![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De muzikale invloed van The Rolling Stones de laatste 20, 30 jaar op de huidige generatie artiesten is evenwel zo goed als verwaarloosbaar. Ze hebben een grote fanbasis, meestal mensen die nog met hun hoofd in de jaren 60 en 70 zitten, toen de Rolling Stones nog echt Groot waren en met nostalgie op die jaren terug kijken. Ik apprecieer de Stones - soms zijn ze onweerstaanbaar - maar geef mij uiteindelijk toch maar The Beatles. Ondanks hun korte bestaan hebben ze een véél grotere muzikale invloed gehad dan de Rolling Stones in hun haast 50 jarig bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Ja dat is nog zoiets, al die riffs klinken inderdaad alsof ze door dezelfde persoon bedacht werden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Keith is geen buitensporig goede gitarist, Brian Jones was waarschijnlijk beter en hij (Brian dus) kon vrijwel elk instrument bespelen. Brian was echter een zwakke persoonlijkheid en had geen leiderscapiciteiten. De sitar op Paint it black is echter van een grote klasse. Maar ik beschouw Keith als het geweten van de Stones door zijn werk als songwriter en gitarist. Zet 7 bluesgitaristen bij elkaar en laat ze discussiëren over de herkomst van de blues of hun favourite gitarist. Die komen er nooit uit met z'n allen. De één vind Jimi Hendrix geniaal, de ander een gitaarpsychopaat. Ik hen zo vaal met collega's uit de klassieke hoek gediscusiëerd over popmuziek, de meeste zijn fervente pophaters. Overgens vind ik The Beatles nog altijd popgroep nr.1 en The Kinks op 2. Maar dat is strikt persoonlijk. Van mij is de uitspraak tegen een Hazesfan, "De Zangeres Zonder Naam" heeft meer soul en blues in zich dan die hele André Hazes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eeven terugkomend op The Beatles.
Van 'She loves you' zijn de 2-sporen masters zoek of gewist, pas na I want to hold your hand werd dat 4 sporen, en Abbey Road is op 8 sporen opgenomen. Je kunt daar dus nooit meer een stereomix van maken, of wel ? Om misbruik te voorkomen (4shared is via google opzoekbaar) heb ik veel alternatieve mixen gecodeerd, na een waarschuwing overgens. http://www.4shared.com/audio/1Ew8Q8q...t_van_jou.html Een zelfde probeem doet zich voor met Good vibrations van the Beach boys. It has been said that not enough stems exist to actually create a new stereo mix[citation needed] (This is because the vocal tracks are currently missing) Ik vind deze stereomix toch best goed gedaan. http://www.4shared.com/audio/Wb_lSk7G/GV_stereo.html Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 12 september 2011 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Mooi fragment waar Keith nogal link is omdat hij ''les krijgt'' van Chuck Berry hoe hij ''Oh Carol'' moet spelen.
Jagger, Richards en hoe-heet-ie-ook-alweer-die-ook-met-de-Faces-heeft -gespeeld-en-nog-steeds-niet-als-een-echte-Stone-wordt-beschouwd-Ronnie-Wood zijn onvergetelijk op Last Man standing van Jerry Lee Lewis. Die jongens zijn gewoon op hun best als ze samenspelen met die (nóg oudere) knakkers. Maar serieus, Satisfaction heeft nog steeds iets magisch. De combinatie van de stem van Jagger met de gitaar van Richards is onverbreekbaar sterk. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hier gewoon weer om een publiciteitsstunt gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Eerst wat irritaties over en weer... Het begint op 3:15 en op 5:25 denkt de band ''Dat wordt hommeles!'':
http://www.youtube.com/watch?v=ClgtoM2RwQY Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 13 september 2011 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij dit concert scheet Jagger in zijn broek. Keith bleef er vrij rustig onder. http://www.youtube.com/watch?v=Dt0ipUCfdlU Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 13 september 2011 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat me zeggen dat Richard datgene wat hij speelt dan ook goed speelt, maar laat ons ook besluiten dat het technisch gesproken niet hoogstaand is. Maar, we hebben het over popmuziek, dus moet dat ook niet. Al was het alleen al dat het publiek in het algemeen in de tijd dat de Stones begonnen met spelen helemaal niet gereed was om technisch hoogstaande muziek - zoals bijvoorbeeld Megadeth en Metallica, te aanvaarden en te apprecieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*Niet te verwarren met slecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier twee gitaren tegen de muur hangen in standaard tunig, wel, een paar tonen lager, maar niettemin standaard tunig. Daar speelde men open G akkoorden op lang voor Richard geboren is. Wat Richard heeft gedaan door zijn open E string eraf te halen is het wat gemakkelijker maken van de stones muziek te spelen. In wezen heeft hij de E tuning van de standaard gitaar naar een G tuning gezet. Ook iets dat honderden jaren voor zijn geboorte al gedaan werd.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Bijna dezelfde reden als waarom Chuck in C speelt: Makkelijker samen te spelen met pianisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Dit is geen verwijt, gewoon een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Even terzijde, nu we toch over gitaristen bezig zijn, hier toont een getalenteerd gitarist hoe je op anderhalve minuut een elektrische gitaar bouwt.
http://www.youtube.com/watch?v=xCFXeChXfcI |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=AduIrDqBtGA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Een echte muzikant heeft liefde voor zijn instrument, en slaat dat niet aan diggelen in de hoop wat stoer en rebels over te komen.
Mensen die hun instrument vernielen kunnen op geen greintje respect rekenen van mijnentwege. Tenzij het een didgeridoo is uiteraard. |
![]() |
![]() |