![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het aan sommigen hier lag, dan werden kikkers met één vingerknip een autofabriek.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die brave m/v de belastingsbrief komt brengen, kan je gewoonweg weigeren om hem aan te nemen. Als zijn pakketje of zijn brieven van belang zijn voor jouw zaak/inkomen, dan heb je maar te plooien ... in de zin van "zwijg en pas je aan, boer van een Vlaming". En dan bedoel ik niet dat je moet plooien naar die simpele arbeider van de post (met een letter ervoor), maar wel naar de minachting vanwege de veelverdienende PS'er Bellens voor de Vlaamsblaffende minderwaardige.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet er zo gezeurd worden over zoiets evidents als dat een postbode Nederlands moet kunnen hier in Vlaanderen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 6 augustus 2011 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vervolgens amuseer ik mij nog eens met naar de directie van de verzekeringsmaatschappij in kwestie te bellen met de mededeling dat ik deze service als Vlaams nationalist onmogelijk kan blijven pikken , waarna mij hun excuses worden aangeboden samen met de stellige belofte dat het probleem zich nooit meer zal voordoen. Een keer is het zelfs zo ver gegaan dat het contract met één bepaald koerierbedrijf werd opgezegd, ik was klaarblijkelijk niet de enige met klachten. Ik woon in hartje Vlaanderen en als iemand mij iets wil verkopen of iemand mij een document voor ontvangst wil wil laten tekenen , zal dat in het Nederlands gebeuren , zo eenvoudig is het. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
De laatste keer dat ik gesproken heb met de postbode is makkelijk 20 jaar geleden. Snailmail is op sterven na dood. Kranten gaan via de websites (Ipad, ...). Brieven gaan via e-mail, twitter en facebook. Facturen gaan de banksoftware of acounts op website Kaartjes gaan via e-cards. Pakjes gaan via UPS en andere pakjesdiensten. Wie heeft de post nog nodig binnen een paar jaar?
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch een beetje paradoxaal dat partijen die het einde willen van De Post als openbare dienst opeens een boompje beginnen op te zetten over de rol van openbare diensten. Het lijkt me evident dat er aan de loketten en onthaalfuncties in Brussel voldoende mensen moeten zijn die Nederlands kunnen (en Engels en Frans) maar om vandaag nog van postbodes te verwachten dat ze tweetalig zijn is hypocriet. Eerst het statuur en de status van die mannen totaal afbouden maar dezelfde eisen blijven stellen gaat niet volgens mij. Die beginnende postbodes verdienen nog geen 8€ per uur. Zoek maar eens dat personeel in Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bon sinds waneer babbelen postbodes als ze een belastingsbrief in uw bus steken. Hoeveel tijd hebben postbodes nog om te communiceren. Mag dat nog wel. Eerst maken dat postbodes geen tijd hebben om met de mensen te klappen en dan zagen dat ze geen Nederlands kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Madammeke. 022 012345. Einde BLAD PAPIER |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Het is inderdaad jammer dat BPost gebruik maakt van postbodes die de taal van de streek niet (goed) kennen. Postbodes hebben toch nog altijd veel contact met klanten - en daar zit ook nog een zekere mate van sociale functie bij: betalen van pensioenen (ik hoop dat dat niet te veel meer gebeurd), ophalen van post bij klanten, zijn zaken die waarschijnlijk vooral bij de zwakkeren in onze samenleving gebeuren en het gaat niet op dat deze mensen niet in hun taal aangesproken kunnen worden.
BPost moet naar mijn idee - net zoals elk bedrijf - communiceren in de taal van de klant. Verder vond ik in dat artikel ook dat BPost in Ronse een Franstalige folder bedeeld heeft. Is daar een probleem mee? Als die klant BPost betaald heeft om die folder rond te delen, zie ik daar geen graten in. Als de Franstalige brochures in Brussel en Kortrijk van BPost zelf afkomstig waren, is dat commercieel gezien geen goede zet (en verkeerd). Da's inderdaad een ander punt: in hoeverre hebben postbodes nog de tijd om met de mensen te praten / hun sociale functie te vervullen... Laatst gewijzigd door LcGrs : 6 augustus 2011 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nee, ik verwacht iemand die ik versta. Ik versta meer dan Nederlands, jij niet? Zelfs geen gebaren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand beweerde dat er één grammetje schuld ligt bij die brave postman. De schuld ligt bij zijn bazen. Van die mensen verwachten wij een klantvriendelijke houding, èn een respect voor democratisch gestemde wetten. En over dat babbelen van de postbode. Zijt maar gerust dat ze daar nog wel een beetje tijd voor hebben. Ik zie zeer geregeld nog drie vier bromfietskes van de post bij mekaar staan voor een gezellig volkscafé .... als ge begrijpt wat ik bedoel. Het probleem bij de post is veeleer dat de gesyndiceerde postmeester zijn leden een heel klein toerke doet werken, en de niet-gesyndiceerden een dubbele toer. Alsook dat 'den bureau' vol zit met 'bevorderden' die niets doen, terwijl de simpele facteurs dubbel moeten travakken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet gij hoeveel de taalpremie is voor een fakteur in Brussel, als die tweetalig is ? Maar vooral: weet gij hoe interessant het pensioen is van een fakteur op zijn maximum ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Ik denk dat ik Trollende Hendrik toevoeg aan mijn negerlijst.
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: