Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 augustus 2011, 13:19   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Tsjeven blijven tjseven zeker? Ik heb Rondas niet nodig om dat in te zien.
ik vind nu niet dat je Di Rupo moogt beschuldigen van een tsjeef te zijn, wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Oud 22 augustus 2011, 13:25   #22
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vind nu niet dat je Di Rupo moogt beschuldigen van een tsjeef te zijn, wat heeft dat er nu weer mee te maken?
In de tekst in kwestie richt Rondas zijn pijlen op Beke, niet op Di Rupo.
drosophila is offline  
Oud 22 augustus 2011, 13:25   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De zoveelste mythe. Di Rupo had Dewever aangeboden dat iedereen in zijn eigen taal sprak. Het was Dewever die Frans wilde spreken.
Kun je niet vermoeden waarom? Ik zal u helpen. Gewoon omdat de kennis van het Nederlands bij bepaalde Franstaligen zo povertjes is dat de besprekingen zelfs op de klippen dreigden te lopen door verkeerd begrepen uitspraken.
Oud 22 augustus 2011, 13:28   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de tekst in kwestie richt Rondas zijn pijlen op Beke, niet op Di Rupo.
ja tuurlijk, want het is Beke die zich laat ringeloren waar hij bijstaat. meer zelf, waar gans Vlaanderen bijstaat.

onderhandelingen kunnen soms vuil zijn, ik snap gewoon niet waarom de Nederlandstalige Belgen zo weinig kwaliteit hebben om in onderhandelingen te kunnen stappen met de Franstalige Belgen. allé, toch te weinig om iets of wat tegenwerk te kunnen geven.

er moet iets mis zijn met ons onderwijs, waarschijnlijk te veel gericht op wiskunde, wetenschappen en talenkennis.
Oud 22 augustus 2011, 13:34   #25
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens, als de N-VA'ers oprecht menen dat artiesten geen politieke mening verkondigen, waarom zou een gepensioneerd radioman dat dan wel mogen?
Zijn mening is gefundeerd met argumentatie en hij schrijft in een kwaliteitskrant... Bart Peeters gaf een totaal ongefundeerde mening

Laatst gewijzigd door Hoera : 22 augustus 2011 om 13:34.
Hoera is offline  
Oud 22 augustus 2011, 13:38   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken Jean-Pierre Rondas al lang hoor. Ik vraag mij alleen af waarom zijn troebele mening enige relevantie zou bevatten.

Overigens, als de N-VA'ers oprecht menen dat artiesten geen politieke mening verkondigen, waarom zou een gepensioneerd radioman dat dan wel mogen?
Je doet alsof alle nva'ers, of de nva als organisatie, van mening is dat niet iedereen mag genieten van het grondwettelijk recht op vrije meningsuiting.

Dat is dus grondig mis van jou.

Wat wel is: je mag je mening verkondigen, maar je bent wel verantwoordelijk voor je gezegdes. De artiest die meent te moeten zeggen "dat De Wever geen politiek is", moet er tegen kunnen dat hij een antwoord krijgt.
En moet er tegen kunnen dat mensen van mening zijn dat hij zijn artistieke bekendheid mis(ge)bruikt om zijn politieke overtuiging handig in te lepelen bij naïeve fans ...
En moet er tegen kunnen dat hem/haar aangewreven wordt wel gretig gebruik te maken van subsidies van het Vlaams Parlement ... bla bla ...

En ondertussen maak ik gebruik van mijn vrijheid, om jou erop te wijzen dat 'iets of iemand' jou heeft misleid, omdat jij nu (verkeerdelijk!) dacht dat "de nva'ers" (allemaal, of de organisatie ..) aan artiesten de vrijheid op meningsuiting zouden ontzeggen.
Iets of iemand heeft jou misleid, en jij bent er vierkant in getrapt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 augustus 2011, 13:56   #27
freelancer
Banneling

Standaard

Een mens zou toch de indruk krijgen dat onze 'Vlaamse' onderhandelaars sukkelaars zijn...
freelancer is offline  
Oud 22 augustus 2011, 13:57   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kun je niet vermoeden waarom? Ik zal u helpen. Gewoon omdat de kennis van het Nederlands bij bepaalde Franstaligen zo povertjes is dat de besprekingen zelfs op de klippen dreigden te lopen door verkeerd begrepen uitspraken.
Ik durf wedden dat de voorzitter van Groen! Nederlands praat aan de onderhandelingstafel en zeker in gesprekken met Di Rupo.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 augustus 2011 om 13:58.
solidarnosc is offline  
Oud 22 augustus 2011, 14:04   #29
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik durf wedden dat de voorzitter van Groen! Nederlands praat aan de onderhandelingstafel en zeker in gesprekken met Di Rupo.
'Ik ben akkoord' en 'mag ik nu minister zijn' kan zelfs Di Rupo verstaan...
Oud 22 augustus 2011, 14:04   #30
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Zijn mening is gefundeerd met argumentatie en hij schrijft in een kwaliteitskrant... Bart Peeters gaf een totaal ongefundeerde mening
drosophila is offline  
Oud 22 augustus 2011, 14:10   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij anders wel af, of die veel mag zeggen, zelf al zou hij het in het frans zeggen...

Dat ziet er mij zo ene uit die nog merci zou zeggen moest Di Rupo hem zeggen dat m gewoon zijn klep moet houden...

Volgens mij is het vooral het vriendje van Ecolo die daar het woord voert, en den andere zal wel ja knikken.
Herr Flick is offline  
Oud 22 augustus 2011, 14:28   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Jean-Pierre Rondas: alleen het gebroken woord telt

zie
http://www.doorbraak.org/nieuws/236

Neem nu anderzijds de nog naïevere Beke. Die had er zich over beklaagd dat Di Rupo een heleboel ballast had toegevoegd aan zijn compromisteksten. “Door die stenen op de kruiwagen te laden is die te zwaar en kan die niet meer bollen. Onze vraag is: haal die ballast weg”, zei Beke in die cruciale week voorafgaand aan de recentste bocht van CD&V. Eigenaardig. Ooit een kruiwagen ballast zien vervoeren? Natuurlijk niet. Alleen schepen en luchtballonnen vervoeren ballast. Het schip krijgt ballast mee om het te stabiliseren vooraleer de echte vracht wordt geladen. Nadien wordt die ballast weer afgeladen. De luchtballon krijgt ballast mee om te lozen als hij hoger wil stijgen. Maar Beke gebruikte het woord ballast in de betekenis van gewoon een nutteloze, domme last. Daarmee had hij echter de fijnere betekenis van de Franse uitdrukking ‘lâcher du lest’ (die hij tijdens de eindeloze onderhandelingen tot de zijne had gemaakt) niet echt begrepen. ‘Lest’ komt inderdaad van het Nederlandse (bal)last; maar de courante betekenis van ‘lâcher du lest’ is ‘concessies doen, iets toegeven in onderhandelingen’. En dat ‘iets’ is er vooraf opzettelijk aan toegevoegd, puur om er nadien ui te kunnen kieperen – als toegeving, net zoals de ballast bij schepen en luchtballonnen. Dat had de naïeve Beke niet door, taalkundig niet, maar zeker politiek-strategisch niet.

Waarom begon Beke zelf over die ballast, terwijl niemand hem iets gevraagd had? Het ging over de tweetalige kieslijsten en het taalgebruik in Brussel, het minderhedenverdrag, en de federale kieskring. Daar zijn dingen bij, zoals die federale kieskring, die Di Rupo zelf niet wil, maar die hij toch op de kruiwagen had geladen. Beke trapte in de val. Di Rupo leverde Beke de drogreden om N-VA te laten schieten. Beke hapte toe. Zijn uitleg achteraf verdient het om de geschiedenisboeken te halen. Hij had, zo vertelde hij op de radio, van Di Rupo de verzekering gekregen dat de vier ballastpunten zouden geëvacueerd worden. Wat had Di Rupo gezegd of geschreven? Ha, niets, maar Beke had “aangevoeld dat Di Rupo aangaf” dat voor die vier punten geen meerderheden zouden gevonden worden. Aangevoeld dat hij aangaf! Deze uitdrukking verdient het om opgenomen te worden in het woordenboek der ongebroken torfse tsjeventaal.

Sindsdien hebben we Beke niet meer gehoord, want geen enkele van de voorwaarden die hij had gesteld om de onderhandelingen opnieuw op te starten is vervuld. Geen enkele. De voorzitter van CD&V is een Beke bedrogen. Omdat in België alleen het gebroken woord telt.
Jean Pierre Rondas is een partijslaafje die zijn benoeming aan de NVA te danken heeft. Tenzeerste te wantrouwen.
Het Oosten is offline  
Oud 22 augustus 2011, 14:32   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vraag mij anders wel af, of die veel mag zeggen, zelf al zou hij het in het frans zeggen...

Dat ziet er mij zo ene uit die nog merci zou zeggen moest Di Rupo hem zeggen dat m gewoon zijn klep moet houden...

Volgens mij is het vooral het vriendje van Ecolo die daar het woord voert, en den andere zal wel ja knikken.
Dus als Vlamingen Frans spreken is dat een teken van onderdanigheid en als ze Nederlands spreken is dat evengoed een teken van onderdanigheid.
solidarnosc is offline  
Oud 22 augustus 2011, 14:34   #34
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jean Pierre Rondas is een partijslaafje die zijn benoeming aan de NVA te danken heeft. Tenzeerste te wantrouwen.
NVA bestond nog niet eens toen hij benoemd werd...

Ter uwer informatie: hij is nu op pensioen

Laatst gewijzigd door Hoera : 22 augustus 2011 om 14:34.
Hoera is offline  
Oud 22 augustus 2011, 15:16   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Een mens zou toch de indruk krijgen dat onze 'Vlaamse' onderhandelaars sukkelaars zijn...
De meeste hebben nochtans diepe zakken om te vullen. En dat zien ze dan ook als hun voornaamste plicht. De rest is bijzaak. "Wat is nu in hemelsnaam 2000€ per gezin per jaar? Daar kunt ge amper eens goed van gaan eten tegenwoordig" (vrij naar Bart Peeters).
fonne is offline  
Oud 22 augustus 2011, 15:17   #36
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen de partijslaafjes van de PS en zijn aanhangsels zijn te vertrouwen.
fonne is offline  
Oud 22 augustus 2011, 15:39   #37
bruggeman
Parlementslid

Standaard

'Beke' is veel te deftig, te beleeft en te 'bon chic bon genre' om aan 'Belgiekpoliliek' te doen.

We Zouden hem moeten kunnen inruilen tegen 'JCVD' onze nieuwste '(H)OMO tévé publicist).

T'is wel niet zeker dat die 'Vanessa' van 'Dash' (wast nog witter dan wit) hem wel zou willen. Want den Wout.. dien is (in mijn ogen althans) onafwisbaar vuil geworden.
bruggeman is offline  
Oud 22 augustus 2011, 15:57   #38
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk dat; Ecolo heeft eerder aan Di Rupo al verteld wat de standpunten van GROEN! zijn; wouterke moet enkel knikken en lachen!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 augustus 2011 om 15:57.
lollysticky is offline  
Oud 22 augustus 2011, 16:02   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jean Pierre Rondas is een gepensioneerde VRT-medewerker die reeds bij de VRT was toen er nog in de verste verte geen sprake was van N-VA. Tenzij dat u het hebt over zijn aanstelling tot lid van de Raad van Bestuur van de KVS. Maar dan is iedereen daar "partijslaafje". Want iedereen die in de Raad van Bestuur van die overheidsinstelling zetelt zit daar met de zegen van een partij. Maar ja, als het gaat over de N-VA is dat natuurlijk zéér erg nietwaar? Over "objectiviteit" gesproken!

Laatst gewijzigd door quercus : 22 augustus 2011 om 16:15.
quercus is offline  
Oud 22 augustus 2011, 16:06   #40
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

De vlaamsgezindheid van Jean-Pierre Rondas is waarschijnlijk de reden waarom hij werd verbannen naar Klara...
Hoera is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be