![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je gemakkelijk kunt veranderen van werk, lijkt me wat te gratuit gezegd. Ik denk overigens niet dat het echt jongeren zijn die een burn out krijgen, noch dat het mensen overkomt die noodzakelijk 140 uur per week werken en al 19 jaar geen vakantie meer hebben opgenomen. Ik ben net 25 en kan me niet permitteren zomaar een andere job te zoeken. Ik heb rekeningen te betalen, een vriendin eten te geven en mijn kat te ondersteunen (of was het andersom?). Overigens heb ik twee onnozele masters die me elders niks gaan opleveren buiten minder voordelen. Dus doe ik nu maar een bore outje. Niet meer in staat zijn een vuilnisbak buiten te zetten lijkt me inderdaad een goed voorbeeld van wat iemand die aan een burn out lijdt, overkomt. En het gaat dan zelfs nog niet over het fysiek verplaatsen van die bak, maar het begint bij de vraag: waarom zou ik? Laat ons echter niet beginnen met een burn out gelijk te stellen aan iedereen die wat overspannen is, depressief, verveeld, moe, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: een depressief iemand vraagt zich af waarom hij naar het werk zou gaan om stomme centen te verdienen die hij nadien in de supermarkt moet uitgeven &c. Of, in een erger stadium, waarom hij nog zou moeten blijven leven. Iemand met een burn out kan niet meer functioneren om naar zijn werk of naar de supermarkt te gaan en zal waarschijnlijk ook niet weten hoe aan zelfmoord te beginnen. Beiden overlappen uiteraard, maar misschien is het gemakkelijk om te zeggen dat een burn out een fysiek en emotioneel uitgeputte depressie is? Iets té gemakkelijk, waarschijnlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Depressie zijn meestal niet of heel langzaam werkende mensen die uitgeblust zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben er bijna vanaf. Bij mij kwam er eerst oorsuizen op. Dat was, naderhand gezien, de voorbode.
Ik wens het niemand toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dat kotsmoe die burn-outers. Als ze niet in zwangerschapsverlof zijn, hebben ze wel een burn-out. Hierdoor weet je gewoon dat je de komende 6 maand, minstens elke dag drie uur langer kan werken. Wil je die recup-uren dan opnemen. Hola! Dat gaat niet! Daarvan krijg ik nu eens een burn-out. Ik heb zelf met mijn ontslag gedreigd als ze nog een vrouw aannemen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hard of harder werken ook zekere mate wordt beloond, dan is er volgens mij geen probleem. Echter, dat is iets wat de werkgever best goed in de gaten houdt. Werknemers kijken ook naar elkaar, naar hun prestaties, en in hoeverre wie voor wat wordt beloond. Laatst gewijzigd door Rudy : 10 oktober 2011 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles, als ik dat heel die tijd alleen doe en ik raak niet uitgebrand. Dan moet je rekenen dat ze zeker 3 keer meer dagen thuis was als ik. Dus tijd om te rusten had ze wel.
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Ge zijt zelfs zo druk bezet dat uw teksten er onsamenhangend door worden, vrees ik.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval, een burn-out is een soort van "collega kloten" en dan moet je achteraf niet gaan wenen als die collega's je terug kloten.
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Yep, en ik weet genoeg. beetje paranoia misschien?
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg geen burn-out, ik word gewoon zot.
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Burn out is loslaten wat men te lang krampachtig heeft vastgehouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Binnen enkele maanden gaan we een paar goeie voorbeelden hebben, die ze kunnen interviewen. petit Croo, en Woutertje Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2011 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is gelinkt aan karakter: mensen die perfectionistisch zijn en waardering nodig hebben binnen hun job hebben daar sneller last van iemand die zijn uren komt kloppen en de centen wilt zien verschijnen op de rekening. |
|
![]() |
![]() |