Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2011, 01:50   #21
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het ganse transport is zich aan het toeleggen op vele tussenstations en kleine ritten.
Personeel problemen, rust en rijtijden in acht genomen, gans het systeem is reeds op weg dat iedere chauffeur slechts korte dagritten zal moeten maken vanwege loon en andere problematiek. Internationaal gezien een pluspunt voor alle chauffeurs. Nadeel is dat ze minder zullen verdienen, voordeel is dat ze nooit nog ver van huis zullen geraken.

Tja...ze zijn er druk mee bezig.
The flow of the blow.
Zeer veel producten zullen altijd internationaal blijven, omdat toeleveranciers een centraal gelegen productie plaats hebben. Liefst in een lage loon land en goedkopere transport mogelijkheden. Dat er meer transporteurs kortere ritten maken is de keuze van veel transporteurs en producenten, omdat de tussen lagering de tijdsdruk voor een deel wegneemt en hen de mogelijkheid geeft een eventueel foutief onderdeel te herstellen of te vervangen. De clustervorming en koker vervoer heb ik reeds aangehaald in het voorbeeld van Ford Genk, maar dit gaat weer ten koste van ruimte.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 07:38   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jij gelooft in sprookjes. Er word getracht met volledige ladingen te rijden. Soms lukt het de vracht te vervolledigen door 2 of 3 bestemmingen aan te doen, maar in minstens even veel gevallen lukt het niet door tijdsdruk.

maar voor een JIT productie zoals bvb Ford Genk, rijden er gewoon permanent volledige camions met onderdelen. Ze rijden dikwijls per twee of per drie zelf sachter elkaar als ze op de ferry van oostende zitten bvb.

Jij zult daar were een voorbeeldje kennen waar het misloopt denk ik , maar kom.

voor de detailhandel worden er gewoon ritten maximaal gegroupeerd. DUs er rijden dan aangepaste kleinere vrachtwagens met bestellingen rond. EN die zitten bomvol, en lossen bij 10 winkels hun materiaal.

Dus echt jij weet langs geen kanten wat je zegt.

Trouwens het zit allemaal veel complexer in elkaar:
wat men nu doet is Levens Cyclus analyse van een product

http://www.earthster.org/

en men evalueert producten op allerlei aspecten zoals op die site van goodguide

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 september 2011 om 07:43.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 10:09   #23
freelancer
Banneling

Standaard

Als ik vandaag bij bepaalde online winkels in NL bvb een usb-stickje van 10 € besteld... dan heb ik dat morgen(vroeg) in huis... gratis geleverd...

Dat is prachtig... maar in feite al te gek...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 10:18   #24
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mag men bedrijven verplichten het Just in time systeem af te schaffen en hun verplichten te zorgen voor hun eigen voorraad en opslag, zodat op die manier de wegen ontlast worden. Met dit systeem worden de wegen gebruikt als hun voorraad magazijn, met alle gevolgen vandien.
Leg mij eens uit hoe je door het afschaffen van het JIT systeem de wegen t ontlast worden?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 10:24   #25
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Tja, voor sommige bedrijven zou dit kunnen voor anderen niet.
Als het is in functie om de wegen te ontlasten, denk ik dat decentralisatie van werkgelegenheid een betere oplossing is.
De pendelaar vanuit Kortrijk laten werken in Kortrijk ipv Brussel enz..
En hoe ga je dat realiseren?
Door de bedrijven van locatie te laten veranderen misschien of heb jij misschien uitwisseling van arbeidskrachten in petto
Denk toch eens na alvorens je zulke klinkklare onzin op het forum schrijft.
Oud 13 september 2011, 10:26   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En hoe ga je dat realiseren?
Door de bedrijven van locatie te laten veranderen misschien of heb jij misschien uitwisseling van arbeidskrachten in petto
Denk toch eens na alvorens je zulke klinkklare onzin op het forum schrijft.
Simpelaar toch.
Als je deze draad zou doorlezen zou je zo geen debiele reactie geven.

Precies of er geen nieuwe bedrijven en bedrijventerreinen ontstaan. Zorgen dat het volledige land voldoende ontsloten wordt zodat men zich niet moet vestigen rond kernsteden.
Vlaamse en Federale administraties decentraliseren en uit Brussel weghalen.

Kruip nu maar terug onder uw steen.

Laatst gewijzigd door giserke : 13 september 2011 om 10:33.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 10:27   #27
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Het JIT is ontsproten in de breinen van de communisten tijden het Sowjetregime. Daar is het mislukt omdat men de mens niet als slaaf zag. Bij ons werkt het min of meer omdat we slaven zijn die vol drugs gestoken worden als we op zijn. (en ook wel omdat er ondertussen nieuwe technologie is die planeconomie blijkbaar mogelijk maakt.) Om maar te zeggen dat JIT -o gruwel- zuiverste planeconomie is. Hihi.
Te veel gedronken of je pilletje vergeten te nemen of is je brein aan scherven.
Oud 13 september 2011, 10:31   #28
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je dat je de mogelijkheid hebt dezelfde hoeveelheid te vervoeren over bijvoorbeeld 3 weken ipv 1 dag rij je ten eerste altijd met een volledige lading en ten tweede kan je het verdelen in de tijd.

,
En jij kent veel wegvervoerders die niet met een volle lading rijden?
Oud 13 september 2011, 10:50   #29
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Simpelaar toch.
Als je deze draad zou doorlezen zou je zo geen debiele reactie geven.

Precies of er geen nieuwe bedrijven en bedrijventerreinen ontstaan. Zorgen dat het volledige land voldoende ontsloten wordt zodat men zich niet moet vestigen rond kernsteden.
Vlaamse en Federale administraties decentraliseren uit Brussel weghalen.
Als ik het goed begrijp wil jij door de creatie van nieuwe industriezones en nieuwe bedrijven het probleem van de overvolle wegen oplossen.
Heel verstandig hoor.

Wat de administraties betreft heb je volmondig gelijk. Waarom de Vlaamse overheid zich coûte que coûte in een ander gewest dan het zijne moest huisvesten is mij nog steeds een raadsel.
Oud 13 september 2011, 15:35   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wil hier nog een schot voor de boeg geven door te stellen dat het voornamelijk de vakbonden waren die tegen cabotage op Europees niveau waren.

Ongelooflijk !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 15:50   #31
subocaj

Standaard

Citaat:
En jij kent veel wegvervoerders die niet met een volle lading rijden?
Ja en om verschillende redenen. Pannes bij toeleveranciers, verkeerde codes op paletten etc. Misschien zitten er heftruck chauffeurs op deze draad die het kunnen bevestigen.
Oud 13 september 2011, 15:53   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp wil jij door de creatie van nieuwe industriezones en nieuwe bedrijven het probleem van de overvolle wegen oplossen.
Heel verstandig hoor.

Wat de administraties betreft heb je volmondig gelijk. Waarom de Vlaamse overheid zich coûte que coûte in een ander gewest dan het zijne moest huisvesten is mij nog steeds een raadsel.
Ben jij eigenlijk een luiaard? Lees dit volledige topic vooralleer te komen lullen.
Oud 13 september 2011, 16:07   #33
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar voor een JIT productie zoals bvb Ford Genk, rijden er gewoon permanent volledige camions met onderdelen. Ze rijden dikwijls per twee of per drie zelfs achter elkaar als ze op de ferry van Oostende zitten bvb.

Jij zult daar weer een voorbeeldje kennen waar het misloopt denk ik , maar kom.

Voor de detailhandel worden er gewoon ritten maximaal gegroepeerd. Dus er rijden dan aangepaste kleinere vrachtwagens met bestellingen rond. En die zitten bomvol, en lossen bij 10 winkels hun materiaal.

Dus echt jij weet langs geen kanten wat je zegt.

Trouwens het zit allemaal veel complexer in elkaar:
wat men nu doet is Levens Cyclus analyse van een product

http://www.earthster.org/

en men evalueert producten op allerlei aspecten zoals op die site van goodguide
Jij ziet gelijk velen het theoretische van het verhaal. De praktische kant geeft een heel ander verhaal. Al boden ze me de job van transport verantwoordelijke aan, bij een groot bedrijf, aan een riant loon, dan nog zou ik weigeren. Ik vermoed dat de telefoonrekening van de binnennkomende transporten de hoogste is van een gans bedrijf.
Oud 13 september 2011, 16:17   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag men bedrijven verplichten het Just in time systeem af te schaffen en hun verplichten te zorgen voor hun eigen voorraad en opslag, zodat op die manier de wegen ontlast worden. Met dit systeem worden de wegen gebruikt als hun voorraad magazijn, met alle gevolgen vandien.
Daar gaan VOKA en UNIZO nooit mee akkoord gaan.
Zélf stocks houden, zag je al eens in een balans met v& W rekening hoeveel dat kost?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 16:20   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te veel gedronken of je pilletje vergeten te nemen of is je brein aan scherven.
Ik vrees dat Scherven A. Mok er dicht bij zit toch.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 16:21   #36
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil hier nog een schot voor de boeg geven door te stellen dat het voornamelijk de vakbonden waren die tegen cabotage op Europees niveau waren.

Ongelooflijk !!!
Inderdaad, een mens zou de puf krijgen van al die eisen die gesteld worden. Want cabotage tussen 2 landen mag voor een of andere reden niet.
NU amerika is op dat vlak niet beter; de boeren mogen daar bvb gaan goederen vervoeren met hun materiaal voor de landbouw. Hier mag dat dan wel...

Ik vraag mij af of china ook zo'n zeverregels heeft

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 september 2011 om 16:21.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 12:02   #37
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ben jij eigenlijk een luiaard? Lees dit volledige topic vooralleer te komen lullen.
Ik heb die gelezen maar waarom geef jij geen antwoord op op mijn vragen.
Ik herhaal, jij wilt nieuwe bedrijven aantrekken die zich dan in nieuwe industriezones moeten vestigen.
Dan moet je me toch eens verklaren hoe je hiermee het verkeersprobleem op onze wegen kan oplossen.
Wel in mijn logica is dat juist het tegengestelde.
Oud 14 september 2011, 13:06   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb die gelezen maar waarom geef jij geen antwoord op op mijn vragen.
Ik herhaal, jij wilt nieuwe bedrijven aantrekken die zich dan in nieuwe industriezones moeten vestigen.
Dan moet je me toch eens verklaren hoe je hiermee het verkeersprobleem op onze wegen kan oplossen.
Wel in mijn logica is dat juist het tegengestelde.
Het begrip "werk in eigen streek" u onbekend?
Oud 14 september 2011, 15:16   #39
subocaj

Standaard

Ford Genk had bij de start zijn eigen pers-afdeling, zetel-afdeling, dashbord-afdeling etc. Nadien werden deze afdelingen uitbesteed aan andere firma's, verspreid over Europa en daarbuiten. Nu keert men terug en plaatst de toeleveranciers weer rond de oorspronkelijke fabriek om koker vervoer mogelijk te maken. Iets dat een pluim verdiend. Maar intussen bestaat het oude systeem nog voor zeer veel bedrijven in binnen en buitenland. Ondertussen blijft de belastingbetaler wel betalen voor de versnelde sleet van wegen en de ecologische verontreiniging. Om die kosten te recupereren begint men nu schoorvoetend enkele maatregelen in te voeren, om een beetje terug te vorderen van de transportsector. Maar intussen gaat alles gewoon zijn oude gang.
Ik ga nu weer commentaar krijgen dat er veel meer vervoermiddelen rijden dan vrachtwagens en dat klopt, maar de sleet op de wegen door een voertuig van 1 ton is nauwelijks merkbaar. Maar met 20 of 25 ton spreek je over een andere dimensie. Ecologisch maakt de hoeveelheid andere voertuigen wel verschil, maar als je daar gegevens over wil, vind je nergens een gelijklopend en objectief onderzoek.
Oud 14 september 2011, 16:00   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Inderdaad, een mens zou de puf krijgen van al die eisen die gesteld worden. Want cabotage tussen 2 landen mag voor een of andere reden niet.
NU amerika is op dat vlak niet beter; de boeren mogen daar bvb gaan goederen vervoeren met hun materiaal voor de landbouw. Hier mag dat dan wel...

Ik vraag mij af of china ook zo'n zeverregels heeft
In de EU, en dank zij de EU, is inmiddels cabotage al meer dan tien jaar wel degelijk toegelaten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be