![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Libertarisme is een theoretisch concept dat uitgaat van een totale afwezigheid van de staat in het kapitalistisch economisch systeem, dus dat is sowieso niet gelijk aan die eerste twee. De vraag of dat libertarisme kan werken laat ik hier buiten beschouwing. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het word tijd dat sommigen de werken van Marx en Hegel nog eens ter hand nemen. Dan weten ze misschien wat er nu mis is met hun kapitalistisch systeem. Maar ze gebruiken liever de term lui-links, terwijl ze lui-profiterend-rechts niet zien omdat er geen linkse partijen meer zijn buiten ROOD!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BTW... hebt u het onder dat systeem zo slecht gehad? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ja, teveel BTW betaald en dan nog belastingen en accijnzen. Het kon niet op. Sociale lasten en pensioenbijdragen kan ik niet over klagen, omdat ik hoop dat ik er nog tot mijn levenseinde van kan genieten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar noem eens een systeem op waar het de laatste jaren beter was... Ik veronderstel dat U, aan uw praat te zien, tussen de 80 en 90 jaar oud bent... Was het in uw jeugd beter? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Het systeem van de laatste 4 jaar is het beste wat we tot nu toe gehad hebben. 2007 tot 2010 regeren onmogelijk. 2010 tot heden, enkel een regering in lopende zaken. Zo zie je maar dat het zonder die klootzakken alleen maar beter kan. Stukken beter, voor ze al die " allochtone industrieën" naar hier haalden groeiden bedrijfjes traag en iedereen was tevreden met wat hij had. Je kon zelfs een huis volledig zelf bouwen met hulp van buren en familie (kostte je enkel een paar bakken bier) Je kon leven en het afbetalen met jou loon alleen. Je vrouw kon rustig de kinderen opvoeden. En in de weekends, je kent dat wel, moeder aan de haard en vader aan de toog. Je schafte je een tweedehands wagen aan voor 8.000 fr., zonder lening, met de waterpomp kapot, haalde een tweedehands waterpomp bij een sloop voor 40 fr, en je was aan het rijden voor een jaar of 4. Benzine kostte 3 fr. de liter. Een pint bier 3 fr. Je kluste wat bij in het zwart, niemand die er iets van zei. Controle bestond niet. In de zomer iedere week barbecue thuis of bij de buren. We slachtten gezamenlijk een varken en het vreten en zuipen kon beginnen. Ik ga stoppen want ik krijg heimwee naar die tijd. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door subocaj : 14 oktober 2011 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle banken gewaarborgd door de staat; ik herinner me mijn eerste spaarboekje van de ASLK nog. Stond er op geschreven, bank gewaarborgd door de staat.
Volgens mij wil dat zeggen; "deze bank zal gewaarborgd van de staat worden". Ondertussen is de ASLK al lang verdwenen. Het was gewaarborgd immers dat ze zou verdwijnen in l....ns zijn zakken. Ze staan er nog champagne van te drinken in het zoute bij hun oldtimerkes. (en hun oldtimers zijn doorgaans slecht gespoten ook nog) Gelukkig heb ik tijdig mijn rente kunnen opnemen, de ganse 79 bfr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ---------------------------------- En wie belet U nu te leven zoals vroeger? Zou U dan niet 'rond' komen? (als ik me niet vergis, hebt U het leven van vroeger aan de Amerikanen te danken? Of waren het de Russen?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Leven gelijk vroeger doe ik nog. Alleen het vlees is verhonderdvoudigd in prijs. Zelfs het vroegere weggooi vlees verkopen ze je nu als delicatesse. Aan de Amerikanen heb ik enkel de ingevoerde rotzooi en een rot kapitalistisch systeem, dat ze in Europa ingevoerd hebben, te danken. Aan de Russen en Polen mijn vrouw, omdat haar ouders, net op tijd door de Russen bevrijd werden, bij het einde van de oorlog. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() En nu is het tijd voor Duvel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...A_20111013_001
Freelancer nog even een goede raad van Dexia. Om je te pletter te lachen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat laat ik over aan onverantwoordelijken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het bochtenwerk van Peeters op Actua, ook mooi om zien. zullen we of zullen we niet, of toch maar of toch maar niet. Moody,s en Fitch zullen blij zijn met zijn toespraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gezegd, ik heb niks tegen een staatsKLUIS. Een staatsbank lijkt mij gevaarlijker dan een prive bank. Enneuh, wat met die staatskluis als de staat in kwestie failliet is ? Kan dat geld ook aangeslagen worden ?
Ik bedoel maar, ik heb er een beetje mijn twijfels over om geld gaan in bewaring te geven bij een economische entiteit die al 40 jaar schulden aan 't accumuleren is en die nu tegen een default aankijkt. Hoe zou je zelf zijn ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Nonsens.
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Nu betalen we ons blauw aan enkele bankiers en krijgen er enkel meer schulden voor terug. Privé banken mogen gerust blijven bestaan, degenen die denken dat ze daar beter af zijn met hun geld kunnen daar nog altijd terecht. Alleen als ze dan omvalt zijn ze hun geld kwijt en moeten ze niets terug verwachten. Hetzelfde geld voor de aandeelhouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan kom je zeuren over de onverantwoordelijkheid van echte prive banken die zo onzinnig geweest zijn om aan staten zoals Griekenland te lenen ? Citaat:
Maar de enige staatsbank die enige zin heeft is voor mij een staatskluis, ttz, waar je depositorekeningen kan openen, en dat is het. En die niks uitleent (dus geen risico neemt). |
||
![]() |
![]() |