Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2004, 14:46   #21
Mc Mullem
Vreemdeling

Mc Mullem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DSCH
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mullem
ja laat paars verderwerken !!!!

- nog meer werklozen
Ik ga elk punt omkeren, en ervan uitgaan dat het een standpunt is van het VB. Moest het niet zo zijn, dan zou het nogal hypocriet zijn, nietwaar?

Minder werklozen. Wie wil dit niet? Maar heeft het VB een concreet programma teneinde dit te realiseren?

Citaat:
- nog meer armoede
Idem voorgaande hoe?

Citaat:
- nog meer vreemdelingen
VB wil minder vreemdelingen wegsturen?

Citaat:
- nog hogere boetes
VB wil bepaalde boetes dus afschaffen. Welke?

Citaat:
- nog meer wetten
Minder wetten. Welke wetten afschaffen?

Citaat:
- stemrecht voor vreemdelingen, natuurlijk ook federaal
Ik denk niet dat dit aan de orde van de dag is. Heb ik nog niemand horen zeggen.

Citaat:
- nog meer beloftes
U bent er zelf mee bezig

Citaat:
- nog hogere belastingdruk

we zijn goed bezig.....

Hoe wil VB de belastingen verlagen?

Mijn conclusie: VB= goedkope sloganeske taal!

10 miljard Euro besparen door splitsing Belgie, dus veel ruimte voor verlaging loonkost, om armoede tegen te gaan. Vreemdelingen moeten niet buiten maar moeten zich wel aanpassen. Wetjes als verplichten van traaggroeiend gras en dergelijke hebben we echt niet nodig
Oud 12 juni 2004, 14:46   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dit komt niet van mij. De mensen van dit forum zullen dit kunnen bevestigen! Zo zie je maar tot wat een truken sommigen in staat zijn om iemand ONTERECHT te beschuldigen!
Ik zou het dan ook niet meer dan normaal vinden Knuppel dat je je excuses daarvoor aanbiedt!!!!
Djeezes wat heb jij?
Hoe zou het komen dat Knuppel denkt dat dit bericht van jou komt? De auteurs heten alle twee Bart en zoveel VLD-fans lopen hier toch niet rond?

Man, jij bent wel heel lichtgeraakt. Of zijn het de spanningen voor de verkiezingen? Kan ik begrijpen, want iedereen heeft er blijkbaar last van en kan minder van elkaar verdragen... .
seg Verhofstadthater, ik snap jouw signature toch niet zo goed (sorry voor off-topic). Karim van Overmeire stond deze week nog met zijn broek opd e enkels toen Nigel Williams hem dat fragment in z'n neus wreef. Past dit nu allemaal in de "verruiming" bij het Blok??
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 15:01   #23
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dit komt niet van mij. De mensen van dit forum zullen dit kunnen bevestigen! Zo zie je maar tot wat een truken sommigen in staat zijn om iemand ONTERECHT te beschuldigen!
Ik zou het dan ook niet meer dan normaal vinden Knuppel dat je je excuses daarvoor aanbiedt!!!!
Djeezes wat heb jij?
Hoe zou het komen dat Knuppel denkt dat dit bericht van jou komt? De auteurs heten alle twee Bart en zoveel VLD-fans lopen hier toch niet rond?

Man, jij bent wel heel lichtgeraakt. Of zijn het de spanningen voor de verkiezingen? Kan ik begrijpen, want iedereen heeft er blijkbaar last van en kan minder van elkaar verdragen... .
De ene auteur heet bart2004 en ik bartje. IS toch wel een duidelijk verschil me dunkt! En eum nog iets, ik ben misschien wel lichtgeraakt ja, weet ik wel waarvoor mijn excuses. Maar dat heeft niets te maken met politiek zu, maar wel om een andere reden.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 15:22   #24
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Liever stemmen op de "verzuurden" dan op jouw maffia!
Paars groen mag voor mijn part verderwerken in de riolen, waar ze thuishoren.
Mijnheer Guderian,

Slechts 34 % van de mensen wil dat paars verder gezet wordt. Dus no issue.
We staan voor neiuwe mogelijkheden om concreet, kordaat, en constructief iets te doen aan meer vlaamse autonomie, en een einde te stellen aan de Snel Belg wet. Het vb kan heirbij een belangrijke rol spelen.

Ik heb echter reeds een aantal van uw topics gelezen, zoals bijvoorbeeld " Vechten voor Vlaanderen, de pantzers van Guderian, Bommen op Antwerpen en dat soort dingen meer. Ik meen ook te weten dat u verantwoordelijjheid draagt naar jonderen. Met dat soort kaders zal het VB echter niet niet ver komen en zal de finale doelstelling enkel maar kunnen gecompromitterd worden.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 15:31   #25
Bart2004
Vreemdeling

Standaard

Bartje,
laat ze maar zeuren en zuren!

bart2004
Bart2004 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 15:58   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart2004
De peilingen voorspellen anders, maar...
Laat paars en paars-groen verderwerken,
het goede werkvan de laatste 5 jaar moet worden verdergezet:
We leven in een veel vrijere en open maatschappij dan 5 jaar geleden,
waar het goed om leven is, waar er een nieuwe economische en sociale beleidsweg is ingegaan, waar meer ademruimte is, waar de politiek meer in functie van de burgers staat...
Een stijlbreuk met de oude 'geen commentaar'-generatie, de stoffige grijze muis-politiek van voorheen.

Wie terug naar af wil: stem dan zondag NIET paars of groen! Maar op de verzuurden.
Wie zich hier wel in kan terugvinden: steun dit beleid, ze hebben het toch zo slecht niet gedaan!

bedankt!

Groot gelijk!

Voor een terugkeer naar de middeleeuwen, voor een onafhankelijk republiekske Vlaanderen met verhoogde belastingen en een oppermachtige clerus: STEM CD&V!!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 16:44   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bartje schreef:

Citaat:
De ene auteur heet bart2004 en ik bartje. IS toch wel een duidelijk verschil me dunkt! En eum nog iets, ik ben misschien wel lichtgeraakt ja, weet ik wel waarvoor mijn excuses. Maar dat heeft niets te maken met politiek zu, maar wel om een andere reden.

Proficiat met je huwelijk, Bartje. Je weet best dat ik je dit gun.
Ook ik heb de VLD in de Vlaamse regering trouwens iets te danken.

Niettemin stem ik er niet voor. Vooral omdat Verhofstadt een machtswellusteling is die om die reden volstrekt onbetrouwbaar is. Had hij echter stappen gedaan om het referendum in te voeren (niet alleen om ons vrijblijvend ons gedacht te vragen over de Europese grondwet) en om de geheime stemming in het parlement te verwezenlijken, om de opkomstplicht voor iedereen af te schaffen inplaats van hemzelf en ons het vreemdelingenstemrecht door de strot te laten rammen terwille van zijn persoonlijke ambitie en machtgeilheid, hij zou tenminste genade hebben gekregen in mijn ogen. Hij zou daarmee immers bewezen hebben een democraat te zijn inplaats van de onvervalste particraat die hij in werkelijkheid is. Wat hij de voorbije vijf jaar echter het beste bewezen heeft is dat hij de dictator is van een partij die de pest voor Vlaanderen is gebleven. Niet dat de andere partijen veel beter zijn op dat vlak. Maar diens kopstukken hebben ons niet met burgermanifesten om de tuin geleid.
Oud 12 juni 2004, 16:49   #28
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

zeggen de onderstaande foto's niet genoeg ? me dunkt van wel !!
Oud 12 juni 2004, 16:53   #29
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat u niet vangen door cdenv-nva praatjes,
ze hebben 40jaar de kans gekregen
Inderdaad, NVA heeft er reeds 40 jaar regeringsdeelname opzitten...
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 17:00   #30
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Ik vind die super.

Zegt mijn Avatar niet genoeg? Ik denk van wel. Allen die voor de SP.a stemmen, u bent gewaarschuwd! Kom niet bleiten.
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 17:01   #31
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

De CD&V heeft 40 jaar de kans gekregen en de welvaart is nog nooit zo hoog geweest.
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 17:12   #32
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog 24u nacht gunnen we cdenv-nva het gevoel dat ze de besten zijn!
Maar morgen zal de verkiezingsuitslag het tegendeel aantonen.

en hebben het dan niet,
WAAROM ZULLEN ZE HET NA 13 JUNI WEL DOEN ?????????
Zullen zij nu wel BHV splitsen?
Maar nee, want waarom wilden ze het perse vóór de verkiezingen door paars laten regelen? Omdat ze het zelf niet willen en kunnen erna!

Zullen ze een 13de maand kinderbijslag geven, zoals ze beloven?
Maar nee, ze hebben die zelf afgeschaft
!
Heeft er iemand een lijst van drugs waar je al te positieve waanvoorstellingen van krijgt? Ik denk dat ik een gebruiker heb gevonden!

Om het tot uw niveau te brengen zal ik antwoorden in kleurtjes

De partijen CD&V en N-VA hebben beide nog in geen enkele regering gezeten (Uitzondering Brussel (Chabert)) (CD&V is niet gelijk aan CVP)

Waarom zullen ze het NA 13 juni doen, OMDAT HET ERVOOR NIET GEBEURD IS

De splitsing van B-H-V zal er komen (en niet enkel in het regeerakkoord zoals bij de VLD/SP.a )

Wat een nonsens, ten eerste kan jij niet voorspellen wat er in het regeerakkoord komt, het tweede is onzin
Oud 12 juni 2004, 21:47   #33
Bart2004
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Citaat:
Nog 24u nacht gunnen we cdenv-nva het gevoel dat ze de besten zijn!
Maar morgen zal de verkiezingsuitslag het tegendeel aantonen.

en hebben het dan niet,
WAAROM ZULLEN ZE HET NA 13 JUNI WEL DOEN ?????????
Zullen zij nu wel BHV splitsen?
Maar nee, want waarom wilden ze het perse vóór de verkiezingen door paars laten regelen? Omdat ze het zelf niet willen en kunnen erna!

Zullen ze een 13de maand kinderbijslag geven, zoals ze beloven?
Maar nee, ze hebben die zelf afgeschaft
!
Heeft er iemand een lijst van drugs waar je al te positieve waanvoorstellingen van krijgt? Ik denk dat ik een gebruiker heb gevonden!

De partijen CD&V en N-VA hebben beide nog in geen enkele regering gezeten (Uitzondering Brussel (Chabert)) (CD&V is niet gelijk aan CVP)

De splitsing van B-H-V zal er komen (en niet enkel in het regeerakkoord zoals bij de VLD/SP.a )

Wat een nonsens, ten eerste kan jij niet voorspellen wat er in het regeerakkoord komt, het tweede is onzin

prima, je kiest toch al voor de juiste kleuren, nu nog wat aan je inhoud schaven:
-de cvp heeft enkel haar naam veranderd in cdenv, de inhoud en personen daarentegen...
(Kom me toch nie vertellen dat de cdenv een nieuwe partij is, die amper 3jaar oud is hé! )
-BHV is nooit gesplitst geweest onder dehaene en co, nu eist diezelfde bende dat alles plots-plots op 5minuten voor de verkiezingen geregeld moet worden, en maken ze daar nu een -overigens federaal- strijdpunt van...
-en die kinderbijslag is weldegelijk afgeschaft door cdenv onder dehaene.
En nu dit als programmapunt maken, ola,...
maar ja,... inderdaad!
je hebt gelijk!
Het was de CVP die het afgeschaft heeft, de CD&V is ervoor !!!
Eindelijk snap ik het plaatje!
Oud 12 juni 2004, 21:50   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de simpsons doen het ook goed zeker

record aan faillissementen en stijgende werkloosheid !

stemrecht voor niet Belgen wij hebben nog altijd stemplicht !

de 11 ELF MILJARD EURO per jaar van Vlaanderen naar het profitariaat van de état ps " touche pas �* mon pot "

Vlaanderen eerst, daarna zullen we zeker solidair zijn !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 21:53   #35
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
De CD&V heeft 40 jaar de kans gekregen en de welvaart is nog nooit zo hoog geweest.
Hoe bedoel je?

Dehaene heeft de 'putten' van Wilfried Martens gevuld, hij heeft ervoor gezorgd dat we de Maastrichtnorm haalden; paars-groen gooit alles langs ramen en deuren naar buiten en de volgende regering zal weer opnieuw putten mogen vullen.....
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 21:59   #36
Bart2004
Vreemdeling

Standaard

welke putten!?
Is het nu ook al de schuld van Paars-groen dat vlaanderen straks geen schuld meer heeft....???
Oud 12 juni 2004, 22:00   #37
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
welke putten!?
Is het nu ook al de schuld van Paars-groen dat vlaanderen straks geen schuld meer heeft....???
Jij gaat er dus vanuit dat de volgende weer een paars-groene wordt?
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 22:01   #38
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia

prima, je kiest toch al voor de juiste kleuren, nu nog wat aan je inhoud schaven:
-de cvp heeft enkel haar naam veranderd in cdenv, de inhoud en personen daarentegen...
(Kom me toch nie vertellen dat de cdenv een nieuwe partij is, die amper 3jaar oud is hé! )
-BHV is nooit gesplitst geweest onder dehaene en co, nu eist diezelfde bende dat alles plots-plots op 5minuten voor de verkiezingen geregeld moet worden, en maken ze daar nu een -overigens federaal- strijdpunt van...
-en die kinderbijslag is weldegelijk afgeschaft door cdenv onder dehaene.
En nu dit als programmapunt maken, ola,...
maar ja,... inderdaad!
je hebt gelijk!
Het was de CVP die het afgeschaft heeft, de CD&V is ervoor !!!
Eindelijk snap ik het plaatje!
CD&V is niet CVP en omgekeerd maar dat WIL U niet zien. Doch als U dat blijft beweren spreek ik voortaan over de PVV.

Het feit is dat B-H-V vooral een probleem is geworden met de nieuwe kiesomschrijving die er onder verhofstad is gekomen, het is dus WEL een probleem van deze legislatuur!

De 13e maand kinderbijslag is afgeschaft in tijd van crisis, maar misschien had de toenmalige CVP beter gedaan als Verhofstad nu meer uitgeven dan er is.
Oud 12 juni 2004, 22:01   #39
Bart2004
Vreemdeling

Standaard

inderdaad, die stemplicht
daar heb je een punt
daar moet es werk van gemaakt worden.

Wil vlaams blok eigenlijk de stemplicht behouden, of kiezen ze voor stemrecht???
Oud 12 juni 2004, 22:03   #40
Bart2004
Vreemdeling

Standaard

Verhofstad is met -dt
Na al die tijd, nog steeds foutief !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be