![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Groot gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Wallonië wil men kennelijk een andere keuze maken, maar ontbreekt het geld. Dat is wel een verschil.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De minister blijft niettemin voorstander van elektronisch stemmen. Hij zal contact opnemen met de andere gewesten en het federale niveau om na te gaan of er niet op een andere elektronisch systeem kan worden overgeschakeld voor de verkiezingen van 2014. 'Zo zouden we schaalvoordelen boeken', merkt Furlan op. 'Ik zal ook bij de gemeenten kijken wat ze bereid zijn op tafel te leggen om op een nieuw systeem over te schakelen'." De vraag is of België verder vooruit wil. Willen of niet, iedereen heeft nu een E-ID. Deze wordt alsmaar meer ingeburgerd en iedereen begint er het gebruiksgemak van in te zien. Nergens ter wereld staan ze zo ver met een E-ID als in België. Zou het niet gemakkelijk zijn als we gewoon met onze pas vanaf via internet kunnen stemmen ? Lijkt het niet kostenefficiënter om de kosten, de ontwikkeling en de implementatie te organiseren op 1 niveau voor alle entiteiten ? ( federaal, gewest, gemeenschap, provincie, gemeente en Europees) Een beetje meer chauvinisme zou ons land geen kwaad doen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() wij stemmen hier ook nog op papier, en ik ben daar eerlijk gezegd niet tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt toch een draad "voorstander of tegenstander van electronisch stemmen'.
Twee voorbeeldjes dan maar: - denkt iemand dat het onderlijfke in A. geen drie dozen papieren stembiljetten uit het magazijn kan inwisselen, en op die manier fraude organiseren die ge na zeven hertellingen nog niet ontdekt ? - ik heb deze morgen een bankoverschrijving gedaan. Niet op hard papier, dus ik heb nul de botten 'bewijs' in handen. Is er hier iemand tegen internetbankieren ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stemproces houdt, wettelijk gezien,een persoonlijk verschijnen op een bepaalde lokatie in,gevolgd door anoniem stemmen op die lokatie. Een stemapplikatie gelijkend op Tax-on-Web (Vote-On-Web ![]() Dat is echter veel te modern gedacht voor vrijwel alle overheden op deze planeet... (waw..ik heb nu al twee alternatieven voor die domme systemen van nu ) Laatst gewijzigd door kelt : 12 juni 2011 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met stemmen is het anders : ik weet niet waarvoor mijn buurman stemt, maar het is wel belangrijk voor mij, in de zin van de totale uitkomst. Daarom wil ik ook dat dit systeem volledig veilig is. Ik ben niet tegen electronisch stemmen, maar ik ben wel volledig tegen electronisch stemmen in de huidige vorm. De ontwikkeling wordt als black box aan 1 bedrijf gegeven, het is dus belachelijk eenvoudig om een backdoor in te bouwen die bijna niet te detecteren valt. Bij een open systeem is dit uiteraard ook mogelijk, maar veel moeilijker: als de sourcecode bekend is, kan iedereen deze al controleren op backdoors. Zorg dan dat de binaries signed moeten zijn tegen een, door de overheid uitgegeven sleutel, en je bent 100% zeker dat die versie van de sourcecode gecompileerde versie is gedeployed op de systemen, elk individue kan zelfs eventueel de sleutels controleren. Implementatie kan je dan zelfs ook overlaten aan verschillende bedrijven. Ik ben dus zeker pro-electronisch stemmen, maar zeker niet met de huidige systemen. Laatst gewijzigd door Tommeke : 12 juni 2011 om 22:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Manuele hertellingen in geval van twijfel blijven altijd mogelijk, en bovendien kan zo goed als iederéén komen meetellen. Ik kan alleen maar hopen dat ook Vlaanderen én Brussel voor het stemmen op papier kiezen. Het is zéér simpele 'technologie' die haar deugdelijkheid al méér dan afdoende heeft bewezen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook gerust iets waar ze hier navolging mogen in vinden. Ze lopen anders zo graag die Nederlanders achterna. Heel dat coputerstemgedoe vertrouw ik voor geen moer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij mag u dat 'vermoedelijk' gerust achterwege laten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |