![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen verkrachting (penetratie) en aanranding. Het hoeft zelfs niet meer gezegd. Nyno. Enig idee wat het verschil is in strafmaat ? Geraak je mits wat gepenetreer iets langer in de cel ? Laatst gewijzigd door Rudy : 14 oktober 2011 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De wetten lijken alleen gemaakt om mannen in een kwaad daglicht te stellen. Behalve bij verkrachting of andere vormen van seksueel misbruik zie je dat ook bij echtscheidingen. Kinderen worden meestal toegewezen aan de moeders, maar moeten wel dokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
haaar lichaam !! Sexentegen de goestng en/of zondertoestemmnig vandegene waaamee ge sext (evntueeel met geweld) ?? Wat isdat dan ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb echter het voorgevoel dat de man in kwestie niet echt gedwongen werd om te penetreren maar dit vrijwillig deed. De ouders in kwestie hebben gereageerd toen ze wisten van de feiten - wellicht is de jongeman verlengd minderjarig. Is het slachtoffer een -14 jarige dan is er geen onderscheid tussen verkrachting en aanranding. Ik weet niet hoe het gerecht oordeelt in dergelijke gevallen waarbij iemand mentaal minder dan 14 jaar is, maar fysiek meerderjarig, maar hier wordt heel de zaak wellicht ook nog ingewikkelder omdat ook de 'dader' allicht mentaal gehandicapt is. Dat is gewoon een complexe zaak, en compleet niet te vergelijken met zaken waarin betrokken partijen fysiek én mentaal meerderjarig zijn. Het hangt er volgens mij sterk vanaf op welk sociaal-emotioneel niveau die vrouw functioneert. Het lijkt me goed mogelijk dat het hier gaat om twee 'kinderen' vanuit mentaal standpunt. Twee 7-jarigen die 'doktertje' spelen met elkaar gaan ook niet veroordeeld worden voor verkrachting. Het verschil daarbij is natuurlijk dat bij 7-jarigen doorgaans weinig gepenetreerd wordt. 't is gewoon moeilijk, maar iig onmogelijk om het besluit van de rechtbank door te trekken naar de doorsnee bevolking.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak mij de bedenking of de ouders van die zwakzinnige (jonge)man niet beter hadden gezwegen tegenover politie en justitie. Ze berokkenen zichzelf schade, en uiteraard ook aan hun zoon, al was het maar door de media-aandacht. Intern oplossen ware volgens mij beter. Wat ik schrijnend zou vinden is dat er zou moeten onderzocht worden wie mentaal minder- of meerderjarig is - uiteraard door vaklui - om nadien een schuldige met de vinger te kunnen wijzen. Hoe marginaal die mevrouw ook moge zijn. De vraag is uiteindelijk wie er beter of slechter kan worden met dergelijke aanklacht. Een kind van in de 20, wat z'n geestestoestand ook moge zijn, mag toch ook genieten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |