![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
dat België op haar laatste benen loopt, maakt hen niets uit. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 juli 2011 om 12:43. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#23 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Hoe lang kun je een staat nog een democratie noemen die geen regering kan vormen? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Schepen
|
Belgie is nooit een democratie geweest
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Met een eventuele splitsing van België heeft dit alles niets te maken, tenzij u er van uitgaat dat een Vlaams politiek front, in tegenstelling tot het inmiddels gebruikelijk Franstalig front, sowieso tot een splitsing van België zou leiden. Nu, en los daarvan, kan ik u wel volgen waar u stelt dat de meerderheid der bevolking van België momenteel (nog) geen splitsing van het land wil. Ik zal zelfs méér zeggen : ik zie geen duidelijke aanwijzing dat een meerderheid der Vlamingen momenteel voorstander is van een splitsing. Anderzijds zie ik evenmin een duidelijke aanwijzing dat een meerderheid der Vlamingen zich tegen een splitsing van België zou verzetten. Ik ben trouwens verre van zeker dat een meerderheid der Belgische Franstaligen zich effectief tegen een splitsing zou verzetten. Eén der redenen daartoe lijkt mij inderdaad een soortement onverschilligheid te zijn omdat de meeste Belgen in feite niet zo erg met politiek begaan zijn. Als u bijvoorbeeld de Franse televisiestations volgt (al weet ik niet welke daarvan bij u te ontvangen zijn), dan zult u weten dat wij zenders hebben waarop quasi de ganse dag politiek wordt gedebatteerd. Niet dat de meeste Fransen dat van A tot Z volgen, verre van. Maar veruit de meesten volgen de politieke actualiteit in zekere mate, en het is dan ook zeldzaam iemand te vinden die geen uitgesproken persoonlijke politieke mening heeft, en die ook durft te verkondigen. Ik denk wel dat de Vlaams-nationalisten weten dat hun streven naar een onafhankelijke Vlaamse staat niet meteen kan gerealiseerd worden, en ik denk evenzeer dat zij die wetenschap accepteren. Net als de Belgische Franstaligen naar mijn mening zouden moeten accepteren dat Vlaanderen hun constant streven naar een zeer nefaste status quo beu is, en een ingrijpende staatshervorming eist. Of dat de Belgische Franstaligen zouden moeten accepteren dat Vlaanderen geen zin meer heeft om zich door de PS de wet te laten opleggen. Of dat de Belgische Franstaligen zouden moeten accepteren dat er voor Vlaanderen geen sprake kan van zijn dat de Vlaamse randgemeenten van Brussel worden ingepalmd. Mocht elke politieke strekking in België van op het eigen kluitje in voldoende mate de zowat tegengestelde visie van strekkingen op een ander kluitje willen accepteren, dan zou België misschien zelfs onder het motto “l’Union Fait La Force” kunnen voortbestaan. Ik zie het niet gebeuren. U misschien wel. De toekomst zal het uitwijzen... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Schepen
|
elio is onrustig omdat hij bang is om het vlaams geld dat naar wallonie gaat te verliezen
|
|
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...-la-crise.html
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 8 juli 2011 om 14:08. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gij vindt het normaal dat ge meer moogt betalen zeker dan die profiteurs in t zuiden ? En mochten die dan nog dankbaar zijn ... maar het zijn er dan nog arrogante kloten bij. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Schepen
|
gewoon de stekker uit het zieke belgie en onafhankelijk worden
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Minister-President
|
Mmja, maar hebt u het in België dan misschien ooit anders geweten ?
|
|
|
|
|
#35 |
|
Schepen
|
de franstaligen hebben het altijd al voor het zeggen gehad en de tradtionele partijen hebben altijd braafjes het hoofd geknikt
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Burger
|
Citaat:
Op de vraag 'Wil u het land splitsen?' antwoordt 72% 'Oui' Ik had nooit gedacht dat de walen het eindelijk gingen beseffen |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Schepen
|
Wie gaat het durven om de franstaligen tegen te werken? noem me behalve de NVA eens een partij die dat durft
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|