![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In vanalles. Het romantische, het culturele, het historische, het prestigieuze,...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zou hij dan dinsdag vertrokken zijn en woensdag zgz teruggekeerd?? |
|
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() België is geen monarchie
grondwet: Citaat:
Zijn taak: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Nochtans is Belgicistisch zijn een politieke keuze, en dat zou een koning nooit mogen doen m.i. Schaf dat gewoon af, die man zorgt toch voor niets nuttigs.
#31 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard niet. Hij mag m.i. geen enkele uitspraak doen over de politiek, en zeker niet over binnenlandse politiek.
#32 |
Minister-President
|
![]() Met dat verschil dat De Wever geen enkele functie uitoefent vanwege zijn achtergrond. Hij is verkozen als mandataris, en mag bijgevolg wél uitspraken doen uiteraard. Hij is overigens geen keizer.
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U liegt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en zijn dus strikt genomen wel veelzeggend. Daar was in Nederland ten tijde van de formatie van de "gedoogregering" reeds heibel over de "politieke lijn van het hof" - dat is dus in België en zelfs in Luxemburg niet anders ! Vanzelfsprekend worden de acties van de vorst(in) na afloop van de formatie en door de vertrouwensstemming in het parlement deze "veelzeggende" acties goedgekeurd en gedekt door de verantwoordelijkheid van de nieuwe eerste minister. Dat er hier een haakje in de "democratie" los is staat vast. de enige goede monarchie is die waar de vorst helemaal protocollair is en zich geenszins temoeien heeft met de regeringsformatie. In dit gevl zou de eerste minister (geen formateur) gewoon verkozen worden door het parlement. deze procedure volgen niet alleen de scandinaafse koningshuizen, maar ook sommige republieken zoals bv. de duitse bondsrepubliek (waar de bevoegdheden van de president ook zeer gering zijn).
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Dat betekent niet dat we andere dingen dan maar moeten afschaffen, toch?
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Een constitutionele monarchie is een vorm van monarchie waarbij niet slechts de monarch of regent bepaalde bevoegdheden bezit, maar waar naast hem diverse andere ambten, eigen door de constitutie geattribueerde bevoegdheden bezitten. Deze constitutie kan geheel of gedeeltelijk neergelegd zijn in een geschreven grondwet, maar dat hoeft niet. Zo kent het Verenigd Koninkrijk wel een constitutionele monarchie, maar geen grondwet.
Nederland en België zijn voorbeelden van constitutionele monarchieën; een parlementaire constitutionele monarchie of constitutionele parlementaire monarchie om precies te zijn, een combinatie van een constitutionele monarchie en een parlementaire democratie. Dit wil zeggen dat de macht ligt bij de monarch, de ministers en bij het parlement. Wel is in het Nederlands en het Belgisch systeem de macht van de monarch zeer beperkt. Volgens het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden art. 2 is de monarch onschendbaar en zijn de ministers verantwoordelijk. De ministers dragen dus de verantwoordelijkheid voor het doen en laten van de monarchen, ministeriële verantwoordelijkheid genoemd." http://nl.wikipedia.org/wiki/Constitutionele_monarchie
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Nogmaals herhaal ik mijn argumentatie.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Met een Decreet nummer 35 van 29 januari 1831 besloot het Nationaal Congres dat de officiële titel die het Belgische staatshoofd zou dragen die van koning der Belgen zou zijn, en niet die van koning van België. Dit gebeurde in navolging van Frankrijk. De reden hiervoor was inhoudelijk. De koning der Belgen is een constitutioneel monarch binnen een systeem van volkssoevereiniteit, en niet langer een monarch volgens Goddelijk recht." http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationa...ing_der_Belgen
|
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Hebben we überhaupt wel een staatshoofd nodig, koning of president, maakt niet uit.
|
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |