![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of Google als het gaat over uw Gmail account?
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Hoe kan een provider weten wanneer een service niet door de klant werd aangevraagd of wanneer de klant over een dienst niet voldoende is ingelicht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Als IK geld overschrijf stel ik niemand verantwoordelijk. Als ze geld van mijn rekening nemen zonder mijn toestemming wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het raar dat mensen het tegenwoordig doodnormaal vinden dat men zomaar geld kan PAKKEN ZONDER EERST TOELATING TE HEBBEN GEKREGEN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge *hebt* toelating gegeven om geld van uw account te halen. Beetje beter opletten, beetje minder naïef zijn en aangifte doen bij de politie als ge er toch in getrapt zijt. (CCU)
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb laatst nog zo'n staaltje (van heel andere orde) meegemaakt. Ik kocht in de media markt een nieuwe laptop. Die bleek niet te werken toen ik, volledig volgens de richtlijnen een backup probeerde te maken (dvd blokkeerde iedere keer). Ik bracht die laptop de volgende dag terug en wat bleek ... Asus (merk van computer) neemt enkel de hardware terug maar niet de software die er op zit dus kon in computer niet inruilen. Het was verdorie software die er op zat als ik hem kocht. En daar gaat het allemaal over vind ik ... tegenwoordig wordt iedereen langs alle kanten "legaal" bedrogen. En degene die zich heeft laten bedotten wordt met de vinger gewezen omdat hij niet genoeg heeft opgelet, op den duur is hij de schuldige. In wat voor wereld leven wij eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Sterkte... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ongewenste inkomende sms'en worden aangerekend kan je best onmiddellijk STOP antwoorden. "Normaal" zou het dan moeten stoppen waardoor je belwaarde niet kan geplunderd worden. Dat is normaal het eerste advies dat je moet krijgen van je provider. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is als online boeken in een hotel ... men kan het niet anders meer dan via visa of mastercard en als men het niet op die manier doet dan kan men gewoon niet boeken. Uiteindelijk doe ik het nog altijd liever via een overschrijving ... dan heeft men er tenminste zicht op en dan weet men tenminste wat er van de rekening wordt getrokken. Nu is men geen baas meer over eigen rekening op die manier want anderen kunnen die rekening gewoon plunderen onder het mom van "het is geboekt" of zo. Bewijs achteraf maar eens het tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juridisch zal dat wellicht niet kloppen. Maar ja niemand gaat naar de rechtbank voor geschillen van enkele euro's. Voor zover ik weet moet iedere bestelbon genummerd zijn, op adres en naam staan, gedateerd en ondertekend en een correcte omschrijving van dienst of levering. Of het is niks waard. Een contract of overeenkomst kan je afsluiten via de algemene voorwaarden op voorwaarde dat je de klant dat ter kennis brengt alvorens hij ze betaald voor akkoord. Of het is niks waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Juridisch inderdaad niet interessant om aan te vechten, meestal worden zulke klachten doorgestuurd naar de ombudsdienst voor telecommunicatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoi, Apple geeft ons de kans de iPhone 5 erg eenvoudig te winnen. Check deze site http://www.applefans .... enz ... Ik heb meegedaan en een bevestiging van Apple ontvangen! Succes!!! Dit interpreteer ik dan toch als pure misleiding, gewoon omdat je zou "inchecken" om nadien je rekening te plunderen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat om kleine bedragen, OK, maar hebben we daar geen vrederechters voor ? (Doodjammer dat de hervorming van Justitie - en vooral de optie 'class action suit' - nog altijd in de steigers staat...)
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() in de praktijk weet men maar al te goed dat zulke "kleine misdrijven" gewoon de prullebak invliegen bij het gerecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() En eigenlijk zoals ik al zei ... mochten de providers aansprakelijk worden gesteld en het geld moeten terug betalen dan zouden dergelijke praktijken meteen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik geloof dat de term short selling is? je verkoopt dingen die je niet bezit om ze later aan lagere waarde terug te kopen of zoeits... ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Hoe kunnen we tot een soortement van class action suit komen ?
Strafklachten worden toch gebundeld (éénheid van opzet), niet ?