![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indianen gaan trouwens geen coke snuiven (wie weet zijn er een paar plaatsen met wat uitzonderingen). Ze zullen cocabladeren kauwen. Toch een heel verschil. Liever dat dan alcohol. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2011 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik meende ooit begrepen te hebben dat coca bladeren werden gekauwd om het leven op grote hoogten mogelijk iets te veraangenamen.
Ik heb nooit coke gerbuikt dus ken ik de verschijnselen er niet van. Om pure coke te maken heb je toch wel het e.e.a. chemicalien nodig, ik zie het de indianen niet zo snel doen. In ieder geval niet voor eigen gebruik.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Amerikaanse overheid gebruikte de belastingsgelden van hun burgers om de illegale operatie 'Fast and Furious' te financieren. Dankzij deze actie kregen criminelen in Mexico grote hoeveelheden wapens in hun bezit. Viva Estados Unidos !
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 26 september 2011 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2011 om 23:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik heb vroeger al eens meer geprobeerd te achterhalen wat mensen beoogt anderen te martelen.
Behalve een stuk seksuele frustratie is het een vorm van machtsvertoon. Voornamlijk uitgevoerd door staten/landen/overheden die geen enkel respect voor hun eigen wetten kennen. De VS bijvoorbeeld, maar ik denk dat vrijwel alle Z-A staten daaronder vallen en laten we het dan maar niet hebben over Afrika en Azie. De VS, die graag als voorbeeldland wil dienen, is natuurlijk het ultieme voorbeeld van hoe het niet moet. Mexico is al even erg omdat het de staat zelf is die het gewld propageert en daarvoor zijn/haar militaire gebruikt die al even omkoopbaar zijn als alle andere ambtenaren. In een land waar geen recht van overheidswege is en waar je recht moet kopen dan wel afdwingen, is overgeleverd aan de pure kracht en macht van de sterkste. Welnu, die wordt uitgeoefend. Uiteraard zijn de gevolgen voor de kanslozen, de arbeiders in dier voege dat ook zij georganiseerd geweld gaan gebruiken om de afschuwelijke praktijken van de VS automobielfabrikanten aan te pakken. Om maar eens een voorbeeld te noemen.
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
@ Echter, nu niet de doorvoerhavens in acht nemen; degeen die zich kan permiteren om dronken te worden van bier (dus niet die goedkope 90% alcoholische dranken), kan ook zich ook coke permiteren, tenminste in grote delen van Latijns Amerika en het Caraibisch gebied. Het is daar immers in vergelijking met de VS en Europa spotgoedkoop en bovendien van goede onversneden kwaliteit. Uitgaande van dat simpele vergelijk (dronken van bier worden), een schatting dat een gemiddelde uitgave 15-20 US $ op een avond, om bedwelmd te raken, in een stad in de onderbuik van Latijns Amerika lijkt me op zijn plaats. Dit geld moet makkelijk voor een rover in de stad op een dag bijelkaar te sprokkelen zijn. Ze zijn immers niets allemaal straatarm in Latijns Amerika, dus er valt wel wat te halen voor hen (..) Hier zit hem dus een aanzienlijk probleem, dunkt me. Daarbij, nu weet ik dat er bruin en wit bestaat, het bruin/afval wat vrijkomt komt bij de productie van coke/wit, wordt door de junks/desperates gebruikt. Hoeveel van dit chemisch afval de markt bereikt, met schrizofrene/geweldadige mensen tot gevolg, met alle gevolgen vandien, is ook een studie waardig. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 september 2011 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vadaag op het nieuws: http://www.nu.nl/buitenland/2627695/...ol-mexico.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Op het moment dat een Staat weigerachtig is, in gebreke blijft, of moedwillig haar burgers niet beschermt, op dat moment verliest een Staat haar legitimiteit en is iedere actie geoorloofd om eigen leven en dat van familie en goed te beschermen.
Als ambtenaren deel uitmaken van criminele organisaties, en daarbij levensbedreigend zijn, is er geen enkel beletsel deze ambtenaren te elimineren dan wel definitief uit te schakelen. Ik denk dat de volksvertegenwoordiging dit signaal aan de overheid moet afgeven. Als deze geen gehoor geven aan evenbedoelde oproep dan zonder meer iedere overheidsambtenaar vogelvrij verklaren. Oplossing? Ik denk het niet maar wel de beste weg naar een land dat niet veel meer is dan 200 jaar geleden. Santa Ana was een koorknaap vergeleken bij deze drugscriminelen.
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(ik weet het omdat de Mocro's in de buurt altijd vragen "Wit of bruin?") "Met bruin wordt heroïne bedoeld. Met wit cocaïne. Andere woorden voor snuifcocaïne zijn: sneeuw; snow; kabouterpost; cola; coke; witty; witte rijst; sos(a); marcheerpoeder en schep." Als men het over bruin of wit heeft wat bedoeld men dan? Cocaïne komt uit Zuid-Amerika en heroïne uit het Midden Oosten en Birma e.o. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door zonbron : 29 september 2011 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Je bent mooi klaar met die narigheid.
En dat wil de politiek legaliseren?