![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe archaisch manueel stemmen ook is, het heeft een democratische controle die computerstemmen niet heeft. De kans bestaat dat er onmerkbaar geknoeid werd (wordt of zal worden) hiermee.
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De brieven worden geteld. Volgens partij gelegd. De beide resultaten moeten kloppen. Dan worden de voorkeurstemmen geteld. En deze moeten kloppen met het totaal aantal brieven van de partij. Wanneer het getal na 5 �* 6 uur niet overeenkomt. Dan kan U opnieuw beginnen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Computerstemmen: zeer efficient maar onbetrouwbaar. Eigenlijk zou men geknoei enkel kunnen merken als de uitslagen te opvallend afwijken van hetgeen men verwacht had. Getuigen hebben ook geen zin meer, want controleren hoe die computers intern de stemmen verwerken kunnen ze niet...
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Broncode wordt naar mijn weten steeds vrijgelaten. Voor de software van vorige verkiezingen is dat alleszins toch zo. Misschien pas na de verkiezingen, om eventuele plaatselijke hacking te voorkomen?
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar wat gebeurt er indien de kaartjes onleesbaar geworden zijn.
Kan iemand mij vertellen wat de huidige procedure is van het verlies van stembiljetten. Stel: Iemand gooit een brandende sigaret in de stembus en na het blussen blijkt dat een bepaald percentage van de stembrieven vernietigd zijn. Idem stel dat een bepaald percentage van de kaartjes onleesbaar geworden zijn omdat een leukerd er een zware magneet heeft langs gezet (ok ik weet het.... zuivere theorie maar dan nog...)
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hehe en ik dacht dat ik de enige was die het zaakje niet betrouwde...
Men zou moeten verplichten dat bij electronisch stemmen er altijd een afdruk moet komen en die afdruk moet in een aparte urne worden gestoken naast de urne van de stemkaarten. De elctronische uitslag kan dadelijk gegeven worden (onder voorbehoud) Nadien kunnen de stembrieven geteld worden (eventueel via barcode) Dit moet technisch perfect mogelijk zijn. Welke politieke partij gaat daar werk van maken. Dit moet in de huidige tijd toch perfect mogelijk zijn he. En kom niet af met dat het veel geld zou kosten. DEMOCRATIE HEEFT GEEN PRIJS.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor zover ik weet wordt er in Maldegem niet gestemd met stemcomputers. Weet je waar dat precies was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij navraag was dit Waarschoot (voor Vlaanderen) en Verlaine (voor Wallonië) Het was in Waarschoot dat de briefjes niet core^pondeerden met de computer. Dit jaar wordt er terug op papier gestemd!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mao zei het al: Vertrouwen is goed, controle is beter.
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Er zitten alleen magneetkaarten in. En daarop staat niets leesbaar geschreven! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Fernand ik denk dat ge gemist hebt dat ik voorstelde om een afdruk die ge kunt afscheuren van de printer in een urne te steken. Men steekt dus in 1 urne de magneetkaart en in een andere een papieren afdruk. En normaal als men beide urnen vergelijkt (alled den inhoud) zou bij de computertelling en bij de manuele hertelling geen enkele stem verschil mogen zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar de magneetkaarten kan men niet meer controleren, die zijn op de schijf opgeslagen. Wanneer men een ticket krijgt, zoals U voorsteld, met barcode, en een duidelijk leesbare stemuitslag, dan is er steeds een controle mogelijk. Zoals ik hoger reeds heb geschreven, men heeft dit systeem toegepast in Waarschoot (controlesysteem voor de software), en ergens in de Walen. Wel, de papieren stemopneming en de computerschijf waren niet tot hetzelfde resultaat gekomen. Herrinner U dat men daar gepoogt heeft de verkiezingen te herdoen. Het zou steeds een controlemogelijkheid geven. En daar sta ik ook achter! |
|
![]() |
![]() |