Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2011, 12:54   #21
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wie zei wat?
zie mijn post hoger
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 12:57   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik weet het niet. Ik ben daar nog niet zo zeker van. Zeker de manier waarop hij het zei tegen ons...
Lol, als dat waar is, ziet het er nog slechter uit voor de tjeeven dan ik al dacht. Alé, de tjeeven hebben de laatste 3 weken een verkiezingscampagne gevoerd dat het niet normaal was, de N-VA kreeg klappen van langs alle kanten en ze zouden niet verliezen? Ik kan dat moeilijk geloven en zou alleszins niet echt panikeren moest er 5% afgaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 oktober 2011 om 12:57.
fox is offline  
Oud 7 oktober 2011, 13:07   #23
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lol, als dat waar is, ziet het er nog slechter uit voor de tjeeven dan ik al dacht. Alé, de tjeeven hebben de laatste 3 weken een verkiezingscampagne gevoerd dat het niet normaal was, de N-VA kreeg klappen van langs alle kanten en ze zouden niet verliezen? Ik kan dat moeilijk geloven en zou alleszins niet echt panikeren moest er 5% afgaan.
tjah, het is natuurlijk mijn interpretatie van wat hij zei hé. Misschien zakken ze idd van 33% (of hoeveel was het) naar 27 of zo. Maar ik ben daar nog zo zeker niet van.

Los daar van, het belangrijkste moet nog komen, en ik vraag mij af of ze hun euforiestemming lang zullen kunnen volhouden eenmaal ze in de zakken van de mensen gaan zitten met hun extra belastingen
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:22   #24
vrijevlaming
Banneling

Standaard

kijk maar goed op 17H

vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:23   #25
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

kijk maar goed op 17H

oeioei vrijevlaming heeft precies iets gehoord
Shadowke is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:24   #26
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

De spanning stijgt ....

Nog 95 minuten...

Laatst gewijzigd door Hoera : 7 oktober 2011 om 14:25.
Hoera is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:25   #27
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
oeioei vrijevlaming heeft precies iets gehoord
*grijns*
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:27   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

bon, ik heb me dus vergist. Dit betekent volgens mij dus dat Vlaanderen verder aan het polariseren is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:30   #29
demonen
Banneling

Standaard

In de peiling zit ook één extra vraag. "Vindt u dat er een nieuwe Belgische regering mag worden gevormd zonder N-VA?"
demonen is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:31   #30
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
bon, ik heb me dus vergist. .
ik ook.
Dit is beter dan gelijk hebben. En de peiling was hoofdzakelijk in de tijd na bhv en voor de financieringswet, dus ondertussen is het nog opgeschoven
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:44   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bon, ik heb me dus vergist. Dit betekent volgens mij dus dat Vlaanderen verder aan het polariseren is.
Een tweelandenland voor en tegen Dewever. Laat maar komen die polarisatie.
solidarnosc is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:53   #32
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Vrt, de standaard... Lap, dat wordt weer een belgicistische peiling. Kunnen ze met valse resultaten komen zwaaien dat nva aan populariteit heeft moeten inboeten...

Oh ja, de belangerijkste vraag: Vind u dat er zonder nva een federale regering moet gevormd worden?
hihi, ben zelfs blijkbaar na mijn Dexia debacle geschrapt van de lezerscommentaren bij "de regimegazet". Ik reageer vandaag op iemand die Kris Peeters uitmaakt voor nazi en ja hoor ... reactie wordt netjes gecensureerd Het was nogthans een reactie volgens de forumregels.

Voelt wel goed om op de blacklist te staan Leve de vrije meningsuiting!
Oud 7 oktober 2011, 14:56   #33
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
hihi, ben zelfs blijkbaar na mijn Dexia debacle geschrapt van de lezerscommentaren bij "de regimegazet". Ik reageer vandaag op iemand die Kris Peeters uitmaakt voor nazi en ja hoor ... reactie wordt netjes gecensureerd Het was nogthans een reactie volgens de forumregels.

Voelt wel goed om op de blacklist te staan Leve de vrije meningsuiting!
Ik lig daar al lang buiten!
Die dulden alleen HUN nieuws en duiding!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 oktober 2011, 14:57   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een tweelandenland voor en tegen Dewever. Laat maar komen die polarisatie.
de akkoorden die ze bereikt hebben, zal België verder polariseren, dat is waar.

wat daar goed aan is, weet ik niet zo goed.
Oud 7 oktober 2011, 15:00   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Voor 'echte Belgen' zou dat een rampscenario moeten zijn. Maarja, ze beseffen het nog niet! Er zijn 'akkoorden'! De rest is bijzaak! Dream on, zou ik zeggen!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 oktober 2011, 15:07   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die trend is al een tijdje duidelijk. As such gaat het niet ofdat de akkoorden goed of slecht zijn wat sowieso moeilijk is vast te stellen maar of dat men gelooft dat de akkoorden goed of slecht zijn. Dewever is de stem voor diegenen die "geloven" dat de akkoorden slecht zijn en zal daar van blijven profiteren tot de Vlaamse kiezers hem beu worden of België uit elkaar spat.

Moest ik Franstalige (of Vlaamse concurrent zijn) zijn zou ik gewoon zeggen van kijk beste Bart. We gaan nooit een federale regering vormen met u en uw voorstellen zullen nooit gerealiseerd worden binnen een Belgisch kader. Als ge die bevoegdheden en die fiscale autonomie wil hebben dan zul je voor een onafhankelijk Vlaanderen moeten gaan, zonder tussenstap zonder gedoe over confederalisme laat staan condominium. Het gevolg is dat de bal dan in het kamp ligt van NVA die dan duidelijk zal moeten kiezen om binnen of buiten een Belgisch kader te werken zoals Vlaams Belang.
solidarnosc is offline  
Oud 7 oktober 2011, 15:10   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In de peiling zit ook één extra vraag. "Vindt u dat er een nieuwe Belgische regering mag worden gevormd zonder N-VA?"
Foutieve vraag natuurlijk.

De juiste vraag ware geweest: moet de federale regering ook aan Vlaamse kant een meerderheid hebben ?

(en die vraag mogen ze eens herhalen aan het opperhoofd van de familie Van Rampuy, ge weet wel, die van de bestrijding van De Panne tot Opgrimbie ..)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 oktober 2011, 15:11   #38
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Die trend is al een tijdje duidelijk. As such gaat het niet ofdat de akkoorden goed of slecht zijn wat sowieso moeilijk is vast te stellen maar of dat men gelooft dat de akkoorden goed of slecht zijn. Dewever is de stem voor diegenen die "geloven" dat de akkoorden slecht zijn en zal daar van blijven profiteren tot de Vlaamse kiezers hem beu worden of België uit elkaar spat.

Moest ik Franstalige (of Vlaamse concurrent zijn) zijn zou ik gewoon zeggen van kijk beste Bart. We gaan nooit een federale regering vormen met u en uw voorstellen zullen nooit gerealiseerd worden binnen een Belgisch kader. Als ge die bevoegdheden en die fiscale autonomie wil hebben dan zul je voor een onafhankelijk Vlaanderen moeten gaan, zonder tussenstap zonder gedoe over confederalisme laat staan condominium. Het gevolg is dat de bal dan in het kamp ligt van NVA die dan duidelijk zal moeten kiezen om binnen of buiten een Belgisch kader te werken zoals Vlaams Belang.

kortom: u pleit wederom voor een cordon sanitair. Deze keer rond n-va.
Nochtans zijn de voorstellen van de wever wel mogelijk binnen een belgisch kader. Maar dan zal u als linkse mens natuurlijk langs de kant geschoven worden. Dus pleit u maar om de n-va nooit in een regering toe te laten en zo uw postjes en macht voor uw linkse broeders te verzkeren

edit: bovendien is het zo dat door dit te doen u de n-va verplicht om haar partijprogramma te verloochenen. Ofwel moet ze dan gaan voor blind seperatisme, wat n-va niet aanhangt, ofwel moet ze haar vraag naar staatshervorming laten vallen, wat ze ook niet aanhangt.

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 7 oktober 2011 om 15:13.
vrijevlaming is offline  
Oud 7 oktober 2011, 15:15   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De voorstellen van De Wever gingen nochtans volledig in de lijn van het behouden van België. geen sprake van confederalisme of condominium.

De onderhandelaars haasten zich trouwens na elk akkoord om te benadrukken dat ook De Wever dit allemaal al voorgesteld had.

ik vraag me dus nog altijd af waarom ze dan niet gewoon de nota van De Wever hebben genomen als onderhandelingsbasis.
Oud 7 oktober 2011, 15:16   #40
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
kortom: u pleit wederom voor een cordon sanitair. Deze keer rond n-va.
Nochtans zijn de voorstellen van de wever wel mogelijk binnen een belgisch kader. Maar dan zal u als linkse mens natuurlijk langs de kant geschoven worden. Dus pleit u maar om de n-va nooit in een regering toe te laten en zo uw postjes en macht voor uw linkse broeders te verzkeren

edit: bovendien is het zo dat door dit te doen u de n-va verplicht om haar partijprogramma te verloochenen. Ofwel moet ze dan gaan voor blind seperatisme, wat n-va niet aanhangt, ofwel moet ze haar vraag naar staatshervorming laten vallen, wat ze ook niet aanhangt.
Als ze verplicht worden door het Belgisch establishment zal de keuze gauw gemaakt zijn! Ik heb dat ook al in een andere draad gezegd. De traditionelen doen al het mogelijke om de polarisering ten top te drijven!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be