Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juli 2011, 23:38   #21
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik zie niet in waarom de NVA de zwarte piet zou krijgen

Ze krijgen hem per definitie altijd, omdat de traditio's het nu éénmaal niet kunnen verkroppen dat een non-traditionele partij groter is dan hen. En om één of andere reden werken al hun 'wees bang gij Vlaming, want de NVA bedreigt uw welvaart" trucken niet meer. Dus of Laurette nu nog eens krijst dat NVA de schuld van alles is gaat in Vlaanderen niet echt veel anti-NVA gevoelens teweeg brengen. Integendeel zelf, de NVA groeit gewoon
Dus blijven geven, laurette en milquet!

En Van besientje dan: "we zullen BHV wel splitsen zonder de NVA"
Doen woutertje, doen!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 juli 2011 om 23:39.
lollysticky is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:39   #22
michael26
Schepen

Standaard

Oh ja BHV zonder NVA?
Wel dan zal ukkel weldra UCCLE heten, HALLE zal HAL zijn
michael26 is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:41   #23
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
Oh ja BHV zonder NVA?
Wel dan zal ukkel weldra UCCLE heten, HALLE zal HAL zijn
op het VRT journaal zei woutertje dat toch
En op GROEN! kunnen we rekenen om de vlaamse kiezers te verdedigen!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:43   #24
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Tot de mensen gaan inzien dat er toch niks meer inzit voor Vlaanderen in België... en die tijd is zeer nabij. Volgende verkiezingen zullen dat pijnlijk duidelijk maken voor de partijen die al zwaar verloren...
Geloof je daar zelf in? Wie buiten wat CD&V'ers, VB'ers en LDD'ers gaat er nog naar de N-VA overstappen? Die VB'ers en LDD'ers zijn zelfs niet relevant, want die doen sowieso al niet mee.
Robinus V is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:43   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik zie niet in waarom de NVA de zwarte piet zou krijgen

Ze krijgen hem per definitie altijd, omdat de traditio's het nu éénmaal niet kunnen verkroppen dat een non-traditionele partij groter is dan hen. En om één of andere reden werken al hun 'wees bang gij Vlaming, want de NVA bedreigt uw welvaart" trucken niet meer. Dus of Laurette nu nog eens krijst dat NVA de schuld van alles is gaat in Vlaanderen niet echt veel anti-NVA gevoelens teweeg brengen. Integendeel zelf, de NVA groeit gewoon
Dus blijven geven, laurette en milquet!

En Van besientje dan: "we zullen BHV wel splitsen zonder de NVA"
Doen woutertje, doen!
In eerste instantie ben je dan geneigd om te denken, "onnozelaar!"

Weinig mensen in Vlaanderen beseffen wat voor anti-Vlaming die parvenu eigenlijk is.
Oud 7 juli 2011, 23:45   #26
michael26
Schepen

Standaard

Ja op groen kan je altijd rekenen
Neem de trein en je zit 5 uur vast dat kennen we ondertussen wel

Tuurlijk niet VB mag niet meedoen
cordon sanitair he

Ze zouden beter allen een vlaams front vormen tegen de franstaligen
VB, NVA en LDD
michael26 is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:46   #27
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In eerste instantie ben je dan geneigd om te denken, "onnozelaar!"

Weinig mensen in Vlaanderen beseffen wat voor anti-Vlaming die parvenu eigenlijk is.
Zou Groen! zelf een pro-vlaams standpunt MOGEN innemen?
Of zou ECOLO alles eerst moeten goedkeuren?
lollysticky is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:46   #28
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Geloof je daar zelf in? Wie buiten wat CD&V'ers, VB'ers en LDD'ers gaat er nog naar de N-VA overstappen? Die VB'ers en LDD'ers zijn zelfs niet relevant, want die doen sowieso al niet mee.
ALLE Vlaamse stemmen zijn niet relevant op dit moment. Behalve de stemmen voor progressieve partijen die akkoord gaan met de status quo.
Oud 7 juli 2011, 23:47   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hun kiezers des te meer!

Je begrijpt toch wel dat bij de volgende kiezing zelfs de fanatieke VB'ers op de N-VA gaan stemmen?

En als je had opgelet, dan zou je nu al beseffen dat politiek Vlaanderen nog niet meer durft bewegen zonder de N-VA.
Oud 7 juli 2011, 23:49   #30
michael26
Schepen

Standaard

het is toch een sein dat vlaanderen rechts wordt
Blijven stemmen op NVA zou ik zeggen
michael26 is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:55   #31
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zou Groen! zelf een pro-vlaams standpunt MOGEN innemen?
Of zou ECOLO alles eerst moeten goedkeuren?
Groen! is simpelweg geen nationalistische partij. Daar heeft Ecolo niets mee te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar hun kiezers des te meer!

Je begrijpt toch wel dat bij de volgende kiezing zelfs de fanatieke VB'ers op de N-VA gaan stemmen?

En als je had opgelet, dan zou je nu al beseffen dat politiek Vlaanderen nog niet meer durft bewegen zonder de N-VA.
Uiteindelijk zullen de andere partijen besluiten zonder de N-VA te regeren. Een jaar hebben ze met de N-VA geprobeerd en dat blijkt niet mogelijk te zijn. Ze blijven niet wachten, daar mag je zeker van zijn. De stelling blijft dan gelden: Een overstap van fanatieke VB'ers heeft geen enkele invloed op het politieke gebeuren, aangezien Vlaams Belang sowieso niet meedoet.

Citaat:
het is toch een sein dat vlaanderen rechts wordt
Blijven stemmen op NVA zou ik zeggen
Vlaanderen is economisch amper verrechtst tegenover twee verkiezingen geleden als we de verkiezingen van vorig jaar als nulhypothese nemen. PVDA is bijvoorbeeld gegroeid. Groen! ook. sp.a is, als minst linkse van de linkse partijen, gekrompen. Die zijn voornamelijk naar linksere partijen gegaan, dus misschien is Vlaanderen wel linkser geworden.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 7 juli 2011 om 23:57.
Robinus V is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:57   #32
michael26
Schepen

Standaard

nou vlaanderen is aan het verrechtse daar ben ik zeker van
michael26 is offline  
Oud 7 juli 2011, 23:58   #33
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nou vlaanderen is aan het verrechtse daar ben ik zeker van
Vlaanderen is eerder aan het radicaliseren. De rechtsen worden rechtser. De nationalisten worden nationalistischer. De linksen worden linkser.
Robinus V is offline  
Oud 8 juli 2011, 00:00   #34
michael26
Schepen

Standaard

ja daar ben ik wel met u eens
maar de nationalisten en linksen zouden zelfs vlaanderen willen verkopen om toch maar aan de macht te kunnen komen
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 00:06   #35
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Groen! is simpelweg geen nationalistische partij. Daar heeft Ecolo niets mee te maken.
Het feit dat zij één fractie vormen en dat ECOLO de grotere broer is, zegt genoeg. Ik heb groen nog nooit een vlaams standpunt zien verdedigen. Het is toch raar dat wanneer bij commauntaire patstellingen, GROEN! en SP.A telkens aan de overzijde bij de franstaligen ziet staan?

Dus dan zijn er twee mogelijkheden:
1) GROEN! ziet het probleem niet in (zoals u zegt, ze zijn niet communautair gericht), en beslist om dan gewoonweg de franstaligen te steunen.
1) GROEN! verstaat het probleem wel, en beslist om de franstaligen te steunen.

Citaat:
Uiteindelijk zullen de andere partijen besluiten zonder de N-VA te regeren. Een jaar hebben ze met de N-VA geprobeerd en dat blijkt niet mogelijk te zijn. Ze blijven niet wachten, daar mag je zeker van zijn. De stelling blijft dan gelden: Een overstap van fanatieke VB'ers heeft geen enkele invloed op het politieke gebeuren, aangezien Vlaams Belang sowieso niet meedoet.
Ik wens ze veel succes :') Ik hoop zelfs van harte dat ze het proberen.

Citaat:
Vlaanderen is economisch amper verrechtst tegenover twee verkiezingen geleden als we de verkiezingen van vorig jaar als nulhypothese nemen. PVDA is bijvoorbeeld gegroeid. Groen! ook. sp.a is, als minst linkse van de linkse partijen, gekrompen. Die zijn voornamelijk naar linksere partijen gegaan, dus misschien is Vlaanderen wel linkser geworden.
Allee, binnenkort het cuba-aan-de-noordzee dan?

Laatst gewijzigd door lollysticky : 8 juli 2011 om 00:08.
lollysticky is offline  
Oud 8 juli 2011, 00:08   #36
michael26
Schepen

Standaard

nou zonder de NVA ?
dat is niet wat de vlaming wou
gaan we de dictatuur op met het opleggen van de wil van het bestuur
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 00:15   #37
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is toch raar dat wanneer bij commauntaire patstellingen, GROEN! en SP.A telkens aan de overzijde bij de franstaligen ziet staan?
Er is geen breuk tussen Walen en Vlamingen. Wel is er een breuk tussen Vlaams-nationalisten en niet-Vlaams-nationalisten.

Citaat:
nou zonder de NVA ?
dat is niet wat de vlaming wou
gaan we de dictatuur op met het opleggen van de wil van het bestuur
Ik ben een Vlaming (in de zin van inwoner van Vlaanderen). Ik mocht wel niet stemmen, maar een regering met de N-VA is niet wat ik wou. Ik ben niet de enige Vlaming die niet per se een regering met de N-VA wilt.

Het is fout te beweren dat de Vlaming een regering met de N-VA wilt. Dat getuigt van... nationalisme...
Robinus V is offline  
Oud 8 juli 2011, 00:21   #38
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen breuk tussen Walen en Vlamingen. Wel is er een breuk tussen Vlaams-nationalisten en niet-Vlaams-nationalisten.

Ik ben een Vlaming (in de zin van inwoner van Vlaanderen). Ik mocht wel niet stemmen, maar een regering met de N-VA is niet wat ik wou. Ik ben niet de enige Vlaming die niet per se een regering met de N-VA wilt.

Het is fout te beweren dat de Vlaming een regering met de N-VA wilt. Dat getuigt van... nationalisme...
Het N-woord. Dat moet 'slecht zijn!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 8 juli 2011 om 00:21.
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 juli 2011, 00:23   #39
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:

Waarachtig, we hebben er één gevonden.
Ik ga mij nu even in uw leefwereld verplaatsen. U wil geen NVA. Ook geen Vlaams-Belang en LDD (want die zijn ook nationalistisch). En aangezien CD&V ook niet bougeert, zonder NVA, komt u uit bij: SP.A, GROEN! en O-VLD.

U bent dus voorstander van een kabinet met een minderheid aan vlaamse kant?
lollysticky is offline  
Oud 8 juli 2011, 00:23   #40
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het N-woord. Dat moet 'slecht zijn!
Ik wil er enkel op wijzen dat nationalisten mensen als een groep beschouwen in plaats van als de individuen die ze in de eerste plaats zijn.
Robinus V is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be