![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol, als dat waar is, ziet het er nog slechter uit voor de tjeeven dan ik al dacht. Alé, de tjeeven hebben de laatste 3 weken een verkiezingscampagne gevoerd dat het niet normaal was, de N-VA kreeg klappen van langs alle kanten en ze zouden niet verliezen? Ik kan dat moeilijk geloven en zou alleszins niet echt panikeren moest er 5% afgaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 7 oktober 2011 om 12:57. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daar van, het belangrijkste moet nog komen, en ik vraag mij af of ze hun euforiestemming lang zullen kunnen volhouden eenmaal ze in de zakken van de mensen gaan zitten met hun extra belastingen |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() ![]() kijk maar goed op 17H ![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De spanning stijgt ....
![]() Nog 95 minuten... Laatst gewijzigd door Hoera : 7 oktober 2011 om 14:25. |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bon, ik heb me dus vergist. Dit betekent volgens mij dus dat Vlaanderen verder aan het polariseren is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() In de peiling zit ook één extra vraag. "Vindt u dat er een nieuwe Belgische regering mag worden gevormd zonder N-VA?"
|
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tweelandenland voor en tegen Dewever. Laat maar komen die polarisatie.
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Voelt wel goed om op de blacklist te staan ![]()
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die dulden alleen HUN nieuws en duiding! ![]()
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat daar goed aan is, weet ik niet zo goed.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik Franstalige (of Vlaamse concurrent zijn) zijn zou ik gewoon zeggen van kijk beste Bart. We gaan nooit een federale regering vormen met u en uw voorstellen zullen nooit gerealiseerd worden binnen een Belgisch kader. Als ge die bevoegdheden en die fiscale autonomie wil hebben dan zul je voor een onafhankelijk Vlaanderen moeten gaan, zonder tussenstap zonder gedoe over confederalisme laat staan condominium. Het gevolg is dat de bal dan in het kamp ligt van NVA die dan duidelijk zal moeten kiezen om binnen of buiten een Belgisch kader te werken zoals Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De juiste vraag ware geweest: moet de federale regering ook aan Vlaamse kant een meerderheid hebben ? (en die vraag mogen ze eens herhalen aan het opperhoofd van de familie Van Rampuy, ge weet wel, die van de bestrijding van De Panne tot Opgrimbie ..)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kortom: u pleit wederom voor een cordon sanitair. Deze keer rond n-va. Nochtans zijn de voorstellen van de wever wel mogelijk binnen een belgisch kader. Maar dan zal u als linkse mens natuurlijk langs de kant geschoven worden. Dus pleit u maar om de n-va nooit in een regering toe te laten en zo uw postjes en macht voor uw linkse broeders te verzkeren edit: bovendien is het zo dat door dit te doen u de n-va verplicht om haar partijprogramma te verloochenen. Ofwel moet ze dan gaan voor blind seperatisme, wat n-va niet aanhangt, ofwel moet ze haar vraag naar staatshervorming laten vallen, wat ze ook niet aanhangt. Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 7 oktober 2011 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De onderhandelaars haasten zich trouwens na elk akkoord om te benadrukken dat ook De Wever dit allemaal al voorgesteld had. ik vraag me dus nog altijd af waarom ze dan niet gewoon de nota van De Wever hebben genomen als onderhandelingsbasis.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]()