Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2011, 08:12   #21
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
EIGEN VOLK EERST hé!
Dat is enkel als het om betalen gaat hé slimmeke !
Oud 6 oktober 2011, 12:23   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
op 't voorgaande verder gegoogled her en der en de http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeentekieswet gevonden, die onder meer zegt:

partijen kandidaten en lijsten
voordrachten van kandidaten gebeuren bij de voorzitter van de kieskring en moeten ondertekend worden, hetzij door ten minste twee aftredende gemeenteraadsleden, hetzij:
1° in de gemeenten van 20.000 inwoners en meer, door ten minste 100 gemeenteraadskiezers;

Is da echt zo simpel? Of zitten er nog andere addertjes onder 't gras?
Die zitten boven het gras. Ge gaat veel giftige beten krijgen als ge op zoek gaat.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 14:09   #23
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op 't voorgaande verder gegoogled her en der en de http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeentekieswet gevonden, die onder meer zegt:

voordrachten van kandidaten gebeuren bij de voorzitter van de kieskring en moeten ondertekend worden, hetzij door ten minste twee aftredende gemeenteraadsleden, hetzij:
1° in de gemeenten van 20.000 inwoners en meer, door ten minste 100 gemeenteraadskiezers;

het is behoorlijk simpel. Maar het zal in ieder geval vooral veel tijd, werk en geld vragen om er te geraken.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 14:57   #24
E. Migrant
Banneling

Standaard

Mmm, zoals ik het nu bekijk, lijkt het me misschien geen dom idee om in 2012 ineens maar in alle grote en kleine steden met een lijst op te komen.

2 handtekeningen van een uittredend gemeenteraadslid heb je zo of 100 handtekeningen van kiezers heb je op een paar uur bijeen.
En de jaren erna is er dan al meteen een landelijke organisatie met een heel leger van handtekeningenjagers.

Enkel nog maar wat coördineren dan.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 17:42   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mmm, zoals ik het nu bekijk, lijkt het me misschien geen dom idee om in 2012 ineens maar in alle grote en kleine steden met een lijst op te komen.

2 handtekeningen van een uittredend gemeenteraadslid heb je zo of 100 handtekeningen van kiezers heb je op een paar uur bijeen.
En de jaren erna is er dan al meteen een landelijke organisatie met een heel leger van handtekeningenjagers.

Maar waar gaat ge stemmers vinden die
Citaat:
deze samenleving niet meer aan kunnen
?
Oud 6 oktober 2011, 18:40   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Dat gezegd zijnde begrijp ik dat er Belgen zijn die een nieuwe partij willen oprichten want met dat zootje ongeregeld dat er nu aan de macht is, gaan we van de regen in de drop...
En BUB dan?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 19:21   #27
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar waar gaat ge stemmers vinden die ... "deze samenleving niet meer aankunnen" ... ?
Wel, dat is van mijn kant misschien nogal extreem geformuleerd geweest. Maar let op het woordje "deze" in die zin. Dat mensen "deze" samenleving niet meer aankunnen wil nog niet zeggen dat ze een ander soort samenleving niet zouden aankunnen.

Wat dat ander soort samenleving betreft is er de laatste jaren in bijna heel Europa een sterk groeiende stroming - waar zowat 99% van de mensen uit "deze" samenleving bijna totaal geen weet van heeft. Het is op deze laatste groep dat ik me in de eerste plaats ga richten om 'mede'-werkers te recruteren.

Veel meer kan ik daar nu nog niet over kwijt. Want zoals eerder gezegd is, liggen de Slangen op de loer om te bijten wanneer de gelegenheid zich voordoet.
Ik maak gebruik van mijn recht om te zwijgen in de wetenschap dat alles wat ik zeg en schrijf tegen mij zal (kunnen) gebruikt worden. Voordat ik iets zeg of schrijf over "programma" en "doelgroepen" etc. ga ik dat dus eerst zo goed mogelijk op voorhand afwegen.
Oud 6 oktober 2011, 19:27   #28
eno2
Banneling

Standaard

Jamaar, een ander soort samenleving kan ik (misschien) ook aan hoor!

Allez veel succes met je gevis in de vijver waarin in misschien ook zit...
Oud 6 oktober 2011, 20:41   #29
jan.sevenhans
Burger

jan.sevenhans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Dat gezegd zijnde begrijp ik dat er Belgen zijn die een nieuwe partij willen oprichten want met dat zootje ongeregeld dat er nu aan de macht is, gaan we van de regen in de drop...
Dat mag je wel zeggen, mijn gedacht !
http://www.facebook.com/groups/3D.Vlaanderen/
jan.sevenhans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 09:22   #30
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:

enkel nog maar wat coordineren dan? Veel succes
Oud 7 oktober 2011, 09:34   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Kan niemand diene mens nu helpen?

Normaal gezien moet ge voor zover ik weet een paar duizend handtekeningen hebben verzameld voor ge op een kieslijst moogt komen.
Valt mee hoor.
Ofwel een aantal stemmen van burgers of 2 �* 3 handtekeningen van mandatarissen.
Oud 7 oktober 2011, 09:36   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo simpel is het.
Oud 7 oktober 2011, 10:24   #33
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Een vreemdelingenpartij?

Mijn stem heb je!
Het programma doet er voor jou niet toe. Als het maar een vreemdelingenpartij is.
Kortzichtig en dom.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 11:12   #34
vrijevlaming
Banneling

Standaard

het grootste probleem is geld om de boel te doen draaien. Iemand die weet hoeveel campagnes kosten weten maar al te goed dat dat het grotere probleem is, niet die handtekeningen. Als ge weet dat in een gemeente van 15000 bussen één bedeling van een folder u al rap 4 a 6000 euro gaat kosten... Dan spreken we nog niet van losse flyers, grote affiches, verschillende van die folders over gans uw grondgebied etc etc etc
Campagne voeren kosten zakken vol geld, en wie denkt als nieuw partijtje zonder nationale koepel ver te lopen... Zonder lokaal sterk kopstuk zal je nergens geraken. In sommige gemeenten geraken de groenen zelfs niet aan een zetel als ze alleen opkomen, en dat is een nationale partij met structuren en zo
Oud 7 oktober 2011, 11:15   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het programma doet er voor jou niet toe. Als het maar een vreemdelingenpartij is.
Kortzichtig en dom.
Daar mogen dus gerust ook extreem-rechtse Russische skins bij zitten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 14:37   #36
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
het grootste probleem is geld om de boel te doen draaien. Iemand die weet hoeveel campagnes kosten weten maar al te goed dat dat het grotere probleem is, niet die handtekeningen. Als ge weet dat in een gemeente van 15000 bussen één bedeling van een folder u al rap 4 a 6000 euro gaat kosten... Dan spreken we nog niet van losse flyers, grote affiches, verschillende van die folders over gans uw grondgebied etc etc etc
Campagne voeren kosten zakken vol geld, en wie denkt als nieuw partijtje zonder nationale koepel ver te lopen... Zonder lokaal sterk kopstuk zal je nergens geraken. In sommige gemeenten geraken de groenen zelfs niet aan een zetel als ze alleen opkomen, en dat is een nationale partij met structuren en zo
We leven vandaag in den tijd van facebook, youtube en twitter. Een website met hosting en registratie en al kost nog geen 100€ per jaar.

En mijn eerste doelgroep bestaat vooral uit 'jongeren'* (maar niet uitsluitend). Zal dus wel meevallen die onkosten. Enkel de tijd die moet geïnvesteerd worden moet wijs gebruikt worden.

* in de oude betekenis van het woord
Oud 7 oktober 2011, 14:54   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Aangezien ik toch met gelijkaardige plannen loop ben ik wel benieuwd naar het programma. Misschien valt er wel iets te regelen, het zou stom zijn elkaar nodeloos voor de voeten te lopen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 15:30   #38
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En BUB dan?
Wel, die is niet aan de macht, maar haalt volgens de laatste peiling van LLB al bijna evenveel stemmen als de N-VA in Brussel.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 15:54   #39
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
We leven vandaag in den tijd van facebook, youtube en twitter. Een website met hosting en registratie en al kost nog geen 100€ per jaar.

En mijn eerste doelgroep bestaat vooral uit 'jongeren'* (maar niet uitsluitend). Zal dus wel meevallen die onkosten. Enkel de tijd die moet geïnvesteerd worden moet wijs gebruikt worden.

* in de oude betekenis van het woord
wetende dat de groep jongeren een zeer kleine groep is (relatief gezien tov de rest) en dat je moet rekenen dat minstens de helft van die groep maar al te goed weet waarvoor ze gaan stemmen, ziet het er zeer bekaaid uit voor u.

Maar ik wens u alvast veel succes.
Oud 7 oktober 2011, 16:01   #40
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Kortzichtig en dom.
Kortzichtig en dom is degene die niet inziet dat het om een sarcastische opmerking ging.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be