Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 oktober 2011, 10:10   #21
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet helemaal: ik deed die inschatting reeds 40 jaar geleden, en sedertdien wordt dat alleen maar zeer grondig geëvalueerd en desnoods bijgestuurd.
(zo ben ik niet naar het Blok overgestapt, niet naar Spirit en co ... en zoals het er naar uitziet geef ik de nva een nipte maar toch verdiende grote onderscheiding).
U kwalificeerd uzelf dus als een vrije neutroon.
Oud 2 oktober 2011, 10:11   #22
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Zeker als het zulke bekrompen belgicistjes als jij ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
het enigste wat uit jouw posts naar voren komt kan gecatalogeerd worden als pure haat!
Lol, en deze twee quotes komen eigenlijk uit 1 en dezelfde zin.
Je gaat een ander beschimpen terwijl je een ander verwijt van haat te zaaien.
pot ketel zwart, iemand?
Bulevardi is offline  
Oud 2 oktober 2011, 10:23   #23
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mij ontbreekt echter het invoelingsvermogen.
Nooit gedacht dat je dat nog ging bekennen.
Oud 2 oktober 2011, 10:25   #24
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik zou hem aanspreken als mijnheer de verrader, kwestie van zijn eerlijk verdiende titel te honoreren. EDR zal nooit ten volle als eerste minister door de Vlamingen geaccepteerd worden.

Alle ministers zijn verraders voor sommigen en nooit werdt er een door iedereen geaccepteerd.

BDW heeft altijd willen meedoen, heeft verschillende keren EDR tot spoed aangemaand zelfs. EDR had alle voordeel om de onderhandelingen te vertragen. Hij is nu meer dan een half jaar bezig en heeft nog altijd geen regering. Enig idee waarom het schrijven van de nota EDR 2 maanden heeft moeten duren? Bovendien, was er in zijn nota geen enkel punt van de N-VA opgenomen, terwijl hij beweerde dat de N-VA mee in de regering moest zitten. En dan het gekonkelfoes met Gennez ... Zeer perfide zou ik dit noemen.

BDW maande tot spoed aan om ZIJN programma te verwezenlijken. Hoeveel punten uit de nota van de PS had BDW opgenomen in zijn nota ? Hou toch op met dat hypocriete gedoe.

Inderdaad en hij roept ook regelmatig op om echt te regeren, bijvoorbeeld om de six-pack te stemmen in het parlement. Maar tja Vlaanderen moet niet alleen zorgen voor transfers, maar zijn economie moet bovendien ook nog eens kapot, en dit om de luchtkastelen van Di Rupo op te bouwen, die infeite bodemloze putten zijn, die constant gevuld moeten worden door de uitgezogen belastingsbetalers van België.

De six-pack, voorwaar the missing link in de "goed beleid" strategie van iemand die nog niets bewezen heeft op beleidsniveau. De morgen van het BHV akkoord werdt Vlaanderen een stuk armer wakker dixit uwe messia. Dezelfde dag kloeg men aan franstalige kant dat ze ook armer werden. Om maar te zeggen hoe ernstig het allemaal is.

Ik dacht dat snotapen, zitten te mokken in een hoek of een half uur kwaad naar buiten lopen omdat ze het verbaal niet kunnen halen.
Ik dacht dat volwassen op een normaal manier aan tafel met elkaar kunnen spreken, zonder dat ze afzonderlijk moeten genomen worden of in groepen ingedeeld. Knappe nota toch, die al deze effecten teweeg brengt.
In ieder geval toch zeer amusant.

Dat is precies wat er gebeurd is, de profeet van de Voka kreeg zijn goesting niet en liep weg. De dagen erna verklaarde hij dat hij niets liever wenste dan dat EDR zou falen. Dat is inderdaad snotapengedoe.
Oud 2 oktober 2011, 10:26   #25
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Indien u alleen maar kiest voor vertegenwoordigers, van waar moeten de regeerders dan komen ?
Volgens de grondwet worden de ministers gekozen door het parlement. Zij moeten dus de regeerders kiezen. Dat hoeven zelfs geen politici te zijn (zo zou ik het liever hebben, want ministerposten zijn managementjobs).
sepper is offline  
Oud 2 oktober 2011, 10:33   #26
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Volgens de grondwet worden de ministers gekozen door het parlement. Zij moeten dus de regeerders kiezen. Dat hoeven zelfs geen politici te zijn (zo zou ik het liever hebben, want ministerposten zijn managementjobs).
Ik volg je daarin wel omdat ik het ook moeilijk heb met universiteitsprofessoren die als bijverdienste aan politiek proberen te doen. Ze hoeven zelfs geen verlof zonder wedde te nemen om hun dingetje te mogen doen.
Oud 2 oktober 2011, 10:51   #27
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle ministers zijn verraders voor sommigen en nooit werdt er een door iedereen geaccepteerd.
Een eerste minister niet geaccepteerd door meer dan de helft van de Vlamingen, dat is wat U hier verdedigt.

Citaat:
Enig idee waarom het schrijven van de nota EDR 2 maanden heeft moeten duren? Bovendien, was er in zijn nota geen enkel punt van de N-VA opgenomen, terwijl hij beweerde dat de N-VA mee in de regering moest zitten. En dan het gekonkelfoes met Gennez ... Zeer perfide zou ik dit noemen.

BDW maande tot spoed aan om ZIJN programma te verwezenlijken. Hoeveel punten uit de nota van de PS had BDW opgenomen in zijn nota ? Hou toch op met dat hypocriete gedoe.
Op de echte vragen wil U niet antwoorden.

Citaat:
De six-pack, voorwaar the missing link in de "goed beleid" strategie van iemand die nog niets bewezen heeft op beleidsniveau.
Met een begroting in evenwicht in de regering van Vlaanderen.

Citaat:
De morgen van het BHV akkoord werdt Vlaanderen een stuk armer wakker dixit uwe messia. Dezelfde dag kloeg men aan franstalige kant dat ze ook armer werden. Om maar te zeggen hoe ernstig het allemaal is.
2 miljard extra naar Wallonië is inderdaad niet meer ernstig te noemen

Citaat:
Dat is precies wat er gebeurd is, de profeet van de Voka kreeg zijn goesting niet en liep weg. De dagen erna verklaarde hij dat hij niets liever wenste dan dat EDR zou falen. Dat is inderdaad snotapengedoe.
De profeet van Voka, heeft 1 van de sterkst uitgebouwde studiediensten van België. En het falen hebt U verkeerd begrepen, want het uitvoeren van de nota EDR kan je enkel maar nefast noemen voor Vlaanderen. Dus Vlaanderen kan enkel maar supporteren voor het falen van het uitvoeren van de nota EDR.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:06   #28
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW gaat EDR niet als Eerste Minister aanspreken maar als Mijnheer. Volgens hem is het de fout van EDR dat de Vlamingen in de minderheid zijn in een (eventuele) federale regering. BDW is al vergeten dat hij niet wilde meedoen en zodus de Vlamingen voor schut heeft gezet. Hij schijnt ook niet te beseffen dat bijna een derde van de Vlaamse kiezers hem en zijn partij een mandaat hebben gegeven om te REGEREN en niet om te saboteren. De NVA stelt zich aan als een bende snotapen die hun eigen speeltjes stuk maken om daarna de anderen de schuld te geven. Indien Vlaanderen opgezet is met dit soort kleingeestige hypocrieten zouden ze binnenkort wel eens met een grote kater kunnen wakker worden.
Deze NVA stemmer is nochtans zeer gelukkig met zijn stem, het is leuk dat de traditionelen zo publiekelijk hun eigen stemmers een dolk of 20 in de rug planten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:08   #29
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Not in my name.

Dat is een vreemde taal, en wil zeggen "niet in mijn naam".

Jij moet namelijk niet spreken in mijn naam. Ik persoonlijk (en ik weet niet of er één iemand anders nog is gelijk mij) heb gestemd op het Weverke en op de NVA, niet om "zomaar" te regeren, maar wel om "goed" te regeren.

Die stelling moet inmiddels reeds 10.000 keer herhaald zijn op dit forum.

Het feit dat je dit blijkbaar nog niet begrepen hebt van onzentwege, overtuigt me van de stelling van de vorige poster: je bent wanhopig.
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:09   #30
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dan had u toch eerst het streefdoel van die partij moeten inschatten tgo "goed" regeren op een plaats waar ze niet thuis horen.
Mijn beste, NVA nam als enige de verantwoordelijke beslissing om niet in zee te gaan met nota Di Rupo. Nota Di Rupo is een ramp voor Vlaanderen.
Amon_Re is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:10   #31
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dan moet je duidelijk niet blij zijn met de uitingen van de N-VA dat ze steeds meer de richting opschuiven naar de oppositie.
Met wat de traditionelen aan't doen zijn gaan we een goeie oppositie nodig hebben. Op de pers moeten we nu al niet rekenen.
Amon_Re is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:12   #32
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... Hoeveel punten uit de nota van de PS had BDW opgenomen in zijn nota ? Hou toch op met dat hypocriete gedoe...
Was het 'hypocriet gedoe' vanwege de heer Magnette toen die wist te melden dat 90% van de nota-BDW overeen kwam met wat de PS wilde?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:20   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik zou hem aanspreken als mijnheer de verrader, kwestie van zijn eerlijk verdiende titel te honoreren. EDR zal nooit ten volle als eerste minister door de Vlamingen geaccepteerd worden.
N-VA en Bart De Wever heeft veel energie gestopt om Elio Di Rupo aanvaardbaar te profileren voor de Vlamingen. Dit is mijn inziens totaal verspilde energie.

Citaat:
BDW heeft altijd willen meedoen, heeft verschillende keren EDR tot spoed aangemaand zelfs. EDR had alle voordeel om de onderhandelingen te vertragen. Hij is nu meer dan een half jaar bezig en heeft nog altijd geen regering. Enig idee waarom het schrijven van de nota EDR 2 maanden heeft moeten duren? Bovendien, was er in zijn nota geen enkel punt van de N-VA opgenomen, terwijl hij beweerde dat de N-VA mee in de regering moest zitten. En dan het gekonkelfoes met Gennez ... Zeer perfide zou ik dit noemen.
Het heeft geen zin om iemand achter de veren te zitten om te bougeren terwijl deze juist het statusquo wil behouden.

Citaat:
Inderdaad en hij roept ook regelmatig op om echt te regeren, bijvoorbeeld om de six-pack te stemmen in het parlement. Maar tja Vlaanderen moet niet alleen zorgen voor transfers, maar zijn economie moet bovendien ook nog eens kapot, en dit om de luchtkastelen van Di Rupo op te bouwen, die infeite bodemloze putten zijn, die constant gevuld moeten worden door de uitgezogen belastingsbetalers van België.
De realisaties van het parlement zijn er maar hun grootste realisatie is echter dat ze door het status quo de regering in lopende zaken niet de kans hebben geboden om meer centen uit te geven. Wat echter vooruitgeschoven wordt is de aanpak van de pensioenproblematiek, de vergrijzing en de lange termijnmaatregelen.

Citaat:
Ik dacht dat snotapen, zitten te mokken in een hoek of een half uur kwaad naar buiten lopen omdat ze het verbaal niet kunnen halen.
Ik dacht dat volwassen op een normaal manier aan tafel met elkaar kunnen spreken, zonder dat ze afzonderlijk moeten genomen worden of in groepen ingedeeld. Knappe nota toch, die al deze effecten teweeg brengt.
In ieder geval toch zeer amusant.
Leedvermaak is een kwalijke drijfveer in de politiek.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:21   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Met wat de traditionelen aan't doen zijn gaan we een goeie oppositie nodig hebben. Op de pers moeten we nu al niet rekenen.
Beter een "goede" meerderheid dan een "goede" oppositie. Een beetje ambitie zou je sieren na de electorale overwinning van je favoriete partij.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:27   #35
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Nadat Bart De Wever er zich al over beklaagde e-mails te ontvangen van jongeren die hem aanspreken met "hoi Bart", verleent de grote gouwleider hiermee een nog minder verhullender inkijk in zijn politieke relevantie, inzichten en plannen. Het NV-A zal zich voortaan inzetten voor het welzijn van de inwoners van België, door Elio Di Rupo aan te spreken met meneer.

#ilaleziziminiscule
Kan het zijn dat dit een dubbelnick is van system? Zijn schrijfstijl is erg gelijkend.
Vooral de term 'grote gouwleider' roept bij mij vragen op. Dat is typisch iets wat system ook uit zijn mouw schud.

Citaat:
Hij schijnt ook niet te beseffen dat bijna een derde van de Vlaamse kiezers hem en zijn partij een mandaat hebben gegeven om te REGEREN en niet om te saboteren.
Onzin, ik heb hem geen mandaat gegeven om te regeren. Maar om België zo goed en zo kwaadmogelijk te blokkeren.
poekieJ is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:34   #36
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA en Bart De Wever heeft veel energie gestopt om Elio Di Rupo aanvaardbaar te profileren voor de Vlamingen. Dit is mijn inziens totaal verspilde energie.
Achteraf gezien, na het verraad van de nota EDR, kan je dit bestempelen als verspilde energie.

Citaat:
Het heeft geen zin om iemand achter de veren te zitten om te bougeren terwijl deze juist het statusquo wil behouden.
Indien CD&Vee zich aan zijn belofte had gehouden, dan zaten we nu in een onderhandelingssituatie die veel evenwichtiger was naar de Vlamingen toe. De verpletterende overwinning van N-VA is nog niet verpletterend genoeg.

Citaat:
De realisaties van het parlement zijn er maar hun grootste realisatie is echter dat ze door het status quo de regering in lopende zaken niet de kans hebben geboden om meer centen uit te geven. Wat echter vooruitgeschoven wordt is de aanpak van de pensioenproblematiek, de vergrijzing en de lange termijnmaatregelen.
En welke partijen hebben de touwtjes in handen gehad na de laatste verkiezingen (een hint BDW kreeg slechts 10 dagen van de 476 dagen)

Citaat:
Leedvermaak is een kwalijke drijfveer in de politiek.
Ik zit niet in de politiek, maar ben het hardwerkende slachtoffer van de foute politieke systemen. Mijn geld kunnen ze inderdaad afpakken, maar mijn ziel zeker niet. En lachen zal ik met slecht theater en andere onnozelheden, die ze in onze schoot gaan werpen. Toch nog een beetje waar voor de hoge belastingen, die ik onnodig moet ophoesten.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:34   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW gaat EDR niet als Eerste Minister aanspreken maar als Mijnheer. Volgens hem is het de fout van EDR dat de Vlamingen in de minderheid zijn in een (eventuele) federale regering. BDW is al vergeten dat hij niet wilde meedoen en zodus de Vlamingen voor schut heeft gezet. Hij schijnt ook niet te beseffen dat bijna een derde van de Vlaamse kiezers hem en zijn partij een mandaat hebben gegeven om te REGEREN en niet om te saboteren. De NVA stelt zich aan als een bende snotapen die hun eigen speeltjes stuk maken om daarna de anderen de schuld te geven. Indien Vlaanderen opgezet is met dit soort kleingeestige hypocrieten zouden ze binnenkort wel eens met een grote kater kunnen wakker worden.
Zo, en veeg nu uwe mond af en ga verder spelen.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 2 oktober 2011 om 11:34.
guido 007 is offline  
Oud 2 oktober 2011, 11:35   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar put je juist plezier uit ? Waar bespeur je juist haat ?

Sorry dat mijn vraag naïef kan overkomen. Ik gun je van harte je moment van vreugde. Mij ontbreekt echter het invoelingsvermogen.
Moet je dat nog vragen?
Oud 2 oktober 2011, 11:36   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Not in my name.

Dat is een vreemde taal, en wil zeggen "niet in mijn naam".

Jij moet namelijk niet spreken in mijn naam. Ik persoonlijk (en ik weet niet of er één iemand anders nog is gelijk mij) heb gestemd op het Weverke en op de NVA, niet om "zomaar" te regeren, maar wel om "goed" te regeren.

Die stelling moet inmiddels reeds 10.000 keer herhaald zijn op dit forum.

Het feit dat je dit blijkbaar nog niet begrepen hebt van onzentwege, overtuigt me van de stelling van de vorige poster: je bent wanhopig.
Schoofie, we zijn al minstens met twee die er zo over denken.
Oud 2 oktober 2011, 11:38   #40
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord met u, dus volgende keer de volstrekte meerderheid of niets.
Het zou ook kunnen dat er de volgende keer partijen zijn die hun ongelijk toegeven en toch samen met de N-VA een regering willen vormen.
Een copernicaanse hervorming zal er echter nooit komen (indien Di Rupo I van start gaat).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be