![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik rij nu al met een zuinige auto (goed bedrijfsbeleid). Wat de prijs van de benzine ook doet, ik reken dat gewoon door naar mijn klanten. Dus het autorijden zal voor mij nooit een probleem worden. Voor minder gegoede burgers echter wel.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die bedrijfswagens zijn fiscaal interessant, daar moest men al langer iets aan gedaan hebben want ze stimuleren om nog meer de wagen te gebruiken en nog meer rond te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Yup dat is een goed idee dat ik al eerder aangehaald heb. Lastenverschuiving van de te hoge loonkosten naar andere zaken zoals autogebruik en ander vervuilende dingen zodat men een vergroening van de economie en maatschappij bekomt ... en om een compleet verkeersinfarct te voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In periodes dat de prijs plots sterk stijgt worden er voornemens gemaakt en mogelijk passen mensen hun gedrag wel wat aan, maar veel meer dan beperkte en tijdelijke effecten zullen dat ook nu weer niet zijn. Een blik op deze pagina zal overtuigen: http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/ Mobiliteit is ons uiteindelijk gewoon veel waard. Het volume aan verkeer wordt vooral bepaald door ontwikkelingen in de samenstelling van de bevolking, de economie en het gemeenschaps- en familieleven. Over enkele maanden, alhoewel het wel wat langer zou kunnen duren want de data van 2010 zijn er blijkbaar nu nog altijd niet, zullen we op de site van fgov kunnen vinden hoe de mobiliteit zich in 2011 ontwikkeld heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Kan je verduidelijken wat je daarmee bedoelt? Hoezo kunstmatige prijs? De prijs van alleszins huisbrandolie lijkt mij veel meer marktgericht dan die van motorbrandstoffen waarop kunstmatige accijnzen worden geheven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 80% lasten heft.op arbeid om een ecologische oplossing te installeren en als je 21% lasten heft op de energie oplossingen en je heft 6% lasten op aardgas dan vervals je door lasten het rendement van uw investering op ecologische oplossing. Door de lasten op die investeringen af te bouwen en door lastn op energie te doen stijgen kun je de scheve balans goed krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar gaat uw theorie ... Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 oktober 2011 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dus niet waar jij zo die fantasie haalt om te denken dat alle mobiliteit met de fiets gaat gebeuren, de dag dat fossiele grondstoffen de prijzen uit het dak gaan. Het is zelf sveel eenvoudiger dan je denkt. De dag dat fossiele grondstoffen duurder kosten dan 3 euro per liter, is het goedkoper om elektrisch te rijden op uw batterij gekoppeld aan PV panelen installatie. Dus rekening houdend met die twee gegevens, wanneer en waar denk jij dat Belgie een fietsland zal worden ??? Je zult een soort fietsnazisme moeten invoeren vooraleer dit ooit zal gebeuren... want economisch wetenschappelijk geredneerd zijn er oplossingen voor mobiliteit die altijd maar mogelijk gaan blijven. DUs stop nu maar te preken dat er geen wegen meer moeten gebouwd worden, etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kopenhagen is waarlijk een fietsstad. Maar wat is er precies zoveel duurder aan de auto, tegenover de financiële draagkracht van de bevolking. Hoe zit het in de rest van Denemarken? De prijs van brandstoffen in Denemarken, volgens de website van VAB: Denemarken 12.73 13.07 11.57 DKK De koers: 1.00 EUR = 7.44458 DKK Ik heb me laten wijsmaken, in Denemarken, dat de aanschaf van een auto, zelfs een kleine auto, gepaard gaat met enorme taksen. Voor een bescheiden auto van 10.000 € moeten ze 'all in' rond de 30.000 € betalen. Dat lijkt me een leuk vooruitzicht voor een werkloze die werk zoekt buiten de straal van zijn openbaar-vervoer-bereik. Nog leuker voor de ongehuwde alleenstaande moeder. Enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb nagekeken wat de motorizatieparameters zijn van Denemarken om zo na te gaan of die Deense politiek een belangrijke impact heeft: ( aan de hand van http://www.internationaltransportfor...rtadReport.pdf het 2010 rapport van Irtad) Het gaat om de cijfers van 2008, de meest recente complete set. Sla dat Irtad rapport lokaal op: het bevat een schat aan informatie. Dan de vergelijking met België en met Duitsland gemaakt, met Duitsland als toch het traditioneel meest autogerichte land in Europa. Eerst de motorizatie, uitgedrukt in aantal auto's per 1000 inwoners: Denemarken: 526 België: 593 Duitsland: 611 Denemarken heeft dus een 12% minder auto's tov de bevolking dan wij, en een 16% minder dan Duitsland. Niet spectaculair maar toch een duidelijk verschil. Dan het aantal verreden autokilometers per persoon, uitgedrukt in voertuigkm per inwoner: Denemarken: 8966 België: 9271 Duitsland: 8462 Dat is in Denemarken een 3% minder dan bij ons, maar wel een 6% meer dan in Duitsland. Het zijn kleine verschillen maar het is toch merkwaardig dat de automobiliteit per inwoner in Denemarken uiteindelijk hoger blijkt te liggen dan in Duitsland. Dan het aantal verreden kilometers per voertuig: Denemarken: 17032 België: 15625 Duitsland: 13846 Zoals logisch kon worden verwacht rijden de Denen gewoon beduidend meer kilometers per auto. Conclusie: De Denen worden ernstig gehandicapt door hun overheid maar blijken een normaal Europees mobiliteitspatroon te vertonen. Wiens theorie moet nu gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() En Denemarken is ook niet eens een voorbeeld qua verkeersveiligheid. Er vielen in 2008 7.4 doden per 100.000 inwoners wat wel veel beter is dan bij ons (8.9), wat niet moeilijk is, maar wel veel slechter dan Duitsland met 5.5.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Doden per inwoners is niet de beste maatstaf, de bevolkingsdichtheid is meer van belang.
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Streken waar veel open ruimte is, neigen minder ongevallen met dodelijke afloop te hebbn. Doden/100.000 inwoners is zeker niet de beste maatstaf. Ge moet de blootstelling aan het verkeer berekenen om cijfers te vergelijken.
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() In verhouding. Het aantal ongevallen daalt. Het percentage daarvan dat een dodelijke afloop kent, kan dan wel groter zijn maar het aantal dodelijke ongevallen daalt.