Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2011, 11:05   #21
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Sommigen zeiken over lawaai van spelende kinderen, maar gaan dan wel heel hun weekend in een discotheek hangen waar ze nooit onder de 100 db gaan.
Sommigen kopen met hun gierige raap het goedkoopste stukske bouwgrond in Zaventem, of Melsbroek, en zeiken achteraf dat er vliegtuigen overkomen.
*kuch*
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  zaventem.jpg‎
Bekeken: 116
Grootte:  84,7 KB
ID: 82278  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bouwgrond vlaams brabant.jpg‎
Bekeken: 127
Grootte:  172,7 KB
ID: 82279  

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 3 augustus 2011 om 11:22.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 11:11   #22
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Vlaamsche preutsheid ten top.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 11:18   #23
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen zeiken over lawaai van spelende kinderen, maar gaan dan wel heel hun weekend in een discotheek hangen waar ze nooit onder de 100 db gaan.
Dus omdat sommigen soms een paar uur naar een discotheek gaan, is het gepermitteerd dat anderen constant hele dagen in het lawaai moeten zitten, zonder dat ze daarvoor gekozen hebben. Strakke logica.

Citaat:
Sommigen kopen met hun gierige raap het goedkoopste stukske bouwgrond in Zaventem, of Melsbroek, en zeiken achteraf dat er vliegtuigen overkomen.
Ten eerste is die bouwgrond daar niet goedkoop, in tegenstelling tot de bouwgrond in overstromingsgebieden, waarvoor de hele gemeenschap dan ieder jaar mag opdraaien via het rampenfonds. Ten tweede zou ik toch wel eens willen zien wat er gebeurt als binnen een aantal jaren een lawaaierig kinderdagverblijf de deuren opent naast een intussen gepensioneerde SuperStaaf zijn dure woonst. Koop dan maar oorstoppen, of trek er elke dag op uit tussen 8 en 8.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 11:22   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat voor kromredenering is medat?
Zij die naar discoteken gaan, of gaan wonen naast een luchthaven kiezen daar zelf voor.
Buren in een bestaande woonwijk zijn geen vragende partij voor een nieuw kinderdagverblijf.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 11:23   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel db produceerde het jazzgroepke waar ge naar luisterde?
Daar kies ik zelf voor om naar te luisteren.
Bovendien zijn de Gentse Feesten een kortlopend evenement van 10 dagen. Daarna is het afgelopen.
Bovendien, als ik zou gaan wonen aan Sint jacobs weet ik dat het jaarlijks Gentse Feesten zijn.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 augustus 2011 om 11:26.
Oud 3 augustus 2011, 11:42   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
*kuch*
Dank voor het opzoeken.
Oud 3 augustus 2011, 11:42   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daar kies ik zelf voor om naar te luisteren.
Bovendien zijn de Gentse Feesten een kortlopend evenement van 10 dagen. Daarna is het afgelopen.
Bovendien, als ik zou gaan wonen aan Sint jacobs weet ik dat het jaarlijks Gentse Feesten zijn.
Ga dan niet wonen waar er kinderen zijn.
Zelfde redenering.
Oud 3 augustus 2011, 11:46   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dus omdat sommigen soms een paar uur naar een discotheek gaan, is het gepermitteerd dat anderen constant hele dagen in het lawaai moeten zitten, zonder dat ze daarvoor gekozen hebben. Strakke logica.
Wie kiest om in de stad te wonen, weet dat er ook kinderen en kinderdagverblijven zijn.

Citaat:
Ten eerste is die bouwgrond daar niet goedkoop, in tegenstelling tot de bouwgrond in overstromingsgebieden, waarvoor de hele gemeenschap dan ieder jaar mag opdraaien via het rampenfonds. Ten tweede zou ik toch wel eens willen zien wat er gebeurt als binnen een aantal jaren een lawaaierig kinderdagverblijf de deuren opent naast een intussen gepensioneerde SuperStaaf zijn dure woonst. Koop dan maar oorstoppen, of trek er elke dag op uit tussen 8 en 8.
De grond was daar wel goedkoop.
Kijk maar op het kaartje.

Ik woon tussen een 4-tal scholen.
Ik koos de lokatie.
De bellen van 8-19 + het gekrijs neem ik er bij.

Op een forum de tolerante uithangen is blijkbaar makkelijker dan in de praktijk.
HAlf Afrika importeren is geen probleem, maar een kind dat doet wat een kind doet, is plots het einde van de wereld.
Oud 3 augustus 2011, 11:47   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga dan niet wonen waar er kinderen zijn.
Zelfde redenering.
Zijt ge aan't lachen of zo?
Het gaat over bestaande woonzones, waar nieuwe kinderdagverblijven of speelpleinwerkingen worden ingeplant, of buiten alle proporties worden uitgebreid.
Die zijn volledig zone vreemd. Die horen thuis in parkgebieden, open zones, recreatiedomeinen en domeinen voor openbare dienstverlening.
Oud 3 augustus 2011, 11:54   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijt ge aan't lachen of zo?
Het gaat over bestaande woonzones, waar nieuwe kinderdagverblijven of speelpleinwerkingen worden ingeplant, of buiten alle proporties worden uitgebreid.
Die zijn volledig zone vreemd. Die horen thuis in parkgebieden, open zones, recreatiedomeinen en domeinen voor openbare dienstverlening.
Klaagt ge ook over het lawaai dat verkeer maakt in de verharde straat waar ge woont?
Neen, ge wist op voorhand dat het een logisch gevolg is van niet in het bos te wonen.
Oud 3 augustus 2011, 12:04   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Als ge in een woonzone of een woongebied met landelijk karakter gaat wonen, en ze poten opeens, door wat politiek ellebogenwerk, een zonevreemde installatie naast uw deur, vindt gij dat dan rechtvaardig ?

Gij vertrouwt er op dat, omdat ge in een woonzone gaat wonen, dat er geen zonevreemde dingen naast uw deur komen. Die mensen zijn in hun recht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 12:04   #32
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wie kiest om in de stad te wonen, weet dat er ook kinderen en kinderdagverblijven zijn.
Er zijn ook kinderdagverblijven buiten de stad, in de buurt van mensen die het lawaai ontvluchtten. En dan nog: alsof mensen die in de stad wonen daarmee het recht op een min of meer rustige woonomgeving compleet verliezen.

Citaat:
Op een forum de tolerante uithangen is blijkbaar makkelijker dan in de praktijk.
Heb je het nu over jezelf? Er is trouwens een aanzienlijk verschil tussen een school waar een paar keer per dag een bel rinkelt en een kwartiertje kinderen spelen, of een kinderdagverblijf dat zowat continu 100 dB produceert.

Citaat:
HAlf Afrika importeren is geen probleem, maar een kind dat doet wat een kind doet, is plots het einde van de wereld.
Ik heb nog maar een keer of dertig geschreven dat ik voor een strengere asiel- en migratiebeleid ben, anders had je een punt.
Oud 3 augustus 2011, 12:05   #33
Steve_M

Standaard

Citaat:
Klaagt ge ook over het lawaai dat verkeer maakt in de verharde straat waar ge woont?
Neen, ge wist op voorhand dat het een logisch gevolg is van niet in het bos te wonen.
Allez vooruit, iedereen moet dan maar in de talrijke bossen van Vlaanderen gaan wonen. Anders heb je brute pech.
Oud 3 augustus 2011, 13:06   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Een straat in een woonzone is aangepast voor een woonzone.
Daar moet je ook niet plots elke dag met een vrachtwagen door rijden.
Een drukke rijksweg leggen ze ook niet aan dwars door een woonwijk.

Een woonzone is doorgaans een zone waar mensen wonen.
Niet een zone waar industriele activiteiten plaatsvinden.
Oud 3 augustus 2011, 13:17   #35
giserke
Banneling

Standaard

Nog eens kort voor sommige slimmeriken onder ons:

- Woonwijk -> Enkele residentiële spelende kinderen op straat -> geen probleem
- Recreatiezone, parken, zone voor openbare dienstverlening - > 50 en meer kinderen die kunnen schreeuwen. ->ook geen probleem
Oud 3 augustus 2011, 13:40   #36
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Heel dat debat wordt door de media (bewust of onbewust ?) en door de betrokken actiegroepen (zeker bewust) fout voorgesteld. De 'tegenstanders' zouden onverbetelijke zuurstokken zijn die niets kunnen verdragen en zelfs het gefluit van de vogels willen bannen. Uiteraard is deze visie volstrekt belachelijk. Ben zelf jarenlang jeugdleider geweest op speelpleinen en ik weet heus wel welk oorverdovend lawaai tientallen kinderen kunnen voortbrengen als zij opgaan in hun spelen. De speelpleinen waar ik actief op was lagen evenwel aan de rand van bosrijk gebied met weinig bewoning, in het midden van een woonwijk zoals de historische stadskern van Brugge is dit uiteraard onaanvaarbaar. Die bewuste kinderen zitten daar ook met teveel samen op een kleine oppervlakte, wat de 'drukte' van die kinderen enkel maar ten slechte komt. Ik vraag me af of die ouders die vorige zondag meeliepen in die mars zelf ook nabij zulke schreeuw- en brulplaats wonen?

En dan die twee belachelijke Open VLD politicae die 'kinderlawaai' als het ware juridisch 'onschendbaar' willen maken. Want wat gaat men dan onder spelende kinderen verstaan? Zijn minderjarige hangjongeren die amok maken op een stedelijk speelpleintje met hun gettoblaster dan ook spelende kinderen die men rechtelijk niet meer kan vervolgen? Zijn kinderen die in sociale woonwijken nog om 23.00 u 's avonds op straat rondhangen en de buurt lastigvallen dan ook spelende kinderen die men gerust moet laten? Ik dacht overigens dat de politiek en de rechterlijke macht in België gescheiden hoorden te zijn? Kunnen politici zomaar wetten laten aannemen die juridische vervolging van 'bepaalde groepen' onmogelijk maken?

En dan over die Brugse crèche in kwestie: niet meer dan normaal dat die in het weekend en buiten de 'kantooruren' moet sluiten. Welke verantwoorde ouder laat nu zijn kinderen als een overlastpakje de hele dag tot 's avonds laat en dan ook nog eens tijdens de weekends achter in een kinderopvang? Ik vind dit onverantwoord. Potentiële ouders zouden zich beter eens de vraag stellen of ze de tijd hebben of deze wensen vrij te maken om voor hun aanstaande kroost (zelf) te zorgen. Anders neemt men beter een Barbiepop of een robotje die men kan verzorgen wanneer het hun uitkomt. Ouder zijn betekent zelf een flinke tijdsopoffering maken (en dus misschien wel een hindernis voor de eigen carrière), dat is een keuze die men maakt. Ouders die hun kinderen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en ook in de weekends nog eens wensen te dumpen, verdienen het niet kinderen te hebben. Laatste punt is hier allicht off topic en een andere discussie, maar het houdt er toch verband mee. Uiteraard niets tegen ouders die hun kinderen in de vakanties af en toe tijdens de daguren naar 'normale' speelpleinen sturen om de kinderen met vriendjes en vriendinnetjes te laten genieten van de vakantie en te laten samen spelen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 3 augustus 2011 om 13:46.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 13:47   #37
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Heel dat debat wordt door de media (bewust of onbewust ?) en door de betrokken actiegroepen (zeker bewust) fout voorgesteld. De 'tegenstanders' zouden onverbetelijke zuurstokken zijn die niets kunnen verdragen en zelfs het gefluit van de vogels willen bannen. Uiteraard is deze visie volstrekt belachelijk. Ben zelf jarenlang jeugdleider geweest op speelpleinen en ik weet heus wel welk oorverdovend lawaai tientallen kinderen kunnen voortbrengen als zij opgaan in hun spelen. De speelpleinen waar ik actief op was lagen evenwel aan de rand van bosrijk gebied met weinig bewoning, in het midden van een woonwijk zoals de historische stadskern van Brugge is dit uiteraard onaanvaarbaar. Die bewuste kinderen zitten daar ook met teveel samen op een kleine oppervlakte, wat de 'drukte' van die kinderen enkel maar ten slechte komt. Ik vraag me af of die ouders die vorige zondag meeliepen in die mars zelf ook nabij zulke schreeuw- en brulplaats wonen?

En dan die twee belachelijke Open VLD politicae die 'kinderlawaai' als het ware juridisch 'onschendbaar' willen maken. Want wat gaat men dan onder spelende kinderen verstaan? Zijn minderjarige hangjongeren die amok maken op een stedelijk speelpleintje met hun gettoblaster dan ook spelende kinderen die men rechtelijk niet meer kan vervolgen? Zijn kinderen die in sociale woonwijken nog om 23.00 u 's avonds op straat rondhangen en de buurt lastigvallen dan ook spelende kinderen die men gerust moet laten? Ik dacht overigens dat de politiek en de rechterlijke macht in België gescheiden hoorden te zijn? Kunnen politici zomaar wetten laten aannemen die juridische vervolging van 'bepaalde groepen' onmogelijk maken?

En dan over die Brugse crèche in kwestie: niet meer dan normaal d
Een tijd geleden wilde een andere VLDer Laverge het open zwembad in Kortrijk laten sluiten voor lawaaioverlast.
Oud 3 augustus 2011, 17:36   #38
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent aan het trollen he? Ik kan moeilijk geloven dat er mensen bestaan die echt zo dom zijn.
Oud 3 augustus 2011, 20:10   #39
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Helemaal eens met de topicstarter. Lawaai is schadelijk voor de gezondheid. Speelt geen rol wat de bron van het lawaai is.
Maar dan gaan ze natuurlijk weer de emo toer op: Denk toch aan de kinderen! Alsof dat ook maar enig verschil maakt in de gevolgen van dat lawaai.
Er zijn genoeg vormen van onvermijdbaar lawaai. Vliegtuigen, fuiven, grasmachines, zware apparatuur... Al die zaken zijn onderhevig aan een wet die gestoeld is op het effect van dat lawaai op anderen.
Maar kinderen zijn heilig natuurlijk. Die kunnen niet anders.
Zo kortzichtig als de pest.
Kinderen kiezen niet zelf waar ze lawaai maken. Laat die volwassenen, die wel beter weten, betere keuzes maken.

Tegen lawaai zijn is niet hetzelfde als tegen kinderen zijn. Maar als "de mensen" je het recht ontnemen om tegen lawaai te zijn als het van kinderen komt, is de kans groot dat het op den duur wel hetzelfde gaat worden.
Yup, daar ben ik het mee eens. Ik snap ook niet dat mensen snappen. Best is die tegenstanders zelf eens een week confronteren met de feiten, dan zullen ze wel bijdraaien. Het is veeleer uit "ignorance" en naïviteit dat snappen niet snappen dat kinderen ook overlast kunnen veroorzaken.

Men moet natuurlijk niet overdrijven, want je hebt ook mensen die allergisch zijn voor het minste lawaai – dus in die zin moet er ook wel wat verdraagzaamheid zijn.

Die wet die men wil maken om klachten tegen lawaai van kinderen onmogelijk te maken, het zou me niet verwonderen dat dit weer van een vrouw komt. Dat is wat men krijgt natuurlijk als men perse aan een bepaald % vrouwen wil geraken in de politiek natuurlijk …

Anyways, het wordt hier hoe langer en gezelliger in het reeds overbevolkte Vlaanderen. De bevolking groeit nog steeds en het gaat hier hoe langer hoe gezelliger worden men meer en meer mensen die elkaar op de heupen werken en overstrest geraken.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 20:35   #40
Stormbeest
Vreemdeling

Stormbeest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voor de grap eens met een db meter gaan meten net aan een speelpleinwerking in de stad Gent.
Als ze allemaal buiten waren (meestal dus) heb ik 110db gemeten.
110db... waar heb je dat gemeten? Op een centimeter van de mond van een krijsend kind? In een afgesloten ruimte zou ik dat nog kunnen geloven, maar in een open lucht lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat krijsende kinderen 110db zouden kunnen produceren, daarvoor zouden ze met wel 1000 moeten zijn, en dan allemaal tegelijk hun keelgat openzetten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be