![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Me dunkt dat niet de NVA de nodige klager is, maar Voetsels.
![]()
#22 |
Minister-President
|
![]() De trots van hun politici om toch maar in de ogen van hun kiezers geen gezichtsbedrog te lijden. Ze stoken liever iedereen op tegen NVA dan de oorzaak van het probleem aan te pakken.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat mij altijd stoort aan franstaligen die zich verzetten tegen "la pensée unique flamande" is dat ze zelf allemaal overtuigd zijn van hun eigen grote gelijk, nl. Brussel moet uitbreiden. Dit is minstens even eenzijdig.
Wie heeft die term eigenlijk uitgevonden? Waarschijnlijk Delvaux of Marcel Sel zeker? En ja ze willen Vlaamse grond:http://www.lesoir.be/actualite/belgi...nts-858215.php
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 24 augustus 2011 om 09:16. |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De draadopsteller maakt hier in deze draad een aantal apriorismes over de nva, die helemaal niet juist zijn.
Ik zal me beperken tot een zeer korte schets, over mijn gedacht: Het is mijn politieke overtuiging dat mijn overheid dringend gereorganiseerd moet worden, zodanig dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, als lidstaat van de EU, en in de beste verhoudingen met alle buurlanden, alle landen van de EU, èn alle landen daarbuiten. Ik wil blijven solidair zijn en blijven met alle streken in de EU, en zelfs in de ganse wereld, maar op een zeer transparante en economisch-nuttige manier. De EU moet blijven werken volgens het principe van subsidiariteit; en moet verder ontwikkelen, niet in het minst op sociaal vlak. Intern Vlaanderen, wil ik een warme samenleving, waar solidariteit en verantwoordelijkheid tesamen gaan. De N-VA beantwoordt in bijzonder grote mate aan mijn persoonlijke politieke overtuiging.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DE N-VA is veel meer dan een zweeppartij, dit ontkennen is voor mij hetzelfde als het zonlicht ontkennen.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor ons wordt Wallonië dan een buurland, een buurland zoals we er meerdere hebben, een buurland waarmee we zaken doen.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de blauwe passage noem je de vrije Vlamingen niet goed bij hun verstand. Je zal me dan voor de rest ook wel verontschuldigen. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() We hebben "ook een beetje grens met Nederland"
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze hebben een jaar de kans gehad zich te bewijzen. Ze hebben genoeg kunnen praten met de andere partijen om tot een vergelijk te komen, maar blijkbaar vinden ze dat ze liever zwepen in plaats van praten. Daar is niets verkeerd mee, en zo doe je ook aan politiek, maar dan indirect. De NVA is een zweeppartij, maar dan eentje die het goed aanpakt, en er in geslaagd is de 'traditionele' partijen goed schrik aan te jagen. Heel anders dan het VB, die al van het begin zich koud heeft gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Die 'vrije' Vlamingen, die nu per direct, onafhankelijkheid willen uitroepen, die zijn niet goed wijs. Daar blijf ik bij. De NVA is daar ook niet voor, ze weten wel wat de implicaties zijn van zoiets. Alleen pleiten ze daarvoor, als een hol dreigement, en velen trappen erin ook. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zakendoen is geven en nemen en je kan er niet vanuit gaan dat je alleen maar kan winnen als je onderhandelt vanachter plexiglas. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Is de zinsbouw geen geldig Nederlands? Wat is er grammaticaal mis?
Vind ik wel sterk. Omdat de inhoud je niet aanstaat, wat je goed recht is, denk je dat het geschreven moet zijn door iemand van de 'andere' kant, van een verrader. Je leest er een Waal achter, terwijl ik dat echt niet ben. Ik ben een product van het Vlaamse onderwijs. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. De citroen volledig uit te persen. 2. Zoveel mogelijk grondgebied mee te grabbelen, tis te zeggen beginnen met de 6 en zien of ze nog aan de noordrand raken ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, daar zullen de Walen zelf over beslissen en U maakt geen kans.
|
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
1. Ofwel kom je uit het buitenland. 2. Of pretendeer je Vlaming te zijn. 3. Als je dan toch een Vlaming bent, dan heb je wat achterstand op gemiddelde taalkennis en zou ik terugbeginnen van het kleuterklas, en kom in 8 jaar tijd opnieuw proberen. Je moet wat meer inspanning doen om dat je nou eenmaal traag bent. In andere woorden, je hebt keuze uit de volgende 3: 1. Je geeft toe dat je nieuw in Vlaanderen bent. 2. Doen alsof Vlaming. 3.Als je Vlaming bent, heb je mentale achterstand. Welke is het? |
|
![]() |