staat, te beginnen met een grondige reorganisatie van die staat ... of Griekenland gaat ons nog uitlachen).

De schoofzak is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:46   #33
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn nu al aan het schrikken,
omdat blijkt dat de te behalen besparingen/nieuwe inkomsten ferm aan het zakken is, dank zij de goede invloed van ... het Duitse model.

Je kan natuurljk profiteren van het buurland met zijn Duitse model, en ondertussen het varken gelijk Griekenland uithangen ....

Zal het niet best zijn om de scherpe kanten van het Duits model wat bij te schaven (aan de ene kant: de sluitingspremies van de hoogte van VW-Vorst wat verlagen ... aan de andere kant: de minumumlonen wat verhogen enz. ... zoals we ook al gesleuteld hebben aan de index ...) en laten blijken aan de Duitsers dat ze op die manier een poepje kunnen ruiken ?
(maar dan gaan we wel eerst fatsoenlijk orde op zaken moeten stellen in de boekhouding van onze staat, te beginnen met een grondige reorganisatie van die staat ... of Griekenland gaat ons nog uitlachen).
Het AVW is duidelijk: we raken niet aan de index
en mensen na 1 of 2 jaar geen dop meer geven; is ook geen oplossing want dan komen ze zoals in Ned in een ander statuut en moet de staat toch betalen.
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:47   #34
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
en mensen na 1 of 2 jaar geen dop meer geven; is ook geen oplossing want dan komen ze zoals in Ned in een ander statuut en moet de staat toch betalen.
Dat is gezaag voor Pasen...
freelancer is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:50   #35
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
welke staat?
born2bewild is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:51   #36
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt! Wat denk je ervan om te beginnen met de ambtenarenpensioenen te verlagen naar een wenselijk niveau? Geef toe dat uitgesteld loon dat is wel een punt maar kom ze kregen ook een deftig loon en konden ook sparen hé... Wat denk je?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:54   #37
born2bewild
Banneling

Standaard

och, verhofstadt ("guy fantastique" - la onkelinx) heeft de financieen van dit land en zichzelf finaal de gracht ingereden (dank daarvoor)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 juni 2011 om 09:55.
born2bewild is offline  
Oud 5 juni 2011, 10:00   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Klopt! Wat denk je ervan om te beginnen met de ambtenarenpensioenen te verlagen naar een wenselijk niveau? Geef toe dat uitgesteld loon dat is wel een punt maar kom ze kregen ook een deftig loon en konden ook sparen hé... Wat denk je?
Ken jij één politieke partij die de pensioenen van de huidige gepensioneerde ambtenaren wilt verlagen (en dan heb ik het niet over een eventuele herinvoering van een solidariteitspremie .. bla bla ...) ?

Neen.

Ge kunt mij daar dan ook niet mee plagen. (zelfs al kan ik grappen over ambtenaren wel smaken hoor)

De schoofzak is offline  
Oud 5 juni 2011, 10:01   #39
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
in tijden van economische voorspoed krijg je dan wel amper goede elementen die ambtenaar willen worden.
Tijdens de voorbije economisch crisis zijn er toch weer die de voordelen van het statuut hebben ingezien en zo ambtenaar zijn geworden.
een goed werkende staat, heeft ook goede ambtenaren nodig.
Liefst ook ambtenaren en leerkrachten die enige jobzekerheid hebben en wat onafhankelijk kunnen staan tegenover de regeringsleiders omdat ze niet om de haverklap kunnen vervangen worden door de vriendjes van de nieuwe regering.
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 10:15   #40
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in tijden van economische voorspoed krijg je dan wel amper goede elementen die ambtenaar willen worden.
Tijdens de voorbije economisch crisis zijn er toch weer die de voordelen van het statuut hebben ingezien en zo ambtenaar zijn geworden.
een goed werkende staat, heeft ook goede ambtenaren nodig.
Liefst ook ambtenaren en leerkrachten die enige jobzekerheid hebben en wat onafhankelijk kunnen staan tegenover de regeringsleiders omdat ze niet om de haverklap kunnen vervangen worden door de vriendjes van de nieuwe regering.
Ik weet het wel... ik ben gewoon even met de vinger aan het wijzen (is de mode). Als er vandaag problemen zijn is het omdat de uitgaven te hoog zijn. Eén van de reden daarvan is dat amtenarenleger van vroeger (waarvan bovenstaande lid is) dat onze handen vol geld kost... Misschien moet bovenstaande daar eens aan denken. Want laat ons wel wezen het is leuk te praten over Griekenland en zo maar het eerste wat dat land deed was snijden in de ambtenarenpensioenen die ook véél te hoog lagen... net zoals bij ons.

Ook responsabilisering is erg leuk maar laat ons niet vergeten dat die responsabilisering in ons land heeft gezorgd voor een TOENAME aan ambtenaren.
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4853649335.htm
Citaat:
De Morgen maakte vrijdag melding van het rapport, waaruit blijkt dat het aantal werknemers in overheidsdienst tussen 1995 en 2009 met 100.000 eenheden is gestegen. Dat cijfer slaat niet alleen op klassieke ambtenaren, maar ook op het personeel uit het onderwijs.

De gewesten en gemeenschappen enerzijds en de steden, gemeenten en provincies anderzijds nemen 95 procent van die toename voor hun rekening. Bij de lokale besturen werden de voorbije vijftien jaar bijna 58.000 bijkomende personeelsleden aangeworven. De regio's zagen hun personeelsbestand in die periode met 38.000 eenheden groeien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be