![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en hier knelt dus het schoentje. het is STANDAARD dat we hier ongepreveld wel verdoofd vlees eten en UITZONDERING dat mensen met een onzichtbaar vriendje de dieren mogen martelen. ik HOEF dat niet apart te vragen aan de slager, de slager moet mij standaard vlees serveren en eventueel OP VRAAG het gemarteld vlees verkopen aan de zoveelste hoofddoekmetbuggy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij bent toch een aanhanger van de marktlogica? wel vraag/aanbod, ooit van gehoord? of enkel als dat in jouw voordeel werkt?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mijn slager meent dat marktgewijze gezien hij doodgebloede beesten moet verkopen, dan weet ik dat ik beter verhuis. In Parijs heb je trouwens al hopen verrijkte buurten waar geen fles wijn of saucisson meer te verkrijgen is. Leuk nietwaar? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 27 juni 2011 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IK hoef niet speciaal naar niet-rottende kadavers te vragen dacht ik. Indien wel dan zal hij dus andere klanten moeten zoeken. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 27 juni 2011 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het van mij afhangt niet. Dieren moeten verdoofd geslacht worden.
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als morgen een Koreaanse slager "hond" aanbied, ga je daar ook zo "voorstander" van zijn? of ga je de "Parijse toer" op?
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, en?
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik hier in de GB geen verse groenten vind, dan ga ik naar de Delhaize, moet ik daar nu ook zo'n spel rond maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij hebt nog nooit in een kippenslachterij geweest hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: maar mijn naïviteit is gespeeld, hoor, want dierenrechten maken jou natuurlijk geen reet uit. Laatst gewijzigd door Steve_M : 27 juni 2011 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas is de praktijk wel helemaal anders. Blijkbaar zien vele "halalslagers" de koran als dispensatie voor die moderne wetgeving. Mare, niet getreurd, ik wil de inbreuken gepleegd door niet-halalslagers ook niet tellen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() Bs. verleden weekend nog eens naar gent geweest, 5x lastiggevallen geweest. moet ik daar telkens een aangifte voor doen om te hopen dat andere mensen eens eindelijk hun kop uit het zand gaan halen? Waarschijnlijk loopt elke vrouw in een burka rond voor de statistieken misschien melding maken dat er toch iets mis kan zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Verder zou ik nog wel een stap verder durven gaan, van mij mogen ze onverdoofd slachten best verbieden. Het is niet echt de meest nuttige maatregel voor het dierenwelzijn (dan zijn bijvoorbeeld hogere eisen aan de behuizing beter) maar het is er wel een die relatief weinig kost voor wat je ermee wint. Veel moslims snappen dit ook best wel. Deze blogger zoekt een tussenweg tussen zijn geloofsgenoten niet tegen het hoofd stoten (zijn keuze, ik heb die tekst niet geschreven) en ze toch eventjes uitleggen dat de voorschriften zoals deze al eeuwen worden doorgegeven uiteindelijk bedoeld zijn om het dierenwelzijn te waarborgen. Ook meerdere geestelijken steunen dit idee met fatwa's. En ja, eerlijk is eerlijk, mij maakt het niet echt uit of een dier in 0,1 of in 5 tot zeg 60 seconden sterft als hij er toch niks meer van voelt. Al zou een ideaalbeeld voor de toekomst natuurlijk wel zijn dat ook de andere religieuze eisen aan het vlees gezien worden als wat ze eigenlijk zijn. De zegening was natuurlijk gewoon controle dat de slager de procedure volgt, het mes langs de keel was de snelste en meest pijnloze manier om te slachten, de eis dat het door een moslim geslacht wordt komt voor uit wantrouwen tussen stammen zoals dat destijds leefde. Voor de meeste moslims in hier zal deze reden niet meer opgaan, maar helaas bestaat dit verschijnsel op veel andere plekken zelfs vandaag nog. Bier van de tap is in compleet Afrika nooit is aangeslagen. Iemand van een andere stam zou zomaar iets in je bier kunnen stoppen als hij het niet bij je tafeltje opent. En nu maar hopen dat Henk en Ingrid dat niet ook hier invoeren als ze een moslimkelner tegenkomen, ik hou wel van tapbier.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() |
![]() |
![]() |