Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 15:43   #21
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Krantenartikels...

Ik heb tijdens het eerste (of was het het tweede?) jaar van m'n stage aan de balie ook eens zo'n zaak gepleit die dan in een artikeltje in de Gentenaar werd gerapporteerd... Er klopte geen ene moer van wat er daar werd geschreven; de journalist had het over "brutale geweldpleging" en "drieste overval" om af te sluiten met "slechts" 3 maanden voorwaardelijk... Waar het in werkelijkheid om ging was een jongeman (autochtoon by the way) die een portefeuille stal uit de sjakosj van een madammeke in de Veldstraat en door een voorbijganger op heterdaad werd betrapt. Er is toen wat geduwd en getrokken en er zijn wat klappen gevallen met als enige schade een bloedneus en een gekneusd ego. Het "slachtoffer" claimde zelfs arbeidsongeschiktheid, maar moest die claim uiteraard laten vallen... Ik ben de laatste om kleine criminaliteit goed te praten, maar om dan zo in de gazet te berichten als ging het om een doorwinterd professioneel overvaller...

Wat ik maar wil zeggen is dat ik over dit soort van berichtgeving geen hoge pet op heb. Vaak "dikt" de Gazet het nog wat aan om toch iets smakelijks te lezen te bieden. Er is maar één waarheid in deze en dat is het dossier en het gemotiveerde vonnis van de rechter. Pas na een grondige lezing kan je desgevallend verontwaardigd zijn.
Oud 9 juni 2004, 16:56   #22
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
wat blijft het toch weer opvallend stil aan de zijde van multicultureel pro. Ik ben eens benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben.....
Wat blijft het nu toch opvallend stil aan de zijde van multicultureel contra.
Ik ben eens benieuwd wat ze nu te zeggen hebben, nu we hebben aangetoond dat niet de bende van den dikke hier veroordeeld werd maar totaal andere jongeren die 1 overval gepleegd hebben.

Oud 18 juni 2004, 05:48   #23
wobblez
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zo kort voor de verkiezingen gaan we toch geen allochtonen in den bak steken zekers... alez, da zijn zo'n doodbrave mensen, da kunnen we toch niet doen hé. geef ze maar agauw vorwaardelijk, dan scoren we weer goed.... ??????

De status van bananenrepubliek komt steeds dichterbij....

Of gaat iedereen hier beweren dat die gasten niet in den bak horen misschien ???

Houtman M. lijkt mij wel een belg.

En zoals bij het Vlaams blok mensen misdaden begaan zoals de laatste weken (moord, slagen en verwonding in echtscheiding, drugs dealen....) zullen er bij de vreemdelingen ook wel enkelen zijn die misdaden begaan. Maar zoas jullie voorzitter zei "Je moet niet elke Vlaams -Blokker veroordelen omdat die enkelen een misdaad begingen, zij doen er in enkele gevallen zelfs afstand af. Dus je moet dat met die vreemdelingen ook niet doen; De meeste mensen van vreemde afkomst doen ook afstand van die diegenen die een misdaad begaan.
Wij moeten inderdaad ook niet zeveren maar jullie ook niet......
Stomme welles nietjes spelletjes, en dan verwachten dat het in de politiek beter gaat...........
wobblez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 05:50   #24
wobblez
Vreemdeling

Standaard

En inderdaad die gasten verdienden een veel zwaardere straf....
wobblez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 08:26   #25
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wobblez
Houtman M. lijkt mij wel een belg.
Dat was me niet eens opgevallen - u hebt gelijk !

Maar ja, die zal wel beïnvloedbaar geweest zijn, of helemaal tegen zijn wil hebben meegedaan.
Oud 18 juni 2004, 10:40   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de procureur 3 jaar effectief eist en de rechter slechts voorwaardelijk geeft wil dat zeggen dat ze vast en zeker een beroep zullen aantekenen tegen het vonnis.
Met andere woorden, die voorwaardelijk zal vervallen en die drie jaar kunnen makkelijk 5 jaar effectief worden. Tegelijk kunnen ze tijdens hun aanhouding en het uitzitten van die straf opnieuw in onderzoek komen naar andere zaken. Op die manier kunnen ze niet voor het eind van hun onderzoek vrijkomen binnen de opgelegde periode. Het staat te raden dat de onderzoeken evenlang duren als de straf en mogelijks volgt er dan een nieuwe straf of komt er opslorping als het in één en dezelfde aard van misdrijven en zaak ligt.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 15:23   #27
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Heden in Antwerpen-Noord. Met eigen ogen gezien:

13.50 een motorijder stopt bij een winkel. Voor de ingang staat een camionnette geparkeerd.
Een jonge langharige man slaat een zijruit van het voertuig in en neemt er een zak uit.
De motorijder ziet het, achtervolgt de dief, vat hem, duwt hem op de grond en gaat er bovenop zitten. Iemand van de omstaanders belt de politie.
De dief gaat wild tekeer. De motorijder, die zijn helm om de arm heeft, geeft hem een tik met die helm. Niet eens hard. Wel genoeg om de dief ervan te overtuigen kalm te blijven in afwachting van de politie.

Een vrouw in het publiek begint te roepen: hij slaat hem dood!

Over normvervaging gesproken! Stelen mag, maar in bedwang houden niet!

Zover zijn we nu gekomen in dit landje. tijd om die knop eens definitief om te draaien en het Recht terug rechten te geven.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 10:30   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze hebben daar van de week ergens ééntje gevonden in coma met de boeien aan, ze zeggen dat hij zelf gesprongen had maar dat hadden ze pas enkele dagen later in de gaten!
Van in bedwang houden gesproken! Ik ken ze ondertussen al ook een beetje als "ervaringsdeskundige"
Oud 19 juni 2004, 10:33   #29
Luddo
Minister

Standaard

't Probleem van den dikke is van de baan! Hij gaat naar Europa!
Oud 19 juni 2004, 10:54   #30
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
't Probleem van den dikke is van de baan! Hij gaat naar Europa!
Schijnbeweging van Luddo & den dikke?

@Mambo: dat mensen wel es de neiging hebben om te ontsnappen als ze opgepakt worden is nog niet bij u opgekomen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 11:46   #31
oriana
Minister-President

Standaard

[quote="Griffin"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
@Mambo: dat mensen wel es de neiging hebben om te ontsnappen als ze opgepakt worden is nog niet bij u opgekomen?
Tja, dat risico loop je met élke opgepakte en gedetineerde, wil dat darom zeggen dat het rechtstelsel fout zit. (Niet dat er daar bij ons nog genoeg aan geschaafd kan worden)
Oud 19 juni 2004, 17:25   #32
Bobbie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Tja, dat risico loop je met élke opgepakte en gedetineerde, wil dat darom zeggen dat het rechtstelsel fout zit. (Niet dat er daar bij ons nog genoeg aan geschaafd kan worden)
Als er 30 cm slecht hout is dan pakt ge eerst de zaag en dan pas de vijl.
Beetje de (in de hand gewerkte?) slechte werking van 't rechtstelsel aan 't minimaliseren?

Het zijn belangen en organisaties die de kartelpartijen 'dirigeren', NIET democratie. Ze hebben al veel naar de kloten geholpen. Laat ze niet verder doen en stem voor't Vlaams Blok
http://vlaamsblok2004.be/?pagina=bro...menu=programma
Bobbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 10:37   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

t' uurlijk ontsnapt er wel eens eentje, dat is trouwens hun goed recht en geheel legaal. Maar in de praktijk lopen ze daar ook al eens achter, vooral als ze uit den combi springen en stellen ze dat niet een kleine week later pas vast!
BEDENKELIJK!!!!!!!
Oud 20 juni 2004, 15:48   #34
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Het vonnis is een logisch gevolg van de weigering van de politie op de 'kleine' criminaliteit te verbaliseren. Fietsen- en winkeldiefstal, handtassenroof, zelfs met geweld, worden niet meer geacteerd.

Jongeren die er al een heel verleden van roven en overvallen hebben opzitten blijken dus ter zitting een blanco strafregister te hebben.
De rechter heeft dan vrijwel geen keuze. Straffen met uitstel.

Nog maar eens het gevolg van het racistisch knuffelbeleid van het rood-groen=bruin fascisme.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 20:28   #35
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
t' uurlijk ontsnapt er wel eens eentje, dat is trouwens hun goed recht en geheel legaal. Maar in de praktijk lopen ze daar ook al eens achter, vooral als ze uit den combi springen en stellen ze dat niet een kleine week later pas vast!
BEDENKELIJK!!!!!!!
't Is niet omdat de MEDIA dat een week later vaststelt, dat die gevangene niet eerder al terug gevat is. Em lag in het ziekenhuis in coma, al die tijd.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 09:23   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het uitleggen zijn we ondertussen wel al wat gewend.
Commisaris tegen agent ; awel t'is just, diene tiep van dinsdag waar is die naartoe? De agent " ah k'was vergete u te zeggen, die is gespronge uit den camionet aan 120 per uur!" Commisaris; oeh gespronge, was de deure nie op slot? agent; k'weet nie, versta er der niks van want nochtans zat hij geboeid en al en toch?"
Oud 21 juni 2004, 09:28   #37
Luddo
Minister

Standaard

[quote="oriana"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Hela Oriana, dat hemmekik nie geschreven! Da was de Griffin! Ik heb geschreven dat den dikke naar Europa ging verhuizen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be