Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juli 2011, 12:43   #21
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De meerderheid van de Belgische bevolking wil geen splitsing van België en dat moeten de Vlaams-Nationalisten gewoon accepteren. En waarom is dat zo? Gewoon omdat de Belgische bevolking al geen interesse in politiek heeft.
De droom van de Vlaams-Nationalisten zal nooit realiteit worden maar het is ook niet het einde van de wereld : in plaats van in een onafhankelijke Vlaanderen te sterven, zullen ze in België sterven. En dat zal niets veranderen : een keer dood, kan het u helemaal niet schelen of België zal blijven bestaan of niet aangezien u dood bent, tenminste u natuurlijk aan reincarnatie gelooft...........
meerderheid van de bevolking wilt geen onafhankelijk Vlaanderen omdat dat onafhankelijk Vlaanderen te Belgicistisch is.
dat België op haar laatste benen loopt, maakt hen niets uit.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 juli 2011 om 12:43.
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2011, 12:57   #22
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheid van de Belgische bevolking wil geen splitsing van België en dat moeten de Vlaams-Nationalisten gewoon accepteren. En waarom is dat zo? Gewoon omdat de Belgische bevolking al geen interesse in politiek heeft.
De droom van de Vlaams-Nationalisten zal nooit realiteit worden maar het is ook niet het einde van de wereld : in plaats van in een onafhankelijke Vlaanderen te sterven, zullen ze in België sterven. En dat zal niets veranderen : een keer dood, kan het u helemaal niet schelen of België zal blijven bestaan of niet aangezien u dood bent, tenminste u natuurlijk aan reincarnatie gelooft...........
Doe vooral zo verder - elke dag zijn er door mensen zoals u, nog een paar honderd Vlaams Nationalisten erbij. De Vlaming is dit Belgie beu, en dat zal niet veranderen. Het wordt dus buigen voor de franstaligen, of de boel zal opgedoekt worden. Wat de franstaligen willen doet er niet toe, jullie mening zal niet gevraagd worden - we moeten enkel een meerderheid in Vlaanderen halen, en die ligt voor het grijpen, en dan is het Bye Bye Belgium
Oud 8 juli 2011, 13:03   #23
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Belgie heeft al 4 jaar geen normale regering.
Hoe lang kun je een staat nog een democratie noemen die geen regering kan vormen?
Roderik is offline  
Oud 8 juli 2011, 13:29   #24
michael26
Schepen

Standaard

Belgie is nooit een democratie geweest
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 13:58   #25
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging over – beknopt gezegd - de stelling dat de nota Di Rupo voor elke Vlaamse partij onaanvaardbaar had moeten zijn, en dus niet enkel voor de N-VA, en over de vraag hoe het komt dat de Vlaamse politiek er kennelijk nooit in slaagt – en ook nu niet in het antwoord aan Di Rupo – om gezamenlijk een soort front te vormen zoals de Belgische Franstaligen dat in de regel wel doen.

Met een eventuele splitsing van België heeft dit alles niets te maken, tenzij u er van uitgaat dat een Vlaams politiek front, in tegenstelling tot het inmiddels gebruikelijk Franstalig front, sowieso tot een splitsing van België zou leiden.

Nu, en los daarvan, kan ik u wel volgen waar u stelt dat de meerderheid der bevolking van België momenteel (nog) geen splitsing van het land wil. Ik zal zelfs méér zeggen : ik zie geen duidelijke aanwijzing dat een meerderheid der Vlamingen momenteel voorstander is van een splitsing.

Anderzijds zie ik evenmin een duidelijke aanwijzing dat een meerderheid der Vlamingen zich tegen een splitsing van België zou verzetten. Ik ben trouwens verre van zeker dat een meerderheid der Belgische Franstaligen zich effectief tegen een splitsing zou verzetten.

Eén der redenen daartoe lijkt mij inderdaad een soortement onverschilligheid te zijn omdat de meeste Belgen in feite niet zo erg met politiek begaan zijn. Als u bijvoorbeeld de Franse televisiestations volgt (al weet ik niet welke daarvan bij u te ontvangen zijn), dan zult u weten dat wij zenders hebben waarop quasi de ganse dag politiek wordt gedebatteerd. Niet dat de meeste Fransen dat van A tot Z volgen, verre van. Maar veruit de meesten volgen de politieke actualiteit in zekere mate, en het is dan ook zeldzaam iemand te vinden die geen uitgesproken persoonlijke politieke mening heeft, en die ook durft te verkondigen.

Ik denk wel dat de Vlaams-nationalisten weten dat hun streven naar een onafhankelijke Vlaamse staat niet meteen kan gerealiseerd worden, en ik denk evenzeer dat zij die wetenschap accepteren.

Net als de Belgische Franstaligen naar mijn mening zouden moeten accepteren dat Vlaanderen hun constant streven naar een zeer nefaste status quo beu is, en een ingrijpende staatshervorming eist. Of dat de Belgische Franstaligen zouden moeten accepteren dat Vlaanderen geen zin meer heeft om zich door de PS de wet te laten opleggen. Of dat de Belgische Franstaligen zouden moeten accepteren dat er voor Vlaanderen geen sprake kan van zijn dat de Vlaamse randgemeenten van Brussel worden ingepalmd.

Mocht elke politieke strekking in België van op het eigen kluitje in voldoende mate de zowat tegengestelde visie van strekkingen op een ander kluitje willen accepteren, dan zou België misschien zelfs onder het motto “l’Union Fait La Force” kunnen voortbestaan.

Ik zie het niet gebeuren. U misschien wel.

De toekomst zal het uitwijzen...
Gwylan is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:00   #26
michael26
Schepen

Standaard

elio is onrustig omdat hij bang is om het vlaams geld dat naar wallonie gaat te verliezen
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:07   #27
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

...

Nu, en los daarvan, kan ik u wel volgen waar u stelt dat de meerderheid der bevolking van België momenteel (nog) geen splitsing van het land wil. Ik zal zelfs méér zeggen : ik zie geen duidelijke aanwijzing dat een meerderheid der Vlamingen momenteel voorstander is van een splitsing.

Anderzijds zie ik evenmin een duidelijke aanwijzing dat een meerderheid der Vlamingen zich tegen een splitsing van België zou verzetten. Ik ben trouwens verre van zeker dat een meerderheid der Belgische Franstaligen zich effectief tegen een splitsing zou verzetten.
...
Misschien erg interessant!
http://www.lalibre.be/actu/crise-pol...-la-crise.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 8 juli 2011 om 14:08.
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:11   #28
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
...

Net als de Belgische Franstaligen naar mijn mening zouden moeten accepteren dat Vlaanderen hun constant streven naar een zeer nefaste status quo beu is, en een ingrijpende staatshervorming eist. Of dat de Belgische Franstaligen zouden moeten accepteren dat Vlaanderen geen zin meer heeft om zich door de PS de wet te laten opleggen. Of dat de Belgische Franstaligen zouden moeten accepteren dat er voor Vlaanderen geen sprake kan van zijn dat de Vlaamse randgemeenten van Brussel worden ingepalmd.

...
Het ergste is dat de Franstaligen op dit moment bepalen wat de Vlamingen moeten doen, terwijl de Vlamingen bereid zijn de Franstaligen hun 'vrijheid' te geven en hen niets te verplichten. Wie speelt het spel nu correct?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:13   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hoelang zoeken ze zo nog verder te gaan? Ooit zullen er toch nieuwe verkiezingen komen. Gaan ze dan ook blijven zeggen,

"maar het heeft geen zin, het zou alleen maar tot de zelfde toestand leiden. Dus laat ons maar verder doen met de huidige regering die op de winkel past".

Alles blijkt beter dan onder ogen te zien dat er geen winkel meer is om op te passen. Albert zijn koningkrijkje is foutu, om zeep, naar de vaantjes. In hoeveel uitdrukkingen moeten we dit nog herhalen voor dat ze dat zullen begrijpen. Er moeten daar tussen al die politiekers toch veel achterlijke kwieten tussen zitten, als ge het mij vraagt.
Er zijn er nu eenmaal altijd die het licht van de zon blijven ontkennen...
Herr Flick is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:15   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Projekt Bekijk bericht
Omdat er geen is. Niet iedereen heeft extreem rechtse gedachten. Sorry, maar het is zo.
Het is niet extreem rechts om gewoon op te komen voor uw eigen rechten he, ...

Gij vindt het normaal dat ge meer moogt betalen zeker dan die profiteurs in t zuiden ?

En mochten die dan nog dankbaar zijn ... maar het zijn er dan nog arrogante kloten bij.
Herr Flick is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:16   #31
michael26
Schepen

Standaard

gewoon de stekker uit het zieke belgie en onafhankelijk worden
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:19   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
elio is onrustig omdat hij bang is om het vlaams geld dat naar wallonie gaat te verliezen
Dan is het gedaan met de PS heilstaat,...
Herr Flick is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:19   #33
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dank voor de reactie en voor de link, mijnheer Bokkenreyder. Maar ik geloof niet in krantenpeilingen en dergelijke, vooral niet als ze gebeuren in omstandigheden waarbij de betrokken kranten hun lezers (en dus deelnemers aan de peiling) vooraf emotioneel zelf wat opgejut hebben.
Gwylan is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:20   #34
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het ergste is dat de Franstaligen op dit moment bepalen wat de Vlamingen moeten doen, terwijl de Vlamingen bereid zijn de Franstaligen hun 'vrijheid' te geven en hen niets te verplichten. Wie speelt het spel nu correct?
Mmja, maar hebt u het in België dan misschien ooit anders geweten ?
Gwylan is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:22   #35
michael26
Schepen

Standaard

de franstaligen hebben het altijd al voor het zeggen gehad en de tradtionele partijen hebben altijd braafjes het hoofd geknikt
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:24   #36
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Mmja, maar hebt u het in België dan misschien ooit anders geweten ?
Nee, maar het is niet omdat het zo altijd was dat het zo ook moet blijven: dat is het verschil tussen 'evolueren' (Vlaanderen) en he status quo (Franstalig België of België tout court).

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:28   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Elio is onrustig!!! Heeft hij zich te lang moeten onthouden???
Hij heeft geen reden om onrustig te zijn: hij gaf zichzelf max 10 % kans om te slagen...
Die 90 % zijn er. En het is goed.

Boduo is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:35   #38
Mr. Logica
Burger

Mr. Logica's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
:O Die antwoorden op de vragen onderaan verbazen mij.

Op de vraag 'Wil u het land splitsen?' antwoordt 72% 'Oui'

Ik had nooit gedacht dat de walen het eindelijk gingen beseffen
Mr. Logica is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:42   #39
michael26
Schepen

Standaard

Wie gaat het durven om de franstaligen tegen te werken? noem me behalve de NVA eens een partij die dat durft
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 14:52   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
Wie gaat het durven om de franstaligen tegen te werken? noem me behalve de NVA eens een partij die dat durft
VB,

al de rest zijn watjes...
Herr Flick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be