![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 3 augustus 2011 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Vlaamsche preutsheid ten top.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zij die naar discoteken gaan, of gaan wonen naast een luchthaven kiezen daar zelf voor. Buren in een bestaande woonwijk zijn geen vragende partij voor een nieuw kinderdagverblijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn de Gentse Feesten een kortlopend evenement van 10 dagen. Daarna is het afgelopen. Bovendien, als ik zou gaan wonen aan Sint jacobs weet ik dat het jaarlijks Gentse Feesten zijn. Laatst gewijzigd door giserke : 3 augustus 2011 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfde redenering.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk maar op het kaartje. Ik woon tussen een 4-tal scholen. Ik koos de lokatie. De bellen van 8-19 + het gekrijs neem ik er bij. Op een forum de tolerante uithangen is blijkbaar makkelijker dan in de praktijk. HAlf Afrika importeren is geen probleem, maar een kind dat doet wat een kind doet, is plots het einde van de wereld.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over bestaande woonzones, waar nieuwe kinderdagverblijven of speelpleinwerkingen worden ingeplant, of buiten alle proporties worden uitgebreid. Die zijn volledig zone vreemd. Die horen thuis in parkgebieden, open zones, recreatiedomeinen en domeinen voor openbare dienstverlening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, ge wist op voorhand dat het een logisch gevolg is van niet in het bos te wonen.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Als ge in een woonzone of een woongebied met landelijk karakter gaat wonen, en ze poten opeens, door wat politiek ellebogenwerk, een zonevreemde installatie naast uw deur, vindt gij dat dan rechtvaardig ?
Gij vertrouwt er op dat, omdat ge in een woonzone gaat wonen, dat er geen zonevreemde dingen naast uw deur komen. Die mensen zijn in hun recht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Allez vooruit, iedereen moet dan maar in de talrijke bossen van Vlaanderen gaan wonen. Anders heb je brute pech.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar moet je ook niet plots elke dag met een vrachtwagen door rijden. Een drukke rijksweg leggen ze ook niet aan dwars door een woonwijk. Een woonzone is doorgaans een zone waar mensen wonen. Niet een zone waar industriele activiteiten plaatsvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Nog eens kort voor sommige slimmeriken onder ons:
- Woonwijk -> Enkele residentiële spelende kinderen op straat -> geen probleem - Recreatiezone, parken, zone voor openbare dienstverlening - > 50 en meer kinderen die kunnen schreeuwen. ->ook geen probleem |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Heel dat debat wordt door de media (bewust of onbewust ?) en door de betrokken actiegroepen (zeker bewust) fout voorgesteld. De 'tegenstanders' zouden onverbetelijke zuurstokken zijn die niets kunnen verdragen en zelfs het gefluit van de vogels willen bannen. Uiteraard is deze visie volstrekt belachelijk. Ben zelf jarenlang jeugdleider geweest op speelpleinen en ik weet heus wel welk oorverdovend lawaai tientallen kinderen kunnen voortbrengen als zij opgaan in hun spelen. De speelpleinen waar ik actief op was lagen evenwel aan de rand van bosrijk gebied met weinig bewoning, in het midden van een woonwijk zoals de historische stadskern van Brugge is dit uiteraard onaanvaarbaar. Die bewuste kinderen zitten daar ook met teveel samen op een kleine oppervlakte, wat de 'drukte' van die kinderen enkel maar ten slechte komt. Ik vraag me af of die ouders die vorige zondag meeliepen in die mars zelf ook nabij zulke schreeuw- en brulplaats wonen?
En dan die twee belachelijke Open VLD politicae die 'kinderlawaai' als het ware juridisch 'onschendbaar' willen maken. Want wat gaat men dan onder spelende kinderen verstaan? Zijn minderjarige hangjongeren die amok maken op een stedelijk speelpleintje met hun gettoblaster dan ook spelende kinderen die men rechtelijk niet meer kan vervolgen? Zijn kinderen die in sociale woonwijken nog om 23.00 u 's avonds op straat rondhangen en de buurt lastigvallen dan ook spelende kinderen die men gerust moet laten? Ik dacht overigens dat de politiek en de rechterlijke macht in België gescheiden hoorden te zijn? Kunnen politici zomaar wetten laten aannemen die juridische vervolging van 'bepaalde groepen' onmogelijk maken? En dan over die Brugse crèche in kwestie: niet meer dan normaal dat die in het weekend en buiten de 'kantooruren' moet sluiten. Welke verantwoorde ouder laat nu zijn kinderen als een overlastpakje de hele dag tot 's avonds laat en dan ook nog eens tijdens de weekends achter in een kinderopvang? Ik vind dit onverantwoord. Potentiële ouders zouden zich beter eens de vraag stellen of ze de tijd hebben of deze wensen vrij te maken om voor hun aanstaande kroost (zelf) te zorgen. Anders neemt men beter een Barbiepop of een robotje die men kan verzorgen wanneer het hun uitkomt. Ouder zijn betekent zelf een flinke tijdsopoffering maken (en dus misschien wel een hindernis voor de eigen carrière), dat is een keuze die men maakt. Ouders die hun kinderen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en ook in de weekends nog eens wensen te dumpen, verdienen het niet kinderen te hebben. Laatste punt is hier allicht off topic en een andere discussie, maar het houdt er toch verband mee. Uiteraard niets tegen ouders die hun kinderen in de vakanties af en toe tijdens de daguren naar 'normale' speelpleinen sturen om de kinderen met vriendjes en vriendinnetjes te laten genieten van de vakantie en te laten samen spelen. Laatst gewijzigd door freespirit : 3 augustus 2011 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij bent aan het trollen he? Ik kan moeilijk geloven dat er mensen bestaan die echt zo dom zijn.
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men moet natuurlijk niet overdrijven, want je hebt ook mensen die allergisch zijn voor het minste lawaai – dus in die zin moet er ook wel wat verdraagzaamheid zijn. Die wet die men wil maken om klachten tegen lawaai van kinderen onmogelijk te maken, het zou me niet verwonderen dat dit weer van een vrouw komt. Dat is wat men krijgt natuurlijk als men perse aan een bepaald % vrouwen wil geraken in de politiek natuurlijk … Anyways, het wordt hier hoe langer en gezelliger in het reeds overbevolkte Vlaanderen. De bevolking groeit nog steeds en het gaat hier hoe langer hoe gezelliger worden men meer en meer mensen die elkaar op de heupen werken en overstrest geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() 110db... waar heb je dat gemeten? Op een centimeter van de mond van een krijsend kind? In een afgesloten ruimte zou ik dat nog kunnen geloven, maar in een open lucht lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat krijsende kinderen 110db zouden kunnen produceren, daarvoor zouden ze met wel 1000 moeten zijn, en dan allemaal tegelijk hun keelgat openzetten.