![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toegegeven, vergeleken met België en Nederland bijvoorbeeld is het met Denemarken nog niet zo erg gesteld, maar naar verhouding is het aantal allochtonen in Denemarken helemaal niet zo klein hoor: ![]() Bron: site van de Deense overheid - pagina 61 Noot: asielzoekers zijn niet in bovenstaand lijstje opgenomen. En illegalen uiteraard ook niet. Let op dat bij "Europa" ook ruim 59.000 Turken gerekend worden. Even snel opgeteld geeft dat dus 287.380 niet-westerse immigranten, waarvan minstens 163.373 uit islamitische landen afkomstig zijn: - Turkije: 59.216 - Afrika: 48.302 (waarvan de grootste groepen Marokko (9.831) en Somalië (16.831) zijn) - Azië: 179.862 (waarvan de grootste groepen Afghanistan (12.630), Iran (15.209), Irak (29.264) en Pakistan (20.392) zijn) Denemarken had in 2009 officiëel 5.500.510 inwoners, dus ruwweg 10% van de inwoners van Denemarken is allochtoon, 5,22% is niet-westerse allochtoon*, en 3% van de inwoners van Denemarken is moslim. * ik heb Centraal- en Zuid-Amerikanen bij de westerse allochtonen gerekend, net zoals Oceaniërs (voornamelijk Australiërs)
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Macchiavelli
Dat zijn lelijke cijfers. Toegegeven, ik ken de situatie ter plaatse alleen van mijn laatste bezoeken in de jaren '90. Die 10% is erg veel als je rekent dat Denemarken niet erg groot is. Onevenredig groot is het aantal islamieten. Wat een probleem! Met de grootste concentraties in Aalborg en Copenhagen?
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 24 juni 2011 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() @D'ARTOIS
Ik neem aan dat, zoals elders het geval is, de grootste concentraties inderdaad in de grootste steden te vinden zullen zijn; Kopenhagen, Aalborg, Odense en Århus.