Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 12:17   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Amerika zal in de toekomst een derde wereldoorlog creeren omdat ze denken geen andere keus te hebben. Die zullen ze echter nooit kunnen winnen aangezien ze dan net als Napoleon en Hitler voor hen, stuk lopen op hun logistiek.
Ik weet het niet. Je moet op zijn volks gezegd 'gek' zijn op die oorlogsweg te willen bewandelen in het atoomtijdperk. Daarom dat ik het grootste gevaar zie vanuit dit soort van 'goddelijke uitverkorenheid' en geloof in de noodzaak van een armagedon om de komst van de messias voor te bereiden en dergelijke. Die tendens bestaat. Je zou er bijna antireligieus van worden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2011 om 12:18.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:33   #22
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik weet het niet. Je moet op zijn volks gezegd 'gek' zijn op die oorlogsweg te willen bewandelen in het atoomtijdperk. Daarom dat ik het grootste gevaar zie vanuit dit soort van 'goddelijke uitverkorenheid' en geloof in de noodzaak van een armagedon om de komst van de messias voor te bereiden en dergelijke. Die tendens bestaat. Je zou er bijna antireligieus van worden.
Veel van die protestanten willen de komst van de messias voorbereiden door de Joodse Tempel te herbouwen. Daar kan wel wat heisa van komen, mochten ze die moskee op de Tempelberg aanvallen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 13:01   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Veel van die protestanten willen de komst van de messias voorbereiden door de Joodse Tempel te herbouwen. Daar kan wel wat heisa van komen, mochten ze die moskee op de Tempelberg aanvallen.
Het lijkt een tendens te zijn onder die extremistische protestanten zich ondergeschikt en ten dienste te zien van de joden. 'Eigenaardig'. Bekijk ook dat extremistische artikel hierboven, waar dit ook duidelijk wordt. Ik vermoed dat er een politiek doel zit achter de financiering van die groepen.

Onbelangrijk zou ik fenomeen niet noemen als ze mee dingen naar het presidentschap en hoge posities bekleden, nu reeds.

Interessant is ook dat bijna de helft van de militaire top in de VS gelooft in een soort van komende Apocalyps, las ik ergens. Hoe is het zover gekomen? Wie stuurt erop aan om dit gedachtengoed te implementeren? Dit is geen toeval Albrecht.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2011 om 13:09.
Oud 19 augustus 2011, 14:41   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
Michele Bachmann uit Minnesota, ze is conservatief, leunt dicht aan bij de Tea Party en is streng religieus.

Nogal zorgwekkend, als je het mij vraagt.
Bij mijn weten is Bachmann wel degelijk het boegbeeld van de Teaparty (aanleunen?) en ze is inderdaad vrij religieus maar niet protestants maar Joods.
http://brabosh.com/2011/06/26/pqpct-bue-2/
Oud 19 augustus 2011, 14:44   #25
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De VS is de 'reset' knop van de wereld. Het zal Amerika zijn die de volgende wereldoorlog op haar geweten zal hebben. De weg daarheen wordt en is inmiddels al voorbereid (Patriot Act).

De extreme VS politiek wordt op de voet gevolgd door die van Europa waar Merkel en Sarkozy zich alle moeite getroosten om tot een blijvende dominantie te komen waarbij Frankrijk en Duitsland (omgekeerd kan ook) de boventoon zullen voeren zoals ze nu al doen.
Engeland zal afhaken, dat is zeker. Die zullen noch Duitsland, noch Frankrijk boven zich dulden. Ook Polen en wellicht andere ex oostblok landen die nu (nog) in de unie zitten zullen afhaken. Voor Polen zal het geen desatreuze gevolgen hebben - ze zitten niet in de Eurozone.

Amerika zal in de toekomst een derde wereldoorlog creeren omdat ze denken geen andere keus te hebben. Die zullen ze echter nooit kunnen winnen aangezien ze dan net als Napoleon en Hitler voor hen, stuk lopen op hun logistiek.

Met een stukje Europa bestaande uit de huidige Eurozone landen staan de VS tegen de rest van de wereld.
Een heerlijk vooruitzicht voor de sadomaso politici .......
Europa is niet sterk. Dus moet het slim zijn. Samenwerken met andere blokken ? Arabieren, Chinezen, Indiërs , Russen ?
Met Russen hebben we het meeste gemeen, en het zijn onze naaste buren. India gaat binnenkort China overtreffen, zij zijn talrijk, ambitieus en goed geschoold...Dat zouden al interressante partners zijn om de komende storm door te komen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:51   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Europa is niet sterk. Dus moet het slim zijn. Samenwerken met andere blokken ? Arabieren, Chinezen, Indiërs , Russen ?
Met Russen hebben we het meeste gemeen, en het zijn onze naaste buren.
Laten we dus vooral niet pogen een nieuw ijzeren gordijn op te hangen of te laten ophangen door derden. Zowel Rusland als Europa hebben interesse en belang bij een samenwerking. Grondstoffen zijn essentieel, en als je er geen oorlog over hoeft te voeren kan je je toespitsen op 'ontwikkeling'.

Citaat:
India gaat binnenkort China overtreffen, zij zijn talrijk, ambitieus en goed geschoold...Dat zouden al interressante partners zijn om de komende storm door te komen...
Ik geloof niet dat Indië China vlug zal overtreffen eigenlijk. We moeten geen angst hebben van China (of Indië). Indien we China en Rusland willen isoleren bestaat de kans dat we uiteindelijk onszelf isoleren. Onderschat de spectaculair toenemende zuid zuid relaties niet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2011 om 14:51.
Oud 19 augustus 2011, 15:01   #27
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Bij mijn weten is Bachmann wel degelijk het boegbeeld van de Teaparty (aanleunen?) en ze is inderdaad vrij religieus maar niet protestants maar Joods.
http://brabosh.com/2011/06/26/pqpct-bue-2/
Uit alle andere bronnen die in dit topic verspreid zijn blijkt dat ze zeer streng christelijk is. Uw bron zegt ook niet dat ze joods is, enkel dat ze het zionistisch project steunt. U zou er trouwens goed aan doen om de religieuze motieven die christelijke zionisten volgen bij hun onvoorwaardelijke steun aan de staat Israël van naderbij te onderzoeken.

p.s. Ik dacht dat het gelijkstellen van zionisme, het Israëlische regime en de joodse geloofsgemeenschap antisemitisch was.
Oud 19 augustus 2011, 16:02   #28
thePiano

Standaard

Citaat:
p.s. Ik dacht dat het gelijkstellen van zionisme, het Israëlische regime en de joodse geloofsgemeenschap antisemitisch was.
Nee, je snapt er niks van. Strijden tegen Israël en tegen het zionisme = antisemitisch. Israël en Zionisme zijn het excuus, Jodenhaat de brandstof en antisemitisme het werkelijke motief.
Oud 19 augustus 2011, 16:06   #29
thePiano

Standaard

Citaat:
Uit alle andere bronnen die in dit topic verspreid zijn blijkt dat ze zeer streng christelijk is..
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht even dat ze Joods was maar dat komt door het volgende: "Michele Bachmann is a Christian but she says she considers her heritage to be Jewish because it is the foundation and roots of her faith as a Christian. She has traveled to Israel four times (once as a young girl and three times as a member of Congress)."
Oud 19 augustus 2011, 16:25   #30
Flashheart
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht even dat ze Joods was maar dat komt door het volgende: "Michele Bachmann is a Christian but she says she considers her heritage to be Jewish because it is the foundation and roots of her faith as a Christian. She has traveled to Israel four times (once as a young girl and three times as a member of Congress)."
Ik geloof dat ze als jongvolwassene eens een zomer op een kibboets heeft gewerkt, al kan ik me niet meer herinneren waar ik dat gelezen heb. Maar bon, u weet toch mensen zoals Bachmann Israël enkel steunen vanuit hun eigen religieuze doctrines, die men niet anders kan omschrijven dan als grotesk antisemitisch. In het kort komt het er op neer dat de vestiging van een joodse staat de komst van de Antichrist (die in hun denkbeelden een jood zal zijn) aankondigt en daarop de wederkomst van Christus bespoedigt. Het uiteindelijke doel is de vernietiging en de eeuwige verdoemenis van/voor alle joden. Nou, mooie vrienden heeft u.
Oud 19 augustus 2011, 16:33   #31
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat ze als jongvolwassene eens een zomer op een kibboets heeft gewerkt, al kan ik me niet meer herinneren waar ik dat gelezen heb. Maar bon, u weet toch mensen zoals Bachmann Israël enkel steunen vanuit hun eigen religieuze doctrines, die men niet anders kan omschrijven dan als grotesk antisemitisch. In het kort komt het er op neer dat de vestiging van een joodse staat de komst van de Antichrist (die in hun denkbeelden een jood zal zijn) aankondigt en daarop de wederkomst van Christus bespoedigt. Het uiteindelijke doel is de vernietiging en de eeuwige verdoemenis van/voor alle joden. Nou, mooie vrienden heeft u.
Religie zegt mij niks. Ik ben een atheëst en al 30 jaar lid van het Humanistisch Verbond. Ik heb ooit nog in het bestuur van de Antwerpse afdeling van HV gezeteld. Ik ben 200 procent Israël geworden door geschiedenis te studeren door onder andere 2000 jaar Jodenvervolging te leren - en aldus op zuiver wetenschappelijke wijze en net zoals Theodor Herzl tot dezelfde conclusie is gekomen dat er maar 1 oplossing bestaat voor het Joodse volk en dat is een eigen staat. En waar kon die anders worden opgericht dan in het land van oorsprong in Israël?
Oud 19 augustus 2011, 16:33   #32
Flashheart
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nee, je snapt er niks van. Strijden tegen Israël en tegen het zionisme = antisemitisch. Israël en Zionisme zijn het excuus, Jodenhaat de brandstof en antisemitisme het werkelijke motief.
-Als mensen als Noam Chomsky, Norman Finkelstein of Ilan Pappé kritiek hebben op Israël, strijden tg het Israëlische regime of de ideologische mythes van het zionisme onderuit halen, zijn dat dan antisemieten?

- Als bepaalde orthodox-joodse kringen vanuit hun religieuze visie een joodse staat verwerpen, zijn dat dan antisemieten?

- Is de Unie van Progressieve Joden in België antisemtisch?

Of zou het kunnen dat elke kritiek op het zionisme of op Israël door de apologeten ervan noodzakelijkwijs als antisemitisch moet worden voorgesteld op de legitimiteit ervan te ondermijnen en een mistgordijn op te trekken rond de immense misdaden van het Israëlische regime. Die pogingen verliezen steeds meer hun impact en ik noch anderen laten zich daardoor intimideren.
Oud 19 augustus 2011, 16:40   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
-Als mensen als Noam Chomsky, Norman Finkelstein of Ilan Pappé kritiek hebben op Israël, strijden tg het Israëlische regime of de ideologische mythes van het zionisme onderuit halen, zijn dat dan antisemieten?

- Als bepaalde orthodox-joodse kringen vanuit hun religieuze visie een joodse staat verwerpen, zijn dat dan antisemieten?

- Is de Unie van Progressieve Joden in België antisemtisch?

Of zou het kunnen dat elke kritiek op het zionisme of op Israël door de apologeten ervan noodzakelijkwijs als antisemitisch moet worden voorgesteld op de legitimiteit ervan te ondermijnen en een mistgordijn op te trekken rond de immense misdaden van het Israëlische regime. Die pogingen verliezen steeds meer hun impact en ik noch anderen laten zich daardoor intimideren.
Jamaar, ik heb nooit gezegd dat het Jood zijn op zich hetzelfde is als pro-Israël. Het zijn de Arabieren en moslims in het algemeen die dat allemaal op een hoopje gooien. In het Midden-Oosten heet dat allemaal Joden en die moeten allemaal dood, zionist of niet, speelt geen rol. In het westen maakt men wel eens dat verschil, uit schuldgevoel om de holocaust wellicht.

Hoe wij dergelijke "antisemitische" Joden heten die tegen Israël zijn? Verschillend namen bv "As-a-Jew" (Joden die denken dat zij als Jood het alleenrecht hebben om over Israël te spreken en de [ver]oordelen) of ook "zelf hatende Joden".

Wat mezelf betreft: ik ben in de eerste plaats pro-Israël en steun iedereen die daar hetzelfde over denkt, Jood of geen Jood. Ik ben dus helemaal geen"Jodenlover" maar gewoon tegen racisme, discriminatie en antisemitisme zonder een bepaalde voorkeur.

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 augustus 2011 om 16:42.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 16:51   #34
Flashheart
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Jamaar, ik heb nooit gezegd dat het Jood zijn op zich hetzelfde is als pro-Israël. Het zijn de Arabieren en moslims in het algemeen die dat allemaal op een hoopje gooien. In het Midden-Oosten heet dat allemaal Joden en die moeten allemaal dood, zionist of niet, speelt geen rol. In het westen maakt men wel eens dat verschil, uit schuldgevoel om de holocaust wellicht.

Hoe wij dergelijke "antisemitische" Joden heten die tegen Israël zijn? Verschillend namen bv "As-a-Jew" (Joden die denken dat zij als Jood het alleenrecht hebben om over Israël te spreken en de [ver]oordelen) of ook "zelf hatende Joden".

Wat mezelf betreft: ik ben in de eerste plaats pro-Israël en steun iedereen die daar hetzelfde over denkt, Jood of geen Jood. Ik ben dus helemaal geen"Jodenlover" maar gewoon tegen racisme, discriminatie en antisemitisme zonder een bepaalde voorkeur.
Amai, wat een manier om de zaken om te draaien. Het is bv. in België altijd de kliek van Freilich en zijn hasbara-blaadje Joods Actueel die zichzelf uitroept tot de stem van de joodse gemeenschap en daarbij geen strobreed in de weg gelegd wordt door de gevestigde media.

En daarbij heeft u blijkbaar geen probleem uw bondgenoten te zoeken bij figuren en groepen die de uiteindelijke vernietiging van alle joden, en uiteraard ook Israël, voorstaan.

Laatst gewijzigd door Flashheart : 19 augustus 2011 om 16:51.
Flashheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 16:54   #35
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee u dus toegeeft dat u kritiek op Israël gelijkstelt aan "tegen Israël zijn"?
Oud 19 augustus 2011, 17:02   #36
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is dat pro-Israël zijn ?

Is dat in wezen iets anders dan pro-België, pro-Vlaanderen, pro-Bruxelles,pro-europees, pro-USA etc..

Os het speciaal omdat de perceptie ovedr die staat er één is van een immigratieland van een speciale aard ?

Onlangs kwam ik te weten dat Dr. L.L. Zamenhof als anti-zionistische jood zelfs zover ging om de verdrijving van de joden uit Palestina te ontkennen.
Waarop zijn wel zeer controversiële theorie op gebazeerd is weet ik (voorlopig) niet. In de veronderstelling dat deze theorie correct is plaatst ze de zionistische benadering van "terugkeer naar het heilig land" wel in een speciaal daglicht.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 17:27   #37
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Liefde maakt u duidelijk blind voor Joods racisme en Joodse discriminatie...

Top Rabbi Exposes Jewish Racism!
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 17:58   #38
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Alleen de finaciele onderlaag van de Joden (en hun nakomelingen) zitten in Israel. De rest kuntb u vinden verspreid over de wereld maar geconcentreerd in de VS.
De mentaliteit in de VS - geld en nog eens geld is de grootste spraakmaker.

En anders niets. Want de gemiddelde Amerikaan heeft een bloedhekel aan Joden.
Oud 20 augustus 2011, 00:19   #39
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht

Toont nogmaals aan dat het zionisme vandaag gevaarlijker is dan men denkt. Terwijl het VB samen met haar Joodse vriendjes posters gaat ophangen met boodschappen als "Stop de Islamisering".

De moslims zijn slecht geïnformeerd en georganiseerd, en vormen totaal geen gevaar voor de samenleving. Het VB moet zich dringend herbronnen en tot de conclusie komen dat ze zelf slaafjes van het jodendom zijn geworden. Het VB moet zich dan ook volledig ontdoen van die Joodse invloeden, om terug geloofwaardig te worden en de strijd aan binden tégen het zionisme.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 20 augustus 2011 om 00:19.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 01:38   #40
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht

Dit is een van de Mea Shearim - Jeruzalem drijft er als het ware op en deze Joden zijn mordicus tegen de Staat Israël.
Dus niets nieuws onder de zon. Ondertussen drijven ze wel heimelijk hun eigen politiek en eten van de staat die ze naar buiten toe wensen te ontbinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be