Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 oktober 2011, 07:34   #21
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik denk dat vele mensen fier zijn om Belg te zijn. 'Fier' moet u dan interpreteren als 'tevreden zijn om Belg te zijn'.

Maar mensen willen inderdaad dat Belgë goed bestuurd wordt en dat de taalproblemen worden opgelost. En het ziet er naar uit dat, wat dit laatste betreft, er een grote stap vooruit is gezet door de onderhandelaars.
Hebben ze dat gevraagd?
freelancer is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:38   #22
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om een telefonische steekproef bij 1.013 respondenten, zowat 1 op de 4.644 stemgerechtigde Vlamingen.
HRobin is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:39   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hebben ze dat gevraagd?
Natuurlijk. En een behoorlijk aantal mensen dachten in hun naïviteit dat de NVA dit ging doen na de verkiezingen. Maar die liet verstek gaan. Zoals gewoonlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 oktober 2011 om 07:41.
Het Oosten is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:39   #24
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

rare enquete, als ik rond mij zie, zie ik vooral het tegengestelde van wat die enquete beweert.
ik ben ook benieuwd wie ze hebben bevraagd.

m.a.w. de zoveelste good news-show om zand proberen te strooien in de ogen van de bevolking
Shadowke is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:39   #25
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
rare enquete, als ik rond mij zie, zie ik vooral het tegengestelde van wat die enquete beweert.

m.a.w. de zoveelste good news-show om zand proberen te strooien in de ogen van de bevolking
We kunnen al raden bij wie u zich bevraagt.
Het Oosten is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:41   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. En heel behoorlijk aantal mensen dachten in hun naïeviteit dat de NVA dit ging doen na de verkiezingen. Maar die liet verstek gaan. Zoals gewoonlijk.
de mensen geloven nu ook dat de 4 Nederlandstalige partijen hun belangen hebben verdedigd.

maar zoals gewoonlijk hebben die verstek laten gaan. ze hebben het personaliteitsprincipe versterkt en de grenzen van Brussel wel zéér flou gemaakt.
Oud 6 oktober 2011, 07:47   #27
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat vele mensen fier zijn om Belg te zijn. 'Fier' moet u dan interpreteren als 'tevreden zijn om Belg te zijn'.

Maar mensen willen inderdaad dat België goed bestuurd wordt en dat de taalproblemen worden opgelost. En het ziet er naar uit dat, wat dit laatste betreft, er een grote stap vooruit is gezet door de onderhandelaars.
Om van "tevreden zijn om..." zomaar "fier zijn om" te maken, vergt volgens mij toch wel een bijzonder soepele, welhaast B... (sorry, ik krijg 't woord niet meer over mijn lippen, noch uit mijn vingers, want dit voelt niet langer als "mijn" land) ingesteldheid.
Bovendien zult u toch ook wel (ooit?) moeten inzien dat goed bestuur en een oplossing van de taalproblemen er niet zal komen met dit communautair gebricoleer uit de "oude school". Er is geen streep getrokken onder de oude, slechte gewoonten om akkoorden "af te kopen", compromissen uit te dokteren waarin een kat zijn jongen niet meer vindt of eenduidige keuzes te maken. Wat we krijgen is meer van 'tzelfde. Het institutioneel imbroglio wordt heel bewust nog groter gemaakt door de Franstaligen, enkel en alleen omdat zij daar een (objectief) belang bij hebben als dit land ooit splitst. De naïeve Noord B-partijen gaan daar veel te ver in mee.
Maar ik troost mij wel in de gedachte dat er waarschijnlijk een grote stap is gezet, een stap richting splitsing want dit "akkoord" zal in niets de aloude problemen oplossen, in 't beste geval nogmaals voor ons uit geschoven worden. Ik ben daar alvast niet "fier" op...
den ambetantsten is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:49   #28
freelancer
Banneling

Standaard

En nu maar hopen dat de Belgische voetbalploeg de vrijdag wint...
Dan zal men na de match zeker en vast laten zien hoe fier de al dan niet dronken supporters wel zijn...

freelancer is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:51   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de mensen geloven nu ook dat de 4 Nederlandstalige partijen hun belangen hebben verdedigd.

maar zoals gewoonlijk hebben die verstek laten gaan. ze hebben het personaliteitsprincipe versterkt en de grenzen van Brussel wel zéér flou gemaakt.
Dat is onjuist. Er is een grote stap vooruit gezet in zeer moeilijke politieke omstandigheden. En zeker niet ongunstig voor de Vlamingen, zowel op korte termijn als op lange termijn. De Vlaamse voorzitters hebben goed hun mannetje gestaan. En partijen zoals het FDF en NVA hebben niets anders gedaan dan aan afbraakpolitiek. Het was nooit goed voor Maingain en het was nooit goed voor De Wever. Dan zet ge uzelf aan de kant natuurlijk.
Het Oosten is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:53   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Belg blijven wel, maar de Belgen willen het huidige Belgistan niet meer.
De Belgen willen terug fier en trots kunnen zijn op hun land en daar zit het probleem.
Je zit in de minderheid met die mening.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:55   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu maar hopen dat de Belgische voetbalploeg de vrijdag wint...
Dan zal men na de match zeker en vast laten zien hoe fier de al dan niet dronken supporters wel zijn...

Ondertussen hoopt u stiekem dat ze verliezen zeker?
Het Oosten is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:55   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is onjuist. Er is een grote stap vooruit gezet in zeer moeilijke politieke omstandigheden. En zeker niet ongunstig voor de Vlamingen, zowel op korte termijn als op lange termijn. De Vlaamse voorzitters hebben goed hun mannetje gestaan. En partijen zoals het FDF en NVA hebben niets anders gedaan dan aan afbraakpolitiek. Het was nooit goed voor Maingain en het was nooit goed voor De Wever. Dan zet ge uzelf aan de kant natuurlijk.
1) is het personaliteitsprincipe uitgebreid, ja of neen?

2) zijn de grenzen van Brussel meer flou geworden, ja of neen?
Oud 6 oktober 2011, 07:55   #33
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je zit in de minderheid met die mening.
Uw mening is ongetwijfeld 'Vive La Belgique'...

Of niet?...
freelancer is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:56   #34
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Het regime is wederom volop bezig met recuperatie. Alleszins kom ik - zover dit soort peilingen serieus genomen dient te worden - tot de vaststelling dat de Vlamingen eigenlijk een volk van ruggegraatloze lamme goedzakken zijn.
korvo is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:56   #35
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen hoopt u stiekem dat ze verliezen zeker?
Neeje...
(ik ben trouwens geen Vlaams-nationalist... maar zeker geen belgische koekendoos)
freelancer is offline  
Oud 6 oktober 2011, 07:59   #36
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Het regime is wederom volop bezig met recuperatie. Alleszins kom ik - zover dit soort peilingen serieus genomen dient te worden - tot de vaststelling dat de Vlamingen eigenlijk een volk van ruggegraatloze lamme goedzakken zijn.
Nu pas?
SDG is offline  
Oud 6 oktober 2011, 08:00   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ook niet voor een splitsing... omdat die in de praktijk - m.i. - niet te 'halen' is... Wel voor een toepassing van artikel 35... en alleszins voor een fatsoenlijk bestuurd land... (het zou natuurlijk kunnen dat 75% van de Vlamingen denken dat dit land goed bestuurd wordt )..
En zo zal waarschijnlijk wel de meerderheid zijn...

Maar tussen dit en... gaan beweren dat 75% van de Vlamingen FIER zijn dat ze Belg zijn... ► Ga weg, hé..

Als je het hebt over een "fatsoenlijk bestuurd land", waarop moet onze leider zich dan baseren om hun fatsoen te halen ?

Door wie moeten ze gestraft worden als ze niet fatsoenlijk zijn ?
- Door God ?
- Door de Kerk ?
- Door de Koning ?
- Door het volk ? Hoe ?
- Door de verkiezingen ?
- Door de militanten van hun politieke partij ?
- Door de leden van hun politieke partij ?
- Door het gerecht ?
- Door Bart De Wever ?

Wie zal er de maatstaf bepalen en opleggen van het fatsoen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 6 oktober 2011, 08:03   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht

Zoals de overheidsinterventie op til in Dexia zeker. Dat zal volgens jouw verziekte hersenkronkels ook wel een poging zijn om zand te strooien in de ogen van de bevolking.

Oud 6 oktober 2011, 08:04   #39
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je het hebt over een "fatsoenlijk bestuurd land", waarop moet onze leider zich dan baseren om hun fatsoen te halen ?

Door wie moeten ze gestraft worden als ze niet fatsoenlijk zijn ?
- Door God ?
- Door de Kerk ?
- Door de Koning ?
- Door het volk ? Hoe ?
- Door de verkiezingen ?
- Door de militanten van hun politieke partij ?
- Door de leden van hun politieke partij ?
- Door het gerecht ?
- Door Bart De Wever ?

Wie zal er de maatstaf bepalen en opleggen van het fatsoen ?
De kiezer?

Ps - noem eens een paar domeinen... die de Vlaming een Belgische fierheid zou moeten opleveren. Niet afkomen met de koninklijke domeinen, hé )
- Justitie
- Migratiebeleid
- aantal ambtenaren...
enz.. enz...

Laatst gewijzigd door freelancer : 6 oktober 2011 om 08:09.
freelancer is offline  
Oud 6 oktober 2011, 08:07   #40
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zou het absurd zijn moest de wegcode in Wallonië anders zijn dan in Vlaanderen of omgekeerd. Dat is waanzin.
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be