Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2004, 14:40   #21
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Ik ben wel van mening dat mensen de vrijheid moeten hebben om te discrimineren of om een racistische mening te hebben. Wetten die zulke zaken verbieden zijn eigenlijk een gevaarlijke schending vd vrije meningsuiting.
Maar die stelling spreekt zichzelf toch gewoon tegen. Het is paradoxiaal!

U zegt dat het dicrimineren van anderen moet toegelaten zijn omdat je anders de discrimineerder discrimineerd.
Dus U bent tegelijk voor discriminatie en tegen discriminatie. Als U vind dat discriminatie moet toegelaten zijn, dan vindt U ook dat iemand anders jouw mag discrimineren of niet?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 14:51   #22
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Ik ben wel van mening dat mensen de vrijheid moeten hebben om te discrimineren of om een racistische mening te hebben. Wetten die zulke zaken verbieden zijn eigenlijk een gevaarlijke schending vd vrije meningsuiting.
Maar die stelling spreekt zichzelf toch gewoon tegen. Het is paradoxiaal!

U zegt dat het dicrimineren van anderen moet toegelaten zijn omdat je anders de discrimineerder discrimineerd.
Dus U bent tegelijk voor discriminatie en tegen discriminatie. Als U vind dat discriminatie moet toegelaten zijn, dan vindt U ook dat iemand anders jouw mag discrimineren of niet?
Hier klopt iets niet, Head, meningen kun je niet discrimineren, alleen personen. En er is een groot verschil tussen discrimineren en iemands recht op de vrije meningsuiting schenden.
Als je het recht op vrije meningsuiting boven alles stelt, dan betekent dat bijvoorbeeld dat men kan zeggen: ik vind dat discrimineren mag; maar dan mag de gediscrimineerde bijvoorbeeld ook reageren met: ik vind jou een racist of fascist, omwille van die mening. Maar dan natuurlijk wel zonder de rechtbank erbij te betrekken. Dat is het voordeel van vrije meningsuiting, dat je geen gedachten en meningen naar de ondergrond verwijst, waar ze beginnen rotten en gevaarlijke tendenzen beginnen te vertonen.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 19:14   #23
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
: Heb jij een idee waarom die jongeren zich zo gedragen? Wat bezielt hen? Heb jij daar een idee van? Niet te simplistisch zijn, maar denk er eens een keertje goed over na.
Schuld van het Vlaams Blok
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 22:16   #24
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:

Neen, ik had iets heel anders voor ogen. Volgens mij ligt dit probleem, want dat is het duidelijk, aan twee kanten. Ik zal u een plezier doen en beginnen bij de kant van de Marokkaanse gemeenschap :
Daar is het inderdaad zo dat jongens rotverwend worden en al heel vroeg alle vrijheid krijgen die ze willen. Meisjes zijn rustiger alhoewel me nu lijkt dat deze ook een beetje rebels beginnen te worden, dus wie weet.
Anderzijds ligt volgens mij ook een ander deel schuld bij autochtonen, die doorgaans alle (lees al-le) Marokkanen over een kam scheren en aldus volgende reactie uitlokken: Als ze mij niet willen dan niet (ook een kenmerkende houding geweest van W.F. Hermans en Gerard Reve in '50). En met die houding gaat rebelsheid en agressiviteit gepaard. Zo is dat. Ik heb dat aan de lijve ondervonden dat je als allochtoon in het onderwijs altijd dat tikkeltje meer moet doen...om toch maar te bewijzen dat jij ook een mens bent, dat jij ook kan leren, dat jij ook gevoelens hebt...enzo... Daar is veel doorzettingsvermogen voor nodig, niet iedereen heeft dat en soms is de weg naar rebelsheid veel gemakkelijker.
Wat denk je?
Ik denk dat je rond de pot draait. Je geeft namelijk geen antwoord op de vraag waarom vooral Marokkaanse jongeren vaak zo asociaal en arrogant uit de hoek komen. Ik heb die ervaring nml. helemaal niet met bijvoorbeeld Afrikanen en Oosteuropeanen; en daar wonen er hier in mijn buurt ook heelder pakken van.
Vermits er eigenlijk op die vraag hier nog nooit geantwoord is, ben ik er zo goed als zeker van dat daar de waarheid te vinden is.

Allez, Atilla, omda gij tzij: Ibeke for dummies :

Citaat:
Je geeft namelijk geen antwoord op de vraag waarom vooral Marokkaanse jongeren vaak zo asociaal en arrogant uit de hoek komen.
...de Marokkaanse gemeenschap :
Daar is het inderdaad zo dat jongens rotverwend worden en al heel vroeg alle vrijheid krijgen die ze willen. Anderzijds ligt volgens mij ook een ander deel schuld bij autochtonen, die doorgaans alle (lees al-le) Marokkanen over een kam scheren en aldus volgende reactie uitlokken: Als ze mij niet willen dan niet (ook een kenmerkende houding geweest van W.F. Hermans en Gerard Reve in '50). En met die houding gaat rebelsheid en agressiviteit gepaard.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 22:51   #25
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Ibeke, het siert u dat ge uw gemeenschap wilt verdedigen, maar blijf nu toch ook eens realist hé.

Je weet zeer goed dat de kleine criminaliteit vrijwel een allochtone exclusiviteit is.
Je weet zeer goed dat de helft van de beroepsbevolking in jouw gemeenschap van een uitkering leeft en dat niet anders wil!!!!!!!
Je weet zeer goed, dat zij, in Antwerpen althans de kampioenen zijn in het aanvragen van allerlei tegemoetkomingen, zoals studiebeurzen, maar slechts zeer zelden ook een resultaat kunnen voorleggen.

Luister eens, als jij buist aan de unief, dan is dat uitsluitend en alleen uw fout.
Als uw allochtone broeders en zusters een slechte reputatie hebben, dan is dat uitsluitend en alleen hun fout.

Zo simpel is dat.

Ik herhaal: eerbied voor de grondbeginselen van een samenleving -integriteit van eigendom en persoon, gelijkheid van sexen- is geen kwestie van anders zijn of ander milieu of andere opvoeding. Neen het is een kwestie van beschavingsgraad.
Tu piges?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 23:05   #26
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is het inderdaad zo dat jongens rotverwend worden en al heel vroeg alle vrijheid krijgen die ze willen. Anderzijds ligt volgens mij ook een ander deel schuld bij autochtonen, die doorgaans alle (lees al-le) Marokkanen over een kam scheren en aldus volgende reactie uitlokken: Als ze mij niet willen dan niet (ook een kenmerkende houding geweest van W.F. Hermans en Gerard Reve in '50). En met die houding gaat rebelsheid en agressiviteit gepaard
Rebelleren en het crapuul uithangen moeten ze maar in hun eigen land doen, dat ze hier niet welkom zijn daar hebben ze zelf voor gezorgd.
Oud 22 juni 2004, 10:07   #27
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Ibeke, het siert u dat ge uw gemeenschap wilt verdedigen, maar blijf nu toch ook eens realist hé.

Je weet zeer goed dat de kleine criminaliteit vrijwel een allochtone exclusiviteit is.
Je weet zeer goed dat de helft van de beroepsbevolking in jouw gemeenschap van een uitkering leeft en dat niet anders wil!!!!!!!
Je weet zeer goed, dat zij, in Antwerpen althans de kampioenen zijn in het aanvragen van allerlei tegemoetkomingen, zoals studiebeurzen, maar slechts zeer zelden ook een resultaat kunnen voorleggen.

Luister eens, als jij buist aan de unief, dan is dat uitsluitend en alleen uw fout.
Als uw allochtone broeders en zusters een slechte reputatie hebben, dan is dat uitsluitend en alleen hun fout.

Zo simpel is dat.

Ik herhaal: eerbied voor de grondbeginselen van een samenleving -integriteit van eigendom en persoon, gelijkheid van sexen- is geen kwestie van anders zijn of ander milieu of andere opvoeding. Neen het is een kwestie van beschavingsgraad.
Tu piges?

Eerlijk?...Dat wist ik niet. Ik hoor dat ja...Maar ik zie erg veel verschillende mensen om me heen en ik generaliseer niet...Dat is niet fair.
Tegemoetkomingen zijn er ten slotte ook om gebruikt te worden. Als je voldoet aan de voorwaarden is dat een recht. Wanneer je er misbruik van maakt of het niet juist hanteert is het gedaan. Jij doet net of je onvoorwaardelijk steun of studiebeurzen krijgt. Voor OCMW: Als je niet tijdig uw briefkes binnenbrengt en niet regelmatig bewijst dat ge op zoek zijt naar werk en niet de jobs aanvaardt die zij u dan voorlegden, dan zal het rap gedaan zijn. Zo is dat,...Ze zijn streng en dat is goed om misbruik te voorkomen, dus het OCMW-paradijs waar gij het over hebt bestaat volgens mij nog niet.

Zelfde voor studiebeurzen: ik weet niet meer hoe dat in het middelbaar was, maar ik dacht: 2 kansen en dan gedaan. Voor hoger onderwijs ook: 1e jaar ok, 2e jaar jokerbeurs en derde jaar pech.

Ik vind niet dat jij het recht hebt om hier een profiteursportret te komen schetsen als die mensen ook belastingen betalen, dat geeft hen uiteindelijk evenveel recht op tegemoetkomingen als een ander.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Oud 22 juni 2004, 10:15   #28
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Dat bevestigt dus wat ik al zei over het verschil in mentaliteit.
Waarom werken voor geld, als je het zo kan krijgen...

Daar ligt de sleutel.

Even dacht ik, Ibeke, dat jij de uitzondering was. Dat je het lichtend voorbeeld was. Maar ik heb me vergist. Je bent net zo op het profitariaat gericht als je soortgenoten. Geen enkel respect voor de maatschappij die je al die kansen biedt, nog voor diegenen die betaald hebben en nog betalen voor jouw kansen.
Je man dopt zeker.

Vade retro Ibeke. Keer terug naar je zandbak en ga daar 'studeren'.

Je bent hier niet welkom. Hou de eer aan jezelf, als je tenminste weet wat eer betekent. Ik denk niet dat het woord in het Berbers of Arabisch bestaat.
Oud 22 juni 2004, 11:04   #29
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bevestigt dus wat ik al zei over het verschil in mentaliteit.
Waarom werken voor geld, als je het zo kan krijgen...

Daar ligt de sleutel.

Even dacht ik, Ibeke, dat jij de uitzondering was. Dat je het lichtend voorbeeld was. Maar ik heb me vergist. Je bent net zo op het profitariaat gericht als je soortgenoten. Geen enkel respect voor de maatschappij die je al die kansen biedt, nog voor diegenen die betaald hebben en nog betalen voor jouw kansen.
Je man dopt zeker.

Vade retro Ibeke. Keer terug naar je zandbak en ga daar 'studeren'.

Je bent hier niet welkom. Hou de eer aan jezelf, als je tenminste weet wat eer betekent. Ik denk niet dat het woord in het Berbers of Arabisch bestaat.
Kijk Dorus,

Je moet niet kinds gaan doen. Elke domoor weet dat tegemoetkomingen er zijn om gebruikt te worden, ja? Waarom richt je dan zoiets op als studiebeurzen, als sociale steun...? Als niemand het nodig heeft? Ben jij nou dom of doe je gewoon alsof? Voor zover ik weet staat er nergens bij: niet voor profiteurmarokkanen. Wat er wel steeds wordt gezegd is dat er bepaalde voorwaarden zijn: als jij een hoog loon hebt dan heb jij dat niet nodig, zie je? Zo simpel is het.

Ik denk ook niet dat jij degene bent die me op dit forum dient te verwelkomen of ontwelkomen. Ook op dit forum zijn we gelijk voor de wet, Dorus, geloof het of niet. Ik heb evenveel recht om hier te zijn als een ander. Ben es benieuwd hoe je me dat gaat afnemen.

Nog es: ben jij dom of doe jij alsof; hoezo jij betaalt voor mij? Ik en vele Marokkanen met mij betalen en zullen nog betalen voor u en uw oma haar pensioen, en vele andere dingen. Dit is een niet-symbolische (cf.elders)samen-leving, dorus, wij leven samen, ik betaal (allez, na mijn studies, maar nu ook al: of tis te zeggen: mijn man) voor u en gij voor mij...Samen-leven, get it? Als je een kapitalistisch systeem wil, ga dan naar Amerika. Zal je zien hoe goed ze het daar hebben.

Neen, mijn man dopt niet, heeft ook nooit gedopt. Mijn man is twee jaar geleden uit Marokko aangekomen, deed eerst verschillende interimjobs en nu werkt hij al een goed jaar in een baan die hij helemaal zelf gevonden heeft, ik heb hem daar niet bij geholpen. En het gaat hem goed af, op zijn loonfiches staat ook duidelijk hoeveel er naar belastingen gaat en dorus: dat is echt niet mis. Dus kom dan nog es zeggen dat wij profiteurs zijn. Stap liever es een keer in de maatschappij, want van achter uw pc hebt ge precies niet veel kunnen opdoen.
Oud 22 juni 2004, 12:50   #30
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
De allochtonen moeten er maar mee leren leven dat ze harder zullen moeten werken voor iets dan de autochtonen. Ze zullen meer moeten werken voor minder, ze zullen minder kansen krijgen, ze zullen meer dan wie dan ook op wantrouwen en discriminatie stuitten,...

Als je niet de juiste state of mind hebt om je elke keer weer te bewijzen, dan blijf je beter thuis.
Al dat geklaag & gejammer over racisme helpt je geen stap vooruit.
Ik ben al ver, en ben er bijna...Maar ik vind het niet eerlijk dat wij er meer voor moeten doen en dat jij het goedkeurt vind ik nog walgelijker.
Maar goed ieder zijn gedacht, of niet?
Ergerlijk, dat continue zelfbeklag van de allochtonen. Ze moeten er ‘meer’ voor doen? Ach zo? Wordt de leerstof nu al ‘extra moeilijk’ gemaakt voor allochtonen?
Het is toch gewoon zo dat in de allochtone gemeenschap onderwijs en opleiding een mindere prioriteit zijn. Moesten allochtone ouders werkelijk begaan zijn met de toekomst van hun jongeren in dit land, dan zouden ze vanaf het eerste levensjaar één van de landstalen als moedertaal aanleren en de kennis van het arabisch of berbers op de achtergrond duwen, want toch niet noodzakelijk in dit niet-arabische land. Dat zou het voor hun kinderen al een stuk gemakkelijker maken, want wie op de schoolbanken nog de landstaal moet leren, die loopt sowiezo een achterstand op.
Maar de realiteit wijst uit dat zelf 4de generatie allochtone Belgen zich nog steeds in ‘moederland’ Marokko wanen en de band met het moederland Marokko (via taalkennis) belangrijker is dan het leren van het Nederlands (of Frans).
En daarna maar zagen omdat ze niet meekunnen en dat het niet eerlijk is. Of dat het onderwijzend personeel racistisch is omdat ze zich weigeren te schikken naar de schooldiscipline. Al dat zelfbeklagend geleuter, enkel en alleen omdat voornamelijk islamitische ouders zich doelbewust weigeren te conformeren naar de Westerse cultuur, mentaliteit en gebruiken en doelbewust vastklampen aan hun cultuur en gewoonten die hoofdzakelijk bepaald worden door een achterlijke godsdienst.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 13:26   #31
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:

Ik ben al ver, en ben er bijna...Maar ik vind het niet eerlijk dat wij er meer voor moeten doen en dat jij het goedkeurt vind ik nog walgelijker.
Maar goed ieder zijn gedacht, of niet?
Ergerlijk, dat continue zelfbeklag van de allochtonen. Ze moeten er ‘meer’ voor doen? Ach zo? Wordt de leerstof nu al ‘extra moeilijk’ gemaakt voor allochtonen?
Het is toch gewoon zo dat in de allochtone gemeenschap onderwijs en opleiding een mindere prioriteit zijn. Moesten allochtone ouders werkelijk begaan zijn met de toekomst van hun jongeren in dit land, dan zouden ze vanaf het eerste levensjaar één van de landstalen als moedertaal aanleren en de kennis van het arabisch of berbers op de achtergrond duwen, want toch niet noodzakelijk in dit niet-arabische land. Dat zou het voor hun kinderen al een stuk gemakkelijker maken, want wie op de schoolbanken nog de landstaal moet leren, die loopt sowiezo een achterstand op.
Maar de realiteit wijst uit dat zelf 4de generatie allochtone Belgen zich nog steeds in ‘moederland’ Marokko wanen en de band met het moederland Marokko (via taalkennis) belangrijker is dan het leren van het Nederlands (of Frans).
En daarna maar zagen omdat ze niet meekunnen en dat het niet eerlijk is. Of dat het onderwijzend personeel racistisch is omdat ze zich weigeren te schikken naar de schooldiscipline. Al dat zelfbeklagend geleuter, enkel en alleen omdat voornamelijk islamitische ouders zich doelbewust weigeren te conformeren naar de Westerse cultuur, mentaliteit en gebruiken en doelbewust vastklampen aan hun cultuur en gewoonten die hoofdzakelijk bepaald worden door een achterlijke godsdienst.

Wel, ik vond de leerstof niet moeilijker. Wat ik wel moeilijk vond is dat ik sneller opviel als een van de weinige, als niet enige Marokkaanse op school, en men zich meer op mij richtte. Als in: "Hoeveel zou die halen?" en "Die kan het vast niet", snap je. En dan moet je ook meer doen, om mensen te doen inzien dat je het wél kan en goed ook.

Wat betreft mijn ouders...ik denk dat ze een goede keuze hebben gemaakt om me in het Arabisch op te voeden. Laat ik het zo zeggen: mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft me volledig in het Marokkaans opgevoed, nu en dan ook eens wat Frans, maar zeldzaam. Had ik twee ouders ter beschikking gehad dan had ik toch liever gehad dat 1 mij Arabisch zou leren en de ander Nederlands, evenwichtig verdeeld, maar vanuit het standpunt van mijn moeder: goede keus. Als zij mij in het Nederlands had opgevoed, dan kon ik nu geen Arabisch, dan zat ik er in Marokko mooi als een doofstomme bij midden in mijn familie, maar goed dat is niet zo en ik ben haar daar zeer dankbaar voor. Zij heeft haar uiterste best gedaan om niettemin de Nederlandse kant niet in gevaar te brengen door uiterst selectief mijn scholen te kiezen en zo kwam het dat ik Nederlands spreek als een moedertaalspreker, niemand raadt dat ik Marokkaanse ben tot ze mij zien.
Ik heb geen achterstand opgelopen door thuis geen Nederlands te spreken, verre van: ik ben een leerkracht Nederlands in spe.
Oud 22 juni 2004, 13:29   #32
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weuttel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Gemeenschapszin, verantwoordelijkheidszin, respect voor gezag steunen allemaal op samenhorigheid, liefde en vrije wil. Een vreemdeling is per definitie een parasiet in de samenleving, die zich niet betrokken voelt, zich niet verwant voelt en alleen neemt wat hij kan krijgen. Een islamiet is een geboren hater van onze Europese beschaving.
Zegt u die dingen ook in het openbaar of enkel op dit veilige forum?
Natuurlijk zeg ik dat. Wat is dat nu voor een vraag?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 16:30   #33
de pipo
Vreemdeling

de pipo's schermafbeelding

Standaard

dat je daar voor veroodeeld kan worden tiens
de pipo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 23:41   #34
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de pipo
dat je daar voor veroodeeld kan worden tiens
Dan wil ik liever voor DADEN dan voor WOORDEN veroordeeld worden! 8)
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 15:14   #35
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk Dorus,

Je moet niet kinds gaan doen. Elke domoor weet dat tegemoetkomingen er zijn om gebruikt te worden, ja? Waarom richt je dan zoiets op als studiebeurzen, als sociale steun...? Als niemand het nodig heeft? Ben jij nou dom of doe je gewoon alsof? Voor zover ik weet staat er nergens bij: niet voor profiteurmarokkanen. Wat er wel steeds wordt gezegd is dat er bepaalde voorwaarden zijn: als jij een hoog loon hebt dan heb jij dat niet nodig, zie je? Zo simpel is het.

Ik denk ook niet dat jij degene bent die me op dit forum dient te verwelkomen of ontwelkomen. Ook op dit forum zijn we gelijk voor de wet, Dorus, geloof het of niet. Ik heb evenveel recht om hier te zijn als een ander. Ben es benieuwd hoe je me dat gaat afnemen.

Nog es: ben jij dom of doe jij alsof; hoezo jij betaalt voor mij? Ik en vele Marokkanen met mij betalen en zullen nog betalen voor u en uw oma haar pensioen, en vele andere dingen. Dit is een niet-symbolische (cf.elders)samen-leving, dorus, wij leven samen, ik betaal (allez, na mijn studies, maar nu ook al: of tis te zeggen: mijn man) voor u en gij voor mij...Samen-leven, get it? Als je een kapitalistisch systeem wil, ga dan naar Amerika. Zal je zien hoe goed ze het daar hebben.

Neen, mijn man dopt niet, heeft ook nooit gedopt. Mijn man is twee jaar geleden uit Marokko aangekomen, deed eerst verschillende interimjobs en nu werkt hij al een goed jaar in een baan die hij helemaal zelf gevonden heeft, ik heb hem daar niet bij geholpen. En het gaat hem goed af, op zijn loonfiches staat ook duidelijk hoeveel er naar belastingen gaat en dorus: dat is echt niet mis. Dus kom dan nog es zeggen dat wij profiteurs zijn. Stap liever es een keer in de maatschappij, want van achter uw pc hebt ge precies niet veel kunnen opdoen.

Meisje toch,

Je leert wel erg vlug, zeg! Al wie het niet met je eens is, is dom. Dat is ook het standpunt van de linkse fascisten hier op het forum. Nou ja.
Neen, meisje, jij betaalt niets. Als van een gemeenschap 49% van de potentiële werkers van een uitkering leven, dan kost die gemeenschap vééééééél meer aan de staat dan dat die 51%, die wel iets nuttigs doen, opbrengen.

Ik heb er geen behoefte aan u mijn leven uit te leggen, maar ik heb in ieder geval véél meer ervaring dan jij, ook met allochtonen. En inderdaad, enkele zijn positief. Ik had ooit een stagiair van Tunesische afkomst, die een prima kracht was. Hij haatte de Marokkanen. Raar hé.

Neen Ibé, jij behoort tot het platte profitariaat dat we hier zo vlug mogelijk kwijt willen.
Beat it!
Oud 23 juni 2004, 15:26   #36
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen behoefte aan u mijn leven uit te leggen, maar ik heb in ieder geval véél meer ervaring dan jij, ook met allochtonen. En inderdaad, enkele zijn positief. Ik had ooit een stagiair van Tunesische afkomst, die een prima kracht was. Hij haatte de Marokkanen. Raar hé.
Wel, ik heb ook heel veel ervaring met 'allochtonen'. En inderdaad, enkele zijn negatief, net zoals bij 'Belgische' kinderen en ouders.
Maar ik beleef toch overwegend toffe momenten met mijn groep, hoor.

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 15:27   #37
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

@ Ibeke
@ Dorus

Nu is het natuurlijk ook zo dat Ibeke ook maar een paar jaar studeerd en hopelijk een veelvoud van jaren belasting zal betalen.

En zoals ze al zei. Haar man betaalt ook belasting.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 20:56   #38
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
@ Ibeke
@ Dorus

Nu is het natuurlijk ook zo dat Ibeke ook maar een paar jaar studeerd en hopelijk een veelvoud van jaren belasting zal betalen.

En zoals ze al zei. Haar man betaalt ook belasting.
Inderdaad,...en als Germanist kan ik het echt niet laten (sorry,... )om te vermelden dat studeerd voor de tegenwoordige tijd met een -t is...Maar voor voltooid deelwoord, no prob.
Oud 23 juni 2004, 20:57   #39
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kijk Dorus,

Meisje toch,

Je leert wel erg vlug, zeg! Al wie het niet met je eens is, is dom. Dat is ook het standpunt van de linkse fascisten hier op het forum. Nou ja.
Neen, meisje, jij betaalt niets. Als van een gemeenschap 49% van de potentiële werkers van een uitkering leven, dan kost die gemeenschap vééééééél meer aan de staat dan dat die 51%, die wel iets nuttigs doen, opbrengen.

Neen Ibé, jij behoort tot het platte profitariaat dat we hier zo vlug mogelijk kwijt willen.
Beat it!

Tip van ibé (die maar niet wil beaten):

Geen cijfers zonder referenties.

+

Wat jij nu doet is iedereen die een uitkering geniet ervan beschuldigen dat hij profiteur is...Hoe rechtvaardig is dat? Stel jezelf de vraag.

+ Wat doe jij in het dagelijkse leven, daar hebben we het nog niet over gehad, of wel: werkte jij niet in een jeugdcentrum waar nog nooit een geval werd geattesteerd van Marokkanen die gepest worden?

Laatst: Hoe kan je er nu van verbaasd zijn dat je dom wordt genoemd als je niet eens mijn post serieus wil doornemen. Hoezo ik betaal niets? Ik studeer toch? Ben ik ook profiteur dan, omdat ik jullie onderwijs consumeer, mag dat niet dan? Dorus, make up your mind, ok? Als ze zitten zijt ge niet content want dan zijn ze lui en profiteurs als ze studeren (ik) en werken (mijn man) dan zijn ze nog profiteurs...

Wat is het nu eigenlijk dat gij wilt dat wij hier doen?
Oud 23 juni 2004, 21:38   #40
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het nu eigenlijk dat gij wilt dat wij hier doen?
Wegwezen, vandaag nog.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be