![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een niet te onderschatten job en als ge er niet 100 % voor gemotiveerd zijt, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De onbeschaafde landen zijn eerder de landen waar ze de rijke oudjes in rusthuizen om twee uur 's nachts champagne brengen en de minder in de slappe was zittenden aan hun lot overlaten. Ik zou een gemakkelijke grap kunnen maken over 'nu al dement of zo?' maar laat het maar na. ![]() Die laaggeschoolden die de meest menselijke diensten bewijzen aan de mensen die ze het het meest nodig hebben, dat zijn karakteristiek natuurlijk de minst betaalden, omdat in onze gedegenereerde kapitalistische maatschappij alleen wat directe winst genereert, goed gehonoreerd wordt. En dat onafgezien van het maatschappelijke nut van die puur winstgevende activiteiten die zelfs dikwijls in tegenstrijd zijn met dat maatschappelijke nut . Hoe beschaafd is dat? Een retorische vraag die ik hier maar zelf zal beantwoorden om me jouw antwoord te besparen: helemaal niet erg beschaafd. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 augustus 2011 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() @ poepsnoep
Ge moet niet geloven dat ze dat eerst aan de familie vraGEN, ieder keer ZE DEMENTEN VASTBINDEN. En natuurlijk zijn luxe-homes alleen voor rijken en rijke families betaalbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 augustus 2011 om 12:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Homes waar alles koek en ei is en de bejaarden in hun menselijke waardigheid gelaten worden zijn echt wel de uitzondering ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen gaan inderdaad aangeven redelijk graag in die homes te vertoeven, kwestie van de familie geen schuldgevoel te geven, de eigen aantasting van de integriteit niet onder ogen te moeten zien of omdat ze al zo dementerend zijn dat ze zelfs het Fort van Breendonk zouden ervaren als een redelijke instelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn moeder is over een goeie maand geleden overleden. Op de palliatieve afdeling van het Sint Augustinus in Wilrijk. Daar hebben we wél gemotiveerde mensen gezien, die hun werk ter harte nemen. Ik zal ze eeuwig dankbaar zijn voor de menswaardige hulp die ze moeder en ons gaven. Ze was tot op het moment van opname thuis geweest, daar mijn vader, die zelf 91 jaar oud is (!) , voor haar wou zorgen. In andere gevallen zou ze bij ons thuis, of bij de rest van de kinderen, opgevangen worden. Ik zal de laatste zijn die ooit mijn ouders in zo'n RVT zou steken. Ik heb teveel gezien en gehoord... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil nog wel vermelden dat je als zoon/dochter in de mogelijkheid moet zijn om je ouders zelf op te vangen. Met een voltijdse job, inwonende kinderen, enz. zet dit een grote druk op je tijds- en gezinsleven, ook op emotioneel gebied. zoals ik reeds aangaf, een incontinente demente bejaarde opnemen is alles behalve een evidentie. Zulke mensen hebben vaak buiten al hun geriatrische problemen ook problemen met hun karakter en stemmingswisselingen. Dit kan de cohesie in een huishouden fameus onderuit halen. Mijn moeder heeft mij reeds op het hart gedrukt dat ze mij 'in geval van' niet tot last wil zijn (of mijn toekomstige gezin) en 'wat moet gebeuren, moet gebeuren'. Ik denk dat mijn moeder eerder voor een optie ç�* la Hugo Claus zou kiezen i.p.v. beroep te moeten doen op familie of verder te creperen in een onpersoonlijk rusthuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn moeder woont sinds 6 weken in een "woonzorgcentrum" in één van de flatjes die rondom het eigenlijke rusthuis gebouwd zijn. Deze flatjes zijn voorzien voor de ouderen die nog zelfstandig kunnen wonen. Mijn moeder heeft een jaar geleden zelf de beslissing genomen om zich op de wachtlijst te laten zetten. Immers, na de dood van mijn vader zat zij daar in een veel te groot huis met een immense tuin die ook moest onderhouden worden. Sinds 6 weken dus woont ze nu in haar eigen flatje. Ze heeft het geluk op de benedenverdieping te wonen mèt een eigen (piep)-klein tuintje. Ze mag- indien ze dit wenst- gebruik maken van de diensten van het rusthuis. Zoals zelf haar potje koken of elke middag in't rusthuis gaan eten. Meedoen aan de activiteiten die aangeboden worden of liever een wandeling maken in de (overigens prachtige!) wandeltuin. Of gewoon wat TV kijken in haar flat, de bus nemen en eens naar't dorp afzakken...alles kan. Ze is daar zo vrij als een vogeltje. Ik heb mijn moeder sinds vader dood is, nooit meer zien lachen. Wel: sinds ze in dat woonzorgcentrum is, is ze weer mijn "oude" moeder, die is gewoon superblij dat ze die beslissing genomen heeft. En ik persoonlijk ben nu eindelijk gerust dat ze in een veilige omgeving woont waar er steeds dag en nacht hulp is in geval van nood. Immers: de laatste maanden dat ze in dat grote huis alleen woonde, is ze verschillende malen gevallen. Ook 's nachts. Nu heeft ze een alarm-verbinding met het rusthuis en ben ik zeker dat ze direct hulp krijgt. Zolang ze maar niet IN het rusthuis moet ben ik er gerust in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf 45 jaar moet aan de verpleggenden, de verzorgenden, de ... een pak extra verlofdagen gegeven worden. Wie betaald dit denk je? Zetten ze de dagprijs omhoog ... Laten ze het OCMW meer bijbetalen .... Willen ze besparen .... Altijd is er wel iemand die het niet goed vindt, maar de extra verlofdagen moeten wel ergens van betaald worden hé.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |