![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het leven is emotioneel prachtig en kwetsbaar he? Prijs het naar waarde. Want het is sneller voorbij dan het werkelijk beleefd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
door het elkaar niet moeilijk te maken bijvoorbeeld. ik snap soms niet hoe mensen het elkaar zo ontzettend moeilijk kunnen maken. nu ja, ik snap het wel. de ene begint en de ander doet dan ook maar mee. en dan in een nieuwe relatie pakt ge al dieje shit mee en doet ge verder waar ge met de vorige gestopt was. we hebben allemaal in ons leven een leeftijd gehad waarop de dingen wel zo simpel waren. zo ergens in 't begin van onze kindertijd. toen ge mensen gewoon vertrouwde omdat ge nog niet wist dat het kon dat sommigen niet te vertrouwen zijn enzo. toen ne stamp gewoon ne stamp was, en ge derna weer met elkaar verder speelde.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erg wat hen nu overkomt, maar prachtig hoe ze mekaar steunen, en hopelijk erdoor halen.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe ouder we worden, en hoe meer we meedragen, hoe moeilijker het kan worden. Ik kan hierover niet vrijuit spreken, maar ik snap perfect wat ge wilt zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop ook dat m'n mama het haalt - ze is in ieder geval de eerste maanden nog niet weg zoals het nu gaat. Negatief punt van al die liefde is natuurlijk wel dat er iemand éérst moet doodgaan. Ik hoop echt dat m'n pa het overleeft als ze toch niet geneest. Hij is nog maar 63, m'n ma is 59. Da's nog kans op een heel aantal schone jaren, maar ook risico op nog veel jaren leegte en gemis.
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En steeds besef je dat je ondanks pijn van afscheid toch weer voor geluk samen zou kiezen. Vroeg of laat staan we er allemaal voor: slechts een kan blijven. Citaat:
Hoewel mijn vader nog heel jong was (49) is hij ruim 13 jaar alleen gebleven. Toch koos hij halfweg de 50 opnieuw voor een leven met 2. Al bij al een emotioneel onderwerp. Van de whiskey afblijven. Niet luisteren naar dit.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sja, je kan ook kiezen om met twee te gaan, maar da's wat drastisch (en niet zo lief tegenover degene die eerst moest gaan). Ben blij voor je vader. Een andere vrouw vinden voor m'n pa lijkt me echter een heel andere paar mouwen, hij kan toch echt bijzonder onuitstaanbaar zijn ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Dit is het leven, geluk en verdriet. (marco borsato, maar hij zingt het niet in die context)
Eigenlijk mogen we blij zijn er onderdeel van uit te maken, hoe pijn het ook doet. Voor hetzelfde geld voelden we niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... dat duurzaamheid eerder uitzondering dan regel wordt. Terecht of niet, daar spreek ik mij niet over uit. Wat ik wel weet is dat de trend een impact heeft op de kroost; nieuw samengestelde gezinnen worden regel. De eigen kinderen krijgen voorrang. Over de kinderen van de partner heb je geen bal te zeggen. Ondertussen wordt de vraag naar welzijnswerkers groter. Toevallig ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In deze wereld waar pleziertjes achter elke hoek lonken en het minste teveel kan zijn, blijf ik toch oprecht geloven in echte liefde (partnerliefde)
We moeten er wel veel pijn voor over hebben.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben de laatste om te ontkennen dat financiële onafhankelijkheid bij velen een rol heeft gespeeld, maar ook de laatste om te beweren dat dit de hoofdoorzaak is. 'tot de dood ons scheidt' is gewoonweg geen morele plicht meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hoofdoorzaak blijft nog steeds dat er relationele problemen zijn, gebrek aan verantwoordelijkheid voor het gezin, schade berokkenen aan het gezin etc... vroeger moesten de vrouwen dit allemaal maar pikken omdat ze geen uitweg hadden, maar tegenwoordig nemen ze gewoon zèlf het heft in handen en kan papa zuiplap zijn plan trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al de tweede keer op redelijk korte tijd, dat ik het volgende moet citeren:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi citaat. Veelzeggend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen kinderen maken.
Schijnt zeer goede invloed te hebben.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Levenslang vrijgezel blijven, da's pas duurzaam, en dan heb je van niemand last. Laatst gewijzigd door Rudy : 19 augustus 2011 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |