Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2011, 10:45   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in jouw redenering zouden er geen terroristen meer bestaan in Rusland, nadat de Russen toch al een paar keer wild alles en iedereen hebben neergeschoten bij gijzelingsacties?
Blijkbaar hebben de terroristen actief in Rusland hun acties verlegd van "gijzeling" naar brute terreur.

En dan natuurlijk het detaïl der waanzin. "waanzin bestaat er in een actie eindeloos te herhalen in het denkbeeld dat het een andere reactie opleverd".

We zijn het er wel over eens dat de acties der waanzinnigen geen deftig voorbeeld kunnen leveren, hoop ik.

Citaat:
Is dat zo? zijn er minder gijzelingsacties daar dan in Europa of de VS?
U weet het ook niet, anders had U me nu platgemept met voorbeelden.
Oud 11 augustus 2011, 10:57   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijkbaar hebben de terroristen actief in Rusland hun acties verlegd van "gijzeling" naar brute terreur.

En dan natuurlijk het detaïl der waanzin. "waanzin bestaat er in een actie eindeloos te herhalen in het denkbeeld dat het een andere reactie opleverd".

We zijn het er wel over eens dat de acties der waanzinnigen geen deftig voorbeeld kunnen leveren, hoop ik.

U weet het ook niet, anders had U me nu platgemept met voorbeelden.
ja tuurlijk gaan die terroristen over naar brute terreur, wat hebben ze mss te verliezen?? dat was nu een reactie die een klein kind kon voorspellen hé?

neen, dat weet ik niet, interesseert me ook niet, je weet gewoon dat hoe bruter jij te werk gaat, hoe bruter de crimineler te werk gaan.
Oud 11 augustus 2011, 11:00   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja tuurlijk gaan die terroristen over naar brute terreur, wat hebben ze mss te verliezen?? dat was nu een reactie die een klein kind kon voorspellen hé?
Wat hadden ze winnen met hun gijzelingsacties? Evenveel als met de brutte terreurdaden, alleen dat ze nu zelfs geen menselijk schild meer hebben.

Citaat:
neen, dat weet ik niet, interesseert me ook niet, je weet gewoon dat hoe bruter jij te werk gaat, hoe bruter de crimineler te werk gaan.
Nope, gepureerde crimineel is geen crimineel meer, da's puree. Ergo, ergens is er een grens. Diegene die die grens overtreed is geen crimineel meer, maar overwinnaar.
Oud 11 augustus 2011, 12:14   #24
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wie probeer jij voor de gek te houden?

Het linkje dat jij hier post, gaat over een voorval van eind april 2009, terwijl het in mijn openingspost gaat over iets wat plaatsvond op 9 augustus 2011.
Oud 11 augustus 2011, 12:19   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Maar die caveat is waardeloos, dat heeft u zelf aangegeven.

Als de gijzelaars een menselijk schild nemen dan ga je onderhandelen, iets wat al meermaals het leven van mensen heeft gered.

Ik zou liever hebben dat een aanval een laatste uitweg is, die alleen wordt genomen als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Je geeft me hier trouwens een valse dichotomie.
Met .50 BMG de terrorist gewoon wacken, geen genade en met dat piraten krapuul wordt niet gepraat.

Het heeft ze al ver gebracht moet ik zeggen al hun gepraat, al miljoenen en miljoenen euro's aan verzekeringskosten, ik en gij betalen dat aan de pomp he.

Mijn oplossing, ze weten dat piratennestje zitten, bomberdeer half Somallie plat, zijn die sukkelaars die door die moslimrebellen eten en verzorging ontzegd worden meteen ook geholpen. Compasie moet ge met dat tuig niet hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 12:37   #26
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Wie probeer jij voor de gek te houden?

Het linkje dat jij hier post, gaat over een voorval van eind april 2009, terwijl het in mijn openingspost gaat over iets wat plaatsvond op 9 augustus 2011.
Eergisteren dus?

Dan toch wel vreemd dat soldaten van datzelfde schip (de admiral panteleev) toevallig ook 7 kalachnikov machinepistolen vonden op een somalische piratenboot eergisteren nietwaar, hetzelfde aantal als in april 2009.

Misschien moet je eens leren dat de opgegeven datum van een filmpje op een videosite niet noodzakelijk overeenkomt met de datum waarop dat filmpje gemaakt werd.
Vooral omdat hetzelfde filmpje op youtube werd opgeladen iop 9 juli 2010.
http://www.youtube.com/watch?v=No8iDPlbYwE

We hebben dus vermoedelijk bewijs van tijdreizen volgens jou?

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 augustus 2011 om 12:44.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 12:50   #27
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eergisteren dus?

Dan toch wel vreemd dat soldaten van datzelfde schip (de admiral panteleev) toevallig ook 7 kalachnikov machinepistolen vonden op een somalische piratenboot eergisteren nietwaar, hetzelfde aantal als in april 2009.

Misschien moet je eens leren dat de opgegeven datum van een filmpje op een videosite niet noodzakelijk overeenkomt met de datum waarop dat filmpje gemaakt werd.
Vooral omdat hetzelfde filmpje op youtube werd opgeladen iop 9 juli 2010.
http://www.youtube.com/watch?v=No8iDPlbYwE

We hebben dus vermoedelijk bewijs van tijdreizen volgens jou?
Vreemd, het filmpje dat nu op de liveleaks-link te zien is, is hetzelfde als het youtube-filmpje dat jij nu aanhaalt. Toen ik dit afgelopen nacht plaatste, stond er een ander, en korter filmpje op liveleaks.
Oud 11 augustus 2011, 12:58   #28
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Holy shit maat als dat echt is
Oud 11 augustus 2011, 16:04   #29
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Met .50 BMG de terrorist gewoon wacken, geen genade en met dat piraten krapuul wordt niet gepraat.

Het heeft ze al ver gebracht moet ik zeggen al hun gepraat, al miljoenen en miljoenen euro's aan verzekeringskosten, ik en gij betalen dat aan de pomp he.

Mijn oplossing, ze weten dat piratennestje zitten, bomberdeer half Somallie plat, zijn die sukkelaars die door die moslimrebellen eten en verzorging ontzegd worden meteen ook geholpen. Compasie moet ge met dat tuig niet hebben.
We hadden het ook over gijzelingen in het algemeen, een sluipschutter kan niet in ieder geval ingezet worden.

En half Somalië platbombarderen zal niets uithalen, tenzij je een Afrika wilt creëren dat het westen (nog) slechter gezind is.
Oud 11 augustus 2011, 18:48   #30
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niet dat men in deze draad begrepen heeft waar het om ging.
Kijk eens rustig naar de aanleiding c.q. voorgeschiedenis.
Misschien dat e.e.a. dan duidelijk wordt ......
Oud 11 augustus 2011, 19:32   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat hadden ze winnen met hun gijzelingsacties? Evenveel als met de brutte terreurdaden, alleen dat ze nu zelfs geen menselijk schild meer hebben.

Nope, gepureerde crimineel is geen crimineel meer, da's puree. Ergo, ergens is er een grens. Diegene die die grens overtreed is geen crimineel meer, maar overwinnaar.
Vwal�*: er is een grens aan �*lles.
Wie over de grens gaat, moet consequent de gevolgen dragen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 20:16   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vwal�*: er is een grens aan �*lles.
Wie over de grens gaat, moet consequent de gevolgen dragen.
De winnaar, die mag gaan leiden nietwaar. Het recht van de sterkste.
Oud 11 augustus 2011, 20:26   #33
D'ARTOIS

Standaard

Dit soort menselijk afval heeft een koppeltje lui in een zeilboot koelbloedig om zeep geholpen. Zonder aanleiding, alleen om dat ze het ongeluk hadden in de handen te vallen van dit soort genetisch ongeluk.
Wat de Russen hebben gedaan is het tonen van karakter.

Onze maffieuze politici hebben dat niet meer.
Oud 11 augustus 2011, 22:02   #34
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Sorry dat ik de pret even kom bederven, maar uit de beelden en de vertaling uit het russisch blijkt helemaal niet dat die piraten opgeblazen werden door de russen. Het gesprek gaat o.a. over het sorteren van pakistanis en iraniers op dat schip... over somalis wordt weinig of niks gezegd en over opblazen met piraten op dat schip helemaal niks. Wel commentaren hoe het schip in twee breekt bij de explosie.

Er valt ook op russische sites weinig of niks terug te vinden over de afloop van dit incident. Men spreekt elders over gevangenneming van de gijzelaars en that's it.

Wellicht willen de russen bewust het lot van die piraten in het ongewisse laten zodat dit wilde gerucht van opblazen met piraten aan boord als afschrikmiddel kan dienen.

Bottom line: dit verhaalke van piraten met het schip mee op te blazen is dikke zever. Inclusief de verantwoording met oud zeerecht die erbij gehaald wordt.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 23:20   #35
D'ARTOIS

Standaard

Na lezing van je bericht heb ik het beeldmateriaal nog eens bekeken. Het ging hier om de kaping van een Russische tanker.
Alhoewel ik mijn mening omtrent de Somaliers niet verander, heb jij hier en ten deze denk ik wel gelijk.
Niet dat dat voor mij enig verschil zou uitmaken want een bemanning is volstrekt weerloos tegen kapers. Vuurwapens mogen wel aan boord maar wie kan er mee omgaan en wie durft er te schieten als het puntje bij het paaltje komt?

Het is nu de hele approach van de Bab el Mandeb plus een flink deel rondom Yemen en Socotra dat zich verder langs de hele kustlijn uitstrekt dat geïnfecteerd is.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 11 augustus 2011 om 23:21.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 01:15   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat zou erg grof zijn moest dit waar zijn. Erkent Rusland dit gedaan te hebben? Die site waarvan die info komt is nogal spectakelgericht. Het filmpje is ook niet duidelijk of de piraten op het piratenschip of op het Russisch schip zaten toen het werd opgeblazen. Het lijkt me dat de piraten op het Russisch schip genomen werden eigenlijk. Kijk naar de cuts in het filmpje en de railings.
Russische militairen kennende zou dat wel eens waar kunnen zijn, hoewel dit verhaal niet klopt. Ik ken Russen uiteraard en Somaliërs ook van in Kenya. Er zijn wel wat gelijkenissen. Beide hebben respect voor durf en zijn onverbiddelijk voor hun vijanden, maar zijn erg warm en eerlijk met mensen die ze als "vrienden" bechouwen. Wat ze in het Westen als "menselijkheid" of "compassie" zien wordt als zwakheid beschouwd.

Piraat zijn is een risicoberoep, dat weet je voor je eraan begint.

Ik herinner nog dat in de jaren 80 een Sovjet marine schip werd overvallen in de haven van Lagos, Nigeria. De boeven maakten een slechte keuze want ze werden allemaal afgeknald. Sindsdien werden geen Russische of Sovjetschepen meer overvallen in Nigeria.

Alleszins zullen de piraten hun tijd in Russische captivity waarschijnlijk nog lang herinneren.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 augustus 2011 om 01:41.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 01:29   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik zou alle schepen die de Golf van Aden moeten passeren aanraden een Russische vlag op te hangen.

Russen zijn een zielloos volk zonder manieren en zo hoor je die piraten te behandelen. Waar is de tijd dat verkrachte Russische dames de penis van de Duitse soldaten afsneden en in hun mond stopten? Zo hoor je om te gaan met agressors.

Maar dus niet aan het buffet van je all-in restaurant voor de goede verstandhouding
Russen zijn geen zielloos volk. Ze zijn wat ruw in de omgang, maar hebben wel degelijk een ziel. Ze vinden net Westerlingen zielloos en hard. Voor Russen is het bvb. ondenkbaar dat een familielid in nood niet geholpen wordt of dat je je moeder in een bejaardeninstituut dumpt zonder er nog naar om te kijken. Ze brengen eten naar familieleden of vrienden die in de gevangenis belandt zijn, in het Westen worden zulke mensen dikwijls verstoten.
Ze zijn onverbiddelijk voor mensen die het slecht met hen menen, en zien het nut niet in van vriendelijk zijn tegen mensen die je niet kent.
Oud 15 augustus 2011, 01:34   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, de fransen doen dat ook niet slecht.

En de russen doen enkel maar zo stoer omdat het russische leger nu eenmaal geen enkele accountability aanvaard.
Als je gezin gegijzeld wordt in Moskou door terroristen, schieten de russen de terroristen af en kijken dan of er misschien eventueel nog gijzelaars leven, die zo lastig in de weg zitten bij dat afschieten.

Hier kijken ze eerst naar de gijzelaars, omdat je anders niet alleen de volkswoede tegen je krijgt maar ook een serieuze juridische zaak.

Moest er in de VS of in de EU een geval zich voordoen zoals bij de 'nord-ost' - gijzeling in Moskou waarbij 130 gijzelaars omkwamen door het gas dat gebruikt werd door de 'special forces', het kot was te klein en de special forces stonden aan de dop en de verantwoordelijke generaals en ministers voor de rechter.

En dan heb ik het nog niet over de gijzelingsaktie in Beslan met 330 doden, waaronder 180 kinderen.
Wat Beslan betreft: de soldaten hadden daar geen volledige controle over, de vaders en broers van de slachtoffers hadden het gebouw al omsingeld en lieten zich niet verjagen door de ordetroepen. Zij hebben de aanval ingezet, waarop de terroristen het explosieven lieten ontploffen. Op dat moment hadden de Spetsnas geen keuze meer.
Oud 15 augustus 2011, 09:38   #39
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Vreemd, het filmpje dat nu op de liveleaks-link te zien is, is hetzelfde als het youtube-filmpje dat jij nu aanhaalt. Toen ik dit afgelopen nacht plaatste, stond er een ander, en korter filmpje op liveleaks.
Dit is een mooi bewijs van hoe manipulatief 'media' is geworden. Nu kan niemand nog ontkennen dat 'media' dikwijls doelbewust informatie verdraait.
Oud 15 augustus 2011, 12:25   #40
D'ARTOIS

Standaard

Het bizarre van alles is dat dit hele spel zich afspeelt onder de ogen van de Euromaffia en de Yankensletten die nota bene een basis op het eiland Socotra hebben, zeg maar in het hart van het operatieterrein van de Somalische shifta' s. Met een enkele grote operatie op de drie Somalische piraten centra en de vernietiging van hun botenfabriek in Bosaaso kunnen ze de piratenactiviteiten voor jaren ongedaan maken.

De Euromaffia heeft voldoende schepen plus manschappen om een De Ruyter-waardige operatie het Somalische varkenskot uit te mesten.
Maar de politieke schooiers in Brussel gaan een duidelijk aanpakbeleid uit de weg. De weg naar gemakzucht loopt over Brussel, zullen we maar zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be