Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 08:22   #21
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moraal van het verhaal: wie denkt te moeten betalen gebruikt geen 'Tax on Web'.
dacht ik verleden jaar ook. Maar het is toch o zo gemakkelijk.
Echter als ze nu nog sneller dan december de rekening sturen doe ik het volgend jaar op papier.

.... shit! heb ik toch aangegeven dat ik geen papieren aanvraag meer moet hebben zeker!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 augustus 2011 om 08:23.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 08:26   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

conclussie, ofwel werkt de fiscus trager en klagen degenen die nog geld moeten krijgen. ofwel werkt de fiscus sneller en klagen degenen die moeten geld geven.

maw, de mensen vinden altijd iets om te klagen, het is altijd de fout van de andere.
Oud 19 augustus 2011, 08:35   #23
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Zoals P.J. O'Rourke opmerkt: “The best investment I’ve made lately? I left a $20 bill in the pocket of my tweed jacket last spring, and I just found it.”
...without interest.

Oud 19 augustus 2011, 08:38   #24
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
conclussie, ofwel werkt de fiscus trager en klagen degenen die nog geld moeten krijgen. ofwel werkt de fiscus sneller en klagen degenen die moeten geld geven.

maw, de mensen vinden altijd iets om te klagen, het is altijd de fout van de andere.
allez, als ze lief willen zijn is dat toch zo opgelost zeker?
Ze sturen gewoon enkel de brieven naar degenen die moeten trekken: groot jolijt bij al die mensen. Stemmen allemaal op Beke.

En na een maandje rust beginnen ze aan degenen die moeten betalen (grootste betalers laatst). Ook daar vind je dan tevreden mensen terug.

Maar als ze iemand steeds laten betalen in mei, dan in december van het jaar voordien, en dan in augustus van het volgende jaar, begint het wel de spuitgaten uit te lopen. Zeker als de sloef die je moet betalen nog niet gestort is.
Oud 19 augustus 2011, 08:58   #25
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Als ze bij de fiscus nu eens iemand aannemen die een die een computer- programma ontwerpt, voorlopig alleen voor werknemers (daar is toch reeds alles van bekend) waar gezinssituatie (geboorte, echtscheiding, invaliditeit etc.) en verandering van aftrekposten (aankoop huis etc.) in gewijzigd kunnen worden en daardoor de belastingschalen automatisch worden aangepast, lijkt het me niet zo moeilijk om te berekenen hoeveel iemand moet betalen of terugkrijgen. Maar in dit computer-tijdperk waar alles poep-simpel zou kunnen moet alles eerst ingewikkeld gemaakt worden, om daarna de boel te ontwarren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:03   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ze bij de fiscus nu eens iemand aannemen die een die een computer- programma ontwerpt, voorlopig alleen voor werknemers (daar is toch reeds alles van bekend) waar gezinssituatie (geboorte, echtscheiding, invaliditeit etc.) en verandering van aftrekposten (aankoop huis etc.) in gewijzigd kunnen worden en daardoor de belastingschalen automatisch worden aangepast, lijkt het me niet zo moeilijk om te berekenen hoeveel iemand moet betalen of terugkrijgen. Maar in dit computer-tijdperk waar alles poep-simpel zou kunnen moet alles eerst ingewikkeld gemaakt worden, om daarna de boel te ontwarren.
dat bestaat toch al?? ik vul mijn belastingen in via tax-on-web, alles is al ingevuld en ik kan perfect zien hoeveel geld ik zal terugkrijgen.
Oud 19 augustus 2011, 09:06   #27
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Ik heb me altijd laten vertellen dat bijbetalen voordeliger is dan terugtrekken
Dat is ook zo.
Oud 19 augustus 2011, 09:12   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
...without interest.

Markten en interest rates al eens bekeken?

Oud 19 augustus 2011, 09:15   #29
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Ik heb me altijd laten vertellen dat bijbetalen voordeliger is dan terugtrekken
ha ja natuurlijk.
Indien je moet terugtrekken staat het geld een heel jaar op de staat zijn bankrekening.
Indien je moet bijbetalen staat het geld op jouw bankrekening.

Nu met de reusachtige interestvoeten maakt dat nu wel niet zoveel uit, maar ik gun het ze gewoonweg niet.
Oud 19 augustus 2011, 09:19   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

verkeerde draad sorry

Laatst gewijzigd door guido 007 : 19 augustus 2011 om 09:20.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:32   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Probleem is misschien, dat we gewoonweg teveel belastingen betalen, en in vergelijking hiermee, een ondermaatse dienstverleging ervoor terugkrijgen. Hierdoor creeeren we een zaagmaatschappij.
Nu, heb vroeger altijd teruggetrokken. En mijn afrekening meestal pas in juni gekregen. Weet niet hoe het tegenwoordig is. Maar vroeger werden de terugbetalingen, zonder twijfel, naar achteren geschoven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 11:33   #32
Jeroenm
Burger

Standaard

Goed nieuws want ik krijg veel terug
Oud 19 augustus 2011, 11:38   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Dat hebben ze al gemaakt, Sherlock. De dingen die men KAN weten staan op voorhand ingevuld. Dat was trouwens vorig jaar al zo.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be