![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Uh! Dat is geen goie vraag. Heb je je nog nooit afgevraagd of jij, in eerste instantie, wel leeft?
Je zegt "Geloven is het domste dat de menselijk natuur kent." En dan zeg je nog die hun vorm van geloof en levenswijze superieur aan anderen vinden LOL! die hun vorm van geloof (zoals het geloof dat "geloven" het "domste" dat de menselijke natuur kent) en levenswijze superieur aan anderen vinden Laatst gewijzigd door porpo : 7 juli 2011 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook "gelukkiger leven" valt te betwijfelen als je een onderscheid maakt tussen geloof (in bijvoorbeeld trein vertrekt om 8u30) en handelen naar het geloof (ik zal 15 minuten vroeger vertrekken zodat ik mijn trein niet mis). http://www.scientias.nl/sociale-cont...lukkiger/21089 Laatst gewijzigd door porpo : 7 juli 2011 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit zo een van die gelovigen die lang en gelukkig leven?
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb steeds gedacht dat onderzoeken uitwezen dat mensen met huisdieren gelukkiger en langer leven. Hoe kan 'n gelovige, met steeds de dreiging van hel en verdoemenis, gelukkiger leven dan iemand die er van overtuigd is dat er geen hel of verdoemenis is na de dood? Of 't zou 'n 'geloof' moeten zijn dat niet dreigt met diezelfde hel en eeuwig branden, 1tje dat reïncarnatie 'belooft', dan nog blijft de vraag; waarin wordt je gereïncarneerd, is ook maar af te wachten.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal net als ik, naar die onderzoeken kunnen schuifelen Citaat:
't Seezeken, Baffomet, Vissenhoed, Sniklaas en consoorten zijn imaginair. Citaat:
Inderdaad, wat een zalige dreiging. Citaat:
En die waren in hun vorig leven heel stout: voor straf kunnen ze nu geen van allen een 'r' uitspreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal je nogmaals uitleggen waarom ik niet zoek.
JIJ haalt studies aan om je stelling te onderbouwen. Ik kan onmogelijk weten dat wat ik googel, de materie is waarop jij je verhaal baseert. Laat me dus gewoon weten over welke studies jij het precies hebt, dan kan ik nagaan, wat ik er van denk.
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan ga ik er gewoon vanuit dat 't niet zo is, onderzoeken hebben dat aangewezen weet je...? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de beloning voor brave Afrikanen.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ohw, dan rijst de vraag bij mij; W�*t is de beloning (of straf, hoe je wil) voor stoute Afrikanen?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, wat nu?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer Afrikaan worden.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag niet lachen denk ik, dan komen sommigen 'racist' krijsen.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat de zogenaamde Heilige oorlogen dikwijls ordinaire imperialistische oorlogen waren van de Alexanders, Caesars, Atilla's, Pepijns, Philipsen en Frederiks (II). Monniken hebben niet vaak de wapens opgenomen. Wat betreft religieuze vrijheid is er nu toch een ernstig conflict in Nederland nu ritueel slachten is verboden. Ik heb daar gemengde gevoelens over. Want de dierenwereld kent zelf helemaal geen erbarmen bij het doden van een prooi. Waarom zou de mens hier dan zo ver in moeten gaan dat dieren verdoofd worden bij de slacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
En andere soorten verbeelding dan? Is science fiction superieur aan The Lord of the Rings en Harry Potter? De nieuwste film over Harry Potter schijnt toch betekenis te hebben voor de jeugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De natuur is bruut en brutaal, kent geen mededogen, het is eten of gegeten worden. We kennen allemaal wel de voorbeelden van de doodstrijd van de muis waarmee de kat eerst nog eens uitgebreid gaat spelen, of van de gnoe die tijdens het oversteken van een rivier door een krokodil gegrepen en in stukken gescheurd wordt, waarbij duidelijk is dat die beesten lijden, gestresst zijn en pijn hebben. Maar betekent dat dan dat wij mensen maar terug naar die brutaliteit moeten terwijl we dat lijden van de dieren gewoon kunnen vermijden? Een evolutionaire stap terug richting oerinstinct. Denk ook aan de gevolgen daarvan op andere vlakken, met name op het vlak van intermenselijke relaties, en relaties tussen groepen mensen.
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Voor meer info: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/...eer-pijn.dhtml Het gaat om de vraag of het dominante deel van de maatschappij andersdenkenden een bepaald gedrag mag verbieden terwijl door dat gedrag niemand (geen mens) wordt geschaad. 2) Ik geloof niet dat verdoofd slachten een evolutionaire stap is. 3) Wat bedoel je met gevolgen op het vlak van intermenselijke relaties? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je hebt mij dus niet nodig om zulk een studie aan u voor te stellen. Je kunt ze zelf vinden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |